abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2008 @ 23:14:46 #151
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_57970258
was t wat?
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 11 april 2008 @ 11:19:58 #152
43497 Afunados
Get Therapy
pi_57977951
Klinkt goed, ben benieuwd vanavond. Vorig jaar in Brussel nog gezien voor zo'n 50 man, benieuwd of ze die avond gaan overtreffen
pi_57994556
Jimmy was a local boy
All i want is a little peace & quiet
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:46:12 #154
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_57995608
Was leuk.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 12 april 2008 @ 03:08:54 #155
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_57996802
Ben benieuwd naar hun nieuwe album, moet binnen een paar maanden uitkomen .
2000 light years from home
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:54:26 #156
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_58064935
Wat een ongeinspireerd, arrogant stelletje Engelsen stonden er vrijdag op het podium in de Helling, zeg. De geluidsman stond tijdens de toegift zijn koffers al in te pakken, en de tourbus stond buiten al voor te gloeien. Nee, voor mij is dit niet meer dan het zoveelste Britse bandje.....NEXT!

(gelukkig ging het een dag later bij de Dropkick Murphys in de Melkweg wel gewoon ouderwets los)
Shake'm U Won't Break'm
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:45:25 #157
43497 Afunados
Get Therapy
pi_58065958
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:54 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Wat een ongeinspireerd, arrogant stelletje Engelsen stonden er vrijdag op het podium in de Helling, zeg. De geluidsman stond tijdens de toegift zijn koffers al in te pakken, en de tourbus stond buiten al voor te gloeien. Nee, voor mij is dit niet meer dan het zoveelste Britse bandje.....NEXT!

(gelukkig ging het een dag later bij de Dropkick Murphys in de Melkweg wel gewoon ouderwets los)
Da's hun stijl. Schreef hier al eerder dat ik ze nog in een zaaltje voor 50 man heb gezien, toen ging het precies hetzelfde. Vind het eigenlijk wel lachen. Daarbij, de muziek is gewoon heerlijk!

Ik vond daarentegen het publiek maar gaar in Tivoli. Vooraan zat iedereen maar als idioten te springen, meer naar achteren kon er bij velen nauwelijks een applausje af. Had toch een enthusiaster publiek verwacht, misschien waren ze bij velen toch onbekend.

Nieuwe versie Toerag:
  dinsdag 15 april 2008 @ 18:32:51 #158
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_58070932
Los van alle aanstekelijke liedjes (want die hebben ze wel degelijk), wil je opvallen tussen het gros van al die Britse bandjes, dan mag je live wel wat extra brengen. En krijg je in een zaal van formaat de Helling op een vrijdagavond slechts de helft van het publiek mee, dan kan je daar natuurlijk het publiek de schuld van geven. Maar ik heb ook bandjes gezien die dat toch een stuk beter deden. Mij deed het i.i.g. het niet zoveel.
Shake'm U Won't Break'm
pi_58557634
The Rifles treden op 21 november live op in de huge Brixton Academy. De eerste 2000 concertgangers krijgen een speciale 7" met de nieuwe track "I Could Never Lie".
pi_59903494
'I Could Never Lie' is de nieuwe single van The Rifles, een fijne plaat. 13 oktober 2008 verschijnt hun tweede album.
pi_62845570
Album is uitgesteld tot begin 2009, tracklist:

The Rifles - Great Escape

1. Science In Violence
2. The Great Escape
3. Fool To Sorrow
4. Sometimes
5. Toerag
6. History
7. Winter Calls
8. Out In The Past
9. Romeo And Julie
10. The General
11. For The Meantime

Om het lange wachten te verzachten, is er een EP verschenen met 3 nummers die niet op het aanstaande album verschijnen, inclusief singles "I Could Never Lie" en "The Great Escape".

The Rifles EP

1. The Great Escape
2. Darling Girl
3. I Could Never Lie
4. A Love To Die For
pi_62845989
wanneer komen ze eigenlijk weer in nederland ? ze zijn al halverwege hun engelse tour
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:25:12 #163
134538 chansadres
Black & White
pi_62846038
Ik vind het wel stijl hebben om de toffe singles Talkin' en I could never lie niet op het album te zetten. Aan de andere kant moet maar blijken of de rest wel te pruimen is...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_62846201
Ben ik met je eens. En dan komt er ook nog eens een gratis EP aan het eind van dit jaar, met daar op nog eens 3 exclusieve nieuwe nummers. Aan de andere kant: Dat mag ook wel, na 3 jaar wachten. Aan de andere andere kant: Ze kunnen zelf niets doen aan die vertraging.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:14:28 #165
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_62848889
Leuke EP .
2000 light years from home
pi_62848980
Hee dit bandje was ik al lang uit oog verloren, beetje afgeknapt na het suffe concert op Lowlands vorig jaar. Maar ik ben wel benieuwd naar het nieuwe album, en ik kwam er net achter dat mijn Rifles aansteker op is, dus het wordt weer eens tijd dat ze naar Nederland komen.
pi_62850240
Ik vind de EP wel goed. In het verlengde van het album en niet heel verrassend.
Stay on my arm, you little charmer
pi_62852405
Ik vind hun debuutalbum toch vrij matig.
pi_62852859
Ik vond het debuutalbum echt wel tof, alleen was ik idd ook op ze afgeknapt na dat kutoptreden op lowlands.
pi_63468572
Ondertussen schijnen ze toch groot te zijn in Engeland ??

Btw. is er ook maar 1 winkel in nederland die de nieuwe ep gaat verkopen, ik wacht er namelijk een beetje op.
  maandag 24 november 2008 @ 18:03:02 #171
134538 chansadres
Black & White
pi_63484042
quote:
Op maandag 24 november 2008 03:19 schreef portie het volgende:
Ondertussen schijnen ze toch groot te zijn in Engeland ??

Btw. is er ook maar 1 winkel in nederland die de nieuwe ep gaat verkopen, ik wacht er namelijk een beetje op.
EP's worden nooit verkocht in Nederland. In Engeland zag ik wel de nieuwe EP liggen van Antony & the Johnsons maar die heb ik hier ook nog niet gezien...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_63492156
Die EP van Antony & the Johnsons is gewoon verkrijgbaar in Nederland hoor, o.a.bij Plato. Tenminste; als je deze bedoelt:
Shake'm U Won't Break'm
pi_63608824
The Great Escape (2009 album) is gelekt! Ik weet niet of ik hem al ga downloaden, ben niet zo'n fan en vind de EP eigenlijk ook matig, beetje rare reden hè?.
Stay on my arm, you little charmer
pi_63610266
Ik ben een zeer grote fan van The Rifles. Hun debuutalbum bevat louter goede songs. Ze verdienen veel meer aandacht dan dat ze nu krijgen. De band is verdomme meer interessant dan alle Britpop-hypes bij elkaar. Het zijn de liedjes...

Toch kan ik me deels vinden in jullie kritieken. Ik weet niet wat hun management precies in gedachten had, maar ik kan het niet volgen. Ze brachten een geniaal debuutalbum uit, deden de bekende club-tour, festivals. Ik zag ze in februari 2007 in Doornroosje, en was zwaar onder de indruk. Tot zo ver kan ik het volgen. Lowlands 2007 had hun moment moeten worden. India-tent, zaterdagavond. Ik zag het wel voor me. Maar nee, ze werden weggestopt in de onmogelijke galmende vriesbak die de Grolsch-tent heet, op een zaterdagochtend. Dat was een zware tegenvaller en een grote fout van de organisatie. De songs kwamen totaal niet tot hun recht, en ook de band wist het. Zeer slecht gevoel over dat optreden.

Ok, dan is het eind 2007 en is de debuutplaat anderhalf jaar uit. Tijd voor een nieuwe plaat. Liedjes genoeg, ze speelden al veel verschillende nieuwe nummers bij hun optredens, en ook de B-kanten bleven maar komen. Maar nee, nóg een club-tour? Ondertussen verscheen één nieuwe single, het geniale "Talking"...

Wederom ben ik ze gaan bekijken in Doornroosje. Briljante show, met geweldige nieuwe nummers. Maar hadden die liedjes niet allang uit moeten zijn? Ik heb die avond zelfs aan de zanger gevraagd waar het nieuwe album bleef, aangezien ze al zo veel nieuwe liedjes live speelden. Hij zei letterlijk dat het album al lang en breed af was, tot aan de eindmix. Het wachten was op de platenmaatschappij. Dit was in april 2008.

Lijkt me erg frustrerend om als band stil te moeten staan, terwijl je zo veel meer in petto hebt. Wel moet ik zeggen dat ze in Engeland steeds eerder grotere zalen compleet uitverkochten. Ze hebben veel opgetreden mét Paul Weller, en Paul Weller met hun. En natuurlijk deze maand het optreden in de huge Brixton Academy.

Dit jaar kwam dan nóg een single uit, "I Could Never Lie". Single van het jaar, als je het mij vraagt. En toen... Weer een single, "The Great Escape". En later... Weer een EP met non-album tracks, en straks met de kerst nóg een. Ik kan niet de logica van de platenmaatschappij niet volgen, jullie wel? Nieuwe nummers zijn altijd goed, maar waar blijft dat fucking album? Waarom al die clubs afgaan, waar je één jaar daarvoor ook hebt gespeeld, zonder nieuw album?

Gelukkig komt die plaat dan nu eindelijk uit. Minstens een jaar te laat, maar goed... Ik ben benieuwd, want de nieuwe singles en EP-tracks klonken zeer goed.
pi_63612481
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:43 schreef tim. het volgende:
The Great Escape (2009 album) is gelekt! Ik weet niet of ik hem al ga downloaden, ben niet zo'n fan en vind de EP eigenlijk ook matig, beetje rare reden hè?.
Dan ben ik wel benieuwd naar waar die te vinden is :p. Die EP darling girl vind ik echt zo'n tof nummer. Voor mij hebben de rifles nog altijd geen 1 slecht nummer gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')