ik raad TS aan advies in te winnen bij een respectabele aannemer of constructietekenaar en niet bij een stel leken op een jongerenforum.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:42 schreef dahei het volgende:
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de constructie. Ik raad je ook aan om een foto ervan te plaatsen zodat we wat beter kunnen adviseren. Ook de houtsoort is interessant.
Waarom zouden er hier geen geschoolde bouwkundigen kunnen rondhangen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:58 schreef dr.dunno het volgende:
ik raad TS aan advies in te winnen bij een respectabele aannemer of constructietekenaar en niet bij een stel leken op een jongerenforum.
geschoolde bouwkundigen kunnen ook niet op het zicht via een forum een weloverwogen advies uitbrengen waar ze zakelijk (en juridisch aansprakelijk-technisch) voor in kunnen staan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom zouden er hier geen geschoolde bouwkundigen kunnen rondhangen?
als het om vurenhout gaat en geen hardhout en vooral de wat minder dikke balken kun je het wat mij betreft sowieso al vergeten; gaat niet houden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:38 schreef basset het volgende:
Tja,
Daar gaat ie: De houtbouw is volledig HSB met vuren. Waarbij het kozijn de volledige breedte overlapt. Op de zijkanten (de staanders) ligt een houten bint 25 bij 10? , en daar zit het boeideel aan vast en zit het kozijn in geschroeft. De zijwanden zullen wel met pluggen aan de oude stenen muur zitten (dat kan ik niet meer zien) en ook zal de aanbouw boven wel ergens aan vastgezet zijn, maar ook zit kan ik niet zien. De tekeningen heb ik niet bij de hand en of de aannemer zich hier aan gehouden heeft (ik mag hopen van wel) weet ik natuurlijk ook niet.
Ik ga er maar van uit dat het standaard HSB opbouw is zoals dat overal gedaan wordt.
Hm, ik zou dan gewoon contact opnemen met de aannemer.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:38 schreef basset het volgende:
Tja,
Daar gaat ie: De houtbouw is volledig HSB met vuren. Waarbij het kozijn de volledige breedte overlapt. Op de zijkanten (de staanders) ligt een houten bint 25 bij 10? , en daar zit het boeideel aan vast en zit het kozijn in geschroeft. De zijwanden zullen wel met pluggen aan de oude stenen muur zitten (dat kan ik niet meer zien) en ook zal de aanbouw boven wel ergens aan vastgezet zijn, maar ook zit kan ik niet zien. De tekeningen heb ik niet bij de hand en of de aannemer zich hier aan gehouden heeft (ik mag hopen van wel) weet ik natuurlijk ook niet.
Ik ga er maar van uit dat het standaard HSB opbouw is zoals dat overal gedaan wordt.
Gaaf!quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:06 schreef J.A.N.A. het volgende:
Bij ons kon er dus geen zonne/knikarmscherm geplaats worden.
Wij hebben nu net een offerte laten maken voor zonnezeilen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zeker zo mooi, mischien wel mooier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |