Lees eens?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Das in Opera. Maar mijn vraag > kan dit wat je met opera kunt doen ook in FF?
Vervolgens wijs ik __Saviour__ erop dat het zoeken via de adresbalk ook met Firefox kan:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Via de adresbalk zoeken is echt zo super! Ik heb er echt vele zoekmachines ingezet, allemaal supersnel te gebruiken zo
Vervolgens vraag jij aan mij of je in Firefox ook zelf zoekmachines erin kan gooien:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:39 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Zit ook gewoon in Firefox, die extra zoekbalk gebruik ik dan ook niet (en heb ik meteen weggehaald).
Waarop ik reageer met:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En kun je zelf zoekmachines erin gooien?
Dus ja, ik had het over Firefox....quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:56 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Niet alleen zoekmachines, ook gewoon bookmarks.
Je geeft gewoon een sleutelwoord aan een bookmark.
Ik typ bijvoorbeeld "AT" in de adresbalk, en kom meteen op de Active Topics van Fok!... of "vd voorbeeld" en ik ga meteen naar http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=voorbeeld etc.. etc..
Zoekmachines voeg je simpel toe via het contextmenu, en dan een sleutelwoord toevoegen.
Sterker nog, ik gebruik géén tekenprogramma. Maar volgens de logica van de FF fanboy's (waar jij waarschijnlijk ook bij hoort) zou ik nu dus een heel uitgebreid pakket moeten installeren "omdat dat beter is"? Typische tweaker-nerd logicaquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:55 schreef latislos het volgende:
[..]
dus jij gebruikt ook paint als tekenprogramma?![]()
Opera ookquote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:15 schreef marq het volgende:
dat mozilla en firefox een webdeveloper toolbar hebben is voor mij reden genoeg om het te gebruiken... (buiten al die andere zo voor de hand liggende redenen om dan he)..
en IE draait niet onder Linux
Hoe het is met Opera weet ik niet, maar ik moet toegeven dat de laatste tijd mijn computer het niet altijd even makkelijk heeft. Crashes heb ik zelfden en die keer dat het gebeurt geen probleem, ik heb een extension waardoor ik de vraag krijg of ik de pagina's voor de crash wil openen en voila ik zit weer op het punt voor de crash. Hiermee kan ik trouwens ook de tabs die ik heb gesloten weer opvragen (incl. geschiedenis van die tab) ook handig...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad. Het enige is dat je wel de mogelijkheid op je schijf hebt, dus enkele MB'tjes verbruik je wat je niet gebruikt. Maar qua prestaties is er geen verschil. M2 (mailprogramma) wordt niet geladen als je het niet gebruikt. Net als meer dingen.
Wat ik nog meer plus punten vindt van opera:
- bookmark systeem: search veld, nicknames om in het adresbalk in te voeren
- zoeken: elk zoekformulier in het zoekbalkje integreren, en/of via de adresbalk zoeken. Bv: met 'g zoekwoorden' zoek je met google naar 'zoekwoorden'. En dat kan bv ook met 'nl.wiki boot', om naar de wikipedia artikel over boot te gaan
- mailclient: labelsysteem, en geen map. Kost geen tijd om je mail te doorzoeken, anders dan bij bv outlook waar bij elke zoekterm hij alle emailtjes moet doorscannen.
Door labelsysteem kan een mailtje in meerdere 'mappen' staan, maar op de schijf staat het mailtje gewoon maar 1 keer.
- notes, best handig.
Alle menu's enzo zijn instelbaar. Via ini-files. Enig nadeel: kost wat moeite om achter te komen wat wat doet.
Vooral hulde voor de mouse gesture
Jammer maar helaas, dat is geen argument aangezien dat in firefox ook zit. Ik heb voor een bepaalde website bijvoorbeeld ook gewoon twee inlogs staan. Krijg bij het inlogveld gewoon een dropdown menu waarin ik de inlog kan selecteren die ik wil hebben. Inderdaad ideaalquote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:15 schreef the_disheaver het volgende:
en de wachtwoordbeheer: is het daar mogelijk om op 1 pagina meerdere logins te beheren? Bijvoorbeeld als je meerdere hotmailaccounts hebt, dat je alle 3 inloggegevens kunt bewaren? In opera dus wel. Ideaal.
Ie is gewoon onveilig. Want IE geeft in principe toegang tot je hele systeem. Dus als je een foutje maakt en toch perongeluk ofzo ergens op ja klikt kan je hele systeem verneukt worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:34 schreef MindlessWanker het volgende:
Ik ben niet voor en niet tegen. Voor mij persoonlijk is een browser bijzaak, en als het Googlen kan vind ik het best. Wat ik wel handig vindt van FireFox zijn die developer extensions. Verder is IE gewoon lekker snel, altijd ondersteund en van die zogenaamde veiligheidsproblemen heb ik nog nimmer last gehad. Dus, IE is mijn favoriete browser ja. Ik vind het prima als een ander de voorkeur geeft aan FF of Opera, maar om er nou een halszaak van te maken, neuh.
Wat ik wel irritant vindt zijn de bergen newbies die zo nodig de wereld moeten verkondigen hoe 'slecht' IE wel niet is, puur omdat ze geen verstand van zaken hebben.
OMG ik reageer in een browser topic
pluginontwikkelaars van firefox hebben gewoon goed naar opera gekeken, en andersom.quote:
Kan ik met mijn muisjequote:Op donderdag 15 juni 2006 23:46 schreef Duiker_21 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen installeer Opera eens en vind het zelf uit.![]()
In Opera kan je veel meer dingen instellen, en zoals ik al aangaf zitten heel veel handige features al standaard in de browser ingebouwd. Je hoeft dus na installatie niet nog eens van alles te installeren.
In Opera zitten standaard 'mouse gestures' waarbij je met je muis naar de volgende or vorige pagina kan gaan. Als je bijvoorbeeld de rechtermuisknop ingedrukt houdt, je beweegt je muis naar links en laat vervolgens de rechtermuisknop weer los ga je naar de vorige pagina. Echt superhandig, ik heb alle Forward en back knoppen niet meer nodig, dit werkt veel sneller. In FF moet je hiervoor een extension downloaden die brak werkt.
Bookmarksquote:In Opera zit een echter RSS reader, niet van die crappy live bookmarks,
Geef mij maar een externe, ik weet niet waaarom? dat weet ik nietquote:tevens zit in Opera een mailclient ingebouwd, dus Outlook of Thunderbird heb je ook niet meer nodig.
Naja, verder heb ik gewoon het idee dat een browser een browser moet blijven, dat je torrentjes gewoon extern moet houden. etc.quote:In de nieuwste Opera 9 (beta) kan je Widgets installeren. In opera kan je chatten via IRC en ook andere chataccounts beheren. Je kan torrentjes downloaden.
Je kan sessies bewaren, als je bijvoorbeeld een aantal websites iedere dag bezoekt, kan je die met een druk op de knop allemaal tegelijk openen.
Je kan wachtwoorden opslaan en beheren, zodat je heel snel (door op CTRL+ENTER te klikken) kan inloggen.
Check voor meer info maar de site van Opera: http://www.opera.com
Het installatiebestand van Opera is trouwens nog een stuk kleiner dan FireFox, ondanks al die extra's.
huh? je bedoeld een knopje of via software van de muis?quote:
Ja, ik wil ook liever een losse camera dan eentje op mijn foon. Dit omdat: a) een camera in telefoon vaak veel slechtere kwaliteit heeft. b) een telefoon en camera kan kapot gaan . Opera niet. Als de beeldscherm van de telefoon kapot zijn, dan ben je ook de camera kwijt.quote:[..]
[quote]
Geef mij maar een externe, ik weet niet waaarom? dat weet ik nietwerkt in mijn ogen gewoon stabieler
Dat is net als dat ik liever een losse camera wil dan met eentje die ingebouwd is in mijn telefoon omdat ik daarbij net wat betere gevoelens bij heb. Ook vond ik dat mail account wat tegen vallen bij de buren
Tsja, conservatieve blik. torrents kunnen sneller en zijn minder belastend voor de server van de download. Als die net zo makkelijk als normale files gedownload kunnen worden, dan is er toekomst voor 'legale torrents'.quote:Naja, verder heb ik gewoon het idee dat een browser een browser moet blijven, dat je torrentjes gewoon extern moet houden. etc.
Geen idee welke stabieler is, maar stabieler dan opera bij mij is kan weinig.quote:Ik heb firefox alleen omdat het imho stabieler is, ik houd van tabbed browsen en het snelzoeken (ctrl s) is ideaal, thats it.
Serieus? Een plugin die reclame blokkeert is wel een minimale vereiste wat mij betreft, welke browser ik ook gebruik.quote:
Insinueer je dat je een reclame blokkert hebtquote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Een plugin die reclame blokkeert is wel een minimale vereiste wat mij betreft, welke browser ik ook gebruik.
Ik moet je gelijk geven op het punt dat heel veel wordt onderling uitgewisseld. In de nieuwe Internet Explorer komen vanzelfsprekend ook opties die in Opera en Firefox al zitten (zoals oa het bekende tabbed browsing). Uieindelijk zal de ontwikkeling zo'n beetje gelijk opgaan en zoals iemand eerder al aangaf, straks maakt de keuze van een browser toch niet zoveel meer uit en kan iedereen gewoon zijn keuze maken waar hij zich lekker bij voelt. Het wel of niet geintegreerd hebben van een mailclient is daar een van. Ik gebruik bijvoorbeeld Outlook Express en tot op heden kan ik me daar goed mee vinden. Als iemand anders Opera mailclient wil gebruiken vind ik best en heb ik ook niks op tegen.quote:
Die ctrl f is inderdaad ook een van de dingen die ik enorm mis als ik op een andere computer met IE zit te werken ofzo. Echt ideaal dat zoeken tijdens het typen. (Heeft Opera dat eigenlijk ook?)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:40 schreef Renesite het volgende:
*snip*
... en het snelzoeken (ctrl f) is ideaal...
Hoe bedoel je 'tijdens het typen'? Maar ff in FF gectrl-f't, en ik zie weinig verschil. Ja, waar FF een aparte zoek-balk onderin gooit, gebruikt opera het standaard-zoekveldje naast het adresbalk (met oa google enzo)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:19 schreef -aad- het volgende:
Die ctrl f is inderdaad ook een van de dingen die ik enorm mis als ik op een andere computer met IE zit te werken ofzo. Echt ideaal dat zoeken tijdens het typen. (Heeft Opera dat eigenlijk ook?)
Kun je gewoon zelf aanpassen.quote:Nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met de statusbalk in Opera (die balk onderin dus) In Firefox blijkt dat je daar weinig mee kan doen (qua inrichting, zoals een tijd terug in een topic naar voren kwam). Kan je in Opera daar wel je eigen indeling aan geven oid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |