abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39027806
Mijn poes Naina was/is zwanger van Matisse(mijn andere kat).

Naina heeft al een poosje een redelijk buikje, ging allemaal prima tot vandaag.
Ik kom net beneden en zie ineens dat er allemaal bloed in de huiskamer ligt... *paniek *

Ik loop het huis door om Naina te zoeken, ik zie haar naar boven lopen dus ik volg dr, Ik loop de slaapkamer van mijn kindjes binnen en zie daar 1 babypoesje in het midden van de kamer liggen, het poesje is ongeveer 15cm maar helaas levenloos, en ik heb het idee dat het poesje nog niet helemaal "geboorteklaar" is zeg maar.

Ik heb het hele huis doorzocht, maar verder niets kunnen vinden en Naina dr buikje is nog dik. Ze ziet er fit uit, en ze is zelfs een beetje aan het spelen in de tuin.

De dierenarts was telkens in gesprek, hoop dat ik hem zo te pakken kan krijgen, en ik vraag me ernstig af of het nog goed gaat komen met die andere poesjes, maar ik vrees het ergste aangezien het vruchtwater nu wel op zal zijn

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 10:40:06 ]
pi_39027836
Wat triest , veel sterke en hopelijk zijn de andere poesjes nog in orde....
pi_39027838
Hmm desnoods even een andere dierenarts bellen?
Directe actie lijkt me gewenst.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_39027860
Elk kitten heeft in de buik van moederpoes een eigen vruchtzakje en placenta. Wellicht is er met de andere kittens niks aan de hand. maar dat kan alleen de dierenarts vaststellen.
Variety is the spice of life
pi_39027974
De dierenarts net gebelt, die zei;

"Waarschijnlijk is ze aan het verwerpen, we kunnen er niets aan doen als 'deze' te vroeg zijn. Als 'het' aan het eind van de middag nog niet allemaal er uit is, langskomen met de poes, zo wel antibioticakuur ophalen ".

Wat een botte reactie, hoe lomp kan je zijn

Wel mazzel trouwens, zit vandaag toevallig thuis ivm extreme hooikoorts aanval, cynisch genoeg heeft ze het babykitten naar de slaapkamer van mijn kinderen gedragen...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 10:30:27 ]
pi_39028054
pi_39028087
He jeetje
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:35:01 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39028273
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:22 schreef Logician het volgende:
De dierenarts net gebelt, die zei;

"Waarschijnlijk is ze aan het verwerpen, we kunnen er niets aan doen als 'deze' te vroeg zijn. Als 'het' aan het eind van de middag nog niet allemaal er uit is, langskomen met de poes, zo wel antibioticakuur ophalen ".

Wat een botte reactie, hoe lomp kan je zijn

Wel mazzel trouwens, zit vandaag toevallig thuis ivm extreme hooikoorts aanval, cynisch genoeg heeft ze het babykitten naar de slaapkamer van mijn kinderen gedragen...
Mwah zo lomp is het toch niet geformuleerd?
wel zielig voor poes zijn ze echt te vroeg? is het haar eerste nest?
die van mij keek bij haar eerste nestje niet eens naar de kittens om, niet schoonmaken etc. die zijn helaas allemaal gestorven ondanks onze pogingen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39028378
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:18 schreef nebelung het volgende:

Elk kitten heeft in de buik van moederpoes een eigen vruchtzakje en placenta. Wellicht is er met de andere kittens niks aan de hand. maar dat kan alleen de dierenarts vaststellen.
Hm dat strookt niet geheel met wat de DA suggereert aan TS.
Vervelende is dat ik dat ook wel gehoord heb.
Hoop toch dat die dierenarts eerst goed kijkt voor hij daadwerkelijk tot actie over gaat.
jobensaskia.nl
pi_39028474
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:35 schreef Puckzzz het volgende:
Mwah zo lomp is het toch niet geformuleerd?
wel zielig voor poes zijn ze echt te vroeg? is het haar eerste nest?
die van mij keek bij haar eerste nestje niet eens naar de kittens om, niet schoonmaken etc. die zijn helaas allemaal gestorven ondanks onze pogingen
Ik vond het redelijk lomp overkomen, dierenarts is dan ook een echte tukker natuurlijk

Ik heb Naina net wat extra eten gegeven en het poesje bij dr weggehaald aangezien ze op zijn beentjes ging kauwen

Ze bloed verder helemaal niet oid, en het bloed in de woonkamer was al redelijk oud, dus zit nu echt een beetje in twijfel ivm het verhaal van de verschillende vruchtzakjes, ik hoop echt dat dat zo is...
pi_39028776
Hmm is er niet een andere dierenarts die je kan bellen voor een second opinion?
jobensaskia.nl
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:57:08 #12
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39028799
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:43 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik vond het redelijk lomp overkomen, dierenarts is dan ook een echte tukker natuurlijk

Ik heb Naina net wat extra eten gegeven en het poesje bij dr weggehaald aangezien ze op zijn beentjes ging kauwen

Ze bloed verder helemaal niet oid, en het bloed in de woonkamer was al redelijk oud, dus zit nu echt een beetje in twijfel ivm het verhaal van de verschillende vruchtzakjes, ik hoop echt dat dat zo is...
Ik had in Friesland een dierenarts die meer vee-arts als klein dierenarts was. Hij was soms wat lomp in zijn formulering, maar toch kwam hij langs toen een kitten 20 minuten ( ) klem had gezeten met een pootje tussen de achterdeur (gekneusd pootje), kregen we gratis alle spulletjes en melkpoeder om onze jonge bouvierpups met de hand te voeren omdat moeder een ontstoken tepel had, we kregen altijd korting omdat we gewoon niet veel geld hadden en toch onze dieren wouden inenten en verzorgen etc. Dat was echt een schat van een man, lomp..maar een schat
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39029159
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:38 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

Hm dat strookt niet geheel met wat de DA suggereert aan TS.
Hoezo niet? De da kan op basis van ervaring wellicht wel zeggen dat ze alle kittens zal verwerpen. Dat staat los van het feit dat elk kitten een eigen placenta en vruchtzakje heeft.

edit: van de placenta weet ik het zeker, er zijn evenzoveel placenta's als kittens. Ook dat ze een eigen vlies zakje hebben om zich heen. Maar wat ik vergeet is dat ze ws. wel allemaal in hetzelfde vruchtwater leven natuurlijk
pi_39029198
Ze bloed nog steeds niet, maar ligt op een laken onder mijn bed, en zit een beetje voor zich uit te staren
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:13:58 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39029239
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:12 schreef Logician het volgende:
Ze bloed nog steeds niet, maar ligt op een laken onder mijn bed, en zit een beetje voor zich uit te staren
heb je het idee dat ze weeën heeft?
pi_39029332
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:13 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

heb je het idee dat ze weeën heeft?
niet echt ze ligt vrij rustig naar mijn tenen te staren als ik bij dr ga zitten, maar wil niet onder het bed vandaan, ze heeft net in één keer een heel bakje vlees naar binnen gewerkt... verwarrend... geen tekens oid (of ik ben gewoon blind)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 11:19:32 ]
pi_39029394

*knuffel geeft*
Het zit je ook niet mee deze dagen.
A mind with a heart of it's own
pi_39029464
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:19 schreef DrMarten het volgende:

*knuffel geeft*
Het zit je ook niet mee deze dagen.
dankje.. die hooikoorts is ieg een geluk bij ongeluk..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:26:06 #19
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_39029585
Succes!

Hopelijk komt het met de rest van de kittens goed!
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_39029616
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:21 schreef Logician het volgende:

[..]

dankje.. die hooikoorts is ieg een geluk bij ongeluk..
Dit is denk ik voor het eerst dat je echt blij bent met je hooikoorts?
jobensaskia.nl
pi_39029683
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:27 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

Dit is denk ik voor het eerst dat je echt blij bent met je hooikoorts?
Mhaw blij met mijn hooikoorts zijn is een groot woord, gister zo'n aanval gehad dat ik door een collega naar de huisartsenpost ben gebracht, en heb nu ogenleden die denken dat ze de lippen van Angelina Jolie zijn maar ben wel blij da'k nu thuis ben ja...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:06:02 #22
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39030739
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:30 schreef Logician het volgende:

[..]

heb nu ogenleden die denken dat ze de lippen van Angelina Jolie zijn
Sorrie..ik moest lachen
pi_39030837
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Sorrie..ik moest lachen

OT: Ze ligt nu boven op mijn zoontjes bed, ligt een beetje typisch adem te halen, en haar "jeweetwel" is een heeeeel klein beetje open en blauw/paars ben bang dat het niet goed gaat komen dus met de rest van de poesjes
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:13:14 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39030967
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:09 schreef Logician het volgende:

[..]

OT: Ze ligt nu boven op mijn zoontjes bed, ligt een beetje typisch adem te halen, en haar "jeweetwel" is een heeeeel klein beetje open en blauw/paars ben bang dat het niet goed gaat komen dus met de rest van de poesjes
ik zei sorrie ... je zei het zo grappig, ik weet dat het niet leuk is. ik zit momenteel ook met vreselijke pijn, maar je moet een beetje de humor houden he?

als je aan haar buik komt, is die dan hard of slap of zie je 'm trekken of anders soort activiteiten? bewegen de kittens in de buik?
pi_39032023
ze ligt heel stil op het bed van mijn zoontje, de kittens kan ik idd voelen, maar ze is echt zo suf, normaal is ze niet zo weg van menselijk aandacht, is meer een katten kat, maar nu gaat ze er helemaal voor liggen om geaaid te worden... heb er geen goed gevoel bij ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')