Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:37 schreef ThE_ED het volgende:
Wat wil je dan precies weten?
Ja, mijn saldo is roodgekleurd en dit is dus al heel wat voor mijquote:
Probleem is dat ik met Statistiek nooit regressie-analyses heb gehad. Mijn begeleider stuurt me weg met "kijk maar in de manual", maar daar word ik ook niet echt veel wijzer van.quote:Maar idd, SPSS is vreselijk.
Die had ik ook al gevonden, maar toch bedankt. Bovendien, bij Binary Logistic Regression:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:54 schreef T0mmi0 het volgende:
http://spss.wikia.com/wiki/SPSS_Wiki miischien heb je er wat aan![]()
Ik heb dit weekeinde ook geen tijd, dus dat geeft nietquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:00 schreef ThE_ED het volgende:
Je wilt dus weten hoe je uberhaupt zo'n hele analyse doet?
Hmm, dat zou ik wel voor je kunnen uitzoeken, I guess, maar ik heb nu een weekend niet echt tijd..
Ik kan volgende week wel even kijken, ik kan niets beloven, maar ik kan het wer aardigquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb dit weekeinde ook geen tijd, dus dat geeft niet
Maar idd, ik snap er echt geen bal van. Ik heb een enquête gemaakt, heb een prachtige datafile in SPSS, maar nu...
Ik weet wat ik wil weten, maar hoe ik daar uit SPSS duidelijkheid over kan krijgen of mijn hypotheses verworpen zijn of niet en of er verbanden zijn, dáár kom ik dus niet uit. Als jij (iemand!) me zou kunnen helpen met het doen van die analyses en me zou kunnen vertellen hoe ik de cijfertjes die eruit komen rollen moet interpreteren, dan ben ik al zo'n eind verder! Al doende leert men enzo...
Je zou echt mijn reddende engel zijnquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik kan volgende week wel even kijken, ik kan niets beloven, maar ik kan het wer aardig
Was het maar waar... Ik val nog onder het oude doctoraalstelsel en als ik niet voor 1 september klaar ben, kan ik niet meer afstuderenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:10 schreef K33T het volgende:
Wat gebeurt er als je de deadline niet haalt?
Opnieuw beginnen met je leerjaar, of wat?
Maakt niet uit, maar dan weet je hetquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:40 schreef ThE_ED het volgende:
Ok, maar ik denk niet dat ik nu veel online ben want ik moet nodig wat voor mezelf afklussen(geen SPSS overigens.)
Volgens mij moet je dus kiezen uit Binary Logistic of Multinomial Logistic. Maar ik ben ook maar eerstejaars en heb daar nog niet mee gewerkt, dus expert ben ik ook niet nee.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Avani: er is al redding onderwegEn wat jij boven beschrijft, is inderdaad al wel bekend en dat basishandboek heb ik, maar daar staat niets in over logistische regressie, alleen over normale en lineaire regressie
.
Toch bedankt!
Binary ja, maar die wordt niet behandeld door de Vocht...quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:07 schreef Avani het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dus kiezen uit Binary Logistic of Multinomial Logistic. Maar ik ben ook maar eerstejaars en heb daar nog niet mee gewerkt, dus expert ben ik ook niet nee.Succes!
![]()
Ik heb wel SPSS gehad hoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:15 schreef Lotjeb het volgende:
Wat raa trouwens dat je nooit geleerd hebt om met SPSS te werken!
Understanding social statistics van Jane Fielding & Nigel Gilbert is een zeer goed basisboek. Het gaat niet alleen over de basis van SPSS maar er wordt ook duidelijk bij uitgelegd wat alles betekend! Als ik jou was zou ik toch proberen het zoveel mogelijk zelf te doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |