Toch ben ik daar niet voor. Het is waar dat kikkers niet echt land nodig hebben. Er zijn zelfs soorten die niet lang buiten het water kunnen. Maar feit blijft dat het prettiger voor die beesten is als ze een oevertje hebben om bij te hangen. Net als waterplanten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:45 schreef CherryLips het volgende:
daarom hebben ze dus geen maanvissen
maar die kikker heeft geen 'eilandje' nodig zeg maar, hij komt alleen af en toe naar boven om lucht te happen en dat is het. Verder zwemt hij gewoon rond.
Drie weken zelfs. Minimaal.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:28 schreef Veulen het volgende:
Vissen verhuizen is ook een kunst. Veel mensen vergeten om ze tussen het verhuizen door ook weer een uur te laten wennen aan het water. En een aquarium moet ook altijd eerst een week of wat (liefst mininmaal 2) staan om te aclimatiseren. Dan pas zijn de waardes geschikt.
als je drie weken een aquarium met niets anders dan planten hebt staan heb je nog steeds geen fatsoenlijk evenwicht. ik zet altijd torenslakken uit, omdat die ook goed zijn voor je bodem, die woelen ze namelijk om. beetje voeren af en toe, zodat er ook wat nitriet en nitraat gevormd wordt. na 1 a 2 weken zet ik wat oto's uit om de beginnende algen tegen te gaan, vooral bruinalg/kiezelalg die tijdens het opstarten veel voorkomt zijn ze zeer effectief tegen. en dan na een week beetje bij beetje het visbestand opbouwen.quote:
Gelijk!quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:06 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je drie weken een aquarium met niets anders dan planten hebt staan heb je nog steeds geen fatsoenlijk evenwicht. ik zet altijd torenslakken uit, omdat die ook goed zijn voor je bodem, die woelen ze namelijk om. beetje voeren af en toe, zodat er ook wat nitriet en nitraat gevormd wordt. na 1 a 2 weken zet ik wat oto's uit om de beginnende algen tegen te gaan, vooral bruinalg/kiezelalg die tijdens het opstarten veel voorkomt zijn ze zeer effectief tegen. en dan na een week beetje bij beetje het visbestand opbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |