abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2003 @ 21:17:59 #26
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_9566872
quote:
Op donderdag 3 april 2003 18:10 schreef Martin_Jager het volgende:
Wat ik bedoel met dat 7e boek is dat boek dat grotendeels door Frank Herbert zelf geschreven is, en niet door zijn zoon.
Op het zevende boek van Frank Herbert kun je erg lang wachten. Een algemeen bekend feit is dat het zevende boek had moeten worden geschreven, de opzet van de zes delen wijst op een zevende deel.

de eerste drie boeken beschrijven hoe het vierde boek tot stand kwam, hoe het universum zich in het vierde boek liet gaan, en de delen daarna gaan over de nasleep van de gebeurtenissen in het vierde boek.

3-1-2 ====> 3-1-3

Overigens eindigde het zesde boek met een open einde, een verschrikkelijk open einde.

Frank Herbert stierf voordat hij aan het zevende boek was begonnen, of terwijl hij het al aan het schrijven was, niemand weet het precies, het enige dat zeker is is dat als er al een zevende boek word gepubliceerd het geschreven zal zijn door Kevin J. Anderson en Brian Herbert.

Moge Shaitan genade hebben met onze ziel.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_9578357
Thnx voor de info. Ik ben alleen nog niet zo ver, maar komt nog wel. Ik ben in ieder geval erg verslaafd aan het duin verhaal geworden en zal ze ook zeker allemaal gaan lezen.
Mark Rutte for President!
  maandag 7 april 2003 @ 10:42:54 #28
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_9630900
misschien een leuke aanrader, onlangs is het boek Dreamer of Dune, geschreven door Brian Herbert. Dit boek vertelt vanuit een uiterst persoonlijk standpunt het levens- verhaal van Frank Herbert, het resultaat is een erg persoonlijke biografie.

En voor de Dune fanaten raad ik Eye aan, van de meester zelf, een verhalenbundel, met daarin een hoofdstuk gewijd aan Dune.

I'm hungry!
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:33:14 #29
30593 Lex_de_OD-OK-Man
Hoezo klote user-name?
pi_9735440
Ik denk dat ik ook maar even moet inhaken hier als groot Dune-fan.
Sci-fiChannel in Amerika heeft twee hele goede miniseries neergezet. De ene het simpelweg "Dune", het vervolg erop is net uit gebracht en heet "Children of Dune". Beide zijn behoorlijk trouw aan de boeken en zeker de moeite waard om te hebben en of te zien. Een Aanrader
pi_9749419
Deel 1 gelezen, geweldig goed. Deel 2 of 3 (kweeniemeer) ook, maar die vond ik minder. Ik heb er trouwens ook eens een film van gezien, met o.a. Sting.
pi_9792656
Thnx voor de tip van die miniserie, ik ben ze nu aan het downloaden. Ik ben benieuwd. Ik heb net trouwens deel 3 uit, helaas heb ik voorlopig geen tijd voor de volgende delen, maar ik doe mijn best.
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:14:14 #32
17061 mvt
blame Canada
pi_9792858
quote:
Op maandag 7 april 2003 10:42 schreef Cairon het volgende:
misschien een leuke aanrader, onlangs is het boek Dreamer of Dune, geschreven door Brian Herbert. Dit boek vertelt vanuit een uiterst persoonlijk standpunt het levens- verhaal van Frank Herbert, het resultaat is een erg persoonlijke biografie.

En voor de Dune fanaten raad ik Eye aan, van de meester zelf, een verhalenbundel, met daarin een hoofdstuk gewijd aan Dune.

Heb ik thuis liggen, speciaal voor dat hoofdstuk. Niet echt wat ik er van gehoopt had (het boek), vooral omdat de rest minder mijn stijl is. Ben er ooit mee gestopt en heb dat Dune hoofdstuk dacht ik nieteens gelezen.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:15:32 #33
17061 mvt
blame Canada
pi_9792892
quote:
Op donderdag 3 april 2003 18:10 schreef Martin_Jager het volgende:
Wat ik bedoel met dat 7e boek is dat boek dat grotendeels door Frank Herbert zelf geschreven is, en niet door zijn zoon.
Volgens mij had hij de outlines van het boek geschreven. Brian en Andersson schrijven op basis daarvan het boek. Hopelijk worden de komende 2 boeken nog beter, anders zie ik het slecht in voor Dune 7
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 16 april 2003 @ 11:40:47 #34
51871 Fedaykin
Doods Commando's
pi_9812076
De mini serie en de film heb ik gezien , en ik vond ze echt wel leuk ..
De boeken en eigenlijk tot en met de overwinning op de keizer vond ik zeer leuk, pas weer gelezen trouwens . Maar dat ligt aan de stijl van het boek. Persoonlijk vind ik de stijlen van de rest van de serie anders dan het eerste gedeelte.
Onder de vlag van de zwart met gouden draken banier, strijden wij tot de dood ons bevrijdt.
  woensdag 16 april 2003 @ 11:43:27 #35
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_9812129
Ik ben ook een erg grote Dune fan, en zonder teveel off-topic te gaan wil ik
jullie ook graag de Foundation trilogy van Asimov aanraden...

Zijn veel parallelen, en ook een waanzinnig goede serie...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 16 april 2003 @ 12:22:14 #36
24054 search64
Avec le grande
pi_9813010
Laatst de Lynchfilm gedownload en ik vond hem echt heel erg gaaf. Ga ook maar eens aan de boeken beginnen. Ik had trouwens de serie ook al eens gezien maar kon hem niet afkijken, die felle kleurtjes en het slechte acteerwerk irriteerden me na een tijdje heel erg. Past niet bij mijn idee van Dune.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_9822074
quote:
Op woensdag 16 april 2003 11:43 schreef ChOas het volgende:
Ik ben ook een erg grote Dune fan, en zonder teveel off-topic te gaan wil ik
jullie ook graag de Foundation trilogy van Asimov aanraden...

Zijn veel parallelen, en ook een waanzinnig goede serie...

Idd, erg goede serie is dat, al vind ik de parallelen (als ik het me goed herinner) wel meevallen
No shit.
pi_10243621
Net deel vier uitgelezen, is toch wel een heel ander boek dan de eerste drie. Maar, na wat moeite aan het begin, wist het verhaal me toch weer enorm te boeien en was het een plezier om te lezen.
Nu net begonnen aan deel 5, maar hier weer hetzelfde. Kost me een hoop moeite om het verhaal weer te pakken krijgen. Weer heel anders als vier en als de eerste drie. Zal me benieuwen of deze me ook kan boeien.
Mijn waardering voor de eerste vier boeken:
1. 8,5
2. 7+
3. 8
4. 7,5 (ondanks het moeilijke begin)
  dinsdag 6 mei 2003 @ 13:40:10 #39
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10244594
ik vond deel vier een meesterwerk, de toon is veel dramatischer en filosofischer dan de eerste drie delen, het is het middelpunt van de serie.

Vijf en zes vond ik de eerste keer erg vreemd om te lezen, ik voelde me niet meer met deze twee verbonden als dat ik me met de eerste vier delen verbonden voelde, maar uiteindelijk waren deze twee delen toch zeker de moeite waard, ze beginnen namelijk een compleet nieuw hoofdstuk, ze openen een deur naar eindeloos veel mogelijkheden.

I'm hungry!
pi_10710927
Ik ben nu op de helft van het vijfde boek, vorige week weer aan begonnen(ik heb hem ff moeten laten liggen), en als dat boek zo doorgaat komt deze bovenaan mijn lijstje te staan! Het verhaal weet me erg te pakken en ik baal dan ook dat ik weinig tijd heb om te lezen.
pi_10832454
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:22 schreef search64 het volgende:
Laatst de Lynchfilm gedownload en ik vond hem echt heel erg gaaf. Ga ook maar eens aan de boeken beginnen. Ik had trouwens de serie ook al eens gezien maar kon hem niet afkijken, die felle kleurtjes en het slechte acteerwerk irriteerden me na een tijdje heel erg. Past niet bij mijn idee van Dune.
Ehm.. hoe kan jij een beeld van Dune vormen als je het boek niet gelezen hebt?

Zelf moet ik ook nog beginnen met lezen van de boeken, mijn vriend heeft net zijn boek uitgeleend aan een vriend van ons... (grrrrr) Terwijl ik er bijna in zou beginnen... Maar ja, dan maar een paar maandjes langer wachten..
Ik vind zelf de miniseries leuker dan de film. Volgens mijn vriend is die ook wat meer getrouwer aan het boek. En persoonlijk vond ik het acteerwerk (van de meesten dan) in de miniserie beter dan in de film.

pi_10927893
Ik heb de eerste serie nu ook gezien en ik vind deze stukken beter dan de film. Oke, je moet je even door de kleuren heenbijten, en soms wordt er irritant slecht geakteerd. Maar het merendeel van de serie kijkt heel prettig en maakt een hoop duidelijk voor mensen die het boek niet kennen. Beter dan de film. (is ook makkelijker, je hebt nu 4,5u om een boek te vertellen ipv de 2 vd film). Het grootste pluspunt van de serie is toch wel dat de verhaallijn redelijk nauwkeurig wordt gevolgd.

En ik heb net het vijfde boek uit. Wat een goed boek, ik ben meteen begonnen aan deel 6. Binnenkort deel 7 & 8 maar ff bestellen...

vrijdag 6 juni 2003 @ 13:22:27 #43
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10928532
Heeft iemand House Harkonnen, House Atreides en er is volgens mij ook een House Corrino gelezen?
Geschreven door zoon Herbert (ik heb alleen de eerste 2 gelezen), maar ik was erg onder de indruk van zijn stijlvastheid.
"Now we've only done one of the five basic torture groups. We've done blunt, but that still leaves sharp, cold, hot, and loud. Have a preference?"
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:25:39 #44
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10928614
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:22 schreef LunaChick het volgende:
Heeft iemand House Harkonnen, House Atreides en er is volgens mij ook een House Corrino gelezen?
Geschreven door zoon Herbert (ik heb alleen de eerste 2 gelezen), maar ik was erg onder de indruk van zijn stijlvastheid.
Van House Atreides tot aan The Butlerian Jihad... ze zijn allemaal even slecht. Gemaakt voor tieners die geen diepgang behoeven en die niet in staat zijn om zelf een beeld te vormen van zaken, die alles voorgekauwd moeten hebben.

maw

slechte, hoogstens middelmatig, boeken.

I'm hungry!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:33:04 #45
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10928802
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:25 schreef Cairon het volgende:

[..]

Van House Atreides tot aan The Butlerian Jihad... ze zijn allemaal even slecht. Gemaakt voor tieners die geen diepgang behoeven en die niet in staat zijn om zelf een beeld te vormen van zaken, die alles voorgekauwd moeten hebben.

maw

slechte, hoogstens middelmatig, boeken.

Hihi, ik ben een tiener!

*doet twee staartjes in en huppelt door de kamer*

Ehm, wat ik bedoelde, is dat hij de vertelstijl van zijn vader goed vast wist te houden. Wat ik erg knap vond, want het lijkt mij een hels karwei om in de voetsporen van je uiterst getalenteerde vader te treden. Daar verdient 'ie toch wel respect voor.

"Now we've only done one of the five basic torture groups. We've done blunt, but that still leaves sharp, cold, hot, and loud. Have a preference?"
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:44:12 #46
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10929082
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:33 schreef LunaChick het volgende:
Ehm, wat ik bedoelde, is dat hij de vertelstijl van zijn vader goed vast wist te houden.
WTF!?

Frank Herbert torent als een reus boven zijn zoon uit qua stijl. Kleine Herbert mocht willen dat hij ooit zichzelf mag meten met zijn vaders navelpluis.

Brian spreekt de eerste regel uit Duin tegen, waar staat dat Paul Atreides geboren en getogen is op de planeet Caladan, door Jessica in House Corrino te laten bevallen op Kaitan, onder het toeziend oog van de Keizer en zijn waarheidszeggers.

Axlotl tanks? Weet je nog dat good ol' Frank nooit heeft verteld hoe die onheilspellende dingen eruit zien... in geen van zijn zes boeken. Maar wist je dat Brian, die aarsmade, voor opheldering wil zorgen en een van de meest zorgvuldig bewaarde geheimen en mysteries verknalt door gewoon droog te zeggen:

"een axlotl tank is niets meer of minder dan ...."

Qua stijl staat hij juist ontiegelijk ver van zijn vader verwijdert... lees ook eens http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=649 de officiele Fok boek-review, waar een aantal punten instaan over Brian's stijl, of de afwezigheid daarvan.

"ik houd van jou"
"Nou Schat, het is goed dat je het zegt, want anders zou ik er nooit achter zijn gekomen"

"Mijn hemel vrouwmensch, is dat een vertoon van emotie die jij jegens mij koestert?"
"Ik vrees van wel manlief, onze liefde is legendarisch, maar onze spontaniteit niet."

I'm hungry!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:58:28 #47
47736 LunaChick
"Brains, Bitch, Best"
pi_10929443
*is er helemaal stil van, en dat gebeurt niet vaak*

Tja, als je het zo stelt... Ik ben niet zo op de details ingegaan, was alleen blij verrast, dat hij zijn vader probeerde te imiteren en niet een hele eigen draai probeerde te geven, wat ik dan weer heel irritant had gevonden.

Forgive me, sensei

vrijdag 6 juni 2003 @ 13:59:55 #48
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10929477
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:58 schreef LunaChick het volgende:

Forgive me, sensei

You are forgiven... now go forth sister and buyeth New X-men till your cup runneth over
I'm hungry!
pi_10930850
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 13:44 schreef Cairon het volgende:

[..]
Axlotl tanks? Weet je nog dat good ol' Frank nooit heeft verteld hoe die onheilspellende dingen eruit zien... in geen van zijn zes boeken. Maar wist je dat Brian, die aarsmade, voor opheldering wil zorgen en een van de meest zorgvuldig bewaarde geheimen en mysteries verknalt door gewoon droog te zeggen:

Ik wil niet vervelend zijn, maar ol'Frank verteld in boek 5 wel hoe zo'n tank er uit ziet. Op het moment dat Duncan al de herinneringen van alle ghola's krijgt beschrijft hij hoe een Axlotl tank er uit ziet. En het is geen fraai plaatje.

edit: Ik bedoelde natuurlijk Duncan ipv Teg... (Het was gister laat en vanmorgen erg vroeg )

vrijdag 6 juni 2003 @ 15:23:27 #50
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_10931947
ik zou zeggen quote die teef maar eens... want ik geloof er niets van.
I'm hungry!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')