abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39073450
Hey Fokkers

Mijn buurman heeft onlangs Caiway internet besteld. Met de bijhorende modem. Nou will ik deze laten werken met de Linksys WRT54GL (Draadlooze router) willen werken.

Ik moet eerst verbinden maken met Caiway. Hoe doe ik dit via de draadloze router?
Ik heb de Linksys compleet al ingesteld, die werkt prima.

Maar als ik het met UTP doe rechtstreeks op de Laptop moet ik eerst Inloggen met windows. (Username/Password)
Hoe doe ik dit via de draagloze router?

Misschien niet zo duidelijk. Maar probeer me te helpen
Bedankt!
pi_39074043
Hm. Caiway is internet via de kabel? Als het goed is heb je dan een modem met een COAX kabel naar de muur en een UTP kabel naar je PC of router, en is het voor je PC of router gewoon een standaard LAN-verbinding. Dus ik snap niet helemaal waarom je een username en password moet opgeven om verbinding te maken. Gebeurt dat inloggen met een speciaal programma van Caiway o.i.d? In dat geval weet ik niet of het op een hardware router gaat werken die niets weet van een bepaalde provider.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:56:34 #3
107652 Quincy5
Back to the future
pi_39076346
Voor zover ik op www.caiway.nl kan zien is het een gewone kabelprovider. Of heb je dat glasvezel abonnement wat ze aanbieden in de nieuwbouwwijk het Woerdblok in Naaldwijk? Misschien dat ze daar een speciale login voor hebben. Heb je al in de handleidingen van caiway zelf gekeken?
www.bttf.com
I hate mornings
pi_39077622
Het is internet via de kabel.

Als ik niet draadloos zou doen moet ik nog inloggen met Username/Password. Met netwerk kabel.

Coax Kabel > Router Caiway > Netwerk kabel Naar Draadloze router > Draadloos internet.
pi_39094983
Dat probleem had ik vorige week ook. Deze pagina bleek zeer waardevol en behulpzaam. Even iets doorscrollen naar onderen en daar staat ook de setup met het Docsis modem.
pi_39095044
Ennuh, kan iemand die taalfout ff uit de TT halen?
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:59:57 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39100206
TT dinges gefixt.

je moet je password in je router zetten. Waar en hoe weet ik helaas niet uit mn hoofd, heb hier toevallig niet zo'n ding staan.
So we just called him Fred
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:57:31 #8
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_39111001
tvp, want ik heb ook Caiway en ga deze zomer naar draadloos netwerk.. wilde deze vraag al stellen, maar hij is dus al gesteld

Is het al gelukt?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')