abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39512240
m'n nicht en haar vriend hadden vorig jaar een stel guppen in een vaas gemikt. Dus ik helemaal over de zeik dat dat niet kon, dat is zielig, etc, hebben ze een aqua 40 voor ze gekocht. maar ze vonden een aquarium zo leuk, dat ze nu een jewel 80 hebben ofzo. het zou me niet verbazen als ze volgend jaar weer een grotere kopen, want ze wilden maanvisjes en dat ging nu niet. ze hebben wel een hele toffe kikker erin zitten Dus die guppen heb ik gered (alleen beetje jammer dat ze de verhuizing naar de aqua 40 niet overleefd hebben, dus eigenlijk... eeh... sorry?)
Tap tap tap
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:28:51 #92
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_39558305
Vissen verhuizen is ook een kunst. Veel mensen vergeten om ze tussen het verhuizen door ook weer een uur te laten wennen aan het water. En een aquarium moet ook altijd eerst een week of wat (liefst mininmaal 2) staan om te aclimatiseren. Dan pas zijn de waardes geschikt.

Maanvissen zijn trouwens helemaal geen geschikte vissen voor een aquarium: Ze hebben minstens 50 cm aan waterhoogte nodig en ook nog is minimaal 120 cm aan lengte.
Hmm een kikker is trouwens een paludarium dier.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
pi_39558858
daarom hebben ze dus geen maanvissen
maar die kikker heeft geen 'eilandje' nodig zeg maar, hij komt alleen af en toe naar boven om lucht te happen en dat is het. Verder zwemt hij gewoon rond.
Tap tap tap
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:52:32 #94
60586 Veulen
pi_39559129
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:45 schreef CherryLips het volgende:
daarom hebben ze dus geen maanvissen
maar die kikker heeft geen 'eilandje' nodig zeg maar, hij komt alleen af en toe naar boven om lucht te happen en dat is het. Verder zwemt hij gewoon rond.
Toch ben ik daar niet voor. Het is waar dat kikkers niet echt land nodig hebben. Er zijn zelfs soorten die niet lang buiten het water kunnen. Maar feit blijft dat het prettiger voor die beesten is als ze een oevertje hebben om bij te hangen. Net als waterplanten.
pi_39580671
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:28 schreef Veulen het volgende:
Vissen verhuizen is ook een kunst. Veel mensen vergeten om ze tussen het verhuizen door ook weer een uur te laten wennen aan het water. En een aquarium moet ook altijd eerst een week of wat (liefst mininmaal 2) staan om te aclimatiseren. Dan pas zijn de waardes geschikt.
Drie weken zelfs. Minimaal.
pi_39584448
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:49 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Drie weken zelfs. Minimaal.
als je drie weken een aquarium met niets anders dan planten hebt staan heb je nog steeds geen fatsoenlijk evenwicht. ik zet altijd torenslakken uit, omdat die ook goed zijn voor je bodem, die woelen ze namelijk om. beetje voeren af en toe, zodat er ook wat nitriet en nitraat gevormd wordt. na 1 a 2 weken zet ik wat oto's uit om de beginnende algen tegen te gaan, vooral bruinalg/kiezelalg die tijdens het opstarten veel voorkomt zijn ze zeer effectief tegen. en dan na een week beetje bij beetje het visbestand opbouwen.
pi_39587486
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:06 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als je drie weken een aquarium met niets anders dan planten hebt staan heb je nog steeds geen fatsoenlijk evenwicht. ik zet altijd torenslakken uit, omdat die ook goed zijn voor je bodem, die woelen ze namelijk om. beetje voeren af en toe, zodat er ook wat nitriet en nitraat gevormd wordt. na 1 a 2 weken zet ik wat oto's uit om de beginnende algen tegen te gaan, vooral bruinalg/kiezelalg die tijdens het opstarten veel voorkomt zijn ze zeer effectief tegen. en dan na een week beetje bij beetje het visbestand opbouwen.
Gelijk!

Ik heb het zelf met appelslakken gedaan en wat voer zo nu en dan.
pi_39587924
Je kunt wel zien dat jullie echt aquariumliefhebber/expert zijn. De meeste gaan een aquarium kopen en willen alles tegelijk. Dan moet je de grootste moeite doen om ze te overtuigen toch echt een paar weken te wachten met vissen
pi_39588087
Geloof me, ik heb het ook the hard way moeten leren, simpelweg omdat ik niet goed werd voorgelicht in de aquariumspeciaalzaak. Pas toen ik op het net ging zoeken kwam ik erachter dat er veel meer bij komt kijken.

Het is veel toffer om er bewust mee bezig te zijn. Mijn visjes zijn ook veel mooier en levendiger.
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:25:48 #100
60586 Veulen
pi_39589862
Ik heb de aquarium liefde van me opa gekregen. Hij vond het leuk, toen ging ik het leuk vinden. En toen kreeg ik van hem een grote bak met 2 goudvisjes. Was ik 10 ofzo. Kwam ie elke 2/3 weken kijken. Deden we samen de bak schooonmaken. Toen ik 15 of 16 was gingen ze dood. Toen tijdje niks, en toen kon ik van een kennis weer een mooie bak krijgen. En toen kwamen de tropische vissen.

Me opa is dementerende, maar soms vraagt ie ineens: Hoe gaat het eigenlijk met de vissen. En vol trots vertel ik dan. En dan rommelen we samen wat in dat ding.

Het gevolg is wel dat ik soms een beetje gedateerde kennis heb. Maar och ik verlies maar heel zelden een vis. En ze doen het allemaal goed, waterwaardes toppie.
Ik ben nogal opzoek naar iets groters en mooiers. Iets bijzonders, gewoon omdat het een leuke hobby is. En omdat ik graag meer vissen wil dan er in deze bak passen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')