abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38868568
Een kort verhaaltje met daarna een vraag.

Ik (20) vind sinds kort een meisje (bijna 18) uit mijn klas heel erg leuk, zit tegen het verliefde aan vrees ik.
Ze heeft echter al een vriend en hoewel we op school redelijk veel met elkaar optrekken weet zij niet hoe ik over haar denk.
Behalve contact zoeken laat zij verder geen hints of aanwijzingen achter waaruit blijkt dat ze mij ook leuk vindt.

Grote kans dat dit dus een verloren zaak is.

Nu ben ik echter een muzikant en heb ik al vele nummers opgenomen. De laatste 2 daarvan hebben als onderwerp veel met haar te maken, omdat het simpelweg in mijn hoofd zit.

Zou het haar iets doen als ik zoiets liet horen?
Zou jij je als dame vereerd voelen of zou het iets bij je te weeg kunnen brengen als een jongen ineens met zo'n nummer komt?

Ik heb zelf idee dat het meer 'freaky' is dat een jongen uit het niks met zo'n nummer over je komt, wat denken jullie?

For the record, ik heb hier wat muziek staan: (ik doe alles zelf)
http://www.myspace.com/64082272

Het zou dan eventuuel het 2e nummer zijn (Gotta go), al gaat het eerste nummer ook over haar (Won't last long)
pi_38868821
quote:
Ik heb zelf idee dat het meer 'freaky' is dat een jongen uit het niks met zo'n nummer over je komt, wat denken jullie?
Dat denk ik. Maar je hebt vrouwen die vinden dat weer helemaal te gek. Tis maar net hoe de persoon in kwestie is.
pi_38868893
Dus jij denkt met een paar liedjes wel even een soort magic button bij haar aan te raken waardoor ze vergeet dat ze een vriend heeft en de vlinders plotsklaps op volle toeren in haar buik rondvliegen voor jou?
pi_38869117
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:33 schreef _Floddertje_ het volgende:
Dus jij denkt met een paar liedjes wel even een soort magic button bij haar aan te raken waardoor ze vergeet dat ze een vriend heeft en de vlinders plotsklaps op volle toeren in haar buik rondvliegen voor jou?
Waarom niet?

Wie weet is ze enorm gevleid door zon song. Kan toch?

En ja, dan heeft ze een vriend, dat mag toch niet aan ware liefde in de weg staan? Ze is het aan zichzelf verplicht haar vriend te verlaten voor TS indien ze ontdekt dat haar gevoelens voor TS sterker zijn dan voor haar huidige vriend. Maar die ontdekking komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het is aan TS om het voorbereidende werk te doen en dan slechts hopen dat het tot die ontdekking komt. Zo niet, dan niet, maar dan ook dan zal het het werk waard geweest zijn dunkt me.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_38869328
quote:
Nee dat denk ik helemaal niet, als je naar de tekst uit het nummer zou luisteren hoor je dat ik het ook eigenlijk al heb opgegeven.

Maar ik VRAAG dus of het bij vrouwen wel een beetje wat te weeg zou KUNNEN brengen, meer niet.
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:46:36 #6
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_38869404
Ja dat zijn we.

Het is natuurlijk ook best een eer als er een nummer over/voor je geschreven/gemaakt is.
En een positieve sfeer heeft natuurlijk.

edit;
ik las zomaar over haar vriend heen... zodat in dit geval mijn advies voor in het algemeen geldt meer.

[ Bericht 23% gewijzigd door ondeugend op 15-06-2006 00:00:02 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_38869485
Tja, heb het gewoon niet zo op mensen die doelbewust andermans partners proberen in te pikken (want dat is toch gewoon de vraag: hoe kan ik haar voor me winnen?).
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:49:51 #8
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_38869536
Ik heb hier maar één antwoord op. "Survival of the fittest"
pi_38869583
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
Tja, heb het gewoon niet zo op mensen die doelbewust andermans partners proberen in te pikken (want dat is toch gewoon de vraag: hoe kan ik haar voor me winnen?).
Alsof andermands parter geen eigen wil heeft.

ps. Toffe muziek wel TS. Alleen je zangstem is niet echt je van het maar ik ben jaloers op je gitaarspel.
pi_38869625
Muziek klinkt goed baas
Alleen ietwat aan de lange kant naar mijn smaak. Ohja, en dat meisje; boeie, je hebt je muziek tog
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_38869816
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:50 schreef Halldar het volgende:
Alsof andermands parter geen eigen wil heeft.
Ja, daar zat ik al op te wachten. Laat ik het dan zo zeggen: ik zou er zelf niet van gediend zijn als ik een vriend had en iemand die dat heel goed weet zou me naar liefdesliedjes laten luisteren die hij voor me geschreven heeft.

Ik vind de topictitel überhaupt al ergerlijk. Het idee dat een jongen een meisje wel even voor zich zou kunnen winnen met wat zelfgeschreven liedjes, bedoel ik. Zo simpel zijn 'we' niet, hoor.
pi_38869890
Gevleid zal ze vast wel zijn. Maar ik denk niet dat ze ineens head over heals verliefd op je gaat worden en daardoor haar vriendje dumpt om vervolgens iets met jou te beginnen.
Er moet al een soort van basis en/of gevoel zijn willen dit soort dingen werken.

Goede muziek.
pi_38870091
Ik zou het als meisje echt heel erg leuk gevonden hebben.... als ik single wasfor the record; ik heb je muziek niet geluisterd . Ik heb ooit zelf een onschuldige mixtape (dacht ik) gemaakt voor iemand die dat helemáál verkeerd opvatte terwijl hij dondersgoed wist dat ik een vriend had, en dat vond ik eigenlijk niet zo leuk.

Is het heel erg duidelijk dat het liedje over haar gaat ? Want laten horen kan altijd.
pi_38870214
Wel eens gedaan, maar bij m'n vriendin. Bij een 'vreemde', en zeker met relatie, zal ik dat niet echt snel doen.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  donderdag 15 juni 2006 @ 00:35:52 #15
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_38870968
Als ik jou was, zou ik haar eerst verder proberen te peilen. Als ze helemaal gelukkig is met haar vriend, heel hard afblijven, en liedje ook niet laten horen. Als je echter merkt dat ze meer voor jou begint te voelen, bepaalde signalen afgeeft, dan kun je meer met haar omgaan en ook erachter proberen te komen hoe ze tegenover haar vriend staat en of dat nog een lange houdbaarheidsdatum heeft. Dan kun je, in een later stadium dus, dat liedje laten horen. Maar niet mee beginnen. Opzich heel romantisch (ik zou enorm gevleid zijn als iemand een liedje over mij schreef), maar als je het nu pats-boem laat horen, is het too much too soon.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_38871538
Moeilijk, moeilijk. Zoiets kan alle kanten uitwerken, al ga ik er totaal niet vanuit dat een dame hiervan ineens overstag gaat, er komt meer bij kijken dan vleierij alleen.
pi_38873248
bedankt voor de reacties

Ik heb het absoluut niet over 'overstag gaan' of 'ineens gevoelens krijgen voor mij' en het is ook geen manier om haar voor mij te winnen.

Ik gaf al aan dat ik de hoop al had opgegeven en het is dus ook geen laatste poging van mij om er nog iets aan te doen.
In dit stadium lijkt het me idd niet verstandig om haar nu wat muziek te laten horen, misschien wel als blijkt dat ze twijfelt.

Het ging me ook meer om de vraag of dames hier sowieso gevoelig voor zijn, ongeacht de situatie. Ik heb er idd zelf ooit over getwijfeld maar ik ga het in dit stadium zeker niet doen.
pi_38873445
quote:
Floddertje tha man!
  donderdag 15 juni 2006 @ 03:52:41 #19
146865 kweenieman
Ik ben altijd zwanger.
pi_38873475
Heb ik wel eens gedaan, maar dat meisje had daarvoor eigenlijk al laten merken dat ze niets voor me voelde. Het was dus eigenlijk een soort wanhoopsdaad van mijn kant

Daarna wel een keer met haar gezoend, maar verder is er niets gebeurd, behalve dat ze daarna nog een keer heeft laten blijken dat ze niets voor me voelt. En ja, ze vond wel dat ik goed kon zoenen dus daar had het niets mee te maken.

Nou, dat klonk weer best kansloos
pi_38873531
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:39 schreef Argento het volgende:

En ja, dan heeft ze een vriend, dat mag toch niet aan ware liefde in de weg staan? Ze is het aan zichzelf verplicht haar vriend te verlaten voor TS indien ze ontdekt dat haar gevoelens voor TS sterker zijn dan voor haar huidige vriend. Maar die ontdekking komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Het is aan TS om het voorbereidende werk te doen en dan slechts hopen dat het tot die ontdekking komt. Zo niet, dan niet, maar dan ook dan zal het het werk waard geweest zijn dunkt me.
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 23:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
. Het zal wel komen doordat ik er slechte ervaring mee heb, maarja...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38873549
Wat een beleefde reacties, zou je niet verwachten

Lijkt me nogal kansloos dit, ben dan wel geen vrouw maar het is typisch zo'n actie waarvan je later denkt "Mijn god, hoe heb ik dat kunnen doen!"
  donderdag 15 juni 2006 @ 05:40:39 #22
84524 Morwen
I got life
pi_38873553
Ze is bezet. Als dat niet zo was, tuurlijk wel Muziek raakt tot in je ziel, maar ze is bezet. Move On
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_38873573
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 02:50 schreef Stabdogg het volgende:
bedankt voor de reacties

Ik heb het absoluut niet over 'overstag gaan' of 'ineens gevoelens krijgen voor mij' en het is ook geen manier om haar voor mij te winnen.

Ik gaf al aan dat ik de hoop al had opgegeven en het is dus ook geen laatste poging van mij om er nog iets aan te doen.
In dit stadium lijkt het me idd niet verstandig om haar nu wat muziek te laten horen, misschien wel als blijkt dat ze twijfelt.

Het ging me ook meer om de vraag of dames hier sowieso gevoelig voor zijn, ongeacht de situatie. Ik heb er idd zelf ooit over getwijfeld maar ik ga het in dit stadium zeker niet doen.
Uit ervaring weet ik dat dames hier vreselijk gevoelig voor zijn. Het is dan wel zo dat je het voor ze moet spelen, in plaats van een demootje te geven. Laatst tijdens een optreden een nummer gespeeld voor een meisje dat een vriend heeft. Helaas voor hem had ik het nummer al, heb ik al eens eerder voor haar gespeeld én wil de rest van de band het nummer graag spelen. Zij en ik hebben al even een 'romance' gehad, en dat is allemaal wel voorbij. Ik kreeg echter wel zondagmiddag, na het optreden, een sms'je van haar met de boodschap dat ze het prachtig vond, en of ik het nog eens kom spelen. Ik heb in ieder geval vaker nummers voor meisjes geschreven en voor ze gespeeld, en ze zijn er bijna altijd gevoelig voor. Ik heb zelf het idee dat de tekst niet té duidelijk moet zijn, en dat het niet plat wordt.

Een vriend van me speelt met zijn band al jaren een nummer over een meisje waar hij 2 jaar lang helemaal gek op was. Zij wist dat niet, had het nummer nooit gehoord etc etc...nu heeft ze wat met een andere vriend van me (die vrienden kennen elkaar nauwelijks tot niet) en praatte ik mn mond voorbij. Zij vond het wel sympathiek van hem, maar kon er helemaal niks mee.

Speel een nummers dus voor iemand, of doe er niks mee....is mij idee.

Erg leuke muziek trouwens!
pi_38875236
Meisjes zijn daar wel gevoelig voor, maar als ze 'n vriend heeft.. waarom zou je dan?
pi_38875798
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 03:40 schreef K33T het volgende:

Floddertje tha man!
Man?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')