abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:25:42 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38922905
Ok, hier een oprechte noodkreet.

Ik ben een echte alpha en ben met mijn scriptie bezig. Nu moet ik een logistische regressie analyse doen, maar ik kom er écht niet uit . Ik zit met een keiharde deadline en ik word echt helemaal gek omdat ik er echt op vast dreig te lopen.

Nu ben ik zooo hard op zoek naar iemand die me kan helpen met het draaien van die analyses en ik heb er ook echt wel 100 euro voor over als iemand me hiermee kan helpen, want het lukt me gewoon niet. Ik vraag niet om het schrijven van de analyses, dat doe ik gewoon zelf. Ik zoek puur hulp bij het draaien van die analyses in SPSS en hoe ik die uitkomsten moet interpreteren.

Wie o wie helpt mij uit de brand en kan me een dagje komen helpen met deze analyses? Koffie en taart zal aanwezig zijn en uiteraard wordt diegene ook opgenomen in mijn dankwoord .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:37:41 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_38923360
Wat wil je dan precies weten?
[KNE]-Mod
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:40:44 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38923470
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:37 schreef ThE_ED het volgende:
Wat wil je dan precies weten?
Hoe bedoel je?

Wat het onderwerp van mijn onderzoek is? Of wat ik van SPSS wil weten?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_38923560
100 euro zei je ?

Maar idd, SPSS is vreselijk.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:45:03 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38923644
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:42 schreef Repeat het volgende:
100 euro zei je ?
Ja, mijn saldo is roodgekleurd en dit is dus al heel wat voor mij
quote:
Maar idd, SPSS is vreselijk.
Probleem is dat ik met Statistiek nooit regressie-analyses heb gehad. Mijn begeleider stuurt me weg met "kijk maar in de manual", maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van.

Rest van de scriptie lukt wel, maar ik dreig gewoon vast te lopen op die stomme statistiek. Dit terwijl ik na de uni nóóit meer wat met statistiek of spss te maken krijg.
pi_38924059
http://spss.wikia.com/wiki/SPSS_Wiki miischien heb je er wat aan
  vrijdag 16 juni 2006 @ 16:55:13 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38924094
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:54 schreef T0mmi0 het volgende:
http://spss.wikia.com/wiki/SPSS_Wiki miischien heb je er wat aan
Die had ik ook al gevonden, maar toch bedankt. Bovendien, bij Binary Logistic Regression:

You've followed a link to a page that doesn't exist yet. To create the page, start typing in the box below (see the help page for more info). If you are here by mistake, just click your browser's back button.

vrijdag 16 juni 2006 @ 17:00:50 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_38924266
Je wilt dus weten hoe je uberhaupt zo'n hele analyse doet?
Hmm, dat zou ik wel voor je kunnen uitzoeken, I guess, maar ik heb nu een weekend niet echt tijd..
[KNE]-Mod
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:03:37 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38924366
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:00 schreef ThE_ED het volgende:
Je wilt dus weten hoe je uberhaupt zo'n hele analyse doet?
Hmm, dat zou ik wel voor je kunnen uitzoeken, I guess, maar ik heb nu een weekend niet echt tijd..
Ik heb dit weekeinde ook geen tijd, dus dat geeft niet

Maar idd, ik snap er echt geen bal van. Ik heb een enquête gemaakt, heb een prachtige datafile in SPSS, maar nu...

Ik weet wat ik wil weten, maar hoe ik daar uit SPSS duidelijkheid over kan krijgen of mijn hypotheses verworpen zijn of niet en of er verbanden zijn, dáár kom ik dus niet uit . Als jij (iemand!) me zou kunnen helpen met het doen van die analyses en me zou kunnen vertellen hoe ik de cijfertjes die eruit komen rollen moet interpreteren, dan ben ik al zo'n eind verder! Al doende leert men enzo...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:04:41 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_38924386
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb dit weekeinde ook geen tijd, dus dat geeft niet

Maar idd, ik snap er echt geen bal van. Ik heb een enquête gemaakt, heb een prachtige datafile in SPSS, maar nu...

Ik weet wat ik wil weten, maar hoe ik daar uit SPSS duidelijkheid over kan krijgen of mijn hypotheses verworpen zijn of niet en of er verbanden zijn, dáár kom ik dus niet uit . Als jij (iemand!) me zou kunnen helpen met het doen van die analyses en me zou kunnen vertellen hoe ik de cijfertjes die eruit komen rollen moet interpreteren, dan ben ik al zo'n eind verder! Al doende leert men enzo...
Ik kan volgende week wel even kijken, ik kan niets beloven, maar ik kan het wer aardig
[KNE]-Mod
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:06:06 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38924423
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik kan volgende week wel even kijken, ik kan niets beloven, maar ik kan het wer aardig
Je zou echt mijn reddende engel zijn . Al zou je me maar een beetje op weg helpen, dat zou al zoveel schelen.

Het zou gewoon doodzonde zijn als ik niet af kan studeren, alleen maar omdat ik geen logistische regressie analyse kan .
pi_38924545
Wat gebeurt er als je de deadline niet haalt?

Opnieuw beginnen met je leerjaar, of wat?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:11:31 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38924577
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:10 schreef K33T het volgende:
Wat gebeurt er als je de deadline niet haalt?

Opnieuw beginnen met je leerjaar, of wat?
Was het maar waar... Ik val nog onder het oude doctoraalstelsel en als ik niet voor 1 september klaar ben, kan ik niet meer afstuderen .

Ik heb al mijn vakken gehaald, ben eind op weg met het theoretisch kader en de probleemformulering, heb enquête gemaakt en afgenomen, ben nu met de methodesectie bezig, maar die SPSS... die ellendige statistiek.

Ik en cijfertjes...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:28:55 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38924944
thE_ED: ik voeg je even toe op msn, ok?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:40:22 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_38929544
Ok, maar ik denk niet dat ik nu veel online ben want ik moet nodig wat voor mezelf afklussen (geen SPSS overigens.)
[KNE]-Mod
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:41:14 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38929567
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:40 schreef ThE_ED het volgende:
Ok, maar ik denk niet dat ik nu veel online ben want ik moet nodig wat voor mezelf afklussen (geen SPSS overigens.)
Maakt niet uit, maar dan weet je het . Dacht dat het misschien wel handig zou zijn voor volgende week .
pi_38935720
Ik ben op dit moment ook druk met SPSS en kan misschien een beetje helpen. Als je de dataset geopend hebt, ga je bovenin naar Analyze, waarin je uit het rijtje regression kiest. Hierboven had je het over Binary Logistic, dus ik neem aan dat je die wilt, maar dat weet je natuurlijk zelf beter. Met de regressie analyse wil je een causaal verband zoeken. Wanneer je eenmaal je onafhankelijke en afhankelijke hebt ingevoerd, dan krijg je via je het outputscherm een schema. Ik weet alleen niet wat je precies nodig hebt. Ik neem aan de significantie die waarschijnlijk onder 0.05 moet vallen en de correlatie.

Als ik jou was zou ik het boek Basishandboek SPSS van de Vocht halen, daar staat alles in. Desnoods leen je hem bij de bibliotheek. Maar wees maar iets specifieker, misschien kan ik wel wat meer helpen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:47:48 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38940544
Avani: er is al redding onderweg En wat jij boven beschrijft, is inderdaad al wel bekend en dat basishandboek heb ik, maar daar staat niets in over logistische regressie, alleen over normale en lineaire regressie .

Toch bedankt !
pi_38940818
Als ik jou was zou ik Stata gebruiken ipv SPSS. Ik weet niet hoe gebruiksvriendelijk SPSS is, maar ik begrijp uit je verhaal dat het lastig werken is. Stata kan op het eerste gezicht een beetje DOS-achtig overkomen, maar het werkt eenvoudig en snel. Daarnaast zijn er ongelofelijk veel tutorials over te vinden die je op weg kunnen helpen.

Hier is een link naar de basic tutorials inclusief begeleidende movies:
http://www.ats.ucla.edu/stat/stata/notes3/default.htm

Ik heb ook gelezen dat Stata meer gebruikt wordt dan SAS, SPSS of Eviews.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_38940984
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Avani: er is al redding onderweg En wat jij boven beschrijft, is inderdaad al wel bekend en dat basishandboek heb ik, maar daar staat niets in over logistische regressie, alleen over normale en lineaire regressie .

Toch bedankt !
Volgens mij moet je dus kiezen uit Binary Logistic of Multinomial Logistic. Maar ik ben ook maar eerstejaars en heb daar nog niet mee gewerkt, dus expert ben ik ook niet nee. Succes!
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:07:49 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38941006
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:07 schreef Avani het volgende:

[..]

Volgens mij moet je dus kiezen uit Binary Logistic of Multinomial Logistic. Maar ik ben ook maar eerstejaars en heb daar nog niet mee gewerkt, dus expert ben ik ook niet nee. Succes!
Binary ja, maar die wordt niet behandeld door de Vocht...
pi_38941143
Wat raa trouwens dat je nooit geleerd hebt om met SPSS te werken!

Understanding social statistics van Jane Fielding & Nigel Gilbert is een zeer goed basisboek. Het gaat niet alleen over de basis van SPSS maar er wordt ook duidelijk bij uitgelegd wat alles betekend! Als ik jou was zou ik toch proberen het zoveel mogelijk zelf te doen!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:15:49 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38942400
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:15 schreef Lotjeb het volgende:
Wat raa trouwens dat je nooit geleerd hebt om met SPSS te werken!

Understanding social statistics van Jane Fielding & Nigel Gilbert is een zeer goed basisboek. Het gaat niet alleen over de basis van SPSS maar er wordt ook duidelijk bij uitgelegd wat alles betekend! Als ik jou was zou ik toch proberen het zoveel mogelijk zelf te doen!
Ik heb wel SPSS gehad hoor ! T-toets, Anova, Chi-kwadraat, correlatie... maar géén regressie .

En aangezien ik geen wiskunde heb gehad op de middelbare school, is het voor mij niet te doen om er maar gewoon zelf zomaar ff uit te komen .
pi_39066986
Maar goed wat moet je eigenlijk weten? Ik heb net m'n scriptie afgerond met regressies Dus vertel eerst even wat je wilt uitdokteren! Ik heb vrij snel (dat is vrijdag) mijn verdediging maar ik kan wel even wat opzoeken mocht dat nodig zijn!

Veel succes i.i.g.
Danmark: more usefull every day!
pi_39072768
Ben je er al uit? Zusje van m'n vriendin werkt ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')