abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38945778
'lo All,

Heb zojuist een elektrische gitaar gekocht. helaas op het moment niet rijk genoeg om er ook nog een versterker bij te kopen.

Wel heb ik een verloopstukje gekocht, van elek. gitaar aansluiting tot kleine jack plug, voor in je geluidskaart dus.

Het probleem is, ik zit nu niet op mijn eigen pc, maar toch heb ik dus de gitaar aangesloten op line-in. En je raad het al, geen geluid. Ook niet als ik de boxen vrij hard aanzet.

Iemand enig idee of het uberhaubt wel mogelijk is om een gitaar direct op je pc aan te sluiten?

Jorijn
Woei
pi_38946260
ja wat denk je ... een line in versterkt niet.... die moet al een versterkt signaal krijgen... zou alleen kunnen op je mic ingang die versterkt een passief signaal).. maar lijkt me zowiezo nie optimaal.... en wellicht slecht voor je hardware...

dus toch maar ff doorspare
pi_38946322
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 16:23 schreef michellikoes het volgende:
ja wat denk je ... een line in versterkt niet.... die moet al een versterkt signaal krijgen... zou alleen kunnen op je mic ingang die versterkt een passief signaal).. maar lijkt me zowiezo nie optimaal.... en wellicht slecht voor je hardware...

dus toch maar ff doorspare
Is het niet mogelijk om dit signaal via een programma oid te versterken?
Woei
pi_38946375
Guitarfx doet dat ja.
Bij je geluids eigenschap regelaar ding, je microfoon helemaal voluit zetten.
Bij je geluids eigenschap regelaar ding, je microfoon op line-in en voluit zetten
En je microfoon booster aanzetten

Zo werkt het bij mij gewoon goed.
pi_38946385
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 16:26 schreef Jorijn het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk om dit signaal via een programma oid te versterken?
Nee. Niet genoeg tenminste. Misschien dat het met opnames wel kan maar dan hoor je jezelf nog niet spelen.
Je kunt je gitaar toch gewoon aansluiten op de microfoon-ingang van je geluidskaarrt?
Als je nog een versterker hebt met een ingang voor een platenspeler kun je 'm daar trouwens ook op aansluiten.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 16:36:30 #6
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_38946499
Je hebt geloof ik een gitaar/phono voorversterker nodig.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zaterdag 17 juni 2006 @ 16:43:19 #7
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_38946668
onzin, gitaar direct op de line in of microfoon werkt prima hoor..

dubbel klik rechts onderin even op het speaker icoontje ("volumeregeling")
en zet line-in op max volume, zie je line in niet staan? ga dan naar "eigenschappen" in het menu en selecteer daar de line-in ingang

microfoon ingang is eigenlijk nog beter, omdat je die extra kan boosten (via geavanceerde controls) dan komt er een knopje onder de microfoon ingang volume regelaar waar je vervolgens de boost kan inschakelen
pi_38946935
hm, ik zie net dat mijn fout bij de plug zat. Als ik de plug er helemaal in doe, werkt hij niet. Als ik hem er half in doe werkt hij wel.

Ik bedoel dus, de verloopplug helemaal in de computer, en de grote plug dan half in de verloop plug.

Er zit 1 zwart streepje op, zowel op de gitaar snoer als op de verloopplug.

Is dit iets met stereo / mono?
Woei
pi_38947037
Uit je gitaar komt natuurlijk geen stereo signaal
pi_38947145
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 16:55 schreef Jonathon het volgende:
Uit je gitaar komt natuurlijk geen stereo signaal
Klopt, maar heb ik nou een stereo plug, met 1 streepje? Dan zou ik een stereo kabel hebben, voor een mono gitaar? o.O
Woei
pi_38952215
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 16:59 schreef Jorijn het volgende:

[..]

Klopt, maar heb ik nou een stereo plug, met 1 streepje? Dan zou ik een stereo kabel hebben, voor een mono gitaar? o.O
Volgensmij zijn 2 van die streepjes inderdaad voor stereo,
Maar dat maakt opzich niet veel uit, een mono apperaat kan best over stereo, alleen andersom niet

Het zou dan kunnen dat je balans mischien ergens niet goed staat, als je hem voor de helft erin steek, dan zou die volgensmij op de rechterkant moeten spelen (Mono), mocht je hem helemaal erin steken komt de Mono-geluid op links uit, check dit dus ook even
pi_38952239
dan heb ik dus een mono kabeltje, microfoon jack is ook mono op je geluidskaart, waarom doet hij het dan niet als ik hem er helemaal insteek?
Woei
pi_38952920
Opgelost =]

Heb een verkeerd verloop stukje
Woei
  maandag 19 juni 2006 @ 10:25:28 #14
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_38994960
Koop een PodXT.. dan krijg je meso boogie geluid uit je pc (nouja..)
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_38996999
Ja ik denk dat je toch een gitaar versterker nodig hebt.. Die kun je dan weer wel aansluiten op je pc.. Werkt hier prima in iedergeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')