Joh. Voor die TNT waren voor XP al niet eens fatsoenlijke drivers meer te krijgen. Kan je van een OS wat daar op volgt ook niets verwachten natuurlijk. Videokaart met 128mb is toch echt wel minimum voor Vista..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:53 schreef kibber het volgende:
Hehehe ik denk dat mijn videokaart (zoals verwacht) een hele grote bottleneck is voor Vista.
Het is een antiek TNT2 kaartje van 32 MB ofzo, geen enkele support voor OpenGL of andere 3d technieken...
In die preformance meter kwam mijn systeem eraf met een 1.3 ofzo...
Alles scoorde een 1 behalve mijn harde schijf, die haalde een 4,8 ofzo...
Terwijl ik draai op een:
P4 Prescott 3,0 GHZ
1 gig PC3200 intern
Oftewel, even een nieuwe videokaart bestellen hahaha.
het is een systeem wat ik gebruik om een beetje te baggeren
Collega van mij zat te klagen dat er bij hem bij 'n performance test een 2 uit kwam, terwijl hij een 3 ghz systeem heeft met een best dikke videokaart e.d. Performancetest gaf aan dat de bottleneck de hdd zou zijn (genoeg ruimte vrij en 7200rpm) Na installatie van Office 2007 gaf de tool zelfs een 1 aan het systeem..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:22 schreef kibber het volgende:
hahaha ik weet het.
Ik had ook weinig anders verwacht hoor.
Maar ik had even geen andere kaart liggen, dus ik teste daar maar even mee.
maar wat ik wel slecht vond van die preformance test, is dat alles dus afhankelijk is van de GPU..
Het geheugen en de processor werden niet los van elkaar getest, anders hadden ze hoger gescoort.
1 wat voor systeem heb je...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:11 schreef Sjibble het volgende:
Dat maakt Vista een grote baggerOS.
Het eist erg veel van je systeem, waarom maken ze die niet lager.
Als je gaat Gamen gaat het er ook ten kosten van![]()
Vista blijkt 500MB te gebruiken, en heb je 12mb over als je 512 hebt. En dat dus met een Fresh Install.
Zelf heb ik pas best een topsysteem voor een prikje (nieuw en zeer goed vind ik) maar Vista komt er bij mij alleen binnen voor Internet enzo, voor Games niet
Laat ze met een gamersedition komen zoals WinXP al deed, die heb ik zelf nog niet getest ofzo maar hij zal het vast beter doen dan Home?of de 64bit editie, k hoop btw wel dat Vista ook de 64 bit krijgt
![]()
systeem requirements vind ik ook hoog maar het gemiddelde systeem kan het tegen die tijd normaal draaien..quote:Maar ik vind dat de system req. wel DIK omlaag kunnen
BTW: Probeer ff al die nutteloze 3d-dingen weg te vinken, waarschijnlijk zullen die heeeel wat mb besparente vinden in Configuscherm > Systeem>nogwat, je ziet wel
linkje in mail, samen met je key...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:59 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik wil vista downloaden, maar zie niet waar?
Thanks, maar heb nietsquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:00 schreef mschol het volgende:
[..]
linkje in mail, samen met je key...
ik zal je een linkje sturwen, aan een key moet je zelf zien te komen. (ik doelde dus op een microsoft beta 2 inschrijvings mailtje met m'n vorige postquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Thanks, maar heb nietswil je hem anders even mailen naar info apen dinges wirelessnetworking.nl ?
Als ik op die link klik krijg ik dit:quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zal je een linkje sturwen, aan een key moet je zelf zien te komen. (ik doelde dus op een microsoft beta 2 inschrijvings mailtje met m'n vorige post)
Zeggen dat Vista 500 MB vreet en er maar 12 mb overblijft voor andere dingen is hetzelfde als zeuren dat XP niet fijn loopt @ 64 MBquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
1 wat voor systeem heb je...
2 XP heeft NOOIT een games editie gehad (en vista heeft een versie of 7 ofzo.. waar o.a. een gamers editie in zit)
3 64bit is leuk maar nog lang niet geoptimaliseerd
4 HET IS EEN BETA!!!!!!
[..]
systeem requirements vind ik ook hoog maar het gemiddelde systeem kan het tegen die tijd normaal draaien..
en die 3d dingen zijn idd resource vretend maar het mooie van vista is is dat hij die uitschakeld vwanneer je gaat gamen (in bepaalde versies van vista )
Zou nog niet mogen hoor...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:30 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Collega van mij zat te klagen dat er bij hem bij 'n performance test een 2 uit kwam, terwijl hij een 3 ghz systeem heeft met een best dikke videokaart e.d. Performancetest gaf aan dat de bottleneck de hdd zou zijn (genoeg ruimte vrij en 7200rpm) Na installatie van Office 2007 gaf de tool zelfs een 1 aan het systeem..Explorer traag, blijft elke keer hangen e.d. Blijkt dattie maar 512 mb in z'n pc heeft zitten. That's a bottleneck for ya.
Welke gamers editie van XP?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:11 schreef Sjibble het volgende:
Dat maakt Vista een grote baggerOS.
Het eist erg veel van je systeem, waarom maken ze die niet lager.
Als je gaat Gamen gaat het er ook ten kosten van![]()
Vista blijkt 500MB te gebruiken, en heb je 12mb over als je 512 hebt. En dat dus met een Fresh Install.
Als het zo is download ik Vista beta en check wel ff, bugjes zoals een tevoorschijnende taalbalk valt (toch?) te verwijderen in de Registry
Zelf heb ik pas best een topsysteem voor een prikje (nieuw en zeer goed vind ik) maar Vista komt er bij mij alleen binnen voor Internet enzo, voor Games niet
Laat ze met een gamersedition komen zoals WinXP al deed, die heb ik zelf nog niet getest ofzo maar hij zal het vast beter doen dan Home?of de 64bit editie, k hoop btw wel dat Vista ook de 64 bit krijgt
![]()
Maar ik vind dat de system req. wel DIK omlaag kunnen
BTW: Probeer ff al die nutteloze 3d-dingen weg te vinken, waarschijnlijk zullen die heeeel wat mb besparente vinden in Configuscherm > Systeem>nogwat, je ziet wel
Volgens mij kan het gewoon via de Microsoft site.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:23 schreef power_bram het volgende:
Weet iemand waar ik ergens een officiele Vista key kan ophalen? Link?
Zover was is ook al gekomenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Volgens mij kan het gewoon via de Microsoft site.
Neequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:33 schreef power_bram het volgende:
[..]
Zover was is ook al gekomen![]()
Maar dan is het alsnog zoeken naar een speld in een hooiberg. Kun je iets concreter zijn?
Klopt..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:12 schreef Jump het volgende:
Er staat ene in het topic, maar die werkt niet meer
[slimbo]Dan haal je je driver toch van internetquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:45 schreef GertJanB het volgende:
Nou vanmiddag eindelijk Vista BETA 2 geinstaleerd. Ziet er erg goed uit, en al is het nog wat zoeken waar alles zit, werkt hij ook al erg fijn.
Alleen minder is dat hij me netwerkkaart niet ziet of kan instaleren... hierdoor kan ik dus nog niet op internetbeetje jammer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |