abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39079118
Je mag uit de volgende lijst 3 apparaten kiezen, welke kies je en waarom? Ik zie een oven, een koelkast en een fornuis trouwens als standaardapparaten en een afwasmachine is in mijn ogen een schoonmaakapparaat, net als een wasmachine en een stofzuiger.

• Magnetron
  • Sorbetiere/IJsmachine
  • Broodbakmachine
  • Espressomachine
  • Keukenrobot
  • Sapcentrifuge
  • Tosti-maker
  • Wafelapparaat
  • Senseo
  • Yoghurtmaker
  • Eierkoker
  • Waterkoker
  • Mixer
  • Blender
  • Rijststomer
  • KItchenaid
  • Beertender
  • Staafmixer
  • Broodrooster
  • Grill
  • Koffiezetapparaat

Als je een ander apparaat dan bovenstaande kiest, dan kan dat natuurlijk ook

Ik ga zelf voor de waterkoker, de mixer en de blender
    Waterkoker: lekker praktisch, snel heet water wat ik niet alleen voor warme dranken gebruik, maar ook voor het koken. Gaat veel sneller dan een pan water opzetten voor je pasta
    Mixer: Ik kan echt niet zo snel met een garde kloppen als mijn mixer kan
    Blender: Ik ben dol op milkshakes maken, dus mijn blender is onmisbaar.
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_39079180
    Senseo, waterkoker en magnetron

Die andere dingen gebruik ik nauwelijks of ik heb ze niet.
    pi_39079282
    Ik heb lange tijd zonder magnetron gedaan en miste het ding echt niet, en ik drink liever thee dan koffie, dus ook mijn senseo zal ik niet missen. Mijn gasten die koffie drinken waarschijnlijk wel
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_39079305
    Och, onmisbaar, onmisbaar.

De broodbakmachine doe ik niet graag weg. De Senseo mag van mij vandaag nog kapot gaan, dan kan ik een Nespresso halen. .
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_39079500
    De drie dingen die ik zelf het meest gebruik zijn de
    1. Waterkoker - Inderdaad snel en makkelijk.
    2. Broodrooster - Aangezien wij altijd brood uit de diepvries hebben en die van mij ook bevroren brood binnen 5 minuutjes heerlijk roostert - veel lekkerder dan ontdooien in de magnetron.
    3. Blender - Smoothies Milkshakes en die van mij is onderdeel van een keukenmachine die al het hak en snijwerk prima van mij overneemt dus ook nogal onmisbaar in mijn keukentje.

De grill, het espressopotje en de magnetron komen dan op een goede 4e, 5e en 6e plaats, gewoon omdat ze handig zijn en ook heel veel gebruikt worden Het espressopotje gewoon omdat het handig is voor twee kopjes, en meer wordt er hier per keer toch niet gedronken.

De grill, omdat het voor ovenschotels en kippenpoten en pizzabroodjes en weet ik wat nog meer gewoon heel handig is, en hij zit toch al ingebouwd in de oven

En ik koop vlees altijd in de aanbieding en dan gaat het in de vriezer. Alleen ben ik dan zo'n muts die het er op tijd vergeet uit te halen, dus vandaar de magnetron Toch handig, die ontdooistand.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2006 16:19:30 ]
    pi_39079552
    Geen van allen. De oven is onmisbaar.
    pi_39079559
    (combi-)magnetron, die wordt bijna dagelijks gebruikt omdat manlief later thuiskomt en dan kan zijn prakkie ff snel opgewarmd worden. Verder is ie handig voor ovenschotels.

senseo: wij drinken graag een bakje koffie, maar hooguit maar 3 bakjes per dag.

waterkoker: ik ben een echte theeleut en drink een hele dag (na mijn bakje koffie `smorgens) door thee
    this bitch bites
    pi_39079802
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 16:13 schreef Jarno het volgende:
    De broodbakmachine doe ik niet graag weg. De Senseo mag van mij vandaag nog kapot gaan, dan kan ik een Nespresso halen. .
    Ik heb nog nooit Nespresso geproefd, dus daar kan ik niet over meepraten. Maar een broodbakmachine vind ik zwaar overrated. Zelf maken gaat sneller en vind ik lekkerder. Het enige voordeel van de broodbakmachine vind ik dat er 's morgens brood klaar kan zijn als je uit bed komt. Dat is alles.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_39079910
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 16:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit Nespresso geproefd, dus daar kan ik niet over meepraten. Maar een broodbakmachine vind ik zwaar overrated. Zelf maken gaat sneller en vind ik lekkerder. Het enige voordeel van de broodbakmachine vind ik dat er 's morgens brood klaar kan zijn als je uit bed komt. Dat is alles.
    Ik vind de broodbakmachine leuk, m'n ouders hebben er één, maar daar is het altijd zo dat het brood wat eruit komt maar half opgaat en dan te droog is om nog verder te eten en dus weg wordt gegooid. Invriezen is ook al zo'n ramp, of je moet het voorsnijden. Ik vind, als ik dan toch een 'apart' brood nodig heb inderdaad zelf bakken makkelijker, en het normale brood haal ik wel bij de bakker of de supermarkt.

Maar, het ruikt zo lekker als het net af is dat is dan wel weer heerlijk
      woensdag 21 juni 2006 @ 16:45:01 #10
    120482 mirugai
    very fishy
    pi_39080580
    Pfff, onmisbaar? Ik eet veel rijst en houd van espresso dus de rijstkoker en espressomachine/maler zijn wel de top twee, maar stel dat ik zonder zou moeten, dan kan ik daar ook mee leven.
    Wel handig zijn een KitchenAid, blender, magnetron en ik zou ook graag een goede sorbetiere willen hebben en dan houdt 't wel op.
    Als ik echt zou moeten minimaliseren op de keuken, dan wordt het: branders + oven (bijv. fornuis), koelkast, pannen, goede messen en snijplank.
    pi_39081340
    Espressomachine (of een percolatortje, maar dan wil ik wel weer een gasfornuis....)
    Waterkoker
    Vaatwasser .

Een waterkoker werkt veel sneller dan water op een (electrisch) fornuis aan de kook brengen. Voor opwarmen is een magnetron welliswaar handig, maar niet noodzakelijk. Gewone koffie is prima te zetten met heet water en een filter, dus een 'normale' koffiezetter is niet echt nodig.

M'n vaatwasser wil ik echt niet kwijt. Ik ken mezelf, dus ik weet hoe m'n keuken er dan na een maand uit ziet .
    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_39081493
    hmm, ik zou gaan voor de mixer, de magnetron, en de waterkoker.
    ik ben een echte thee drinken, ik bak zelf mijn cakes en taarten, en heb regelmatig dingen te ontdooien of op te warmen

als ik een blender had gehad, had die er tussen gestaan, dat is iets wat ik al lang graag wil hebben, maar heb er het geld gewoonweg [nog] niet echt voor.
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      Moderator woensdag 21 juni 2006 @ 17:10:41 #13
    18653 crew  D.
    pi_39081598
    hoewel wij een heel deel van het lijstje hebben staan staat er niets bij waar ik (in principe) niet zonder zou kunnen.
      woensdag 21 juni 2006 @ 18:25:55 #14
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_39084196
    Geen van allen zijn echt supernoodzakelijk bij ons, hoewel we er intussen wel de nodige hebben, maar in principe kan ik met mijn oven-grill/gasfornuis alles wat ik ook met een magnetron kan doen en koffie zetten kan ik ook op de ouderwetse manier met een filtertje en water opgieten.
    Natuurlijk zijn de hebbedingen als een blender en een senseo-apparaat leuk, maar echt noodzakelijk, nee.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 21 juni 2006 @ 19:29:52 #15
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_39086742
    Sorry Isabeau heb je lijstje met een beetje vrijheid genomen.

Combi Magnetron Je kunt er mee ontdooien grillen en je kunt hem als hete lucht oven gebruiken echt een ideeal ding

NespressomachineMet een Nespresso kun je lekker koffie en espresso zetten in verschillende smaken echt een uitkomst

Keukenmachine Dat apparaat combineerd ook weer veel dingen in een blenden, snijden, hakken, sapcentrifuge dus ook een lekker muntifunctioneel ding
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 20:33:52 #16
    43556 miss_dynastie
    pi_39089398
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 16:08 schreef Isabeau het volgende:
    Je mag uit de volgende lijst 3 apparaten kiezen, welke kies je en waarom?
    De broodbak zou ik heel erg missen, omdat ie gewoon heel makkelijk is en ook alles kneedt voor me
    De grill, omdat die lekker makkelijk is voor vlees, groente, tosti, etc.
    De mixer, omdat daar ook allerlei hulpstukken bijzitten voor hakken/ blenden/ etc.

Maar met een hoop andere apparaten ben ik ook heel blij
    pi_39089679
    waterkoker (lekker snel) , ik is theeleut
    broodrooster, ik is gek op warme toast met jam
    en voor de kids ook het tostiijzer.

koffie drink ik zo zelden dat ik het wel met de nescafé zakjes af kan, en mijn gasten ook
    "heerlijke koffie, mil, goed bakkie!!" .......

oh en magnetron uiteraard.

edit oh en dat braun staafmixer/hakker/snijder ding!!!!!!

zo, klaar!
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_39090206
    Combimagnetron... ideaal ding, zowel om mee te bakken, te grillen als om gewoon te ontdooien en op te warmen.

Waterkoker.. ik ben nogal een theeleut

Mixer... wordt veel gebruikt... zo eentje waar je verschillende hulpstukken bij hebt zoals een staafmixer, hakmolentje etc
      woensdag 21 juni 2006 @ 20:56:31 #19
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_39090290
  • Combimagnetron
  • Vaatwasser
  • Koelkast

Die wil ik niet missen.
  • Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_39090462
    Ik vind het echt apart hoe weinig de broodrooster eigenlijk wordt genoemd

Persoonlijk vind ik het ideaal, 's morgens vroeg twee plakjes brood uit de vriezer, in dat ding.
    In de tijd dat ik m'n espressopotje op het vuur heb staan pruttelen hoor ik *poing* - broodjes klaar.
    In de tijd dat ik die weer gesmeerd heb is de koffie ook klaar en voilá, ontbijtje

Al is het misschien niet voor iedereen vanzelfsprekend om brood in de vriezer te hebben, bedenk ik me net
    pi_39090514
    Ik vind de waterkoker juist opvallend veel genoemd (en de vaatwasser en koelkast was niet nodig om te noemen; de vaatwasser is geen keukenapparatuur, maar een schoonmaakmachine en de koelkast is volgens mij gewoon standaard )
    pi_39090723
    Vroeger toen ik nog bij mijn moeder woonde hadden we een broodrooster die dus echt nooit gebruikt werd...
      woensdag 21 juni 2006 @ 21:12:47 #23
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_39090752
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 21:03 schreef Isabeau het volgende:
    de vaatwasser en koelkast was niet nodig om te noemen; de vaatwasser is geen keukenapparatuur, maar een schoonmaakmachine en de koelkast is volgens mij gewoon standaard )
    De rest van het lijstje zou ik niet zo missen. Wat moest je ook weer met een staafmixer?
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_39090814
    Ik gebruik dat ding amper, ik maak er soep mee egaal. Dat is het eigenlijk wel.
    pi_39090916
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 21:14 schreef Isabeau het volgende:
    Ik gebruik dat ding amper, ik maak er soep mee egaal. Dat is het eigenlijk wel.
    De mijne kan ook snijden , en o.a. de uien gaan er dus in, lekker snel
    qua staafmixen gebruik ik hem zelden, ik ben niet van de toetjes en taartjes en moeilijke sauzen en zo.
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')