abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38941357
Hieronder de indeling van de Schotse competities voor komend seizoen.

Hopelijk pakt Celtic weer de titel. Vorig jaar was het weer erg imponerend. Heel typisch is het de laatste jaren; of Celtic pakt de titel met een straatlengte voorsprong of Rangers wint hem op de laatste dag. Ik hoop natuurlijk weer op het eerste scenario. Ook ben ik benieuwd wat Hearts kan doen met Romanov aan het roer. Afgelopen seizoen is het daar continue onrustig geweest en het ontslag van Burley had er nog bijna voor gezorgd dat de tweede plaats werd verspeeld. Rangers heeft ondertussen met Le Guen een continentale topmanager aangetrokken en er is, dankzij een deal met de JJB, weer volop geld. Ik denk ook dat er een flink aantal Fransen naar de Rangers zullen gaan. Hibernian zal, waarschijnlijk, met Aberdeen om plaats 4 gaan strijden. Hibernian doet het allemaal, heel knap, met Schotse spelers. Nadeel is dat de echte Schotse talenten niet te houden zijn, zodat de club nooit structureel mee kan doen om de titel. Onderin zal het gaan tussen Falkirk, St. Mirren en Inverness Caledonian Thistle.

Scottish Premier League
Aberdeen
Celtic
Dundee United
Dunfermline
Falkirk
Heart Of Midlothian
Hibernian
Inverness
Kilmarnock
Motherwell
Rangers
St Mirren

Van de overige leagues is een stuk minder te zeggen. Gretna is wel een van de grote favorieten om voor het derde jaar op rij te promoveren. De club van multi-miljonair Brooks Mileson mag dit jaar ook Europa in nadat de bekerfinale tegen Hearts werd verloren. Bizar dat een club die een paar jaar geleden nog in de Engelse onderbond speelde en uit een dorp komt van 2.000 inwoners nu Europa in mag. Het is dan ook helemaal afhankelijk van Brooks Mileson, trekt die zijn geld terug, dan degradeert Gretna weer helemaal terug naar de Third Division.

Aan Division Two en Three waag ik me niet, behalve dan dat East Stirlingshire de grote kanshebber is op de rode lantaarn van het Schotse voetbal.

Scottish Division One
Airdrie United
Clyde
Dundee
Gretna
Hamilton
Livingston
Partick Thistle
Queen Of The South
Ross County
St Johnstone

Scottish Division Two
Alloa
Ayr United
Brechin City
Cowdenbeath
Forfar
Greenock Morton
Peterhead
Raith Rovers
Stirling
Stranraer

Scottish Division Three
Albion Rovers
Arbroath
Berwick Rangers
Dumbarton
East Fife
East Stirlingshire
Elgin
Montrose
Queens Park
Stenhousemuir
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2006 @ 19:12:54 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_38950200
Het blijft raar dat Dundee in de division one speelt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38952492
Celtic

Hibernian
pi_38961620
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 19:12 schreef tong80 het volgende:
Het blijft raar dat Dundee in de division one speelt.

Die waren bijna failliet. Het is ook de kleine club van Dundee. Dundee United is nog weleens kampioen geworden van Schotland, Dundee FC nooit.
pi_39202476
Is ff in de gaten houden, vd zomer een Footbal Manager game spelen onderin Schotland
  zondag 25 juni 2006 @ 13:23:09 #6
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_39204409
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hibernian doet het allemaal, heel knap, met Schotse spelers. Nadeel is dat de echte Schotse talenten niet te houden zijn, zodat de club nooit structureel mee kan doen om de titel.
Riordan en Caldwell naar Celtic. Hoe zit het met Benji? Zit die er nog? Ik vind de Hibs-site niet echt betrouwbaar (Rioirdan staat ook nog bij 'squad'). Dat is toch geen Schot in ieder geval.
Waar houd jij de selecties/transfers bij?
pi_39204682
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:23 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Riordan en Caldwell naar Celtic. Hoe zit het met Benji? Zit die er nog? Ik vind de Hibs-site niet echt betrouwbaar (Rioirdan staat ook nog bij 'squad'). Dat is toch geen Schot in ieder geval.
Waar houd jij de selecties/transfers bij?
Op de BBC-website. De Hibs hebben veel van zijn goede spelers moeten laten gaan, eerst O'Connor (erg jammer, een echte local) naar Moskou, nu Riordan en Caldwell naar Celtic (ikzelf ben wel blij dat Celtic wat Schotse international gaat aantrekken, liever dat dan gasten als Mo Camara). Ik heb trouwens allang niets meer gehoord van de link Chelsea-Hibs. Is dat nu helemaal dood?

Ik ga trouwens mijn eerste wedstrijd in Schotland zien. Helaas geen Celtic thuis, maar wel een wedstrijd waarin Celtic meedoet, namelijk Hearts v Celtic op 6 augustus. Alleen de kaartjes moeten nog geregeld worden.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:44:11 #8
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_39204982
De link Chelsea-Hibs??? In welke zin? Op supportersgebied is Chelsea toch het vriendje van Rangers? Die twee vormden samen met Linfield een soort van 'Brittish alliance'. Ze mogen elkaar houden...
pi_39205627
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:44 schreef Cruoninga het volgende:
De link Chelsea-Hibs??? In welke zin? Op supportersgebied is Chelsea toch het vriendje van Rangers? Die twee vormden samen met Linfield een soort van 'Brittish alliance'. Ze mogen elkaar houden...
Linfield

Nee, ik bedoel op bestuurlijk niveau. Abramovitsj wilde spelers bij Hibs stallen. Was een tijdje geleden een hot item, daarna niets meer over gehoord.

Hier is het artikel van destijds:

Chelsea have revealed that they hope to seal a link-up with SPL outfit Hibernian.

The Blues' new head of youth development Frank Arnesen is wasting little time in settling into his new environment at Stamford Bridge following his switch from Tottenham.

The Dane has already been busy scouting around the world, but he is keen to see Chelsea become the home of Britain's best young talent.

With that in mind, Chelsea have now approached Hibs about an official link-up.

"If we can do something for each other, why not? We can use each other," Arnesen confirmed.

"Hibs are in a good area in the United Kingdom and we are talking."

A Hibernian spokesman said: "The conversations with Chelsea are at a very early stage but we are talking.

"Any conversations will remain private right now."
pi_40420563
Ik zal het even navragen over die vermeende samenwerking tussen Hibs en Chelsea. Heb er in ieder geval niets over gehoord tot nu toe.

Hibernian krijgt na 'Benji' een tweede Marokkaan. Ene Zemmama komt over van Raja Casablanca.
In de eerste wedstrijd werd het 1-1 thuis tegen Aberdeen. Ze schijnen het wel aardig gedaan te hebben en speelden nog zonder jeugdinternationals Fletcher en Mc Neil.

Andere uitslagen eerste speelronde:

Celtic - Kilmarnock 4-1
Dundee United - Falkirk 1-2
Dunfermline - Hearts 1-2
Inverness - St. Mirren 1-2
Motherwell - Rangers 1-2

Succesvol weekend voor de uitspelende ploegen dus.
Ik heb het idee dat de Schotse competitie met de Old Firm, Hibs, Hearts en Aberdeen 5 echte voetbalbolwerken kent en dat de rest mee strijdt voor de laatste plek bij de bovenste 6. Of komt een Klimarnock, Dundee United of Motherwell nog bij die clubs in de buurt?

Falkirk heeft zich nog verstrerkt met Jeroen Lambers, die vorig jaar wisselkeeper was bij Groningen. Hoeveel Nederlanders spelen er nu in de Schotse Premier League? Snoyl bij Aberdeen, Ricksen (na even te zijn weg geweest) weer bij Rangers en dus Lambers bij Falkirk. Houdt het daar mee op? Ik ving op dat De Vries na zijn uitstapje bij Heerenveen weer terug is op het Britse eiland. Is dat ook in de SPL?
pi_40421249
Hup Celtic
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_40422350
Ricksen traint ook weer mee bij de Rangers.
pi_40425751
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:26 schreef Cruoninga het volgende:
Falkirk heeft zich nog verstrerkt met Jeroen Lambers, die vorig jaar wisselkeeper was bij Groningen. Hoeveel Nederlanders spelen er nu in de Schotse Premier League? Snoyl bij Aberdeen, Ricksen (na even te zijn weg geweest) weer bij Rangers en dus Lambers bij Falkirk. Houdt het daar mee op? Ik ving op dat De Vries na zijn uitstapje bij Heerenveen weer terug is op het Britse eiland. Is dat ook in de SPL?
Ik dacht dat Snoyl naar NEC was gegaan. De Vries is weer bij Leicester. Een andere de Vries, Dorus, is wel naar Schotland toe, nl. Dunfermline.
pi_40425848
Snoyl naar NEC inderdaad, Evander Sno naar Schotland.
quote:
29/7/2006 - Sno maakt debuut voor Celtic
(Gepost door K)

In de eerste officiele wedstrijd van Celtic, de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Kilmarnock mocht Evander Sno zijn debuut maken voor de Schotse topclub. De verdediger, overgekomen van Feyenoord, viel in de 83ste minuut in en kreeg zo een prachtig debuut in eigen stadion. Celtic zou het duel uiteindelijk simpel met 4-1 winnen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:55:13 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40426268
Celtic

jammer dat Keane is gestopt.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_40426321
Hearts
pi_40426350
Komende zondag ga ik mijn eerste Schotse competitiewedstrijd bekijken: Hearts v Celtic. Kaartjes was even spannend, maar het is toch gelukt. Helaas niet tussen de Bhoys, maar tussen de Jam Tarts. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
pi_40426370
Met zijn schijtrus toch?
Sno naar Celtic, je kunt wel merken dat het geen topcompetitie is, als een club als Celtic zich versterkt met iemand die 10 eigen goals in het afgelopen halfjaar bij NAC heeft gemaakt
pi_40457479
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:57 schreef MaxPower het volgende:
Hearts
quote:
Weer buitenlander erbij in selectie Hearts

3/8/2006 17:53

Heart of Midlothian heeft nog maar eens een buitenlander aan de selectie toegevoegd. Christos Karipidis voegt zich bij het Schotse vreemdelingenlegioen.
De 23-jarige Griek is afkomstig van PAOK Saloniki. Hearts betaalt een transfersom van 275.000 euro voor de verdediger.

Karipidis staat ondanks zijn transfer binnenkort toch weer tegenover landgenoten. In de derde voorronde van de Champions League neemt Hearts het op tegen AEK Athene.

'AEK is een van de topclubs in Griekenland, maar Hearts is dat in Schotland. Ik denk dat we een goede kans maken om de groepsfase te bereiken', schat de nieuwe aanwinst de kansen van Hearts in.
pi_40457791
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:00 schreef DeVinger het volgende:
Met zijn schijtrus toch?
quote:
Romanov blasts Hearts performance

Hearts majority shareholder Vladimir Romanov was dissatisfied with his side despite reaching the Champions League third qualifying round. The Edinburgh side followed up a 3-0 home defeat of Siroki Brijeg with a 0-0 draw in Bosnia-Herzegovina.

But Romanov said: "I'm not really satisfied. They got the result, but the game was not very good. I didn't like the game itself and I don't think the team is ready yet for the season."

Hearts will play AEK Athens in the next round, with the first leg at Murrayfield next Wednesday, after completing their aggregate victory at the Pecara Stadium.

"I'm not thinking about Athens, I'm thinking about the team itself and its state of preparation," said Romanov. "Maybe we started preparations a little bit late."

Overigens verloor Celtic kansloos in Japan van het oude team van Nakashura oid, 3-0.
pi_40459227
Inverness
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:40:36 #22
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40459800
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:28 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[..]

Overigens verloor Celtic kansloos in Japan van het oude team van Nakashura oid, 3-0.
Ook lekker snugger trouwens om zo'n potje te gaan spelen tijdens de competitie met een uitwedstrijd tegen Hearts voor de deur.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40460590
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:40 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ook lekker snugger trouwens om zo'n potje te gaan spelen tijdens de competitie met een uitwedstrijd tegen Hearts voor de deur.
Voor het geld en Nakamura.
quote:
The wisdom of such a long trip for a friendly match had been questioned since the Scottish champions face a tough visit to last year's runners-up, Hearts, on Sunday.

But Strachan fielded a second-string bolstered by Nakamura and fit-again captain Neil Lennon.

And they slumped to an embarrassing defeat in the money-spinning friendly.
Overigens zei Strachan ook dat er maar 14 tot 16 Celtic niveau waardige spelers in de selectie zitten
pi_40463951
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens zei Strachan ook dat er maar 14 tot 16 Celtic niveau waardige spelers in de selectie zitten
Dan moet hij eens een fatsoenlijke verdediger halen. Goede keeper is er nu, maar wat er allemaal achterin staat is niet echt CL-waardig.
pi_40490701
quote:
Nu weer een Portugees voor Hearts

4/8/2006 19:38

Donderdag een Griek, vrijdag een Portugees. Heart of Midlothian voegde met Tiago Costa opnieuw een buitenlander toe aan de toch al ruim bemeten selectie.
De 21-jarige middenvelder kreeg bij Benfica geen nieuw contract, maar in Schotland in de smaak na een proefperiode. Tiago tekende een tweejarig contract bij Hearts.

Na verdediger José Gonçalves en middenvelder Bruno Aguiar is Tiago de derde Portugees bij de Schotse nummer twee van afgelopen seizoen. Donderdag versterkte de club zich al met de Groekse verdediger Christos Karipidis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')