De spinazie rauw erdoorheen? Steeltjes eraf?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:10 schreef ruby het volgende:
Pasta (krulpasta of penne), groene pesto (basillicum), spekjes, geraspte mozarella, wilde (Turkse) spinazie, geroosterde pijnboompitten en eventueel kipfilet.
Zaaaaaaaaaalig.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:10 schreef dialMforMonkey het volgende:
oi oi oi!
Vanavond wil ik een maaltijd salade maken van pasta en kip. Ik heb ooit een recept hiervan gehad, maar dat ben ik kwijt.
Wat ik wil weten is hoe ik de verhoudingen moet maken. Ik heb 500gram kipfilet. Hoeveel gram pasta moet ik hierbij koken?
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:42 schreef dialMforMonkey het volgende:
thmx, maar ik kan meestal smaken best goed op elkaar afstemmen. Ik ben alleen in de war met de hoeveelheid kip en pasta
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:43 schreef timmeeeh het volgende:
gewoon zoveel pasta als je wilt
wat maakt de verhouding nou uit?!
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 13:45 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Veel. Als ik te weinig pasta gebruik, is het geen pasta salade meer. Als ik teveel pasta gebruik is het zoeken naar de stukjes kip die nog over zijn.
mjam, die klinkt erg okquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:57 schreef Malahide het volgende:
Hier de mijne (altijd een hit bij feestjes en bbq's):
- halve zak penne al dente koken, afspoelen tot ze koud zijn
- in stukken snijden: een rijpe mango, 2 zoetzure appels (grannies bv), een flink stuk feta
- dit mengen met ongezouten cashewnoten en flink wat provencaalse kruiden
- de dressing maak je van magere yoghurt en jus d'orange (dus geen olie, azijn, o.i.d. toevoegen)
- maak hem vaak vegetarisch, maar met stukjes gerookte kip of chorizo is hij ook heerlijk![]()
en in yoghurtsaus zit behalve yoghurt ook nog....?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:41 schreef ijsmeis het volgende:
Yoghurtsaus!
En als je het zoeter wilt maken kun je in de salade zelf ook wat fruit doen en het sap van 't fruit mengen met de yoghurt en die eroverheen doen![]()
.
(Ik doe dat met mandarijntjes uit blik)
ik doe meestal gewoon wat pesto erdoorheen en dan inderdaad alleen olijfolie eroverheen, maar wilde eens wat anders proberen, totdat ik me realiseerde dat ik geen flauw idee hadquote:Op dinsdag 14 november 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe er trouwens regelmatig helemaal geen saus door. Misschien een beetje olijfolie en dat is het wel.
is alleen niet echt leker voor pasta salade hequote:Op vrijdag 17 november 2006 18:44 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb nu toch een lekkere pastasaus 'ontdekt'!![]()
Tomatensaus zonder koken
Ingredienten: (officieel voor 4 pers., maar wij krijgen het met z'n tweeen op).
500 gram rijpe pomodori
1 grote handvol verse basilicumblaadjes
5 el extra vergine olijfolie
115 g ricotta salata, in blokjes (die kan ik nergens vinden, dus gebruik ik gewone ricotta. Die is wel een stuk zachter (dus van blokjes blijft weinig over) en minder zout)
1 teen knoflook, uit de knijper (twee is ook lekker!)
zout en gemalen zwarte peper
grofgeschaafde Pecorino, bij het serveren.
Hak de pomodori in grove stukken en verwijder de kernen en de pitjes.
Scheur de basilicumblaadjes.
Doe alle ingredienten (behalve de kaas) in een schaal, voeg zout en peper naar smaak toe en roer goed. Dek de schaal af en laat hem 1-2 uur op kamertemperatuur staan (hier heb ik natuurlijk nooit tijd voor).
Proef of er meer kruiden aan de saus toegevoegd moeten worden en meng het met de warme, versgekookte pasta van je keuze.
Dien op en geef er geschaafde Pecorino bij (dit vergeet ik altijd...)
Mmmmm!
Je was me net voor...quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:57 schreef Matness het volgende:
[..]
is alleen niet echt leker voor pasta salade he
quote:Op vrijdag 17 november 2006 18:44 schreef Lllaura het volgende:
Ik heb nu toch een lekkere pastasalade 'ontdekt'!Nou ja, een echte salade is 't niet, omdat ie warm (lauw)warm gegeten wordt.
Yoghurtsaus uit een flesje of zelf geknutseld?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:41 schreef ijsmeis het volgende:
Yoghurtsaus!
En als je het zoeter wilt maken kun je in de salade zelf ook wat fruit doen en het sap van 't fruit mengen met de yoghurt en die eroverheen doen![]()
.
(Ik doe dat met mandarijntjes uit blik)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |