abonnement Unibet Coolblue
pi_48809683
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:59 schreef Nielsch het volgende:
Jep, ik ben opgegroeid in Den Helder. Op zich kan je het er wel naar je zin hebben als je het vermaak opzoekt en niet wacht tot het naar je toekomt. Sportclubs zijn er in overvloede, kroegjes en restaurantjes ook en er is een grote bioscoop, schouwburg en een zwembad. Verder kun je in de zomer altijd nog lekker naar het strand als je er van houdt (ik niet).

Er is echter een heleboel wat Den Helder mist:

Goede snelwegverbinding met de rest van het land, geen Intercity naar Alkmaar, grachtengordel, leuke pleinen met terrasjes, HBO onderwijs, lekkere vrouwen boven de 18, betrouwbare en kundige politici en een goede economie.
Jep ben het met je eens (behalve over de lekkere vrouwen, want mijn vriendin is boven de 18 en komt uit Den Helder )
Grachtengordel interesseert met persoonlijk geen ruk, dus die mis ik hier ook niet.
Pleinen met terrasjes wordt gelukkig heel langzaam aan steeds beter, dus er is nog hoop.

Ik ontdekte vandaag ook wel de voordelen van het wonen in een kleine stad: ik was even winkelen in Alkmaar. Stervensdruk daar, chagrijnig winkelpersoneel en alles wat ik wou hebben was uitverkocht in mijn maat (vooral schoenen).
Dus ik rij nog even naar Den Helder en vlak voor sluitingstijd vond ik bij de Intersport hier wél de schoenen die ik wou hebben in mijn maat, werd vriendelijk geholpen en was snel aan de beurt.
pi_48927572
Den Helder weer in het nieuws
quote:
Gemeente Den Helder blundert met vlag

De gemeente Den Helder heeft eens even flink geblunderd afgelopen koninginnedag. In plaats van het rood-wit-blauw van Nederland te hijsen werd het rood-blauw-wit van Rusland in de vlaggenmast gehesen.

Dat er schijnbaar niet veel koningshuis-minnenden in Den Helder wonen blijkt uit het feit dat de vlag de hele dag is blijven hangen. Nog frappanter is dat de vlag van Rusland ook nog eens op de kop heeft gehangen, de vlag hoort namelijk wit-blauw-rood te zijn.

De gemeente spreekt van een 'stom foutje'.
Bron: nu.nl
pi_49564025
Toch jammer dat een schagenees dit topic heeft geopend
pi_51296811
Het is nu kermis in Den Helder, die enorme hoge mastl/zweefmolen op het plein naast de dijk, heb ik nog geen een keer zien draaien. Weet iemand waarom dat ding niet draait misschien?
pi_51296825
nee
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_51298632
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:13 schreef Seasider het volgende:
Het is nu kermis in Den Helder, die enorme hoge mastl/zweefmolen op het plein naast de dijk, heb ik nog geen een keer zien draaien. Weet iemand waarom dat ding niet draait misschien?
Het waait zeker te hard?
  maandag 9 juli 2007 @ 21:29:14 #132
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_51304797
Defect.
The Most Incredible, Baby
pi_51305274
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:13 schreef Seasider het volgende:
Het is nu kermis in Den Helder, die enorme hoge mastl/zweefmolen op het plein naast de dijk, heb ik nog geen een keer zien draaien. Weet iemand waarom dat ding niet draait misschien?
Van de website van het Noordhollands Dagblad (www.nhd.nl) geplukt:

den helder - Zweven op hoog niveau in de kermisattractie All Around the World. Landelijke primeur op de Helderse zomerkermis. Maar voorlopig staan de bakjes van de 53 meter hoge, nagelnieuwe attractie, al sinds vrijdag aan de grond. Met dank aan het keuringsinstituut.


Tot verdriet van het publiek. ,,De mensen staan al sinds het begin van de kermis te dringen om er in te mogen'', zegt Jean van der Beek, kermisexploitant uit Zaandam. ,,'Wanneer gaat-ie draaien', horen we dan. 'Zie je vanzelf', zeggen wij dan maar.''

Want ja: het lot van de nieuwe attractie ligt in handen van het Liftinstituut. Dat keurde de attractie eerst goed, maar verlangde later, toen het apparaat in Den Helder was opgebouwd, toch nog wat aanvullende veiligheidsmaatregelen.

Van der Beek hoopt dat de zweefgondels maandagavond of anders dinsdag de lucht in kunnen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 00:31:31 #134
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_63977375
waarom is het altijd : den helder stinkt, den helder slecht, den helder lelijk

bekijk ook is de positieve kanten !
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 4 januari 2009 @ 14:45:26 #135
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_64645840
Die op mag ook wel anders, hij woont er niet eens
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_64769128


edit: sorry, ik moest Den Haag hebben...

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:20:36 #137
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_64769278
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:17 schreef Atreidez het volgende:


edit: sorry, ik moest Den Haag hebben...

bedankt voor de kick
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 31 januari 2009 @ 23:35:50 #138
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_65611451
[Shoarmatent] Shalom Den Helder

Iemand van jullie soortgelijke ervaringen met die tent? .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 1 februari 2009 @ 09:53:49 #139
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_65616169
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:35 schreef Dagonet het volgende:
[Shoarmatent] Shalom Den Helder

Iemand van jullie soortgelijke ervaringen met die tent? .
Waar zit die?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 1 februari 2009 @ 13:29:28 #140
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_65621275
In de koningstraat.
Het is wel grappig, het telefoonnummer van Shalom lijkt heel veel op mijn huistelefoonnummer.
Dus ik neem heel vaal bestellingen aan die nooit aankomen.
The Most Incredible, Baby
  zondag 1 februari 2009 @ 13:59:22 #141
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_65622480
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:29 schreef RedGuy het volgende:
In de koningstraat.
Het is wel grappig, het telefoonnummer van Shalom lijkt heel veel op mijn huistelefoonnummer.
Dus ik neem heel vaal bestellingen aan die nooit aankomen.


Ken die tent zelf niet
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 1 februari 2009 @ 14:01:33 #142
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_65622586
Ook niet de moeite waard, zijn veel betere shoarmazaken in Den Helder.
Toetanchamon, Farao, Baba, Sphinx.
The Most Incredible, Baby
pi_65624551
Lang wachten is daar standaard geloof ik. Maar ze hebben er wel enorm lekkere kebab.
Find your prince, before you start kissing frogs
  zondag 1 februari 2009 @ 15:43:58 #144
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_65626294
quote:
Den Helder – Een leuke verrassing zaterdag voor pastor Wiegers, een van de gasten van het radioprogramma ‘De Derde Kamer’ van de LOS. Tijdens de live-uitzending kreeg hij een fotoalbum terug dat ooit, in 1960, aan een nog jonge misdienaar was uitgeleend. Het jochie van destijds zat nu aan de andere kant van de tafel, het was presentator Peter Wijnants.

Voordat het verdwenen album boven tafel kwam, bleek uit de rest van het programma dat de zaak Hulman nog steeds bij de bevolking leeft. Zo schoof Henny Abbenes van Progressief Den Helder aan tafel bij het presentatieduo Peter Wijnants en Aukelien Jellema. Abbenes mocht zijn mening geven over de bestuurskwestie en ook Ronald Kroon van de website www.vanuitdenhelder.nl kwam aan het woord. Hij benadrukte dat er ook heel wat op te merken valt over het functioneren van de wethouders. De column van Martin van Exter, uiteraard over onze eerste burger, zorgde verder voor de nodige hilariteit. Ook Chris van Meurs, bestuursvoorzitter van Scholen aan Zee, was te gast en besprak de recente ontwikkelingen binnen de school

Het mooiste verhaal was echter voor het einde bewaard gebleven. De 86-jarige, maar nog steeds vitale pastor Wiegers en zijn huisgenoot Alie Zwagerman waren uitgenodigd om te praten over de terugloop van het kerkbezoek en de ook in Den Helder actuele situatie dat kerken gesloten worden. De kans dat de Vredeskerk in de Schooten dit overkomt is (nog) niet aan de orde.

Album weer terecht
Voor het gesprek moest Wijnants zich echter eerst nog even verontschuldigen bij Wiegers. Het was opeens stil in De Kombuys, regisseur Dirk Goedee zat vragend toe te kijken en sloeg het draaiboek er snel op na, maar dit onderwerp was vooraf niet besproken. Wijnants betuigde spijt, maar straalde ook bewondering en respect voor de pastor uit. “Ik ben onlangs verhuisd en bij het uitzoeken van alle spullen kwam ik iets tegen dat ik in 1960, toen ik misdienaar was, van u heb geleend”, sprak de presentator. Vervolgens haalde hij een fotoalbum tevoorschijn. Wiegers was met stomheid geslagen: “dus jij had het? Ik miste het al, het was een belangrijk album uit de beginperiode van de Vredeskerk. Ik geef alle foto’s en albums een nummer en begreep al niet waar dit fotoalbum was gebleven.”

Pastor Wiegers, die altijd een progressieve instelling had en nog steeds heeft, nam in 1988 afscheid en werd destijds opgevolgd door Nelly Sluys. “Toen was de Vredeskerk, die in het begin ‘Christus, koning van de vrede’ heette, nog aardig bezet. De Schooten werd toen gebouwd en ik ging als opbouwpastor aan het werk. Van een echte kerk was nog geen sprake, de eerste diensten vonden plaats in een bouwkeet. Daar vonden ruim tien jaar diensten plaats en niet alleen katholieke, maar ook de hervormden en protestanten vonden hun weg naar de keet.”

Kerstfeest
“Mijn mooiste moment uit die periode was het eerste kerstfeest”, vertelt Wiegers. “Ik moest van de heer Wouters na het geven van de zegen de mensen binnen houden, want hij en zijn vrouw wilden een ieder trakteren op koffie (uit een ketel van de marine) en een krentenbol. Toen was er geen sprake van een rookverbod en ik kan mij herinneren dat ons godshuis al heel snel blauw van de rook stond.”

De eerste paal voor de kerk ging in juni 1970 de grond in en de Vredeskerk werd op 24 maart 1971 geopend door bisschop Zwartkruis. Wiegers: “En weet je, maar niet verder vertellen, het pijpenorgel dat er nu staat heb ik geleend van het voormalig militair tehuis aan de Koningstraat.”
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_65725155
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:49 schreef Kings het volgende:
Lang wachten is daar standaard geloof ik. Maar ze hebben er wel enorm lekkere kebab.
Al dat spul is niet te eten ! !
JA!
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:18:22 #146
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_65725184
Wie op FOK wonen er nog meer in den helder?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 11:23:18 #147
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_65725337
Paar jaar geleden, en mijn ouders wonen nog in 't dorp.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_65725338
Ik, in de moederneukende gheto !
JA!
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:11:02 #149
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_65726925
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:23 schreef Rensjebree het volgende:
Ik, in de moederneukende gheto !
sinds wanneer heeft den helder een ghetto
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_65727051
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:18 schreef Dagoduck het volgende:
Wie op FOK wonen er nog meer in den helder?
*zwaai*

Nu ja, net van DH naar J'dorp verhuisd, maar goed.

... en niemand kent mij hier op FOK geloof ik, maar hey xD
~Dannon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')