omfg, als je niet wilt dat je dat soort beelden ziet moet je juist doneren aan het wspa, want zij vechten er juist tegen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:25 schreef nsfw het volgende:
Bah!
Ik zat gisteravond lekker een beetje TV te kijken, wat rond te zappen tussen de verschillende zenders. Kom ik terecht op National Geographic Channel. Best Interesante zender opzich tot de reclame kwam!
Een reclame van de WSPA tegen de walvisvangst! Tuurlijk is het heel erg dat die dieren op een verschrikkelijke manier afgemaakt worden!
Maar ik zit niet te wachten op beelden hoe een levende walvis beschoten wordt met een granaat die dan ontploft in de walvis, aan boord gehesen wordt, opengesneden wordt, haar staart er af gehakt wordt en haar ongeboren walvisbaby uit de buik gehaald wordt![]()
Iedereen weet dat dat soort dingen gebeuren en dat dat vreselijk is, maar je hoeft dit niet zo expliciet in beeld te brengen!![]()
Dit werkt in mijn geval alleen maar averechts en wekt bij mij walging op naar zowel de walvisvangst EN de WSPA dit soort misselijkmakende spotjes maakt, uitzend en zo probeert in te spelen op je sentiment!
Vandaar dat de WSPA NOOIT geld van mij zal zien! Alleen al door die walgelijke reclames!
Ik geef het wel aan de stichting voor wilde ganzen ofzo![]()
Waarom quote je op de TS ?quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]
omfg, als je niet wilt dat je dat soort beelden ziet moet je juist doneren aan het wspa, want zij vechten er juist tegen.
hoe stom kun je zijn
Tuurlijk niet! Want dan is hun reclame effectief en gaan ze nog meer van dat soort reclames maken! En komen andere organisaties ook op dat idee etc etc etc!quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]
omfg, als je niet wilt dat je dat soort beelden ziet moet je juist doneren aan het wspa, want zij vechten er juist tegen.
hoe stom kun je zijn
dat is toch de bedoeling? dat een reclame effectief is? en hoe meer mensen er actie tegen voeren hoe beter!quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef nsfw het volgende:
[..]
Tuurlijk niet! Want dan is hun reclame effectief en gaan ze nog meer van dat soort reclames maken! En komen andere organisaties ook op dat idee etc etc etc!
Tuurlijk is het de bedoeling dat de ceclame effectief is! Maar dat wil ik juist niet! Want dan komen er nog meer van die reclames en die hoef ik niet te zien!quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:32 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dat is toch de bedoeling? dat een reclame effectief is? en hoe meer mensen er actie tegen voeren hoe beter!jij snapt het niet echt geloof ik
Volgens mij nietquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:37 schreef harteloos het volgende:
Leefde die walvisbaby nog toen het eruit gesneden werd?
En daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef sociologist het volgende:
De wspa maakt vervelende spotjes. Ik wil die nare dingen niet expliciet in beeld zien, maar ik wil juist wel zien wat zij er aan doen. Dat laatste ontbreekt totaal in die reclames van hun. Ze spelen echt alleen maar in op het (negatieve) sentiment en dat is echt een gemiste kans. Van mij krijgen zij dan ook geen cent. Andere organisaties die wel laten zien wat zij zelf doen, die steun ik wel (financieel).
kijk dit snap ik, dit is onderbouwd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef sociologist het volgende:
De wspa maakt vervelende spotjes. Ik wil die nare dingen niet expliciet in beeld zien, maar ik wil juist wel zien wat zij er aan doen. Dat laatste ontbreekt totaal in die reclames van hun. Ze spelen echt alleen maar in op het (negatieve) sentiment en dat is echt een gemiste kans. Van mij krijgen zij dan ook geen cent. Andere organisaties die wel laten zien wat zij zelf doen, die steun ik wel (financieel).
Er bestaat ook zoiets als over-exposure. Je moet steeds verder gaan om mensen te schokkeren en uiteindelijk zitten daar grenzen aan. Daarnaast voel ik me bijna beledigd als ik zo'n reclame van WSPA zie. Ik weet dat dit soort dingen gebeuren. En ook ik wil dat die zaken ophouden. Maar men hoeft mij niet altijd te schokkeren om mij te doen laten beseffen dat iets verschrikkelijk is en dat het moet ophouden. Ik zou liever zien dat ze met argumenten komen hoe ze het willen aanpakken. Met andere woorden: ik zie liever dat die reclames wat minder inspelen op het negatieve sentiment en wat meer op de ratio.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:58 schreef Etcetera het volgende:
[..]
kijk dit snap ik, dit is onderbouwd.
maar dat je geen geld wilt storten omdat je geen expliciete dingen wilt zien, maar wel wilt dat de walvisvangst wordt gestopt, dan ben je gewoon dom bezig.
de realtiteit is dat mensen geschokt moeten worden voor ze geld doneren, en daar speelt de wspa op in. natuurlijk is het vies, maar waarschijnlijk denken zij: hoe meer mensen geschokt zijn, hoe meer mensen geld storten, hoe eerder het stopt.
ja, het zijn gruwelijke spotjes, maar dat doen ze niet voor niets
Gelukkig is de WSPA niet de enige die zich inzet tegen de walvisvangst!quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:58 schreef Etcetera het volgende:
maar dat je geen geld wilt storten omdat je geen expliciete dingen wilt zien, maar wel wilt dat de walvisvangst wordt gestopt, dan ben je gewoon dom bezig.
dát bedoel ik dusquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:14 schreef Bob-B het volgende:
Lol, anders zoek je een mooie steen uit en ga je daar onder liggen voor de komende eeuwen. Ja de waarheid is hard, maar iemand moet het toch zeggen, of in dat geval laten zien? Als je er niet tegen kan moet je jezelf maar uit de maatschappij terug trekken.
Echt zo'n geval van reclame met allemaal aids besmette magere kinderen in afrika en dan wegzappen omdat je een bord patat in je nek aan het drukken bent achter de tv.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:43 schreef Devrim_ het volgende:
Boeiend...dit gebeurt echt zoooo vaak in de wereld
Doe je oogkleppen af en kijk eens wat verder weg dan je neus lang is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |