abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39091473
Franse steden hebben veel meer achterbuurten, en slechte voorsteden dan Nederland denk ik. Maargoed, ik ga liever naar een wat zuidelijker, of Spaanse stad.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_39112329
Zoals de TS al aangaf, ken ook ik Lyon slechts als een stad waar ik moet goed fatsoen zo snel mogelijk langs rij. Maar ik denk dat ik Lyon maar eens een kans moet geven, gezien de OP. Ziet er wel leuk uit.

Beetje in hetzelfde kadertje valt Luik. Ook zo'n plaats waar veel toeristen zo snel mogelijk langs rijden. Toch is de binnenstad best aardig, maar haalt het waarschijnlijk niet bij Lyon.
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39112729
ook vaak langs geweest
pi_39114087
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 00:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook eens een keer een modern gebouw dat wereldberoemd is, een echte Calatrava, waar toeristen uit de hele wereld op afkomen... ga jij beweren dat het niet in Lyon ligt.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig...
Komen dáár vanuit de hele wereld toeristen op af?
Ik heb er een maand of 3 een hele lange, grauwe grijze dag moeten doorbrengen en vond het wel apart, maar ook niet ontzettend boeiend. Die hele luchthaven is trouwens geen fluit aan.

Lyon als stad vind ik ook niet geweldig. Ik was een keer in een hotel met een groep toeristen, en iedereen was met elkaar aan het ruziën over het eten (de een wilde vis de ander vlees, enz.) Ik ben toen even wijselijk buiten gaan staan om een sigaretje te roken, stopt er ineens een auto, doet een of andere kerel het raam open en vraagt, mevrouw, hoeveel kost u? Najaaaaa. Ik was best wel in shock.
pi_39114451
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:13 schreef Vogue het volgende:

Ik ben toen even wijselijk buiten gaan staan om een sigaretje te roken, stopt er ineens een auto, doet een of andere kerel het raam open en vraagt, mevrouw, hoeveel kost u? Najaaaaa. Ik was best wel in shock.
Sorry hoor, maarre....
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39169590
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:13 schreef Vogue het volgende:

Ik ben toen even wijselijk buiten gaan staan om een sigaretje te roken, stopt er ineens een auto, doet een of andere kerel het raam open en vraagt, mevrouw, hoeveel kost u? Najaaaaa. Ik was best wel in shock.
misschien zegt het meer over jou dan over de stad

bref, smaken verschillen, en zie m'n sig
pi_39175392
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:07 schreef Prego het volgende:

[..]

misschien zegt het meer over jou dan over de stad

bref, smaken verschillen, en zie m'n sig
Je ne me souviens pas que on s'est jamais vu? Bref, quand même je te remercie beaucoup, c'est gentil de toi de faire des remarques comme ça Je vois que tu habite à Lyon. Je suis désolée que je n'aime trop pas ta ville. A toi maintenant de défendre ta liaison.

Heureusement on ne peut pas plaire à tout le monde
pi_39746813
Vind Lyon geweldig, aantal keer geweest omdat een vriend van mij daar bij de ANWB werkte, gezellig oud centrum, leuke straatjes vol met restaurantjes. Overal muurschilderingen. De Fouviere en en de oude reunies. Vieux Lyon is sowieso World Heritage gebied. Het perk tete d'or is ook heel erg relaxt om bijv lekker doorheen te skaten. Zwaar ondergewaardeerd! Grenoble (waar mijn zus woont) vind ik veel minder interessant en minder gezellig. Omgeving qua bergen is wel mooier

Groeten Martijn
pi_39753652
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:54 schreef fishbeer het volgende:
Vind Lyon geweldig, aantal keer geweest omdat een vriend van mij daar bij de ANWB werkte, gezellig oud centrum, leuke straatjes vol met restaurantjes. Overal muurschilderingen. De Fouviere en en de oude reunies. Vieux Lyon is sowieso World Heritage gebied. Het perk tete d'or is ook heel erg relaxt om bijv lekker doorheen te skaten. Zwaar ondergewaardeerd! Grenoble (waar mijn zus woont) vind ik veel minder interessant en minder gezellig. Omgeving qua bergen is wel mooier

Groeten Martijn
ik heb in 2005 voor de ANWB gewerkt, wie ken je daar?

@vogue: c'est pas grâve que tu n'aime pas la ville, merci en tout cas pour ta reaction
pi_39754643
tja, wie niet :-) Vriend van mij is Stimb, verder ken ik ook Bart-Jan, Michiel, Martijn v/d Bos, en nog heel veel gasten/dames ontmoet alleen weet ik daar de namen niet zo meer van. Bij Bart-Jan ben ik ook nog wel eens langs geweest.... ben er in totaal keertje of vier vijf geweest verspreid over een aantal jaren.

Groeten Martijn
pi_39756203
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:48 schreef fishbeer het volgende:
tja, wie niet :-) Vriend van mij is Stimb, verder ken ik ook Bart-Jan, Michiel, Martijn v/d Bos, en nog heel veel gasten/dames ontmoet alleen weet ik daar de namen niet zo meer van. Bij Bart-Jan ben ik ook nog wel eens langs geweest.... ben er in totaal keertje of vier vijf geweest verspreid over een aantal jaren.

Groeten Martijn
wat grappig dat jij bart-jan ook kent, die zie ik vanavond wel in de kroeg waarschijnlijk
pi_39756261
in de Amsterdam pub?
pi_39756362
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:35 schreef fishbeer het volgende:
in de Amsterdam pub?

heb ik jou ooit gezien?
pi_40205511
Ik moet er binnenkort weer een dagje heen, ergens halverwege augustus Prego, als jij mij nou eens vertelt wat nou de mooie plekjes van Lyon zijn, dan ga ik je misschien ook nog geloven ook Dat het een mooie stad is in ieder geval. Misschien heb ik wel steeds de verkeerde plekken bezocht (ben eigenlijk met name in alle Campanile en Kyriad hotels in en om Lyon geweest en hun omstreken, en het vliegveld st Exupéry).
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:03:52 #40
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_40268248
kben in Lyon geweest toen ik in Besancon studeerde....besancon vond ik veel leuker als Lyon, weinig speciaals aan behalve dat bergje met die kerk en plein...
De omgeveing daar en richting Zwitserland is trouwens wel veel mooier en interessanter als het zuiden!!
pi_40277465
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:09 schreef Vogue het volgende:
Ik moet er binnenkort weer een dagje heen, ergens halverwege augustus Prego, als jij mij nou eens vertelt wat nou de mooie plekjes van Lyon zijn, dan ga ik je misschien ook nog geloven ook Dat het een mooie stad is in ieder geval. Misschien heb ik wel steeds de verkeerde plekken bezocht (ben eigenlijk met name in alle Campanile en Kyriad hotels in en om Lyon geweest en hun omstreken, en het vliegveld st Exupéry).
zie OP

@backdoorman: smaak is maar subjectief toch!
  Moderator donderdag 8 mei 2008 @ 15:22:57 #42
45833 crew  Fogel
pi_58555543
Ik moet in Novermber waarschijnlijk een paar dagen voor mijn werk naar Lyon, dus ik geef dit topic maar alvast een flinke kick zodat ik binnenkort eens kan lezen of het de moeite waard is om een dag extra te blijven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')