Het is een beetje jammer dat die roem iedereen aan lijkt te tasten. Youp van 't Hek, Paul de Leeuw, Jack Spijkerman, allemaal ooit (in ieder geval bij mij) populair wegens vernieuwende grofheid aan het adres van de samenleving en dus onszelf, verworden steeds meer tot onderdelen van het ooit zo bespotte establishment.
Daarom vind ik Teeuwen zo gaaf. Dat maniakale in 'm spreekt mij wel aan.
"Ik zat uh, van de week op een terrasje wat ehhhh, spaghetti te eten. Aan de tafel naast me zat een uhhh vrouw en die keek mij zo eeeehhh, aan zeg maar. Dus ik ga d'r naartoe en ik plaats zo mijn ehh, vork, zo ehh recht in d'r eermmm... oogbol zeg maar, en draai 'm zo langzaam drie keer in de rondte. HEEEEEL voorzichtig trek ik de vork er weer uit, en ik trek zo dat hele oog mee joh. En zo ehh, waar dat oog zat zeg maar, zat nu zeg maar een ehhh, heel donker ehhh, ja soort van gat zeg maar, dus ik pak een zoutvaatje en mik dat hele zouvaatje zo in die oogkas. Nou je had ze 's moeten horen GILLEN joh" - Smeenk & Teeuwen
Hoe komt 'ie erop !
Ik sluit af met te zeggen:
"skokken hullen skokken hullen skokken heist heist. skokken hullen skokken hullen skokken heist heist. skokken lasjima kroep kroep. skokken sollemakkumbehbeh" - Smeenk & Teeuwen.
I'm out.
He kikkerjan, mietje man..
kikkerjan, verrekte ZAK HOOI!!
Maassen is idd ook briljant, met zijn stukje over de seventies revival in A'dam..
man, da han wij hier in eidnhove al wa? tien jaar geleje!
nog steeds LOL!
"De moker van mierlo?? wa's da nou weer voor een slappe naam man.. die ram je toch zo in elkaar man!!"
Waardenberg en de Jong is helemaal fantastisch.. ik weet niet meer welke show het was met dat schilderen op die balk en de cafetaria:
"Een balletje maajo"
-"1 gehaktbal mayonaise"
"Een loempiaatje"
-"1 loempia voor meneer"
"10 knaken voor de automaat"
-"25 gulden voor de gokkast"
"Zijn dat bereklauwen?"
-"Ja meneer"
"Doe dan maar een bereklauw derbij"
slaat werkelijk nergens op, maar als je ziet hoe die gast daar bijna naakt rondsjouwd over het podium dan wordt het vanzelf leuk...
MAAR... HANS TEEUWEN is super. (Teksten staan trouwens ook op internet)
Verder vind ik Hans Libergen (eh.. schrijf je dat zo?) ook om van de bank te rollen. Ken eigenlijk alleen maar enkele interviews en (eh, denk denk) "de 4 jaargetijden"?! (was dat het nou?? kom ik nog wel op terug.)
Als we de telefoon opnemen zeggen we: "DE VOS LOOPT DOOR HET BOS", inmiddels weet iedereen 'm aan te vullen (= 1e zin van Kiekerjan)
Nou..eh, "DIKKE LUL", zei de Raaf. En als er bij jullie in de buurt nog kaarten voor zijn show te verkrijgen zijn, horen wij het graag. (Hier was alles binnen 4 uur uitverkocht, nee daar wordt je vrolijk van)
De naam heeft te maken met een of andere legende uit E'hoven en omstreken.
En ja, Teeuwen kan mij erg plezieren. Muzikaal vond ik het interessanter toen Roland Smeenk er nog bij was/kon zijn.
Youp vind ik een pretentieus mannetje, en Lebbias en Jansen zijn bij mij niet populair sinds ik een kleedkamer met ze heb gedeeld. Wat een arrogante mannetjes!
Eén van mijn favorieten is Brigitte Kaandorp, iemand die in haar werk een hele sterke ontwikkeling heeft laten zien. Met als dieptepunt de show "Kunst". Maar daarna is ze weer heel sterk teruggekomen (En vliegwerk..., Brigitte de musical)
En wat is er eigenlijk met Freek gebeurt. Pas in een van z'n Grenzen weer eens echt om hem kunnen lachen. Kan me niet herinneren wat daarvoor de laatste keer was.
Eind oktober ga ik trouwens naar Bert Vischer.
Verder vinnik Youp van 't Hek nou weer nietzo... weetnie maggum niezo..
maar ik vrees dat ik onder de wat jongere mensen toch ook een van de weinigen ben die bijvoorbeel Feek de Jonge en Hans Liberg weer erg goed vindt...
Hans Teeuwen vind ik ook erg leuk(net leuke icq geluiden van gedownd gister) laatst op de radio dat stukkie over die kabouter een paar x gehoord briljant
En natuurlijk Lebbis en Jansen vooral Dolf Jansen (die ik nog regelmatig op de radio hoor) vind ik erg leuk je moet alleen wel goed opletten want er zit altijd flink vaart in bij die twee
Maar waar ik sinds een jaar ook helemaal weg van ben is MARC-MARIE HUYBREGTS! (Vorig jaar camaretten gewonnen; jury- en publieksprijs!)
Hij is afgelopen maand met zijn eerste show begonnen (Marc-Marie H, red.) en daar heb ik hoge verwachtingen van. En binnenkort is ie weer op de buis in "Dit was het nieuws" ipv Thomas Acda. Dat wordt weer smullen
Vorige week zondag ben ik bij een speciale avond van de comedytrain geweest. Was sUper. het programma was "Sex en Dood". Dit was helaas eenmalig, maar echt voor herhaling vatbaar! (Met oa. Najib, Harold Komproe, Lebbis, Heertjes)
LMK: Ajuinen en Look waren super ja!!! van Luyn is nog steeds leuk vind ik.
verdere favo's: Hans Teeuwen, Freek de Jonge, Kamagurka & Herr Seele, Lebbis (& Jansen), Joop Visser natuurlijk (leuker dan Bert vind ik hoewel die ook best leuk is), Herman Finkers, Rooyackers Kamps & Kamps, Maarten van Roozendaal, Waardenberg & de Jong, Plien en Bianca, Kees Torn.
de 2 (nee 3) laatstgenoemden mogen zich binnenkort in een bezoek van mij verheugen.
oja en Hans Liberg vind ik juist weer helemaal niks. er zijn er wel meer trouwens, echter: geen zin om daar ook een lijst van aan te leggen.
weet nu wel waar die zit overgens.. maardan hebbi kweer geen tijd om ff langs te gaan...
Vliegende Panters hebben hun roem vooral te danken aan het meesterlijke Dikkie Dik. Echter, dit steekt dan ook ver boven hun normale niveau uit, helaas.
In November weer naan Liberg. (Liberg goes classic? )
[Dit bericht is gewijzigd door cosmicgirl op 15-10-2000 15:40]
Lang geleden dat ik zo gelachen heb!!!
En als je me nu vraagt waar het over ging??
Gaatnie, want het gaat echt helemaal nergens over, springt van de hak op de tak, maar enorm goed gevonden
Echte toppers hoor. Ook Marc Marie Huijbregts
wordt een grote.
quote:Ja geweldig, ik heb afgelopen zaterdag dubbel van het lachen gelegen! En toevallig heb ik ook kaartjes van hem besteld (en gekregen. Ben zeer benieuwd.
Op 10 oktober 2000 22:38 schreef Niques het volgende:Maar waar ik sinds een jaar ook helemaal weg van ben is MARC-MARIE HUYBREGTS!
Ben laatst trouwens ook naar Mannen op de Maan van Van Vleuten en Van Muiswinkel geweest. Leuk hoor. Heb je ze al op tv gezien bij Spaan? Als Boudewijn Buch cs. Heel goed.
00:15: "met een goudvis naar de zee" (Harrie Jekkers)
2:00: "EHBO is mijn lust en mijn leven" (Herman Finkers)
en daarna dat zal dan wel rond kwart over drie zijn ofzo een show van Bert Visscher.
Harrie ga ik wel kijken maar die andere twee komen echt een beetje erg te laat voor mij
quote:
Op 31 oktober 2000 12:46 schreef SunChaser het volgende:
DRIE CABARETNACHTEN TIJDENS VARA-JUBILEUM--------------------------------------------------------------------------------
Ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de VARA zijn maar liefst drie volledige nachten gewijd aan cabaret. Donderdagnacht 2 november en vrijdagnacht 3 november zijn complete registraties te zien van voorstellingen door Bert Visscher, Herman Finkers en Harrie Jekkers.Donderdagnacht zijn te zien:
Met een goudvis naar zee (Harrie Jekkers)
EHBO is mijn lust en mijn leven (Herman Finkers)
Fijne nuances (Bert Visscher)
2x3 kwartier (Harrie Jekkers).Vrijdagnacht staan op het programma:
De zon gaat zinloos onder, morgen moet ze weer op (Herman Finkers)
Jammer (Bert Visscher)
Het gelijk van de koffietent (Harrie Jekkers)
Het meisje van de slijterij (Herman Finkers).
De registraties worden telkens afgewisseld met gesprekken met de cabaretiers.De nacht van zaterdag 4 november op zondag 5 november (00.05 uur tot 09.00 uur) is getiteld: 'De nacht van Youp' en brengt vijf registraties van theaterprogramma's die door Youp van 't Hek zelf worden ingeleid. Te zien zijn:
Zonder twijfel (1982)
Man vermist (1984)
Verlopen en verlaten (1986)
Tunnel zonder vluchtstrook (1987)
Hond op het ijs (1989).
Cabaretnachten, donderdag 2 november 2000 vanaf 00.10 uur, vrijdag 3 november vanaf 00.00 uur en zaterdag 4 november ('De nacht van Youp') vanaf 00.05 uur bij de VARA op Nederland 3.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-11-2000 22:03]
super die gast!!!
een echte Hagenees!!
quote:* MeneerTim kan zichzelf wel vermoorden dat hij dat gemist heeft!
Op 02 november 2000 21:58 schreef Beatrice het volgende:2:00: "EHBO is mijn lust en mijn leven" (Herman Finkers)
Had dat dan eerder gezegd!
Zaterdag tig shows van Youp....ik heb een keer op TV een heel oud fragment van hem gezien getiteld "lenen lenen betalen betalen". Dat zou ik graag nog eens terugzien. Iemand enig idee uit welke show dat komt? Of iemand enig idee welke van de shows die uitgezonden gaan worden tamelijk oude shows zijn?
ow en Beatrice, ik val helemaal van m'n stoel bij Bert Visscher, zeker bij "Jammer" als hij fries gaat praten.
Verder is het een nogal "drukke" jongen
Na het nogmaals zien van "Met een goudvis naar zee" viel mij op dat ene meneer Def P. van de Osdorp Posse heel veel m.i. Haagse uitdrukkingen heeft gebruikt in de 'hitsingle' Orgineel Amsterdams. nl:
*Het verschil tussen kennen, kannen en kunnen.
*Jan Wandelaar ---->Johnny Walker
Liedje van de Osdorp Posse is van vorig jaar.
Show van Jekkers is van 1995.
Niks Orgineel Amsterdams dus.......
quote:Die kale was in ieder geval ooit superrrrgabberrrrrr....
Op maandag 30 december 2002 00:33 schreef Flashh het volgende:
misschien een domme vraag... maar ik vraag me zo erg af wie die man is van de cup a soup reclame ("sjors, je bent een eikel") en die man van de parodontax reclame ("maar er is een ding wat ie niet heeft, geïrriteerd tandvlees wilbert!")
ze waren ook bij "I love 2002" maar daar deden ze zich steeds voor als andere typetjes
hun samen zijn een duo en ik wil graag weten wie dat zijn!
dat zijn toch de toppers naar mijn mening, daar kunnen die nieuwelingetjes niet zomaar tegenop
Onwijs grappig, ad-rem, en een goed verhaal
quote:Ruben van der Meer en Horace Cohen, bekend van Live Opgenomen en Froland!
Op maandag 30 december 2002 00:33 schreef Flashh het volgende:
misschien een domme vraag... maar ik vraag me zo erg af wie die man is van de cup a soup reclame ("sjors, je bent een eikel") en die man van de parodontax reclame ("maar er is een ding wat ie niet heeft, geïrriteerd tandvlees wilbert!")
ze waren ook bij "I love 2002" maar daar deden ze zich steeds voor als andere typetjes
hun samen zijn een duo en ik wil graag weten wie dat zijn!
En Arie & Silvester, begin dit jaar heen geweest, echt de hele zaal slap van het lachen.. geweldig.. en over paar maanden naar het nieuwe programma
Vooral over zijn (niet-ge-integreerde en niet-Nederlands-sprekende) vader had ie mooie verhalen
N: He Pa, moet je ff naar school bellen en zeggen: Najib isj sjiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |