quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:49 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk project!
Wat zijn de specs van de turbo eigenlijk?
In eerste instantie is dit niet nodig, dit blok is ook geleverd in de 323turbo.quote:Hoef je de compressie van het blok niet een heel eind te verlagen ook?
AEM oid moet niet maar wordt aangeraden, de Emanage van Greddy kost maar ~500$, dat is maar ietsje meer dan een S-AFC. (ben ik net pas tegen gekomen..)quote:En waarom zou je eigenlijk naar een aem moeten bij meer boost?
Ik neem aan dat een drukregelaar en een Apexi S-AFC ook zorgen voor een goede brandstof verhouding?
quote:10 - 12 PSI boost levels (170-210 HP)
At this point it is a very good idea to have a fully programmable ECU to control the fuel and ignition. It is possible to run this amount of boost without this item, but it is walking a thin line. There are a few full replacement ECUs available for the 90-93 Miata...check out this section for these items. If you follow this path you will no longer need the AFPR, high pressure fuel pump, knock sensor or ignition retard device. However at this power level it is very important that you have an efficient intercooler to cool the superheated intake charge. Check out the intercooler section for that info.
Ik heb er geen EGT sensor bij, heb alleen het hoofd noodzakelijke, boost en afr dus. Olietemp lees ik (min of meer) af aan de standaard oliedrukmeter.quote:Heb je er ook een EGT sensor bij? (Ik lees het nergens) Erg belangrijk als je met de timing gaat spelen he. Je kan rustig een a/f van 14.7 hebben maar veel te hoge egt's.en 15.5 is te arm natuurlijk he
De Greddy turbokit die ik gekocht heb is speciaal voor dit blok gemaakt, zeer betaalbaar, plug en play en er is gruwelijk veel online over te vinden. Mijn blokje was nog gewoon goed en dus zou het zonde zijn om er iets anders in te hangen, daarbij is het ook wel praktisch als het blok uit de donor-auto ook in de lengte richting erin ligt, in de 626 ligt het blok volgens mij ook gewoon in de breedte.Met een beetje moeite passen er heel wat blokken in de mx5, in de US rijden er zelfs een flink aantal rond met V8's en V6'squote:Op woensdag 21 juni 2006 19:50 schreef casejunkie het volgende:
Had je dan niet beter een FE3N blok in je wagen kunnen hangen? (Blok uit een Mazda 626 2.0i GT coupé) Je zit dan al aan de 148 PK en vanuit daar kan je een turbo monteren.
Wel erg mooi project zeg!!!!
Het gaat alleen niet meer zo lekker de bocht omquote:Op donderdag 22 juni 2006 06:15 schreef StefanP het volgende:
Kijk, dat is het betere werk ipv een luchtfilter en een taartschep! Respect
Ik heb totaal geen autotechnische achtergrond, het is allemaal hobby, al had ik een hoop dingen niet kunnen doen/weten zonder het forum op miata.net (30.000 gebruikers, bijna 2 miljoen posts)quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:52 schreef vlad het volgende:
heel tof gedaan allemaal![]()
waar ik benieuwd naar ben: heb je een autotechnische achtergrond of is het allemaal hobby?![]()
quote:
Je kan de ontsteking ook vervroegen of verlaten inderdaad alleen verlies je daarmee vermogen op momenten dat de turbo niets doet. Het kastje wat ik heb zorgt ervoor dat de ontsteking pas vervroegd wordt op het moment dat de turbo begint mee te draaien.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:26 schreef Repeat het volgende:
Moet je bij elke auto waar je een turbo op monteert de ontsteking aanpassen? En heb je daar altijd zo'n lossstaand apparaatje voor nodig, dwz, kan je niet gewoon de ontsteking zelf vervroegen of verlaten...
We hebben in aug/sept 'n rollerbank meeting, laat je wel ff weten dan.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Je kan de ontsteking ook vervroegen of verlaten inderdaad alleen verlies je daarmee vermogen op momenten dat de turbo niets doet. Het kastje wat ik heb zorgt ervoor dat de ontsteking pas vervroegd wordt op het moment dat de turbo begint mee te draaien.
Ik zet 'm pas op de bank als ik een intercooler heb, 0-100, geen idee, iig een heel stuk sneller dan een Astra GSI, maarjaquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:35 schreef Diemietuhriej het volgende:
Heb je hem al ooit op de testbank gehad, of ga je dit nog doen?
En hoe snel doet hij de 0 - 100?
Verder erg mooie wagen!
Met SLKHK?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:42 schreef t0n het volgende:
[..]
We hebben in aug/sept 'n rollerbank meeting, laat je wel ff weten dan.
Ja, dat kan wel inderdaadquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:47 schreef beschuit het volgende:
hey Mex_, ik heb volgens mij nog ooit een afspraak met je gemaakt om je honda coupe te kopen, maar die was me toen iets te rose in het echthaha
mooi om te zien dat je een leuke projectauto hebt! succes ermee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |