Dat is echt minder. Ik ben namelijk gewoon student met een baantje, en mijn studiefinanciering komt daardoor ook in gevaar want ik verdien nu ongeveer 5000 per jaar en met de Western Union inkomsten kom ik dan ver boven de 10.000.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Een incidentele verkoop via ebay/marktplaats/whatever hoef je niet op te geven, maar zoals jij het doet, zul je dit inderdaad moeten opgeven onder overige inkomsten.
Sterker: de Belastingdienst heeft aangegeven streng te gaan controleren hierop, omdat veel mensen deze inkomstenbron hebben ontdekt.
Neem nog een rekening, op de naam van een vriend, familie!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:05 schreef Androide het volgende:
[..]
Dat is echt minder. Ik ben namelijk gewoon student met een baantje, en mijn studiefinanciering komt daardoor ook in gevaar want ik verdien nu ongeveer 5000 per jaar en met de Western Union inkomsten kom ik dan ver boven de 10.000.
Ik dacht een goudmijntje gevonden te hebben omdat ik echt goede winst kan maken met de restpartijen, maar als ik dan me studiefinancering kwijt ben en extra belasting moet betalen wordt die optie ook niet echt leuk meer.
shit![]()
Nee, dat kan dus niet, precies om belastingtechnische redenen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:50 schreef Bill_E het volgende:
westorn union kan toch ook anoniem ?
Ik heb altijd gedacht dat dat nog anoniem kon..quote:Op donderdag 22 juni 2006 03:01 schreef TinToR het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet, precies om belastingtechnische redenen.
Big Brother is watching you.
en terecht dat je dan geen studiefinanciering meer zou krijgen, want je hebt het dan helemaal niet meer nodig.quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:05 schreef Androide het volgende:
[..]
Dat is echt minder. Ik ben namelijk gewoon student met een baantje, en mijn studiefinanciering komt daardoor ook in gevaar want ik verdien nu ongeveer 5000 per jaar en met de Western Union inkomsten kom ik dan ver boven de 10.000.
Ik dacht een goudmijntje gevonden te hebben omdat ik echt goede winst kan maken met de restpartijen, maar als ik dan me studiefinancering kwijt ben en extra belasting moet betalen wordt die optie ook niet echt leuk meer.
shit![]()
Voor je stufi is er een grens van zo'n 10.000 euro NETTO. Als jij 5.000 euro binnen krijgt met bedrijfsmatig handelen, moet je daar om op netto te komen, nog wel je kosten eraf halen. Dus: Ontvangsten - kosten inkoop, kosten voor bv Ebay, internetabonnement, kantoorartikelen, porti etc etc. Alles wat je nodig hebt gehad om dat handeltje te kunnen doen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:05 schreef Androide het volgende:
[..]
shit![]()
quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
en terecht dat je dan geen studiefinanciering meer zou krijgen, want je hebt het dan helemaal niet meer nodig.
Je resultaat zal je zelf moeten opgeven natuurlijk, de belastingdienst kan immers niet ruiken welke kosten jij maakt t.b.v. deze werkzaamheid.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:55 schreef boomknuffellen het volgende:
ik wil hier ook meer info over,geld hetzelfde voor paypal? als je veel betalingen binnenkrijgt op paypal,zakelijke rekening want de grens van 2500dollar per jaar zit je zo aan. moetje dat zelf opgeven of komt de belastingdienst naar je toe?
De grens voor je stufi is tegenwoordig je BRUTO inkomen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor je stufi is er een grens van zo'n 10.000 euro NETTO. Als jij 5.000 euro binnen krijgt met bedrijfsmatig handelen, moet je daar om op netto te komen, nog wel je kosten eraf halen. Dus: Ontvangsten - kosten inkoop, kosten voor bv Ebay, internetabonnement, kantoorartikelen, porti etc etc. Alles wat je nodig hebt gehad om dat handeltje te kunnen doen.
Van wat er overblijft, moet je eerst dan nog de algemene heffingskorting en van het restant daarvan zo'n 37% belasting afhalen en dat is wat je netto overhoud.
Tel het voor jezelf nog even na, of stap naar een boekhouder en ik weet zeker dat je gerust door kunt handelen, legaal en wel.
Nee, in de Nederlandse wetgeving is expliciet een, weliswaar zeldzame, uitzondering opgenomen voor de verkoop van tweedehandskleding, mits opgekocht in kleine partijtjes door particulieren.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:55 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Geldt dit ook voor oude kleding die je verder verkoopt, en van kleine partijtjes die je particulier opkoopt?
Hey, een Karr-1 kloonquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
en terecht dat je dan geen studiefinanciering meer zou krijgen, want je hebt het dan helemaal niet meer nodig.
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:01 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Nee, in de Nederlandse wetgeving is expliciet een, weliswaar zeldzame, uitzondering opgenomen voor de verkoop van tweedehandskleding, mits opgekocht in kleine partijtjes door particulieren.
jammer dat ik dat al gepost had voordat karr-1 zich op Fok geregistreerd hadquote:
Ow crap, dit is inderdaad een heel oud topicquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:37 schreef Tokus het volgende:
[..]
jammer dat ik dat al gepost had voordat karr-1 zich op Fok geregistreerd had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |