quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:28 schreef Modus het volgende:En daar bedoel ik mee de manier waarop je je kleedt, opmaakt, oftewel hoe je eruit ziet: gebeurt het wel eens dat je die dingen echt alléén voor jezelf doet? Dat lijkt mij heel sterk namelijk, je groeit je hele leven op met anderen om je heen die oordelen, net als jijzelf. Ik trof echter net een paar vrouwen die stellig beweerden dat ze make-up alléén voor zichzelf opdoen en al helemaal niet voor andere vrouwen. En die werden heeeel erg boos
![]()
toen ik daar tegenin ging. Volgens mij kunnen ook de dingen die je juist níet draagt of niet doet ook een signaal afgeven aan de buitenwereld van hoe je gezien wilt worden.
Kom maar op.
![]()
.
Ja, ik doe soms dingen echt alleen voor mezelf, waarbij ik al weet dat mijn man zijn ogen zullen draaien van oh nee, ero weer en dat anderen dat hoogstwaarschijnlijk niet zouden kopen, maar ik wel omdat ik er blij van wordt
![]()
De meeste dingen is ook wel voor de buitenwereld, daar kom je niet onderuit, ben je niet zo bewust mee bezig, maar het zit er wel in als je er goed over nadenkt.
Maar bij sommige dingen weet ik dat ze absoluut niet als de norm worden gezien, soms misschien zelfs raar gevonden zullen worden, maar als het een lach op mijn gezicht tovert, mij dus een goed gevoel geeft dondert het me niets wat anderen ervan denken, dan kijken ze maar raar naar mijn teensokken, of naar mijn alto kleding(die dan nu in de mode is, dus even niet wat anders is
![]()
), of naar de vlinderklemmetjes in mijn haar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.