abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:25:11 #1
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_38844346
Bah!

Ik zat gisteravond lekker een beetje TV te kijken, wat rond te zappen tussen de verschillende zenders. Kom ik terecht op National Geographic Channel. Best Interesante zender opzich tot de reclame kwam!
Een reclame van de WSPA tegen de walvisvangst! Tuurlijk is het heel erg dat die dieren op een verschrikkelijke manier afgemaakt worden!

Maar ik zit niet te wachten op beelden hoe een levende walvis beschoten wordt met een granaat die dan ontploft in de walvis, aan boord gehesen wordt, opengesneden wordt, haar staart er af gehakt wordt en haar ongeboren walvisbaby uit de buik gehaald wordt
Iedereen weet dat dat soort dingen gebeuren en dat dat vreselijk is, maar je hoeft dit niet zo expliciet in beeld te brengen!
Dit werkt in mijn geval alleen maar averechts en wekt bij mij walging op naar zowel de walvisvangst EN de WSPA dit soort misselijkmakende spotjes maakt, uitzend en zo probeert in te spelen op je sentiment!

Vandaar dat de WSPA NOOIT geld van mij zal zien! Alleen al door die walgelijke reclames!

Ik geef het wel aan de stichting voor wilde ganzen ofzo
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:26:46 #2
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_38844387
Dit is wel de beste confrontatie wat er allemaal gebeurt !

Maar ze kunnen wel ff zeggen van tevoren: deze reclame bevat schokkende beelden.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 12:29:12 #3
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38844463
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:25 schreef nsfw het volgende:
Bah!

Ik zat gisteravond lekker een beetje TV te kijken, wat rond te zappen tussen de verschillende zenders. Kom ik terecht op National Geographic Channel. Best Interesante zender opzich tot de reclame kwam!
Een reclame van de WSPA tegen de walvisvangst! Tuurlijk is het heel erg dat die dieren op een verschrikkelijke manier afgemaakt worden!

Maar ik zit niet te wachten op beelden hoe een levende walvis beschoten wordt met een granaat die dan ontploft in de walvis, aan boord gehesen wordt, opengesneden wordt, haar staart er af gehakt wordt en haar ongeboren walvisbaby uit de buik gehaald wordt
Iedereen weet dat dat soort dingen gebeuren en dat dat vreselijk is, maar je hoeft dit niet zo expliciet in beeld te brengen!
Dit werkt in mijn geval alleen maar averechts en wekt bij mij walging op naar zowel de walvisvangst EN de WSPA dit soort misselijkmakende spotjes maakt, uitzend en zo probeert in te spelen op je sentiment!

Vandaar dat de WSPA NOOIT geld van mij zal zien! Alleen al door die walgelijke reclames!

Ik geef het wel aan de stichting voor wilde ganzen ofzo
omfg, als je niet wilt dat je dat soort beelden ziet moet je juist doneren aan het wspa, want zij vechten er juist tegen.

hoe stom kun je zijn
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:30:03 #4
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_38844487
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:25 schreef nsfw het volgende:
Bah!

Een heel kut verhaal weggehaald
Wat is nu je probleem eigenlijk ?
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:31:08 #5
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_38844508
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:29 schreef Etcetera het volgende:

[..]

omfg, als je niet wilt dat je dat soort beelden ziet moet je juist doneren aan het wspa, want zij vechten er juist tegen.

hoe stom kun je zijn
Waarom quote je op de TS ?
Zo gaar is dat
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:31:15 #6
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_38844513
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:29 schreef Etcetera het volgende:

[..]

hoe stom kun je zijn
Tuurlijk niet! Want dan is hun reclame effectief en gaan ze nog meer van dat soort reclames maken! En komen andere organisaties ook op dat idee etc etc etc!
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 12:32:46 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38844546
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef nsfw het volgende:

[..]

Tuurlijk niet! Want dan is hun reclame effectief en gaan ze nog meer van dat soort reclames maken! En komen andere organisaties ook op dat idee etc etc etc!
dat is toch de bedoeling? dat een reclame effectief is? en hoe meer mensen er actie tegen voeren hoe beter!

jij snapt het niet echt geloof ik
With four other people
And aliens
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:37:43 #8
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_38844656
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:32 schreef Etcetera het volgende:

[..]

dat is toch de bedoeling? dat een reclame effectief is? en hoe meer mensen er actie tegen voeren hoe beter!

jij snapt het niet echt geloof ik
Tuurlijk is het de bedoeling dat de ceclame effectief is! Maar dat wil ik juist niet! Want dan komen er nog meer van die reclames en die hoef ik niet te zien!

En nogmaals, ben het helemaal met de WSPA eens hoor dat het walgelijk is die walvisvangst! Maar ik ben het gewoon niet eens met hun manier van reclame maken!
pi_38844657
Leefde die walvisbaby nog toen het eruit gesneden werd?
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:38:14 #10
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_38844667
ignorance is bliss
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:38:17 #11
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_38844669
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:37 schreef harteloos het volgende:
Leefde die walvisbaby nog toen het eruit gesneden werd?
Volgens mij niet
pi_38844998
De wspa maakt vervelende spotjes. Ik wil die nare dingen niet expliciet in beeld zien, maar ik wil juist wel zien wat zij er aan doen. Dat laatste ontbreekt totaal in die reclames van hun. Ze spelen echt alleen maar in op het (negatieve) sentiment en dat is echt een gemiste kans. Van mij krijgen zij dan ook geen cent. Andere organisaties die wel laten zien wat zij zelf doen, die steun ik wel (financieel).

[ Bericht 6% gewijzigd door sociologist op 14-06-2006 12:54:22 (aanvulling) ]
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:56:47 #13
131561 Nega
AFC AJAX
pi_38845127
Zo zie je maar hoe dat gaat, dan doe je er ook eerder iets tegen.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:57:03 #14
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_38845135
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef sociologist het volgende:
De wspa maakt vervelende spotjes. Ik wil die nare dingen niet expliciet in beeld zien, maar ik wil juist wel zien wat zij er aan doen. Dat laatste ontbreekt totaal in die reclames van hun. Ze spelen echt alleen maar in op het (negatieve) sentiment en dat is echt een gemiste kans. Van mij krijgen zij dan ook geen cent. Andere organisaties die wel laten zien wat zij zelf doen, die steun ik wel (financieel).
En daar ben ik het helemaal mee eens!
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 12:58:08 #15
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38845172
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef sociologist het volgende:
kijk dit snap ik, dit is onderbouwd.

maar dat je geen geld wilt storten omdat je geen expliciete dingen wilt zien, maar wel wilt dat de walvisvangst wordt gestopt, dan ben je gewoon dom bezig.

de realtiteit is dat mensen geschokt moeten worden voor ze geld doneren, en daar speelt de wspa op in. natuurlijk is het vies, maar waarschijnlijk denken zij: hoe meer mensen geschokt zijn, hoe meer mensen geld storten, hoe eerder het stopt.

ja, het zijn gruwelijke spotjes, maar dat doen ze niet voor niets
With four other people
And aliens
pi_38845343
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:58 schreef Etcetera het volgende:

[..]

kijk dit snap ik, dit is onderbouwd.

maar dat je geen geld wilt storten omdat je geen expliciete dingen wilt zien, maar wel wilt dat de walvisvangst wordt gestopt, dan ben je gewoon dom bezig.

de realtiteit is dat mensen geschokt moeten worden voor ze geld doneren, en daar speelt de wspa op in. natuurlijk is het vies, maar waarschijnlijk denken zij: hoe meer mensen geschokt zijn, hoe meer mensen geld storten, hoe eerder het stopt.

ja, het zijn gruwelijke spotjes, maar dat doen ze niet voor niets
Er bestaat ook zoiets als over-exposure. Je moet steeds verder gaan om mensen te schokkeren en uiteindelijk zitten daar grenzen aan. Daarnaast voel ik me bijna beledigd als ik zo'n reclame van WSPA zie. Ik weet dat dit soort dingen gebeuren. En ook ik wil dat die zaken ophouden. Maar men hoeft mij niet altijd te schokkeren om mij te doen laten beseffen dat iets verschrikkelijk is en dat het moet ophouden. Ik zou liever zien dat ze met argumenten komen hoe ze het willen aanpakken. Met andere woorden: ik zie liever dat die reclames wat minder inspelen op het negatieve sentiment en wat meer op de ratio.

Daarnaast wil ik ook gewoon weten wat hun plannen zijn voordat ik geld geef. Zij laten alleen maar zien wat anderen fout doen. Ik vind dat weinig constructief. Dat is de reden dat de WSPA van mij geen cent krijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door sociologist op 14-06-2006 13:08:54 ]
pi_38845374
als ik die beelden zie zap ik weg
dan krijg je dus niet te zien hoe je ze moet helpen.
misschien als ze iets minder schokkend zouden zijn zou ik hem afkijken
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:08:28 #18
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_38845487
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:58 schreef Etcetera het volgende:
Gelukkig is de WSPA niet de enige die zich inzet tegen de walvisvangst!
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:14:32 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_38845659
Lol, anders zoek je een mooie steen uit en ga je daar onder liggen voor de komende eeuwen. Ja de waarheid is hard, maar iemand moet het toch zeggen, of in dat geval laten zien? Als je er niet tegen kan moet je jezelf maar uit de maatschappij terug trekken.
Echt zo'n geval van reclame met allemaal aids besmette magere kinderen in afrika en dan wegzappen omdat je een bord patat in je nek aan het drukken bent achter de tv.
pi_38846884
Dat deden ze vroeger ook met bontreclames. Resultaat: Bont was Not Done. Tegenwoordig laten ze een lief klein trots konijntje met haar baasje over tv huppelen en ja hoor. Bont is weer helemal hip.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 13:54:46 #21
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38847048
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:14 schreef Bob-B het volgende:
Lol, anders zoek je een mooie steen uit en ga je daar onder liggen voor de komende eeuwen. Ja de waarheid is hard, maar iemand moet het toch zeggen, of in dat geval laten zien? Als je er niet tegen kan moet je jezelf maar uit de maatschappij terug trekken.
Echt zo'n geval van reclame met allemaal aids besmette magere kinderen in afrika en dan wegzappen omdat je een bord patat in je nek aan het drukken bent achter de tv.
dát bedoel ik dus

merci, kon het niet goed onder woorden brengen

en verder: ja, ik vind de reclame ook te hard
With four other people
And aliens
pi_38847335
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:43 schreef Devrim_ het volgende:
Boeiend...dit gebeurt echt zoooo vaak in de wereld
Doe je oogkleppen af en kijk eens wat verder weg dan je neus lang is
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:34:54 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_38850943
Die reclames zijn altijd zo overdreven. Dat soort organisaties kunnen niet op een normale manier reclame maken, ze moeten altijd 'shockeren'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:52:26 #24
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_39597421
* Smots is donateur van WSPA
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:52:25 #25
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_39600631
filmpje?
Niet door bushokjes tiefen aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')