abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40699878
D.A.C.
Jiggy Dje
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:43:36 #27
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_40699987
DAC is masterlijk man!

Kameraad van me is d'r helemaal fan van enzo. Heeft me een beetje aangestoken door vorig jaar op vakantie constant professioneel chillen erop te zetten. Sindsdien luister ik ook vaak naar DAC.

doorhalen is een beetje "ons" nummer geworden. .
pi_40707855
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Excellent was toch bij Debattle, Tim bij dat andere rapbattle-programma en Klopdokter zit toch op die CD van The Opposites? Deze gasten zijn veel beter dan die Lange Frans/Baas B. shit .
Haha ja zo ongeveer. Excellent, Tim (VSOP), Klopdokter en Jiggy Djé (D.A.C.) rocken momenteel de Eredivisie-tour, waarin hun vieren bijna alles freestylen. Het zijn dan ook vier van de beste freestylers die de Nederlandse rapscene in huis heeft.

Tim is de bekendste rapper van het zeskoppige VSOP, een groep uit Rotterdam die al veel mixtapes op hun naam heeft staan en in 2004 hun debuut-cd Huiswerk uitbrachten bij Top-Notch. Tim won in 2003 de Spitt finale (freestyle battles) van Baas B ( ). In 2005 kwam zijn debuut-cd De Hoogste TIjd uit.

Klopdokter is altijd al een van de beste freestylers van Nederland geweest maar heeft nooit heel veel nummers en mp3's uitgebracht. Hij is een tijdje back-up mc geweest van Extince en won in 2004 de Geen Daden Maar Woorden finale (freestyle battles) van Raymzter. Deze finale is een is waarschijnlijk de meest legendarische freestyle battle die Nederland ooit gekend heeft. Zijn debuut-cd De Praktijk zou al in 2005 uitkomen maar tot op heden is er nog neits in de winkel te vinden.

Jiggy Djé is de bekendste rapper van D.A.C., een groep uit Amersfoort, die zich momenteel in een vreemde situatie bevinden. Hun debuut-cd diDACtici (eigen beheer) kwam uit in 2003 en het echte officiële debuut Professioneel Chillen (2005) werd uitgegeven bij een platenmaatschappij die te weinig cd's drukte, slechts één clip uitbracht en niets aan promotie deed. Ze braken met deze maatschappij en hun toekomst is nu nog hoogstens onzeker. Daarom zijn enkelen bezig met solo-projecten, de cd van Grootmeester Jan, Collaboratorium, kwam in 2005 uit. Wudstik's cd Mijn Wereld komt volgende week uit en Noa's Ark, de langverwachte debuut-cd van Jiggy Djé komt op 30 september uit. Deze cd is nu al legendarisch, Jiggy Djé staat bekend als een van de grootste talenten in de scene die op het punt van doorbreken staan.

Zo, ben jij ook weer bij
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
  maandag 22 december 2008 @ 21:22:48 #29
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64259177
Toffe muziek
pi_64263929
Er zou toch een nieuw album komen ofzo?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')