abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39081095
Mijn vriendin is op het moment zwanger maar haar baas heeft haar contract niet verlengd ivm zomervakantie en de zwangerschapsverlof achter elkaar (onderwijs).. Nu mag ze wel per 1 januari terugkomen om te werken maar ze zit nu wel zonder geld vanaf eind juli tot januari of langer..
Nu zij het cwi dat ze half juli terug moest komen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.. maarja ik en mijn vriendin zouden graag nu al informatie willen..

Is er iemand die wat kan uitleggen of een site weet waar het allemaal goed en duidelijk uitgelegd is.. overheid sites
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:02:11 #2
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39081239
Beetje flauwe werkgever op deze manier. Zwangerschapsverlof kost hem niks, maar hij zorgt er op deze manier wel voor dat je vriendin ook niks heeft. Als dit hun manier van werken is, dan zou ik er op 1 jan. ook niet meer beginnen en op zoek gaan naar een werkgever die wel het goede voor heeft met zijn personeel.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:28 #3
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_39081671

[ Bericht 92% gewijzigd door Sjeen op 21-06-2006 18:47:29 (Of je denkt even na voordat je iets post...) ]
pi_39081838
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:02 schreef Coelho het volgende:
Beetje flauwe werkgever op deze manier.
Eens
quote:
Zwangerschapsverlof kost hem niks
oneens
quote:
, maar hij zorgt er op deze manier wel voor dat je vriendin ook niks heeft.
Wat dacht je van een uitkering ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_39081917
Over de uitkering had ik dus een vraag..

en dvdk.. doe ff normaal.. m'n vriendin wil wel werken maar wie neemt haar voor 3 weken aan om te laten werken en dan zwangerschapsverlof te gaan betalen..
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:20:14 #6
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39082038
Er is bij het UWV een mogelijkheid om een zwangerschapsuitkering aan te vragen.
http://www.uwv.nl/Werknem(...)hap_en_bevalling.asp
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_39082464
Tweak.. je bent een schat
  Milf woensdag 21 juni 2006 @ 21:09:24 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_39090661
Vanaf 6 weken voor de vermoeddelijke bevaldatum kan je vriendin in aanmerking komen voor een WAZO uitkering van het UWV. Je vriendin is dan een zogenaamde vangnetter. De werkgever moet haar dan aanmelden.

Als je vriendin ten tijde einde contract nog niet toe is aan het verlof dan kan zij een WW uitkering aanvragen bij het CWI. Niet dat zij ergens zou worden aangenomen hoor, zo gek zijn werkgevers vaak niet .
En dan zou zij vanuit de WW voor een WAZO in aanmerking komen van het UWV.

Als je de datum weet dat je vriendin met zwangerschapsverlof wil en de datum waarop haar contract eindigt, bel dan morgen 09009294 even. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:50:16 #9
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_39091960
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:12 schreef dvdk het volgende:
wat is er mis met de optie abortus als je zwanger bent dan zodat je gewoon kan blijven werken??? (wat m'n originele reply was)
  Milf woensdag 21 juni 2006 @ 22:04:42 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_39092623
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:50 schreef dvdk het volgende:

[..]

wat is er mis met de optie abortus als je zwanger bent dan zodat je gewoon kan blijven werken??? (wat m'n originele reply was)
Alles. Het is bij de wet geregeld dat vrouwen 16 weken verlof krijgen. En dit krijgen werkgevers zelfs vergoed door het UWV. En als de vrouw dan nog zou blijven werken mag ze het extraatje ook nog eens in haar zak steken.

En je gaat niet een vrouw het recht ontnemen om een kindje te kunnen baren.
En voor die opmerking heb je ook een WGR ban. Je gaf geen optie je zei iets in de trant van " Abortus, genoeg luie mensen hier"

Heeft namelijk niets met lui zijn te maken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_39101531
Thanks all
pi_39102993
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:09 schreef nikky het volgende:

Als je vriendin ten tijde einde contract nog niet toe is aan het verlof dan kan zij een WW uitkering aanvragen bij het CWI. Niet dat zij ergens zou worden aangenomen hoor, zo gek zijn werkgevers vaak niet .
Gelukkig is dit niet overal zo.

Er zijn gelukkig ook werkgevers (mn in de sociale sector) die daar niet zo moeilijk over doen.

Mijn vriendin had een aanbod gekregen voor een baan maar moest deze afwijzen omdat ze op dat moment heel veel last van haar zwangerschap had (misselijk, flauw vallen etc). Werkgever gaf aan dat het geen probleem is. Laten we het jaarcontract toch een maand later ingaan .

Dus op de afgesproken datum begonnen, komt ze na 2 weken een interne vacature tegen voor een vaste baan die haar aansprak. Dus daarop gereageerd en binnen 3 dagen aangenomen . Hulde, zou dat er meer werkgevers waren die zo reageren.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')