Een klein nieuwsberichtje, 4 regels. Klinkt als iets wat dagelijks gebeurd, hoe erg het ook is.... Maar dan komt het toch ineens erg dichtbij als de "28-jarige man uit Bussum" je eigen broer is. Die na het rechtop zetten van een Smart ontdekt dat de bestuurder eronder ligt, geplet door zijn eigen auto...quote:Dode door ongeval in Almere
ALMERE - Een 23-jarige man is vrijdagmiddag dodelijk verongelukt in Almere. De automobilist reed bij een tankstation weg en botste daar op een auto, bestuurd door een 28-jarige man uit Bussum.
Het 23-jarige slachtoffer overleed ter plekke. De andere man is gewond naar het ziekenhuis gebracht. Dat maakte de politie bekend.
Maat met was hij niet onder die auto terecht gekomen.... De kans dat het een ongeval overleeft als je een gordel draagt is groter dan wanneer je geen gordel draagt , dat is bewezen en daardoor is het natuurlijk niet voor niets zo dat het verplicht is.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er verongelukken met een gordel om!
gemiddeld genomen is je overlevingskans beter met gordel om. loop niet suggestief te raaskallen ajbquote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Slecht geslapen ofzo?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:47 schreef Aarde het volgende:
[..]
gemiddeld genomen is je overlevingskans beter met gordel om. loop niet suggestief te raaskallen ajb![]()
maar de kans op overleven ligt met gordel om gewoon stukken hogerquote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:44 schreef Herr.Flick het volgende:
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Het is moeilijk om mensen te beoordelen op wat ze schrijven, zeker als het zo'n kort stukje is. Maar ik durf wel te stellen dat jij niet erg slim bent.quote:
Als de as breekt dan valt de kar...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:01 schreef JeroenH het volgende:
[..]
[..]
Het is moeilijk om mensen te beoordelen op wat ze schrijven, zeker als het zo'n kort stukje is. Maar ik durf wel te stellen dat jij niet erg slim bent.
Jij snapt er werkelijk niets van geloof ik. Maar omdat het mijn vrije dag is en ik alle tijd heb zal ik het je uitleggen: als deze man zijn gordel had gedragen had hij gewoon in zijn stoel blijven zitten en mogelijk alleen wat blauwe plekken of botbreuken gehad. Nu werd hij uit de auto geslingerd en kreeg hij de auto bovenop zich. Daar ga je dood aan.
En natuurlijk komen er ook mensen om in het verkeer die hun gordel wel dragen, maar als je een gordel draagt ben je in elk geval beschermd tegen een ongeval waarin je auto heel genoeg blijft om het te overleven. Je vergroot je kans dat je het overleeft. Dat alleen moet voor elk weldenkend mens toch reden genoeg zijn om de gordel om te doen? Het is voor mij een automatisme, en dat zou het voor iedereen moeten zijn die auto rijdt.
Snap je het nu?
Je wil niet weten wat ik nu denkquote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:44 schreef Herr.Flick het volgende:
quote:Waarom zijn autogordels verplicht en andere veiligheidsmaatregelen niet?
De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft wetenschappelijk bewezen dat sinds de verplichtstelling van de gordel is het aantal verkeersdoden enorm gedaald. Volgens de SWOV vermindert het gebruik van zowel een gordel als een airbag samen het risico op een dodelijke afloop met 48%, terwijl de gordel alleen, zonder airbag, een effect heeft van 40%. Het effect van alleen een airbag ligt rond de 20%. Airbags zijn dus minder effectief dan autogordels.
Een ABS-systeem zorgt ervoor dat een auto in geval van een glad wegdek niet in de slip raakt. Of ABS ook er voor zorgt dat de remweg op droog wegdek korter is, valt te betwijfelen. 3VO houdt zich niet bezig met technische kwesties; voor meer informatie hierover kunt u beter terecht bij een Bovag-garagebedrijf bij u in de buurt.
3VO houdt zich niet bezig met de handhaving van regels, verdere vragen over dit onderwerp kunnen worden gesteld aan de politie of het KLPD.
bron: 1 2quote:Beveiligingsmiddelen
Goed gedragen gordels en goed gebruikte kinderzitjes zorgen ervoor dat bij een botsing de inzittenden van een auto er niet uit worden geslingerd en niet (hard) in aanraking komen met het interieur. De passieve veiligheid van de auto (bv kreukelzone) kan dan optimaal zijn werk doen.
Als alle inzittenden van personenauto’s de gordel hadden gedragen waren er in 2004 ongeveer 30 doden en 150 ziekenhuisgewonden minder gevallen dan met het huidige draagpercentage van 90.
lees je eigen reactie nog esquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:58 schreef BaraCuda het volgende:
Ik snap niet eens dat mensen zonder gordel kunnen rijden![]()
Het voelt gewoon kut en niet stevig...
Wat denk je dat er gebeurd als in zonder gordel in m'n 850 een ongeluk krijg?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:59 schreef Bob-B het volgende:
[..]
lees je eigen reactie nog es
en als je daadwerkelijk in een volvo rijdt...snap ik dat het niet stevig voelt
ik vindt auto rijden zonder gordel juist niet lekker het voelt gewoon niet prettig als ik dat ding niet om hemquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:38 schreef Tatutatu het volgende:
In een SMART rijden en dan geen autogordel, niet zo slim.
Ik draag ook bijna nooit een autogordel moet ik toegeven, vind het gewoon niet fijn zitten.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, niet om je te veroordelen. Wat vind je nou niet lekker zitten aan een autogordel? Ik heb dat ding altijd om, het is een automatisme en merkt niet eens dat ik hem om heb. Is het iets psychologisch of heb je hem misschien niet goed ingesteld?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:38 schreef Tatutatu het volgende:
In een SMART rijden en dan geen autogordel, niet zo slim.
Ik draag ook bijna nooit een autogordel moet ik toegeven, vind het gewoon niet fijn zitten.
puberale aandachtshoer dat je er bentquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |