abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39099031
Ik heb een vraagje waar ik met google niet echt uit kom. Op de site van Western Union en Belastingdienst heb ik ook niet echt iets bruikbaars gevonden.

Hoe is de verhouding tussen Western Union en de Belastingdienst? Ik neem aan dat deze instellingen een soort van controle of band hebben met elkaar, om bijvoorbeeld witwasserijen tegen te gaan. Of is er geen controle van de Belastingdienst op de transacties van Western Union?

Stel, ik verkoop dingen via ebay, die best wel wat geld opleveren ( ik heb het niet over illegale handel of wat dan ook! Het gaat om restpartijen van de groothandel die ik als partikulier heb gekocht, ik heb dus geen bedrijf of kvk nummer).
Ik krijg dan maandelijks rond de 800 euro via Western Union, vooral transfers uit Europa en Vs.

Moet ik dit dan aangeven aan de belastingdienst aan het eind van het jaar? Telt een binnengekomen transactie via Western Union als 'inkomsten' waarvoor je dus belasting moet betalen of is het gewoon 'jouw geld' wat mij een beetje sterk lijkt.

Ik kom er niet echt uit, weet iemand hier misschien antwoord op?
pi_39099159
Een incidentele verkoop via ebay/marktplaats/whatever hoef je niet op te geven, maar zoals jij het doet, zul je dit inderdaad moeten opgeven onder overige inkomsten.

Sterker: de Belastingdienst heeft aangegeven streng te gaan controleren hierop, omdat veel mensen deze inkomstenbron hebben ontdekt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_39099314
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Een incidentele verkoop via ebay/marktplaats/whatever hoef je niet op te geven, maar zoals jij het doet, zul je dit inderdaad moeten opgeven onder overige inkomsten.

Sterker: de Belastingdienst heeft aangegeven streng te gaan controleren hierop, omdat veel mensen deze inkomstenbron hebben ontdekt.
Dat is echt minder. Ik ben namelijk gewoon student met een baantje, en mijn studiefinanciering komt daardoor ook in gevaar want ik verdien nu ongeveer 5000 per jaar en met de Western Union inkomsten kom ik dan ver boven de 10.000.

Ik dacht een goudmijntje gevonden te hebben omdat ik echt goede winst kan maken met de restpartijen, maar als ik dan me studiefinancering kwijt ben en extra belasting moet betalen wordt die optie ook niet echt leuk meer.

shit
pi_39099719
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 01:05 schreef Androide het volgende:

[..]

Dat is echt minder. Ik ben namelijk gewoon student met een baantje, en mijn studiefinanciering komt daardoor ook in gevaar want ik verdien nu ongeveer 5000 per jaar en met de Western Union inkomsten kom ik dan ver boven de 10.000.

Ik dacht een goudmijntje gevonden te hebben omdat ik echt goede winst kan maken met de restpartijen, maar als ik dan me studiefinancering kwijt ben en extra belasting moet betalen wordt die optie ook niet echt leuk meer.

shit
Neem nog een rekening, op de naam van een vriend, familie!!
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:50:04 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_39100073
westorn union kan toch ook anoniem ?
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:01:15 #6
13495 TinToR
fair dinkum
pi_39100668
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 01:50 schreef Bill_E het volgende:
westorn union kan toch ook anoniem ?
Nee, dat kan dus niet, precies om belastingtechnische redenen.

Big Brother is watching you.
Abigail, I'm sure if there is something out there looking down on us from somewhere else in the universe...they're wise enough to stay away from us.
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:07:13 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_39100697
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 03:01 schreef TinToR het volgende:

[..]

Nee, dat kan dus niet, precies om belastingtechnische redenen.

Big Brother is watching you.
Ik heb altijd gedacht dat dat nog anoniem kon..
En in andere EU landen ook niet?
pi_39101223
Ik geloof dat ze tegenwoordig een programma gebruiken die de verschillende sites controleert van b.v. marktplaats en speurders.nl als je daar veel adverteerd dan kun je er zeker van zijn dat je op een gegeven moment de aandacht van de belastingdienst gaat trekken,je zou bijvoorbeeld een pre-paid telefoon kunnen nemen die je dan uitsluitend voor dit doel gebruikt,ik dacht trouwens dat Western Union vrij anoniem was en dat veel van die Nigeriaanse 419 scam artiesten er gebruik van maakten.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:49:56 #9
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_39101880
Je hoeft alleen de winst uit je verkopen op te geven bij de belastingdienst, dat zijn je inkomsten. Jij zegt 'ik krijg maandelijks 800 euro via WU'. Hoeveel er wordt overgemaakt is niet van belang, het gaat om het percentage winst wat hier op zit.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juni 2006 @ 09:57:35 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39103135
quote:

[..]

shit
en terecht dat je dan geen studiefinanciering meer zou krijgen, want je hebt het dan helemaal niet meer nodig.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39111215
quote:

[..]

shit
Voor je stufi is er een grens van zo'n 10.000 euro NETTO. Als jij 5.000 euro binnen krijgt met bedrijfsmatig handelen, moet je daar om op netto te komen, nog wel je kosten eraf halen. Dus: Ontvangsten - kosten inkoop, kosten voor bv Ebay, internetabonnement, kantoorartikelen, porti etc etc. Alles wat je nodig hebt gehad om dat handeltje te kunnen doen.

Van wat er overblijft, moet je eerst dan nog de algemene heffingskorting en van het restant daarvan zo'n 37% belasting afhalen en dat is wat je netto overhoud.

Tel het voor jezelf nog even na, of stap naar een boekhouder en ik weet zeker dat je gerust door kunt handelen, legaal en wel.
pi_54731174
Ik zou een rekening gebruiken van een vriend, neef, broer of zus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 20 november 2007 @ 06:04:00 #13
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_54731295
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:57 schreef Tokus het volgende:

[..]

en terecht dat je dan geen studiefinanciering meer zou krijgen, want je hebt het dan helemaal niet meer nodig.

Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_54731311
Ik had het ook niet nodig maar het lijkt me meer dan terecht dat ik het wel kreeg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_65989169
ik wil hier ook meer info over,geld hetzelfde voor paypal? als je veel betalingen binnenkrijgt op paypal,zakelijke rekening want de grens van 2500dollar per jaar zit je zo aan. moetje dat zelf opgeven of komt de belastingdienst naar je toe?
ik houd van bomen, in mijn openhaard
pi_65989449
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:55 schreef boomknuffellen het volgende:
ik wil hier ook meer info over,geld hetzelfde voor paypal? als je veel betalingen binnenkrijgt op paypal,zakelijke rekening want de grens van 2500dollar per jaar zit je zo aan. moetje dat zelf opgeven of komt de belastingdienst naar je toe?
Je resultaat zal je zelf moeten opgeven natuurlijk, de belastingdienst kan immers niet ruiken welke kosten jij maakt t.b.v. deze werkzaamheid.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:02:59 #17
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_65989466
Geld voor alles niet alleen voor western union ook voor paypal. Maar het gaat om de winst. Omzet - inkoopprijs - kosten = winst
mai pen rai
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:39:50 #18
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65991005
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Voor je stufi is er een grens van zo'n 10.000 euro NETTO. Als jij 5.000 euro binnen krijgt met bedrijfsmatig handelen, moet je daar om op netto te komen, nog wel je kosten eraf halen. Dus: Ontvangsten - kosten inkoop, kosten voor bv Ebay, internetabonnement, kantoorartikelen, porti etc etc. Alles wat je nodig hebt gehad om dat handeltje te kunnen doen.

Van wat er overblijft, moet je eerst dan nog de algemene heffingskorting en van het restant daarvan zo'n 37% belasting afhalen en dat is wat je netto overhoud.

Tel het voor jezelf nog even na, of stap naar een boekhouder en ik weet zeker dat je gerust door kunt handelen, legaal en wel.
De grens voor je stufi is tegenwoordig je BRUTO inkomen.
Dus telt de winst voor inkomstenbelasting in plaats van de winst na inkomstenbelasting.

Bron
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_78057559
Geldt dit ook voor oude kleding die je verder verkoopt, en van kleine partijtjes die je particulier opkoopt?
pi_78060482
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:55 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Geldt dit ook voor oude kleding die je verder verkoopt, en van kleine partijtjes die je particulier opkoopt?
Nee, in de Nederlandse wetgeving is expliciet een, weliswaar zeldzame, uitzondering opgenomen voor de verkoop van tweedehandskleding, mits opgekocht in kleine partijtjes door particulieren.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_78061707
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:57 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hey, een Karr-1 kloon
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:32:55 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78061820
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:01 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Nee, in de Nederlandse wetgeving is expliciet een, weliswaar zeldzame, uitzondering opgenomen voor de verkoop van tweedehandskleding, mits opgekocht in kleine partijtjes door particulieren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 februari 2010 @ 16:37:52 #23
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78062067
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:30 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hey, een Karr-1 kloon
jammer dat ik dat al gepost had voordat karr-1 zich op Fok geregistreerd had
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78062367
quote: