abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39223355
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Een X700 is geen fatsoenlijke videokaart
Waarom niet?
Ik kan er zelfs redelijk mee gamen en Vistra draait er super op, ik heb er dankzij de inkoopprijs ook maar 90 euro voor betaald
  Moderator zondag 25 juni 2006 @ 22:11:13 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_39223374
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:20 schreef -Evert- het volgende:

Verder kan ik bij Windows Live Messenger niet met font size van 8 werken. Wordt weer 10 als ik een venster afsluit. Iemand hier een idee?

Alvast bedankt, verder is hij echt super
Hey dit probleem viel me ook al op. Je kunt in de opties van messenger zelf wel aangeven dat ie met beginnen met lettergrootte 8, maar als je een scherm opent naar iemand is de lettergrootte idd 10. Kleine moeite om dat aan te passen steeds, maar toch lastig ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_39234507
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar volgens het scherm dat je krijgt bij windows toets + break moet ik binnen 14 dagen activeren, want dat heb ik niet gedaan nog. Vandaar
Wat doe je nou achterljik dan? dat kun je toch gewoon doen?
pi_39620804
Weet iemand of er ook een Cool 'n Quiet driver is voor de athlon64? De XP-versie van de AMD-site weigert te installeren onder XP..
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:42:26 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39622106
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:02 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand of er ook een Cool 'n Quiet driver is voor de athlon64? De XP-versie van de AMD-site weigert te installeren onder XP..
Ook niet als je de compatibility mode op Windows XP SP2 aanzet?
2000 light years from home
  zaterdag 8 juli 2006 @ 00:57:38 #66
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_39624215
Vaag dat iedereen hier problemen heeft met Creative kaarten.. Hier nergens last van. Verders is dat 3d gedeelte crap maar dat heeft iedereen ongeveer na 3 seconden door schat ik zo.. Drivers hier ook niet echt een probleem, maar ja, oude kudtbak waar het op draait, dus ja, ook al wat oudere hardware.. Heb bijvoorbeeld een wat oudere geluidskaart (Live Audigy 2 platinum) maar deze installeert bij mij dus onder vista met de Vista 32bit drivers zonder problemen.. Tevens, via analoge uitgangen gewoon mijn 5.1 speakersetje aan de praat, over alle speakers. (Fok!kers, eat your heart out..!)

Mij is wel opgevallen dat het bij het mediacenter gedeelte zwaar kudt instellen is de eerste keer, dat ze die reso niet standaard gewoon op 1024x768 zetten i.p.v. 720Dpi. Toch lullig als je monitor dat niet ondersteunt en elke keer op zwart scherm springt. Meeste mensen zullen de demo van Vista toch wel op een pc en niet op een mediacenter bak gaan draaien (daar is immers WIN MCE voor) dus vind het sowiezo raar. Verder ziet het er wel top uit. Iedereen die vind dat het net XP is met wat meer eye candy moet nog es ff wat beter kijken.. Is toch al wel heel ver uitgewerkt naar mijn idee..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_39627534
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:42 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ook niet als je de compatibility mode op Windows XP SP2 aanzet?
aha, dat werkt idd. Had ik even over het hoofd gezien
Alleen werkt het volgens mij nog niet helemala optimaal, want onder XP moet je de power settings op 'minimal' zetten en in Vista bestaat geen profiel met die naam. Ik kan zelf wel een profiel aanmaken met de naam Minimal, maar zo simpel is het niet Er zal in het profiel denk ik een bepaalde 'trigger' moeten staan om de cpu in low-power te zetten, maar welke?

[edit] Ik zie net in Device manager een geel uitroeptekentje bij de AMD Athlon64 CPU staan, dus ws. werkt de driver helemaal niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Palomar op 08-07-2006 10:16:02 ]
pi_39627576
Heb ik meteen nog een andere vraag: bij wie werkt de hibernate-functie naar behoren? BIj mij werkt het niet. Mn scherm gaat alleen uit en verder blijft de PC gewoon aan. Het kan misschien een driver zijn die de boel tegenhoudt, maarja welke is dat? Ik heb zelf handmatig de volgende drivers geinstalleerd:

- Via s-ata driver
- Ati display driver
- SB Audigy driver van creative website
- McAfee 8.5 virusscanner

Als bij iemand met bovenstaande extra geinstalleerde onderdelen hibernate ook niet werkt hoor ik het graag.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 20:18:04 #69
48067 neo2000
pi_39640425
Hier ook nog een vraag.. Iemand goede ervaringen met Mcafee 8.0 onder Vista..? Geinstalleerd en hiermee ook direct IE7 om zeep geholpen. Niets anders dan continue vast lopen.. Dus als iemand nog goede suggesties heeft, lemme know.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_39640647
Nou, ik had McAfee 8.0i Enterprise ook geinstalleerd en dat resulteerde in een BSOD direct na het inloggen. Het vervelende was dat ik hem in safe mode niet kon uninstallen (windows installer werkt dan niet...) en toen maar een restorepoint heb teruggezet (er was wel keurig een restorepoint aangemaakt vlak voor de installatie van mcafee).
Afrader dus om deze te installeren!!!

McAfee 8.5 beta werkt overigens wel (kun je gratis downloaden om te betatesten), maar die heb ik er weer afgeknikkerd omdat het wel erg beta overkwam. De installatie zag er al heel raar uit (elke tekst zag eruit als 'message1' 'message2' 'submitbutton' 'checkbox' etc., alsof het lanmguagebestand miste).
  zaterdag 8 juli 2006 @ 21:39:53 #71
48067 neo2000
pi_39642257
Ja, dat van die restorepoint werkt wel beter dan in XP.. Snapte eigenlijk al niet waarom XP zelf voor de installatie van nieuwe software zelf geen restorepoint aanmaakte. Bij installatie van windows updates dan weer wel. Heel vreemd. Maar goed, is beter zo. Heeft uiteindelijk ook mijn probleem gefixt.
Vreemd genoeg: bij mij werkte de 8.0i enterprise dus wel, maar na de installatie direct patch 11 gedraaid. (zonder reboot) Hierna werkte alleen vanaf het web updaten niet meer, iets wat vanuit XP wel werkt. \geen bsod's gehad gelukkig. Zal eens naar de 8.5 beta kijken. Thnx!
Verder vroeg ik me af of er in Vista zelf al een Java client zit.. Op de site van Sun is nog geen aparte Vista client te downloaden. Gewoon de Windows variant pakken dan..? Of is dit in Vista helemaal niet meer nodig? (* neo2000 voorziet lawsuits..)
pi_39642575
Ik gebruik Firefox en die installeerde wel gewoon automatisch een Java client toen het nodig was. Dit was volgens mij de versie van Sun voor windows XP. Het werkt wel gewoon, al schakelde Vista even over naar de 'normale' interface zonder Aero, omdat de java plugin kennelijk niet compatible is daarmee. Maar dat levert geen problemen op en bij aflsuiten van firefox schakelde die weer terug naar Aero. Dit zal in een volgende versie van de java plugin ook ongetwijfeld wel opgelost worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Palomar op 08-07-2006 22:05:12 ]
pi_39669793
Hebben meer mensen problemen met niet-ondersteunde USB-opslagapparaten? Zowel mijn interne usb memory card reader als mijn usb-stick worden niet herkend (althans, hij kan geen drivers vinden).
Onder XP leverde dit geen problemen op en werden ze direct herkend.

Meer mensen bij wie dit niet werkt of juist wél?
pi_39683201
Misschien een heel domme vraag, maar kan ik Vista installeren op een externe harddisk (D:\) ? Of communiceert het OS dan niet meer met alle programma's op de interne harddisk (C:\) ?
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  maandag 10 juli 2006 @ 13:09:05 #75
48067 neo2000
pi_39687717
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:07 schreef RoK het volgende:
Misschien een heel domme vraag, maar kan ik Vista installeren op een externe harddisk (D:\) ? Of communiceert het OS dan niet meer met alle programma's op de interne harddisk (C:\) ?
Lijkt me niet.. Zit ie USB aangesloten, dan zal het namelijk helemaal neit gaan werken.. Of de hdd moet sata of ide aangesloten worden..
pi_39687752
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:09 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Lijkt me niet.. Zit ie USB aangesloten, dan zal het namelijk helemaal neit gaan werken.. Of de hdd moet sata of ide aangesloten worden..
Firewire 400/800 gaat prima.

Niet al te vlot, maar werkt gewoon.
pi_39688618
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:57 schreef neo2000 het volgende:
Vaag dat iedereen hier problemen heeft met Creative kaarten.. Hier nergens last van. Verders is dat 3d gedeelte crap maar dat heeft iedereen ongeveer na 3 seconden door schat ik zo.. Drivers hier ook niet echt een probleem, maar ja, oude kudtbak waar het op draait, dus ja, ook al wat oudere hardware.. Heb bijvoorbeeld een wat oudere geluidskaart (Live Audigy 2 platinum) maar deze installeert bij mij dus onder vista met de Vista 32bit drivers zonder problemen.. Tevens, via analoge uitgangen gewoon mijn 5.1 speakersetje aan de praat, over alle speakers. (Fok!kers, eat your heart out..!)

Mij is wel opgevallen dat het bij het mediacenter gedeelte zwaar kudt instellen is de eerste keer, dat ze die reso niet standaard gewoon op 1024x768 zetten i.p.v. 720Dpi. Toch lullig als je monitor dat niet ondersteunt en elke keer op zwart scherm springt. Meeste mensen zullen de demo van Vista toch wel op een pc en niet op een mediacenter bak gaan draaien (daar is immers WIN MCE voor) dus vind het sowiezo raar. Verder ziet het er wel top uit. Iedereen die vind dat het net XP is met wat meer eye candy moet nog es ff wat beter kijken.. Is toch al wel heel ver uitgewerkt naar mijn idee..
Grappig dat je een "Live Audigy 2 platinum" hebt anyway in Vista 32bits zijn er idd minder problemen 64Bits werkt helaas niet echt mee, ligt overigens aan de installers van Creative

Vista is idd veel meer dan een nieuwe look, er is echt veel vernieuwd, kleine dingetjes in explorer enzo wat alleen de die hard's opvalt MCE vind ik nog steeds bagger! je kan nog steeds niet gewoon op je HDD's browsen voor muziek het ziet er wat leuker uit maar niet echt verbeterd, daarom bundellen ze het nu ook
This is what you are, this is what you get...
pi_39775191
hebben jullie Vista op de officiele manier verkregen, via de site zeg maar? hoelang duurt de trial? en wat gebeurt er als je tijd erop zit
pi_39781225
Gewoon via de microsoft-site een key gekregen, legaal dus. De trial duurt tot juni 2007 als ik me niet vergis. Daarna zal ie wel niet meer opstarten ofzo.Al zullen daar vast wel cracks voor zijn/komen voor de mensen die perse een beta OS willen blijven gebruiken
  Moderator donderdag 13 juli 2006 @ 12:48:26 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_39785297
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:39 schreef Palomar het volgende:
Gewoon via de microsoft-site een key gekregen, legaal dus. De trial duurt tot juni 2007 als ik me niet vergis. Daarna zal ie wel niet meer opstarten ofzo.Al zullen daar vast wel cracks voor zijn/komen voor de mensen die perse een beta OS willen blijven gebruiken
Geen crack, maar er is wel ergens info over hoe je de clock in je BIOS kunt fucken. Als je die handleiding precies volgt kun je de beta gewoon blijven gebruiken. Ik heb Vista zelf draaien, maar dit weekend gaat toch weer XP erop. Heb het nu gezien, het is wel leuk, maar het is behoorlijk traag, dus ik ga maar terug naar XP
pi_39785605
Over die traagheid, bij mij maakte het een wereld van verschil toen ik de s-ata driver van Via installeerde ipv. de standaard microsoft driver voor mijn s-ata controlller. Telkens als er iets met de harddisk gebeurde ging mn muis schokken en werd alles traag. Met die nieuwe driver was dat niet meer zo. Ik vind hem zelfs sneller aanvoelen dan XP. Komt volgens mij omdat de venstertjes anders opgebouwd worden met die Aero-interface, waardoor het allemaal wat smoother aanvoelt. En ik heb niet eens een zo ontzettend snel systeem (athlon64 2800, 1GB ram, Ati X800). Maar vanwege de bugjes en incompatibiliteit met sommige software gebruik ik het voorlopig nog niet als hoofd OS.
  Moderator donderdag 13 juli 2006 @ 13:30:25 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_39786546
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:58 schreef Palomar het volgende:
Over die traagheid, bij mij maakte het een wereld van verschil toen ik de s-ata driver van Via installeerde ipv. de standaard microsoft driver voor mijn s-ata controlller. Telkens als er iets met de harddisk gebeurde ging mn muis schokken en werd alles traag. Met die nieuwe driver was dat niet meer zo. Ik vind hem zelfs sneller aanvoelen dan XP. Komt volgens mij omdat de venstertjes anders opgebouwd worden met die Aero-interface, waardoor het allemaal wat smoother aanvoelt. En ik heb niet eens een zo ontzettend snel systeem (athlon64 2800, 1GB ram, Ati X800). Maar vanwege de bugjes en incompatibiliteit met sommige software gebruik ik het voorlopig nog niet als hoofd OS.
Ik heb nu een paar keer een BSOD gehad. dan zie ik em een Memory Dump doen en daarna reboot ie uit zichzelf. Dit heb ik alle keren gehad bij het branden van een cdtje (geen dvd) maar het is ook een paar keer goed gegaan. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de brandfunctionaliteit in Vista, omdat Nero niet geschikt is voor Vista.

Ik heb nog een oudere pc joh, 1.4 GHz XP1600+. Tegen de tijd dat Vista uit is volgend jaar heb ik wel een nieuw systeem, maar tot die tijd draai ik gewoon weer XP want dat loopt als een tierelier
pi_39808157
Mijn Windows Vista installatie blijft hangen op dit scherm:

weet iemand wat ik fout doe??
  vrijdag 14 juli 2006 @ 01:04:07 #84
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39808176
Wachten . Er komt uiteindelijk wel wat . Als dat niet gebeurt kan je ook gewoon vanuit WXP installeren.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 01:06:25 #85
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_39808245
heb het zelfde gehad. Je hardware is niet geschrikt voor vista.

ik instaleerde het op een andere pc en dat liep direct door
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_39808326
  vrijdag 14 juli 2006 @ 01:46:14 #87
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39809310
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:06 schreef ook_gek het volgende:
heb het zelfde gehad. Je hardware is niet geschrikt voor vista.

ik instaleerde het op een andere pc en dat liep direct door
Onzin hoor. Installeer het gewoon vanuit WXP.
pi_39809327
maakt het verschil of ik de 32 of 64-bit versie download? qua hardware eisen dan
  vrijdag 14 juli 2006 @ 02:01:47 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_39809639
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:47 schreef DrDentz het volgende:
maakt het verschil of ik de 32 of 64-bit versie download? qua hardware eisen dan
Ja. Je moet de 32-bits versie hebben als je een 32-bits processor hebt, als je processor 64-bits is, dan moet je logischerwijs de 64-bit versie downloaden.
pi_39809743
oh, dan moet ik denk ik toch de 64 bit versie hebben, die ik al had.. deze pc heeft een:
AMD Athlon 64 Processor
3000+
Kloksnelheid: 1.80 GHz, 1,00 GB <-- is dat veel te traag?
[ik kan met geen mogelijkheid het testprogrammatje installeren, om te kijken of je PC te traag is voor Vista]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')