abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38937991
Gisteren o.a. op Telegraaf.nl dit korte berichtje:
quote:
Dode door ongeval in Almere
ALMERE - Een 23-jarige man is vrijdagmiddag dodelijk verongelukt in Almere. De automobilist reed bij een tankstation weg en botste daar op een auto, bestuurd door een 28-jarige man uit Bussum.

Het 23-jarige slachtoffer overleed ter plekke. De andere man is gewond naar het ziekenhuis gebracht. Dat maakte de politie bekend.
Een klein nieuwsberichtje, 4 regels. Klinkt als iets wat dagelijks gebeurd, hoe erg het ook is.... Maar dan komt het toch ineens erg dichtbij als de "28-jarige man uit Bussum" je eigen broer is. Die na het rechtop zetten van een Smart ontdekt dat de bestuurder eronder ligt, geplet door zijn eigen auto...

Dit maakt maar weer eens duidelijk hoe belangrijk het dragen van autogordels is. Als deze man zijn gordel had gedragen had hij hoogstwaarschijnlijk nog geleefd en 's avonds gewoon het WK kunnen kijken, want de auto op zich had helemaal niet veel schade. (wat ik uit de ooggetuigeverslagen gehoord heb)

De familie van het overleden slachtoffer wens ik veel sterkte toe. En broer: geef het tijd, het komt goed. I'll be there.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 08:44:59 #2
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38938052
Je wilt niet weten hoeveel mensen er verongelukken met een gordel om!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_38938055
Dat wens je als automobilist nooit mee te maken , naast sterkte aan de familie van de jongen die te vroeg heen is gegaan , ook sterkte voor je broer met het verwerken van dit verschrikkelijke beeld dat de rest van zijn leven op zijn netvliezen gebrand zal zijn.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 08:45:36 #4
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_38938057
Pffff.... dat beeld zal je broer z'n leven lang niet meer vergeten. Heel veel sterkte !
pi_38938061
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 08:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Maat met was hij niet onder die auto terecht gekomen.... De kans dat het een ongeval overleeft als je een gordel draagt is groter dan wanneer je geen gordel draagt , dat is bewezen en daardoor is het natuurlijk niet voor niets zo dat het verplicht is.
Als die knul gewoon zijn gordel gedragen had was het in dit geval waarschijnlijk dus ook goed afgelopen en had de broer van TS nu niet in een nachtmerrie geleefd.
pi_38938064
quote:
gemiddeld genomen is je overlevingskans beter met gordel om. loop niet suggestief te raaskallen ajb
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 08:47:18 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38938065
heftig nieuws. sterkte voor je broer. in doe altijd gewoon de gordel om, automatisme.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 17 juni 2006 @ 08:55:11 #8
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38938109
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 08:47 schreef Aarde het volgende:

[..]

gemiddeld genomen is je overlevingskans beter met gordel om. loop niet suggestief te raaskallen ajb
Slecht geslapen ofzo?

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 17 juni 2006 @ 08:57:42 #9
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_38938120
quote:
maar de kans op overleven ligt met gordel om gewoon stukken hoger
pi_38938149
quote:
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 08:55 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Slecht geslapen ofzo?

Het is moeilijk om mensen te beoordelen op wat ze schrijven, zeker als het zo'n kort stukje is. Maar ik durf wel te stellen dat jij niet erg slim bent.

Jij snapt er werkelijk niets van geloof ik. Maar omdat het mijn vrije dag is en ik alle tijd heb zal ik het je uitleggen: als deze man zijn gordel had gedragen had hij gewoon in zijn stoel blijven zitten en mogelijk alleen wat blauwe plekken of botbreuken gehad. Nu werd hij uit de auto geslingerd en kreeg hij de auto bovenop zich. Daar ga je dood aan.

En natuurlijk komen er ook mensen om in het verkeer die hun gordel wel dragen, maar als je een gordel draagt ben je in elk geval beschermd tegen een ongeval waarin je auto heel genoeg blijft om het te overleven. Je vergroot je kans dat je het overleeft. Dat alleen moet voor elk weldenkend mens toch reden genoeg zijn om de gordel om te doen? Het is voor mij een automatisme, en dat zou het voor iedereen moeten zijn die auto rijdt.

Snap je het nu?

[ Bericht 16% gewijzigd door JeroenH op 17-06-2006 09:04:55 (spelfouten) ]
pi_38938168
Je bent gewoon dom als je geen gordel draagt.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 09:19:06 #12
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38938257
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:01 schreef JeroenH het volgende:

[..]

[..]

Het is moeilijk om mensen te beoordelen op wat ze schrijven, zeker als het zo'n kort stukje is. Maar ik durf wel te stellen dat jij niet erg slim bent.

Jij snapt er werkelijk niets van geloof ik. Maar omdat het mijn vrije dag is en ik alle tijd heb zal ik het je uitleggen: als deze man zijn gordel had gedragen had hij gewoon in zijn stoel blijven zitten en mogelijk alleen wat blauwe plekken of botbreuken gehad. Nu werd hij uit de auto geslingerd en kreeg hij de auto bovenop zich. Daar ga je dood aan.

En natuurlijk komen er ook mensen om in het verkeer die hun gordel wel dragen, maar als je een gordel draagt ben je in elk geval beschermd tegen een ongeval waarin je auto heel genoeg blijft om het te overleven. Je vergroot je kans dat je het overleeft. Dat alleen moet voor elk weldenkend mens toch reden genoeg zijn om de gordel om te doen? Het is voor mij een automatisme, en dat zou het voor iedereen moeten zijn die auto rijdt.

Snap je het nu?
Als de as breekt dan valt de kar...

Als m'n tante een piemel had gehad, dan was het m'n oom geweest...

Als..als..als

Wat als, wat zou er dan gebeurd zijn, misschien had ie beter een Volvo kunnen kopen, of bij de bp moeten gaan tanken.....

Ik heb beroepsmatig een tijdje bij een berger gewerkt (hulpje), en dan leer je zo'n domme vraagstelling wel af, dingen gebeuren, hoe triest het soms ook is.

Ben je bang voor het echte leven ofzo? als bestaat niet, niets gebeurd of gebeurd niet, mensen nemen beslissingen en hier hangen gevolgen aan vast die gunstig, maar ook minder gunstig uit kunnen pakken.

Er verongelukten afgelopen jaar ruim 800 mensen, wat als ze nou lekker in bed bleven liggen, dan was het vast niet gebeurd...

Welkom in real life son, get a grip.

het heeft niets met intelligentie te maken,maar je moet dingen gewoon reeel zijn, en niet van die domme dingen zeggen van "wat als..."
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_38938285
Herrflick, mijn laatste post richting jou (ik heb dan wel een vrije dag maar ik ga hem niet helemaal verkwisten).

Dit is niet een kwestie van 'als' zoals jij bedoelt. Het dragen van een autogordel is een bewuste keuze die je zelf maakt. Het is niet iets wat je zomaar overkomt zonder dat je er iets aan kunt doen.

Maar het is allemaal al erg genoeg zo. Ik hoop dat je nooit een auto-ongeluk krijgt, aan de hand van jouw houding vermoed ik nl. dat je geen gordel draagt. Welkom in real life son, get a grip.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 09:26:32 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38938309
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_38938389
In een SMART rijden en dan geen autogordel, niet zo slim.

Ik draag ook bijna nooit een autogordel moet ik toegeven, vind het gewoon niet fijn zitten.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 09:47:32 #16
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_38938466
quote:
Je wil niet weten wat ik nu denk
quote:
Waarom zijn autogordels verplicht en andere veiligheidsmaatregelen niet?

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft wetenschappelijk bewezen dat sinds de verplichtstelling van de gordel is het aantal verkeersdoden enorm gedaald. Volgens de SWOV vermindert het gebruik van zowel een gordel als een airbag samen het risico op een dodelijke afloop met 48%, terwijl de gordel alleen, zonder airbag, een effect heeft van 40%. Het effect van alleen een airbag ligt rond de 20%. Airbags zijn dus minder effectief dan autogordels.

Een ABS-systeem zorgt ervoor dat een auto in geval van een glad wegdek niet in de slip raakt. Of ABS ook er voor zorgt dat de remweg op droog wegdek korter is, valt te betwijfelen. 3VO houdt zich niet bezig met technische kwesties; voor meer informatie hierover kunt u beter terecht bij een Bovag-garagebedrijf bij u in de buurt.

3VO houdt zich niet bezig met de handhaving van regels, verdere vragen over dit onderwerp kunnen worden gesteld aan de politie of het KLPD.
quote:
Beveiligingsmiddelen

Goed gedragen gordels en goed gebruikte kinderzitjes zorgen ervoor dat bij een botsing de inzittenden van een auto er niet uit worden geslingerd en niet (hard) in aanraking komen met het interieur. De passieve veiligheid van de auto (bv kreukelzone) kan dan optimaal zijn werk doen.

Als alle inzittenden van personenauto’s de gordel hadden gedragen waren er in 2004 ongeveer 30 doden en 150 ziekenhuisgewonden minder gevallen dan met het huidige draagpercentage van 90.
bron: 1 2
en HIER kan je alles lezen.

Zo lijkt me wel genoeg. Game, set, match. Autogordels dragen kan gewoon je leven redden in veel situaties. Dus ophoeren met die domme reacties.

[ Bericht 75% gewijzigd door Bob-B op 17-06-2006 09:54:45 ]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 09:51:17 #17
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_38938492
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:47 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je wil niet weten wat ik nu denk
Jawel
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_38938551
Ik snap niet eens dat mensen zonder gordel kunnen rijden
Het voelt gewoon kut en niet stevig...
  zaterdag 17 juni 2006 @ 09:59:21 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_38938561
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:58 schreef BaraCuda het volgende:
Ik snap niet eens dat mensen zonder gordel kunnen rijden
Het voelt gewoon kut en niet stevig...
lees je eigen reactie nog es
en als je daadwerkelijk in een volvo rijdt...snap ik dat het niet stevig voelt
  zaterdag 17 juni 2006 @ 10:00:59 #20
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_38938576
Zonde van die mooie stad Almere, al die net nieuw aangelegde wegen en zulks.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_38938626
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:59 schreef Bob-B het volgende:

[..]

lees je eigen reactie nog es
en als je daadwerkelijk in een volvo rijdt...snap ik dat het niet stevig voelt
Wat denk je dat er gebeurd als in zonder gordel in m'n 850 een ongeluk krijg?
Precies hetzelde als in een deawoo hoor.
Knal met m'n kanus vol tegen de voorruit en al m'n ribben worden totaal gesloopt door het stuur.

Ik vind het gewoon fijn dat ik door de gordel in de stoel gehouden word.
Als ik geen gordel aan heb merk ik dan meteen en voelt het gewoon niet veilig

Edit: Heb dan wel een airbag, maar dat helpt ook niet echt zonder gordel, in tegendeel zelfs volgens mij.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 10:06:10 #22
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_38938629
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:38 schreef Tatutatu het volgende:

Ik draag ook bijna nooit een autogordel moet ik toegeven, vind het gewoon niet fijn zitten.
ik vindt auto rijden zonder gordel juist niet lekker het voelt gewoon niet prettig als ik dat ding niet om hem maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen dat mijn gordel mij op de plaatst moet houden

maar wat jij oppert is wel het meest slechte excuus wat ik ooit gehoord heb

ik spreek jouw nog wel als je met 50 kmu vol met je ribben je stuur raakt
pi_38938643
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:38 schreef Tatutatu het volgende:

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, niet om je te veroordelen. Wat vind je nou niet lekker zitten aan een autogordel? Ik heb dat ding altijd om, het is een automatisme en merkt niet eens dat ik hem om heb. Is het iets psychologisch of heb je hem misschien niet goed ingesteld?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38938659
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:51 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Jawel
puberale aandachtshoer dat je er bent
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 10:19:06 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_38938768
Ik doe ALTIJD mijn gordel om, zelfs voor kleine stukjes. Zonder voelt alsof ik in een achtbaan zonder beugeltje zit .
En zo wild rijdt mijn partner niet eens.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')