Hij heeft gezegd dat religie opium voor het volk is, ik denk dat je dat bedoelt. Daarmee wilde hij overigens zeggen dat hij vond dat religie een smoes vond van de overheid om de burgers uit te buiten. Je positie zou namelijk door God gegeven zijn, en daarmee moest je maar gelukkig zijn, na je dood zou je immers een goed leven leiden.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:02 schreef MutedFaith het volgende:
Marx? Dat is toch die gast die opium uit wilde delen in kerken?
De communistische stromingen zoals we die kennen/kenden in de Oostblok landen, China, Cuba en NK zijn/waren niet meer dan onder andere gebaseerd op de Marxistische filosofie van Karl Marx.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:19 schreef MrKickass het volgende:
[..]
Nee, de schrijver van Het Communistisch Manifest zal het communisme niet hebben uitgedacht![]()
Terug naar school![]()
"Geloof is opium voor het volk"quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:02 schreef MutedFaith het volgende:
Marx? Dat is toch die gast die opium uit wilde delen in kerken?
Ik denk dat hij het als grap bedoeldequote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:14 schreef __droogkloot__ het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat religie opium voor het volk is, ik denk dat je dat bedoelt. Daarmee wilde hij overigens zeggen dat hij vond dat religie een smoes vond van de overheid om de burgers uit te buiten. Je positie zou namelijk door God gegeven zijn, en daarmee moest je maar gelukkig zijn, na je dood zou je immers een goed leven leiden.
Ik denk t ook..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het als grap bedoelde.
Slecht gevoel voor sarcasmequote:
2006 mijn kindquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:22 schreef Mainport het volgende:
Jezus, hoe oud ben je?
Kutnewbiequote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:57 schreef ballieking het volgende:
OJA en @ degene die dit topic hefet gemaakt... zeg het ook even tegen die gast uiit je klas dat ie zon dumbass is ( en dat is ie) ipv het op fok te zetten
smerige internet hero.
Dat eerste moet ik je gelijk in geven.. Datr tweede valt gelukkig wel mee..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:29 schreef __droogkloot__ het volgende:
[..]
Slecht gevoel voor sarcasme, ik dacht echt dat je het IQ van een straatlantaarn had
![]()
VMBO is nog te moeilijk voor je zeker? Leer eens Nederlands man!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:57 schreef ballieking het volgende:
OJA en @ degene die dit topic hefet gemaakt... zeg het ook even tegen die gast uiit je klas dat ie zon dumbass is ( en dat is ie) ipv het op fok te zetten
smerige internet hero.
VWO doen en dan niet weten hoe je racistisch schrijft..quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:20 schreef AffenStrudel het volgende:
Vandaag is weer een dag der domme opmerkingen.
We hadden dus geschiedenis, over de NSDAP enz, en dat je "Mein Kampf" niet vertaald met"Mijn kamp". Na de verbaasde gezichten en het harkerig gelach van de minder heldere lichten in de klas vertelt de docent verder. Blablabla enz, overdat Adolf ook een hekel had aan communisten enz. Sommigen wisten niet wat communisten waren (, trouwens) dus ging het daarover verder en hoe Karl Marx,het boek "Das kapital" heeft geschreven en zo het communisme zo een beetje is begonnen.
Maargoed, opeens vraagt een jongen "ja en die marx had toch ook vet veel kampen gebouwd met gas enzo en een rasistisch boek geschreven?". Dom natuurlijk. We gaan weer verder over Hitler en dezelfde jongen onderbreekt onmiddelijk met de vraag "waneer is Hitler doodgegaan?" , waarop het antwoord volgt en de jongen vraagt "waarom heeft hij zich toen door het hoofd geschoten?"
!
En ik doe dus VWO![]()
![]()
Godslaster!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:56 schreef ballieking het volgende:
boeiend het zijn allebei kankermoffen
Je humor is kwijt.quote:
Om nog maar te zwijgen over Stalinquote:Op donderdag 8 februari 2007 19:12 schreef najtreB het volgende:
We moeten het bij het communisme hebben over gevestigde en geleefde orde. Het communisme van Marx zoals in Das Kapital staat en Lenin die daar zijn eigen draai aan gaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |