quote:Op vrijdag 16 juni 2006 05:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
uuh wat is een Asus CT-479 adapter ?![]()
Daarmee krijg je de meest goedkope upgrade voor je moederbord.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 05:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
oeps gevonden, bedankt http://nl.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=54&l3=0&model=467&modelmenu=1
Wat is eigenlijk precies de werking van die adapter want ken het geheel eigenlijk niet? Zijn er voordelen? Nadelen?
En voor Pentium Mobile maakt niet uit welke ik zou nemen? De pins passen allemaal op de adapter of niet? En wat is nou een beetje redelijke proccesor dan?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 05:40 schreef sig000 het volgende:
Op die manier kun je moederbord, kast , videokaart en geheugen nog gewoon verder gebruiken.
Snelle grote S-ata schijf erin en geheugen erbij zetten.En Pentium Mobile erin met adapter.
![]()
S-ata op P-ata HD kan beide. Een S-ata is wat lastiger te installeren omdat je dan drivers vanaf diskette moet laden tijdens installatie. Met P-ATA = IDE hoeft dat nie.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 05:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat kost dat nou ongeveer?
Ik zie dat die adapter rond de 40 euro kost, alleen wat een processor kost en welke ik erop kan zetten is me niet echt duidelijk. En wat voor harde schrijf moet het worden een sata of pata?![]()
Het is socket 479 maar Intel maakt 't wel ingewikkeld doordat helaas de nieuwste Laptop cpu's niet passen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 05:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Helemaal geweldig, ga hier zeker verder mee![]()
[..]
En voor Pentium Mobile maakt niet uit welke ik zou nemen? De pins passen allemaal op de adapter of niet? En wat is nou een beetje redelijke proccesor dan?
Dus met een P-Ata schijf van 300 gig (welke types zijn stil?) met deze Intel Celeron M 340 en een dualkit Kingston van 512 mb (want heb er al kingston dualkit 512 inzitten dus nu dan 1024) en een CT-479 adapter kan ik dus weer een tijd vooruit met mijn p4p800 SE Glan/Sata?quote:
Voeding is geen probleem omdat het erg zuinige CPU is. Koeling zit al bij de CT-479 adapter.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 06:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dus met een P-Ata schijf van 300 gig (welke types zijn stil?) met deze Intel Celeron M 340 en een dualkit Kingston van 512 mb (want heb er al kingston dualkit 512 inzitten dus nu dan 1024) en een CT-479 adapter kan ik dus weer een tijd vooruit met mijn p4p800 SE Glan/Sata?
Zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Evt koeling? Voeding? Want heb nu 350 watt voeding
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |