Yup. Als je een beetje vriend bent, dan heb je begrip voor zijn situatie. Die jongen is blij met zijn meisje, smoorverliefd en het is zijn eerste liefde. Het duurt gewoon even voordat ie weer deels terug op aarde is. Vervelend dat hij inderdaad wat minder belangstelling voor je heeft, zeker omdat het uit is.quote:Al met al, bekend probleem?
Tuurlijk! Ik gun hem al het beste van de wereld. Maar ik vind het gewoon jammer omdat mijn andere vrienden altijd gewoon zich zelf bleven en hen sprak ik ook nog gewoon toen zij een relatie kregen. Snap je mn punt? Andere vrienden van me zijn nog steeds hetzelfde en spreek ik nog dagelijks en zie ik wekelijks. Maar als ik geen initiatief toon richting die ene vriend weet ik zeker dat ik hem een maand niet spreek of zie. Ik snap best dat je verliefd bent, maar om dan je vrienden niet meer te zien staan? Mja, mischien ligt dat aan de aard van het beestje. Maar mijn ding is het niet iig.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Yup. Als je een beetje vriend bent, dan heb je begrip voor zijn situatie. Die jongen is blij met zijn meisje, smoorverliefd en het is zijn eerste liefde. Het duurt gewoon even voordat ie weer deels terug op aarde is. Vervelend dat hij inderdaad wat minder belangstelling voor je heeft, zeker omdat het uit is.
Gewoon een keer aankaarten. En daarna? Lekker verder laten leven. Ondertussen trek jij toch wat meer naar je andere maten? Ik vind dat als je echt vrienden bent, je elkaar die ruimte en tijd moet kunnen gunnen. Hoe vervelend dat soms ook is. En als blijkt dat die vriend van je echt niet meer wil, dan doe je daar toch niets aan. Bovendien was het dan ook geen echte vriend..
Over 10 jaar tijd een rol spelen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:40 schreef clowncloon het volgende:
Heb je er wel eens aan gedacht dat hij nu juist wel zichzelf is en bij jullie een bepaalde rol speelt?
Dumpen die handel..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:54 schreef Katana het volgende:
Bij ons is het wel zo dat we in 1 groep zitten.
Dus als we gaan stappen dan bellen we hem meestal wel ff van ' Ga je mee?'
Maar ik merk gewoon dat er totaal geen initiatief meer is richting ons van zijn kant uit.
Ik heb nu zoiets van , ik heb het een keer aangekaart en toen gaf hij me gelijk maar uiteindelijk doet hij er niks mis mee.
Afgelopen zondag waren we aan het BBQen, wij zitten met zn allen gezellig op de vlonder bij het water bier te drinken en te ouwehoeren en hij zit stil met zn meisje aan de andere kant van de tuin voor zich uit te staren. Dit viel een paar mensen op, dus dat zegt ook wel genoeg imo
Ik begrijp het volkomen. Eén van mijn beste vrienden heeft hetzelfde. Ik zie of spreek hem echt nauwlijks meer sinds hij (eindelijk) een meid is tegengekomen waar hij gelukkig mee is. Dit is nu zo'n half jaar aan de gang. Ik vind het jammer, maar ben blij voor hem. De keren dat ik hem spreek is hij geïnteresseerd en hij maakt ook tijd vrij om elkaar iig zo af en toe nog eens te zien.quote:Tuurlijk! Ik gun hem al het beste van de wereld. Maar ik vind het gewoon jammer omdat mijn andere vrienden altijd gewoon zich zelf bleven en hen sprak ik ook nog gewoon toen zij een relatie kregen. Snap je mn punt? Andere vrienden van me zijn nog steeds hetzelfde en spreek ik nog dagelijks en zie ik wekelijks. Maar als ik geen initiatief toon richting die ene vriend weet ik zeker dat ik hem een maand niet spreek of zie. Ik snap best dat je verliefd bent, maar om dan je vrienden niet meer te zien staan? Mja, mischien ligt dat aan de aard van het beestje. Maar mijn ding is het niet iig.
Ik weet nu ook zeker dat ik ook geen interesse toon in zn gevoelens mocht het uitgaan met zijn vriendin. Het heeft me gewoon een beetje pijn gedaan dat hij alleen met zich zelf bezig was toen ik het moelijk had.
Zo ben ik dan ook weer niet.quote:
Voor mn gevoel is het een echte vriend omdat ik hem al zo lang ken en hij gewoon bij ons groepje 'hoort'. Maar mischien komt het idd omdat het zn eerste echte relatie is en dat hij daar helemaal in op gaat ofzo? Ik spreek hem nu verder ook niet meer aan op msn (quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik begrijp het volkomen. Eén van mijn beste vrienden heeft hetzelfde. Ik zie of spreek hem echt nauwlijks meer sinds hij (eindelijk) een meid is tegengekomen waar hij gelukkig mee is. Dit is nu zo'n half jaar aan de gang. Ik vind het jammer, maar ben blij voor hem. De keren dat ik hem spreek is hij geïnteresseerd en hij maakt ook tijd vrij om elkaar iig zo af en toe nog eens te zien.
Ik vind het prima op die manier. Ik denk dat het verschil is dat hij als vriend er nog steeds voor me is en vice versa. Als dat bij jou niet het geval is...tjah. Kennelijk toch geen echte vriend?
Gewoon een hypocriete lul dus, net als 80% van Nederland.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:01 schreef Katana het volgende:
[..]
Maar het is ook zo dat hij echt alles met zn vriendin doet en nooit iets zonder haar. Terwijl hij dat 'vroeger' altijd verafschuwde .. stelletjes die alles samen deden
Precies, maar ik heb toon zelf nu ook niet zoveel initiatief meer. Ik merk het wel als hij weer terug op aarde isquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:07 schreef * het volgende:
Ik zou ook zeggen fuck die gast. Natuurlijk, je bent verliefd. Maar dat extreem van je vrienden in 1x niet meer zien gaat wel heel ver. Overgins komt het bij veel mensen denk ik bekend voor.
Als iemand je zo behandelt kan ie niet verwachten dat jij wel tijd voor hem/haar vrijmaakt en er wat extras voor over hebt. Oftewel, hechte vrienden ben je dan zo&zo niet meer. Als het uideindelijk uit is zit hij ermee.
Zou zeggen geef die gast de ruimte wat ie wil, maar laat niet over je heen lopen. In een vriendschap krijg je terug wat je erin stopt, net zoals met veel andere dingen in het leven.
Uitgaande van mijzelf en mensen om mij heen is dit een bekend probleem. Voor mannen wordt een relatie en sex steeds belangrijker, naarmate het langer duurt voor ze hun eerste vriendin krijgen, denk ik. Dit gaat doorgaans gepaard met (soms flinke) zelfvertrouwens-problemen. ALS ze dan een vriendin krijgen, zijn ze eigenlijk voornamelijk bang haar kwijt te raken, doen ze ALLES voor haar en gaan er helemaal in op.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:38 schreef Katana het volgende:
Mischien hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt; een vriend van je krijgt een vriendin en alles is in 1 keer anders. Wij hebben best een hechte vriendengroep, altijd al hecht geweest. We kennen elkaar nu zo'n 10 jaar. We hebben elkaar leren kennen via de middelbare school.
Nu is er 1 vriend met wie ik altijd erg vaak op trok. Ik had een vriendin en hij was vrijgezel. We zagen elkaar altijd wel door deweeks en vaak gingen we in het weekend op stap. Ondanks dat ik een vriendin had maakte ik gewoon tijd voor mijn vrienden.
Nu heeft hij sinds 6 maanden oid ene vriendin. Het is zijn eerste echte relatie. Hij is er helemaal in opgegaan en ik zie en spreek hem nog nauwelijks. Intussen is het ook uit gegaan met mijn vriendin (nu ex) na 3,5 jaar. In de tijd dat het uit ging heeft hij geen 1 keer aan mij gevraagd hoe ik me nu voelde enzo. Dit voorval zal ik niet snel vergeten omdat je er als vrienden voor elkaar hoort te zijn. Een andere goede vriend van mij (heeft ook een vriendin) vroeg gelijk toen het uit ging: ' Joh, klote voor je .. als je er over wilt praten kan je nu langs komen en je kan vanavond ook wel ff blijven eten voor de afleiding enzo' Dit is iets wat ik erg waardeerde itt die andere vriend.
Die andere vriend is ook in de omgang heel veranderd, als ik hem nu zie heb ik hem niet zo heel veel meer te melden en hij is ook een stuk saaier geworden sinds hij een vriendin heeft. Hij belt sowieso nooit meer met de vraag of we gaan stappen. Als we gaan stappen neemt hij altijd zn vriendin mee en daardoor is hij niet echt zich zelf volgens mij. Hij is in het bijzijn van zijn vriendin vrij stil en zegt weinig, net zoals zijn vriendin overigens.
Nu viel mij dit al vrij snel op, maar de andere vrienden uit de vriendenclub vinden ook dat hij best veranderd is en spreken hem ook vrij weinig. Ik spreek hem nog erg weinig en heb ook een keer bij hem aangekaart dat ik dit best jammer vind. Hij gaf me gelijk en zei dat hij er in het vervolg op zou letten. Het is een week goed gegaan en toen verviel hij weer in het oude patroon. Ik vind dit nog steeds erg jammer maar heb nu zoiets van ' Ik heb het ene keer aangekaart en blijf niet bezig'.
Ik vind het gewoon erg jammer dat mensen zo kunnen veranderen wanneer er een nieuwe liefde in iemands leven komt. Ik kan me prima voorstellen dat je vaak met je nieuwe liefde leuke dingen wil doen enzovoort maar niet dat je je vrienden niet meer ziet staan.
Al met al, bekend probleem?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |