Zo kunnen die onderwijsambtenaren een hogere cash flow genereren.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:01 schreef Staaf het volgende:
Ik vind het gewoon vreemd dat ze in Nederland 4 jaar duren en in België 3 jaar.. heeft iemand hier een verklaring voor?
hoezo is hogeschool dan zo moeilijk voor hen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:53 schreef gewooneenuser het volgende:
Na HBO-P moet je gewoon weer van voren af aan beginnen, maar waarschijnlijk wel met een aantal vrijstellingen waardoor je misschien 2 jaar in 1 kan doen of zo, maar dat zal per geval verschillen.
Hoge school in BE en NL zijn wel gelijkwaardig voor zover ik weet (bologna-verklaring en zo), maar HAVO is absoluut niet gelijkwaardig aan een Belgisch SO-diploma! Alleen al vanwege de duur, maar ook vanwege het hogere niveau van het Belgisch onderwijs. Ik ken een aantal mensen die na het VWO in België hoge school zijn gaan doen en die mensen hebben het echt niet makkelijk...
Op onderwijs.nl kan ik alleen maar vinden dat de HBO-opleidingen vanwege de bama-hervormingen nu 4 jaar duren en op onderwijs.be vind ik dan weer dat de Hogeschool-opleidingen nu 3 jaar duren vanwege de bama-omvorming.
Beetje raar dus inderdaad![]()
Dat valt vrij goed mee, je hebt natuurlijk opleidingen aan de hoge school die niets voorstellen, maar anderzijds ook hoge school opleidingen (die van het lange type, tegenwoordig ook academische bachelor + master) die even moeilijk zijn als een universitaire opleiding.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:05 schreef gewooneenuser het volgende:
Het verschil tussen hoge school en universiteit in België is wel enorm groot heb ik me door anderen laten vertellen, als in "op bijna niks geslaagd op unief, op hoge school grote onderscheiding".
Dat mag je nu ook niet overdrijven he, het is echt wel een kleine minderheid die zoveel studeert.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:36 schreef marnixds het volgende:
idd. de opleidigen van Hogeschool - T in Leuven zijn niet mals net zoals Toegepaste Taalkunde (Tolk/Vertaler Pools of Tsjechisch is een optie).
Tijdens 2 weken blok en daarvoor al zitten mensen echt te studeren van 8 uur 's ochtends tot
2 uur 's nachts en dat 2 weken+de meestal 3 weken van de examens.
Dat is ook wel zo denk ik, naar de lessen gaan maakt zelfs al veel verschil.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:45 schreef marnixds het volgende:
Volgens hen is colleges voorbereiden en goed
opletten de helft van het werk.
Zal waarschijnlijk wel zo zijn, maar daarom is het Belgische niveau nog niet te zwaar.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:53 schreef gewooneenuser het volgende:
Dan moet er toch bijna wel een niveauverschil zijn tussen Nederlandse en Belgische universiteiten lijkt me...
Mhah wat een onzin.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:23 schreef marnixds het volgende:
ik heb een jaar op een Belgische middelbare school gezeten, in Gent en idd, ik was zoveel bezig met het lere van alle andere vakken dat ik problemen had met wiskunde.Ze werkte daar ook niet met een grafisch rekenmachine of zo.Het niveau van Frans heb je aan Uni wel nodig bij sommige studies voor readers (die vele nooit lezen). Ik ga Toegepaste Psychologie doen in Antwerpen en readers e.a. zijn veelal in het Engels en Nederlands en er zijn daar ook studenten uit Nederland en statistiek valt wel mee, dat wordt met spss of zoiets gedaan.Pas in het tweede jaar moet je daar mee beginnen te werken. Ik denk dat hogeschool voor Nederlanders met een Vwo diploma nog wel te doen is maar Uni...vergeet het maar.
Het is niet zozeer zwaarder, het is anders. In Nederland is het veel meer *kuch rot woord* competentiegericht, d.w.z. veel projecten, toegepaste casus etc etc... Naar mijn idee moet je in Belgie gewoon veel leren, veel weten. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Geneeskunde hier in Nederland, ik besteed 15 a 20 uur per week aan deze studie. Terwijl ik het idee heb dat in Vlaanderen je in de theoretische fase van je studie wel iets meer moet blokken dan hier. Er valt ook best wat voor het Vlaamse systeem te zeggen, omdat ons systeem in de hand werkt dat je weinig parate kennis hebt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:14 schreef gewooneenuser het volgende:
Ik zeg ook niet dat het TE zwaar is, alleen dat het zwaarder is dan in Nederland![]()
Vind dat daar ook niks mis mee is, Nederland zou zich wat mij betreft zelfs wat meer mogen spiegelen aan België wat betreft het onderwijs.
wat nou klagen, zeur toch niet, niemand klaagt hier.De enige die abnormaal bent ben jij omdat jequote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:52 schreef Singa het volgende:
[..]
Mhah wat een onzin.
Je gaat Toegepaste Psychologie toch wel aan een hogeschool doen dan?
Grafische rekenmachineGaan klagen dat je slecht bent in wiskunde, omdat je zo'n apparaat niet hebt. Nou ik heb zo'n ding nog nooit van dichtbij gezien en wiskunde ging prima.
Ze klinken eigenlijk wel als gejammer en geklaag sommige berichten van jou en overdrijven is je ook niet vreemd. Bovendien dacht ik dat jij alles wist van het Belgische onderwijssysteem met je opmerking: "Ik denk dat hogeschool voor Nederlanders met een Vwo diploma nog wel te doen is maar Uni...vergeet het maar."quote:Op dinsdag 27 juni 2006 02:01 schreef marnixds het volgende:
[..]
wat nou klagen, zeur toch niet, niemand klaagt hier.De enige die abnormaal bent is ben jij omdat je
zogenaamd alles weet over het Belgisch onderwijssysteem.Probeer eens normaal te reageren i.p.v. te denken dat je alles beter weet.
Kan me trouwens echt niet voorstellen dat je met een VWO diploma niet mee kunt komen op de Uni in België. Kennis van mij die studeert in Leuven en die komt toch echt gewoon goed mee hoor.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:12 schreef Singa het volgende:
[..]
Ze klinken eigenlijk wel als gejammer en geklaag sommige berichten van jou en overdrijven is je ook niet vreemd. Bovendien dacht ik dat jij alles wist van het Belgische onderwijssysteem met je opmerking: "Ik denk dat hogeschool voor Nederlanders met een Vwo diploma nog wel te doen is maar Uni...vergeet het maar."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |