Omdat die niet werkt.quote:Op zondag 30 juli 2006 02:35 schreef devzero het volgende:
Waarom probeer je glib zelf te compileren en installeer je niet een rpm van xmms?
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:24 schreef slakkie het volgende:
wat gebeurd er als je xmms $mp_file intikt in je console?
1 2 3 4 | Message: device: default ** WARNING **: Bad translation for menupath: /Peaks Falloff |
Dit is idd wat ik bedoelde:quote:Op zondag 30 juli 2006 16:53 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Hij bedoelde dus "xmms <naam van mp3 bestand>"
quote:Op zondag 30 juli 2006 16:54 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dit is idd wat ik bedoelde:
`xmss /home/wesleys/downloads/cannabisativa.mp3` om een voorbeeld te geven.
1 2 3 4 | Message: device: default ** WARNING **: Bad translation for menupath: /Peaks Falloff |
Hij stond op automatisch detecteren?quote:Op zondag 30 juli 2006 17:29 schreef slakkie het volgende:
Zat er dernet zelf ook aan te denken, kun je eens kijken naar wat je output plugin is?
http://www.xmms.org/faq.php#Running4
Is dat met je zelf gecompileerde glib? Het lijkt me dat daar de fout zit.quote:
Die zelf gecompileerde is volgens een programma helemaal niet gecompileerd.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Is dat met je zelf gecompileerde glib? Het lijkt me dat daar de fout zit.Heb je nu 2 verschillende versies staan (die van suse en die van je zelf)? Pakt xmms de juiste glib library (ldd xmms) Heb je jouw glib op een aparte locatie geinstalleerd en dat opgegeven met compileren van xmms? Is jouw glib versie gecompileerd met internationale lanquages support?
Als je dan ook eens duidelijk bent wat je precies allemaal hebt lopen kloten en wat voor foutmelding/ongewenst gedrag je precies krijgt want "problemen" en "het doet het niet" daar kunnen we natuurlijk niks mee.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:12 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Die zelf gecompileerde is volgens een programma helemaal niet gecompileerd.
Ik heb xmms met yast gedownload.
En besides daarvoor had ik er ookal problemen mee.
Geen fout meldingen, en ik heb niet lopen ''kloten''.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:09 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als je dan ook eens duidelijk bent wat je precies allemaal hebt lopen kloten en wat voor foutmelding/ongewenst gedrag je precies krijgt want "problemen" en "het doet het niet" daar kunnen we natuurlijk niks mee.
Ik kan me niet voorstellen dat als je een standaard installatie van suse doet dat die 2 programma's het beide niet doen. Ga dan ook zeker niet lopen kutten met eigen compilaties van libraries die standaard al in suse zitten want dan kun je wachten op problemen.
Dan doet ie het niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:31 schreef Schorpioen het volgende:
En als je dan op afspelen of voeg toe klikt, wat gebeurt er dan?
Duurde even voordat het kwartje viel bij me, maar heb je wel mpeg decoder plugins geinstalleerd? Die zitten bij suse niet standaard geinstalleerd, bij ubuntu overigens ook niet maar daar wordt automatisch een mpeg decoder plugin meegeinstalleerd als je mplayer installeert. Dat gaat zo transparant dat je het bijna niet doorhebt. Vandaar dat ik er ook niet meteen aan dacht.quote:
Perfect. Dit is met elke linux-distributie zeer goed mogelijk.quote:Op maandag 31 juli 2006 05:35 schreef Neurotica het volgende:
Okay, hier mijn vraag.
Eind dit jr wil ik mijn eerste laptop aanschaffen. Ik hoop dat ik tegen die tijd een dual core (conroe) kan veroorloven, maar dat terzijde.
Nu wil ik de laptop voornamelijk gebruiken voor:
- onderhoud van toekomstige bedrijfs website
- documentatie aanmaken en verwerken
- bedrijfsadministratie bijhouden
- uiteraard mailen, messenging
- muziek afluisteren
Helaas, Autocad draait niet op Linux. De meeste programma's die speciaal voor 3D, geluidsbewerking of videobewerking zijn hebben geen of zeer weinig support voor Linux, hiervoor zou ik (helaas) dan ook zeker windows blijven gebruiken.quote:Op maandag 31 juli 2006 05:35 schreef Neurotica het volgende:
- autocad 3d/3d programma's
- en als t mogelijk is, ik maak muziek, reason 3.0 of acid pro 5/6 draaien, foto bewerken (al snap ik Gimp nog niet zo), en in de toekomst van video bewerking..
Linux staat voor keuzevrijheid. Niks moet, alles mag. De mate waarin het een succes wordt hangt van je eigen kennis, kunde en bereidwilligheid er tijd in te steken af. Als je niets van Linux afweet zul je een hoop moeten lezen en uitzoeken voor je goed overweg kan met alles. Iedereen heeft tegenwoordig uitsluitend met de specifieke Windows-manier leren omgaan. Als je Linux gaat gebruiken zal je je enigszins verdiepen moeten in de Linux-manier en een eigen manier daarmee opbouwen om dingen te doen zoals jij het wilt.quote:Op maandag 31 juli 2006 05:35 schreef Neurotica het volgende:
Nu heb ik totaal geen verstand van Unix/Linux, maar het lijkt mij fijner (ivm kosten aanschaf programma's) om eens van windows/microsoft af te stappen.
Maar nu zie ik zoveel verschillende programma's.
Wat is t verschil tussen Suse en Ubuntu en welk is aan te raden, gezien bovenstaande lijst? En wat is Samba nu precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |