abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:49:19 #26
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_39063425
Leuk project!

Wat zijn de specs van de turbo eigenlijk?
Hoef je de compressie van het blok niet een heel eind te verlagen ook?

En waarom zou je eigenlijk naar een aem moeten bij meer boost?
Ik neem aan dat een drukregelaar en een Apexi S-AFC ook zorgen voor een goede brandstof verhouding?

Heb je er ook een EGT sensor bij? (Ik lees het nergens) Erg belangrijk als je met de timing gaat spelen he. Je kan rustig een a/f van 14.7 hebben maar veel te hoge egt's.

en 15.5 is te arm natuurlijk he
pi_39063483
Mooi project
Vooral leuk omdat de Miata er nog standaard uitziet, dat vind ik persoonlijk altijd het leukst.
pi_39065452
Damn man ik ben zo jaloers op de mensen die dit allemaal zelf kunnen, was ik maar zo handig.

Anyho, vette topic.
pi_39066598
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:49 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk project!

Wat zijn de specs van de turbo eigenlijk?
quote:
Hoef je de compressie van het blok niet een heel eind te verlagen ook?
In eerste instantie is dit niet nodig, dit blok is ook geleverd in de 323turbo.
quote:
En waarom zou je eigenlijk naar een aem moeten bij meer boost?
Ik neem aan dat een drukregelaar en een Apexi S-AFC ook zorgen voor een goede brandstof verhouding?
AEM oid moet niet maar wordt aangeraden, de Emanage van Greddy kost maar ~500$, dat is maar ietsje meer dan een S-AFC. (ben ik net pas tegen gekomen..)
quote:
10 - 12 PSI boost levels (170-210 HP)

At this point it is a very good idea to have a fully programmable ECU to control the fuel and ignition. It is possible to run this amount of boost without this item, but it is walking a thin line. There are a few full replacement ECUs available for the 90-93 Miata...check out this section for these items. If you follow this path you will no longer need the AFPR, high pressure fuel pump, knock sensor or ignition retard device. However at this power level it is very important that you have an efficient intercooler to cool the superheated intake charge. Check out the intercooler section for that info.
quote:
Heb je er ook een EGT sensor bij? (Ik lees het nergens) Erg belangrijk als je met de timing gaat spelen he. Je kan rustig een a/f van 14.7 hebben maar veel te hoge egt's. en 15.5 is te arm natuurlijk he
Ik heb er geen EGT sensor bij, heb alleen het hoofd noodzakelijke, boost en afr dus. Olietemp lees ik (min of meer) af aan de standaard oliedrukmeter.
pi_39087711
Had je dan niet beter een FE3N blok in je wagen kunnen hangen? (Blok uit een Mazda 626 2.0i GT coupé) Je zit dan al aan de 148 PK en vanuit daar kan je een turbo monteren.

Wel erg mooi project zeg!!!!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_39088679
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:50 schreef casejunkie het volgende:
Had je dan niet beter een FE3N blok in je wagen kunnen hangen? (Blok uit een Mazda 626 2.0i GT coupé) Je zit dan al aan de 148 PK en vanuit daar kan je een turbo monteren.

Wel erg mooi project zeg!!!!
De Greddy turbokit die ik gekocht heb is speciaal voor dit blok gemaakt, zeer betaalbaar, plug en play en er is gruwelijk veel online over te vinden. Mijn blokje was nog gewoon goed en dus zou het zonde zijn om er iets anders in te hangen, daarbij is het ook wel praktisch als het blok uit de donor-auto ook in de lengte richting erin ligt, in de 626 ligt het blok volgens mij ook gewoon in de breedte.Met een beetje moeite passen er heel wat blokken in de mx5, in de US rijden er zelfs een flink aantal rond met V8's en V6's

pi_39101022
Kijk, dat is het betere werk ipv een luchtfilter en een taartschep! Respect
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 22 juni 2006 @ 07:19:07 #33
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_39101214
Keurige auto!
Zeker iets om trots op te zijn!
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_39101532
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 06:15 schreef StefanP het volgende:
Kijk, dat is het betere werk ipv een luchtfilter en een taartschep! Respect
Het gaat alleen niet meer zo lekker de bocht om
pi_39102639
gaaf karretje man

word een echte wolf in schaapskleren
Hopeloos benzine verslaafd
pi_39103045
heel tof gedaan allemaal

waar ik benieuwd naar ben: heb je een autotechnische achtergrond of is het allemaal hobby?
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_39103214
Oi Roppie

Netjes gedaan man.
pi_39103402
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:52 schreef vlad het volgende:
heel tof gedaan allemaal

waar ik benieuwd naar ben: heb je een autotechnische achtergrond of is het allemaal hobby?
Ik heb totaal geen autotechnische achtergrond, het is allemaal hobby, al had ik een hoop dingen niet kunnen doen/weten zonder het forum op miata.net (30.000 gebruikers, bijna 2 miljoen posts)
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:01 schreef t0n het volgende:
Oi Roppie

Netjes gedaan man.
Schijven zijn nog steeds niet binnen, heb je blokjes dus nog steeds niet kunnen testen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mex_ op 22-06-2006 12:26:20 ]
pi_39107749
mooi project succes
pi_39107832
Moet je bij elke auto waar je een turbo op monteert de ontsteking aanpassen? En heb je daar altijd zo'n lossstaand apparaatje voor nodig, dwz, kan je niet gewoon de ontsteking zelf vervroegen of verlaten...
pi_39108135
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:26 schreef Repeat het volgende:
Moet je bij elke auto waar je een turbo op monteert de ontsteking aanpassen? En heb je daar altijd zo'n lossstaand apparaatje voor nodig, dwz, kan je niet gewoon de ontsteking zelf vervroegen of verlaten...
Je kan de ontsteking ook vervroegen of verlaten inderdaad alleen verlies je daarmee vermogen op momenten dat de turbo niets doet. Het kastje wat ik heb zorgt ervoor dat de ontsteking pas vervroegd wordt op het moment dat de turbo begint mee te draaien.
pi_39110123
Heb je hem al ooit op de testbank gehad, of ga je dit nog doen?

En hoe snel doet hij de 0 - 100?

Verder erg mooie wagen!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_39110435
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Je kan de ontsteking ook vervroegen of verlaten inderdaad alleen verlies je daarmee vermogen op momenten dat de turbo niets doet. Het kastje wat ik heb zorgt ervoor dat de ontsteking pas vervroegd wordt op het moment dat de turbo begint mee te draaien.
We hebben in aug/sept 'n rollerbank meeting, laat je wel ff weten dan.
pi_39110465
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
Heb je hem al ooit op de testbank gehad, of ga je dit nog doen?

En hoe snel doet hij de 0 - 100?

Verder erg mooie wagen!
Ik zet 'm pas op de bank als ik een intercooler heb, 0-100, geen idee, iig een heel stuk sneller dan een Astra GSI, maarja
pi_39110475
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:42 schreef t0n het volgende:

[..]

We hebben in aug/sept 'n rollerbank meeting, laat je wel ff weten dan.
Met SLKHK?
pi_39115109
tvp
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:47:32 #48
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_39115218
hey Mex_, ik heb volgens mij nog ooit een afspraak met je gemaakt om je honda coupe te kopen, maar die was me toen iets te rose in het echt haha

mooi om te zien dat je een leuke projectauto hebt! succes ermee!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:24:43 #49
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_39116275
Dit vind ik wel een vet project!!

Ipv. een kadett gsi uit 19noach pimpen.
Iemand Fien soms gezien?
pi_39117684
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:47 schreef beschuit het volgende:
hey Mex_, ik heb volgens mij nog ooit een afspraak met je gemaakt om je honda coupe te kopen, maar die was me toen iets te rose in het echt haha

mooi om te zien dat je een leuke projectauto hebt! succes ermee!
Ja, dat kan wel inderdaad Die heb ik uiteindelijk nog verkocht aan een mannetje wat het ding toch compleet ging verbouwen met een hoop plastic en een andere kleur, dus dat roze maakte voor hem niet zoveel uit. Vervolgens deze civic gekocht, jaartje gereden en toen de Miata gekocht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')