Dat heeft hij inderdaad en inderdaad met kinderen laten werken is ook niet echt een goed plan, maar daar ging het hier niet om.. het ging er om of hij een opleiding orthopedagogiek mag volgen, een opleiding die niet specifiek op kinderen gericht is maar op een brede doelgroep. Natuurlijk dient de universiteit te handelen na dit soort informatie, maar iemand simpelweg van een opleiding/school afschoppen vind ik niet acceptabel. Die jongen kan er zelf ook weinig aan doen dat hij die drang heeft, geen goedpratertje maar toch.. omdat hij geestelijk niet helemaal maatschappelijk acceptabel is mag hij maar nooit gaan werken en opleiding volgen? Want eenmaal van school met zo'n reden kom je niet zo makkelijk bij een andere studie aan de bak.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:40 schreef deedeetee het volgende:
Tsja ik vind dat deze man zijn integriteit wel ter discussie heeft gesteld door zijn openlijke stellingname met betrekking tot het hebben van sex met kinderen. Ik doel daarbij op zijn lidmaatschap van een partij die stelt dat sex met kinderen moet kunnen.
Een pedo die niet van plan is om sex met kinderen te hebben omdat hij weet dat het een kind beschadigt zou zich volgens mij anders opstellen.
Mijn conclusie is dan ook dat deze man absoluut niet met kinderen te vertrouwen is en dus nooit een beroep mag uitoefenen waar hij kinderen in zijn macht krijgt![]()
Ik vind dat de universiteit niet verkeerd gehandeld heeft als zij stellen dat hij niet geschikt is voor deze opleiding.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:46 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
het ging er om of hij een opleiding orthopedagogiek mag volgen, een opleiding die niet specifiek op kinderen gericht is maar op een brede doelgroep.
Zie dat woordje *of*..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:47 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
or·tho·pe·da·go·giek (de ~ (v.))
1 leer van de opvoeding van het geestelijk onvolwaardige of in groei vertraagde kind
Edit: Onnodige sneer richting medeusers.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:39 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Jammer dat men niet eens op een normale manier een discussie kan voeren.
Ja in de zin van het geestelijk onvolwaardige kind of het in groei vertraagde kind....quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:51 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Zie dat woordje *of*..![]()
Wil je dat ook even voor mij opzoeken?
Onder normale discussie valt naar jouw mening dus het eenzijdig communiceren..quote:
Hij kan vast wel een andere opleiding gaan volgen zolang als die niet ook nogal op kinderen is gericht.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:46 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Dat heeft hij inderdaad en inderdaad met kinderen laten werken is ook niet echt een goed plan, maar daar ging het hier niet om.. het ging er om of hij een opleiding orthopedagogiek mag volgen, een opleiding die niet specifiek op kinderen gericht is maar op een brede doelgroep. Natuurlijk dient de universiteit te handelen na dit soort informatie, maar iemand simpelweg van een opleiding/school afschoppen vind ik niet acceptabel. Die jongen kan er zelf ook weinig aan doen dat hij die drang heeft, geen goedpratertje maar toch.. omdat hij geestelijk niet helemaal maatschappelijk acceptabel is mag hij maar nooit gaan werken en opleiding volgen? Want eenmaal van school met zo'n reden kom je niet zo makkelijk bij een andere studie aan de bak.
Nope..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja in de zin van het geestelijk onvolwaardige kind of het in groei vertraagde kind....
Dus als in geestelijk onvolwaardige kind of in groei vertraagde kind.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:51 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Zie dat woordje *of*..![]()
Wil je dat ook even voor mij opzoeken?
Goed het lijkt mij eigenlijk wel een positief iets als men dit soort mensen in de gaten houdt, een dossier over aanlegt.. tenminste als het bekend is bij instanties zoals nu dus het geval is. Ik vind niet dat als men lid wordt van een partij, dit betekend dat men er daadwerkelijk ook mee aan de slag gaat of gaat volgen.. iemand die lid wordt van de VVD hoeft immers ook niet perse achter alle punten te staan. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand van zo'n pedo partij lid wordt om een beetje herkenning, acceptatie te vinden bij gelijkgestemden en niet perse omdat iemand de standpunten allemaal wil gaan uitvoeren. Ik denk overigens niet dat hij zo makkelijk meer aan de studie kan, zijn naam is bekend en men wil natuurlijk weten waarom hij van een bepaalde studie is geweerd.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij kan vast wel een andere opleiding gaan volgen zolang als die niet ook nogal op kinderen is gericht.
Hij kan niks doen aan zijn geaardheid maar hij kan wel iets doen aan hoe hij er mee omgaat.
Het lidmaatschap van die partij geeft duidelijk aan hoe hij van plan is met zijn geaardheid om te gaan.
Tot op zekere hoogte heb je misschien gelijk zolang als hij puur theoretisch met die studie bezig is is er niks aan de hand. Maar hij kan na afloop van zijn studie zo ergens gaan werken waar zijn geaardheid niet bekend is en dan![]()
Jep, ik werk er mee samen.. en nee ik werk niet met kinderen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:56 schreef Stew het volgende:
[..]
Dus als in geestelijk onvolwaardige kind of in groei vertraagde kind.
Per definite dus met kinderen. Ben je überhaupt wel op de hoogte met dit vakgebied?
(BTW Mijn vrouw is orthopedagoog)
Ook in de gehandicaptenzorg is het werk primair gericht op kinderen. De gedachtengang daarachter is dat daar nog wel ontwikkeling bij is te behalen. Bij oudere verstandelijk gehandicapten ligt dat vaak lastiger.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:56 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Nope..
Geestelijk onvolwaardig wordt ook onder andere de gehandicaptenzorg mee bedoelt.. en daar zitten niet alleen maar kinderen hoor.
Dat weet ik niet. Ik vind het nogal rigoreus om iemand uit te sluiten van de studie en vraag me af of er geen mogelijkheden waren om dit anders op te lossen. Ik vind het heel goed om te monitoren hoe deze jongen in contact staat met kinderen en daar geen risico in te lopen. Maar een beslissing als deze heeft ook een groot risico dat misschien voor kinderen wel gevaarlijker is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen immers.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:39 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nou opgelost, de beslissing van Radboud was dus de minste van twee kwaden.
Nee dat klopt niet, daar zit dus verschil in.. niet iedere orthopedagoog wil perse met kinderen werken.. je vrouw misschien, sommige andere misschien maar niet per definitie iedereen. Bij ons is een orthopedagoog nauw betrokken wegens de ernstige gedragsproblematieken bij de volwassen clienten (4 orthopedagogen overigens). Met de opleiding orthopedagogiek kun je meer dan alleen met kinderen werken (je kunt het ook als opstapje gebruiken voor een hoger wetenschappelijke opleiding).. ik vind niet dat je kunt aannemen dat die pedofiel met kinderen wilde werken. Een pedofiel is ook een mens met wellicht interesse in problematieken.. het lijkt logisch om aan te nemen, maar soms zijn de dingen niet zo logisch als ze lijken te zijn. Je weet zijn bedoelingen niet, je kunt het alleen aannemen..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:01 schreef Stew het volgende:
[..]
Ook in de gehandicaptenzorg is het werk primair gericht op kinderen. De gedachtengang daarachter is dat daar nog wel ontwikkeling bij is te behalen. Bij oudere verstandelijk gehandicapten ligt dat vaak lastiger.
Anyway, als orthopedagoog behandel je dus vooral en voornamlijk kinderen.
Bijna alle homo's hebben sex (gehad). Bijna alle pedo's hebben sex (gehad) of lopen er naar te zoeken. Een niet sexueel actieve pedo bestaat haast niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:00 schreef 7th_wave het volgende:
hoewel ik het er mee eens ben dat pedo's zich niet in beroepen waar met kinderen wordt gewerkt dienen te bevinden, vind ik de reactie van velen erg overtrokken. een pedo is automatisch een kinderverkrachter? houd toch op. pedo's zijn in essentie niet anders dan homo's. ze hebben een afwijkende seksuele voorkeur. afwijkend bedoel ik hier als afwijkend van wat gebruikelijk is.
Ja dat ook.. je schopt iemand uit een controleerbare situatie.. vervolgens geen controle meer op en dan wat?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik vind het nogal rigoreus om iemand uit te sluiten van de studie en vraag me af of er geen mogelijkheden waren om dit anders op te lossen. Ik vind het heel goed om te monitoren hoe deze jongen in contact staat met kinderen en daar geen risico in te lopen. Maar een beslissing als deze heeft ook een groot risico dat misschien voor kinderen wel gevaarlijker is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen immers.
Met je bestaat haast niet.. geef je aan dat je aan je eigen aanname twijfeld.. wat is je bron?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:08 schreef Monus het volgende:
[..]
Bijna alle homo's hebben sex (gehad). Bijna alle pedo's hebben sex (gehad) of lopen er naar te zoeken. Een niet sexueel actieve pedo bestaat haast niet.
Ja,... pedo lovers die niet weten waar ze het over hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:55 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Onder normale discussie valt naar jouw mening dus het eenzijdig communiceren..
Ik dacht altijd dat er op een nette manier, diverse meningen konden worden verkondigt maar nu blijkt ineens dat je dan onder pedo lovers valt.. vreemd vreemd.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:11 schreef Monus het volgende:
[..]
Ja,... pedo lovers die niet weten waar ze het over hebben.
'Bestaat haast niet' als 'uitzondering' en daar twijfel ik niet aan. lupa.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:09 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Met je bestaat haast niet.. geef je aan dat je aan je eigen aanname twijfeld.. wat is je bron?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |