abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39078349
Waar haal jij je eten en wat heb je er voor over? Maakt het je niet uit en haal je gewoon het goedkoopste in de supermarkt. Of ga je naar de Macro/Hanos/groothandel en koop je de beste ingredienten die je kunt vinden of haal je je groenten bij de groenteboer, vis bij de viswinkel , vlees bij de slager of ga je iedere week langs de markt etc. etc. Let je daarbij op het geld of ga je volledig voor de kwaliteit?
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:50:34 #2
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_39078425
en jij wilt dit weten omdat?
weet je wel?
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:50:52 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39078445
Haal het bij verschillende supermarkten, winkels, markt, af en toe een horecagroothandel en ook bij boerenwinkels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39078499
Het wisselt echt enorm. De ene keer neem ik alles mee bij de super, want, lekker handig en alles bij elkaar voor meestal een redelijke prijs, soms heb ik zin in een echt lekker stukje vlees en dan ga ik naar de keurslager, dan wil ik weer een lekkere vis en ga ik naar de visboer. En ook ín de supermarkt verschilt het vaak.

Maar, ik hou zeker van lekker en goed eten, dus in principe let ik niet zo op wat het kost. Dat zuinige gedoe met eten altijd. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39078541
aldi,
lidl,
ah
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39078644
Dagelijkse boodschappen bij Albert Heijn. Specifieke groente, fruit bij de groenteboer op de hoek (die echt geweldig is). Vlees bij de slager op de hoek, die aardig is, niet bijzonder goed. Verder voor diners vaak bij de groothandel via het restaurant, op ik rij zelf even langs de Ven op ISPC. Vlees voor diners vaak uit eigen teelt en slacht.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:55:48 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_39078647
Supermarkt, Turk en gegrilde kip bij de slager
Confidence through competence
pi_39078675
Ik haal basisboodschappen vaak bij de Aldi (suiker, bloem, lekkere Aldidingetjes; dat soort produkten), gewone boodschappen bij de AH, groente & fruit regelmatig op de markt, vis bij de visboer op de markt (ik vind de viswinkel hier eigenlijk niet beter dan de AH) en eigenlijk wil ik vlees bij de Keurslager halen, maar meestal doe ik makkelijk en komt het uit de supermarkt. Een goede bakker is hier niet in de buurt, helaas. Taart maak ik altijd zelf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:05:08 #9
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_39078979
O/T: mirugai - leuke ava, Ta-kun
Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:06:18 #10
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_39079030
Dagelijkse boodschappen haal ik meestal bij de AH, Super.. of bij de C1000. Voor de wat specialere dingen ga ik naar de toko of naar een goede groente boer.
Bij bestellen bijna altijd bij de betere chinees hier in de stad of bij de pizzaboer.
Voor de rest ben ik redelijk kies keurig met wat ik koop ik mag zelf ook graag langer dan een uur in de keuken staan als ik een lekkere maaltijd wil maken.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_39079719
Snackbar
pi_39079794
De dagelijkse boodschappen bij de Aldi (boter, karnemelk, suiker, bloem, ingevroren vis, aardappelschijfjes, wijn, pasta, dat soort dingen).
De dingen die ik persé van een bepaald merk wil hebben meestal bij de Hoogvliet of de Albert Heijn (pizza's, karnemelk, brood, pindakaas ).
Ook vlees meestal bij de Albert Heijn/Hoogvliet, of bij de (Turkse) slager, ligt er net aan wat er op m'n weg komt.

Groente en fruit op woensdag op de markt en als ik tussendoor nog iets nodig heb meestal bij de Turkse winkel of de Albert Heijn. Kaas ook op de markt. Eigenlijk best veel op de markt, maar alleen als ik ook op woensdag tijd heb om te gaan. Het scheelt me gewoon teveel eigenlijk, en ik baal er altijd van als ik geen tijd heb om naar de markt te gaan. Je merkt het als student wel direct in je portemonnee dan
pi_39079864
Mijn ouders halen over het algemeen boodschappen bij de AH en vlees bij de slager en groente bij een groentezaak en brood bij de bakker,,
Salsa Española
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:28:33 #14
120482 mirugai
very fishy
pi_39079924
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef Puck1 het volgende:
en jij wilt dit weten omdat?
Nou gewoon zomaar.
Wat mij betreft ga ik dezelfde dingen af als Piet. En voor verschillende dingen weet ik nu waar ik daarvoor (zover ik weet) het beste terecht kan. Bijv. voor div. zuivelproducten zoals slagroom ga ik naar de bio. boerderij (wat een verschil met de room uit de supermarkt), voor verschillende japanse producten rijd ik naar Dusseldorf (is niet al te ver van waar ik woon) en voor andere aziatische ingredienten struin ik een aantal toko's af bij mij in de buurt. Om de zoveel tijd ga ik klimmen in Frankrijk en voordat ik terugrijd prop ik m'n koelbox helemaal vol met lekkere dingetjes enzo. Dat soort acties...
Voor vis heb ik nog niet echt een goed adres. Ik haal m'n vis (voor rauwe consumptie) altijd op de markt, maar de kwaliteit valt me steeds vaker tegen. Ik ben een keer bij Waaldorp geweest in Amstelveen en dat was beter, maar da's voor mij toch wat te ver om vaker te doen.
Tuurlijk is alles wel afhankelijk van de tijd; als ik die niet heb, dan ren ik natuurlijk ook gewoon door de supermarkt.
pi_39080137
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:28 schreef mirugai het volgende:

(wat een verschil met de room uit de supermarkt)
Ik verbaas me er altijd over dat smaak zo kan devalueren. Dat mensen dus denken dat thee lekker is als het uit een Senseo komt. En dus ook geen verse thee meer 'lusten'. Dat mensen denken dat ham vol met water hóórt te zitten en het vies vinden als je met echt goede ambachtelijke ham aan komt zetten. Dat Blue Band brood de standaard aan het worden is en dat een goed donker brood smerig gevonden word.

Jammer is dat.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:48:08 #16
120482 mirugai
very fishy
pi_39080678
** foutje **
pi_39080823
over het algemeen bij de supermarkt, en dat wisselt, de aldi, digros, of AH [omdat hij hier om de hoek zit]
en op de markt
soms ook bij de toko of turkse super, maar niet zo vaak
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:57:03 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39081048
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef Jarno het volgende:
Dat mensen denken dat ham vol met water hóórt te zitten
Vooral dat. Ik eet graag ham, maar wat je doorgaans in de supermarkt vindt zou de naam ham niet mogen krijgen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_39084297
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Haal het bij verschillende supermarkten, winkels, markt, af en toe een horecagroothandel en ook bij boerenwinkels.
Mee eens is
Eieren en aardappelen ook altijd bij de boer.
Verder zit er hier in de buurt een boerenwinkel (lees boerderij) waar ze alleen maar streekproducten verkopen.
(Dan bedoel ik eigenlijk alles wat in een straal van 15 km door de boeren word verbouwd)
Van Kaas tot melk, mosterd, groenten, uien, eigenlijk van alles.
Je hebt er ook een "zelfplukafdeling" wat inhoud dat je zelf je groentes mag plukken.
(Verser kan toch niet).
Ook zijn ze bezig er wijnranken te plaatsen met vrijwilligers, geweldig toch?

Misschien iets duurder dan een reguliere supermarkt, maar wel veel lekkerder, en gezelliger.

Er staat altijd wel een kopje koffie, of in de zomer versgeperste sapjes klaar
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:03:23 #20
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39085568
*aardappelen en uien: aardappel&uien boer op de markt
*kaas en eieren: kaaskraam op de markt
*brood: Markt
*Groenten & Fruit: Groenten vooral van mn werk (bijbaantje groentengroothandel), overige groenten en alle fruit => Markt
*Vlees: Slager

*Overig: Aldi, en wat ze daar niet hebben bij de Edah
15 jaar te laat geboren...
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:24:51 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39086521
Supermarkt, Turkse Super, Toko en eventueel markt of speciaal zaakjes
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:25:35 #22
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_39086560
Kruidenierswaren bij de AH / Chinese super
Groenten en fruit bij de AH / Chinese super
Vlees bij de AH / Slager
Brood bij de AH / Bakker
Kaas op de markt
Vis bij de Visboer
Kip bij de Poelier
Alles wat ik echt vergeten ben bij de Konmar naast me huis (al is het een echte shit winkel)
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:28:06 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39086673
Meestal bij de plaatselijke Dekamarkt of AH, maar als ik echt goed spul wil hebben gaan we bij ons in de dorpsstraat even alle, gelukkig hier nog bestaande, kleine zaken af.
Vlak naast elkaar een prima groentenzaak, een prima poelier, een echte slager, een warme bakker een delicatessen/kaaswinkel en een echte viswinkel.
Wel duurder dan de supermarkt meestal, maar prima kwaliteit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:47:25 #24
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39091838
Basisboodschappen bij de Hooglvliet, luxere boodschappen (panklare groenten, maaltijdsaldes enz) bij de AH. Groente en fruit bijna altijd op de markt net als vis en kaas. Vlees is heel divers, van Hoogvliet tot de ambachtelijke slager. Brood bij de AH (pain de boulogne )

Helaas geen pasje voor de groothandel, zou soms wel handig zijn.
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:55:05 #25
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_39092169
Winkel.
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')