1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | bla # file dir # dir -rf # file 8:02 [wesleys@nomad: # rm * zsh: sure you want to delete all the files in /home/wesleys/tmp [yn]? y 8:02 [wesleys@nomad: # ls -1 -rf 8:02 [wesleys@nomad: # mkdir dir 8:02 [wesleys@nomad: # touch bla 8:02 [wesleys@nomad: # rm bla dir -rf # dit was * en een tab erna om te # kijken wat/hoe de shell expand. |
Zoiets had ik ook gevonden, maar mocht niet baten.. Achja het zal me vast wel lukken op den duur, maar ik wil soms gewoon te snel dingen werkend krijgen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
na lang zoeken heb ik dit probleem bij mij opgelost door dit in de terminal te doen:
sudo pure-pw mkdb
Kijk eens in /var/log/dmesg voor meer info waarom het failt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:25 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook gevonden, maar mocht niet baten.. Achja het zal me vast wel lukken op den duur, maar ik wil soms gewoon te snel dingen werkend krijgen.
Gelijk even een vraagjeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Als Ubuntu start zegt ie tussen een aantal regels doorJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
preparing restricted drivers ..... failed
Wat houdt dit in, en waarom heb ik er geen last van, want het systeem doet het gewoon (ziet er alleen slordig uit). Ik werk met de 686 kernel en heb ook linux-restricted-modules-686 geinstalleerd..
De fout wordt veroorzaakt doorquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Kijk eens in /var/log/dmesg voor meer info waarom het failt.
Dat ligt eraan, als hij zegt in de log "permission denied" dan kan dat wel (alhoewel dat ook niet zo mogen gebeuren) maar als ie zegt "no such file or directory" dan zijn die modules niet goed geinstalleerd, of misschien niet de laatste versie.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:47 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
De fout wordt veroorzaakt door
mkdir: cannot create directory '/lib/modules/2.6..../volatile/'
zal ik die dan maar zelf voor hem makenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Yo bedanktquote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:33 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als hij zegt in de log "permission denied" dan kan dat wel (alhoewel dat ook niet zo mogen gebeuren) maar als ie zegt "no such file or directory" dan zijn die modules niet goed geinstalleerd, of misschien niet de laatste versie.
rm -f /var/mail/<username>quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:48 schreef Tijn het volgende:
Hoe delete ik in 1x al m'n mail vanuit de commandline? Ik bedoel het programma wat je opstart als je het commando "mail" intikt.
Ah, gewoon de mailfile weggooienquote:
Quick & dirty ok, maar het werkt wel, en is het simpelste, daar gaat het toch om...quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, gewoon de mailfile weggooienom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Wel een beetje quick & dirty voor m'n gevoel. Is er niet gewoon een feature vanuit het programma zelf?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
De meeste werken wel maar het kan soms wat geklooi kosten. Maar van 99% van de windows programma's bestaat gewoon een linux versie. Met games onder wine heb ik geen ervaring, maar er zijn best wat games die native onder linux uitgebracht zijn, zoals unreal tournament, medal of honour, wolfenstein: enemy territory etc. Werkt als een tiet kan ik zeggen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:53 schreef punkjunk het volgende:
Ik ben een totale leek op Linux gebied en wil het al tijden proberen. Ben op moment bezig met het downloaden van Kubuntu voor op me laptop en wil, als het lekker werkt het op mijn nieuwe game pc installeren.
Daarover een paar vraagjes: met Wine kun je windows applicaties in Linux gebruiken. Nu staat er: most Windows applications. In hoeve is het dan most? Is dit gewoon alles op een paar rotzakken na? of is het dat er een paar het doen en een hele zoot niet?
Dit geeft geen problemen, je multimedia keyboard wordt gewoon herkend, evenals je muis. Geen aparte drivers nodig. Linux heeft niks tegen microsoft.quote:Ook heb ik een Microsoft tobo+muis. Kan dit irritaties opleveren als ik de drivers ga installeren? Aangezien Linux toch wel de directe tegehanger van Microsoft isom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Die 64 bits versie heb je alleen nodig als je ook de 64bits versie van linux installeert.quote:Nog een vraag: ik zag op de Nvidia site een aantal drivers voor Linux:
1 - Linux la32
2 - Linux la64
3 - Linux amd64 / em64t
Tenzij je echt heel erg exotische hardware hebt zal alles tijdens installatie gewoon gedetecteerd worden en hoef je je er niet druk om te maken. Je drivercd's die je bij je pc hebt heb je ook niet nodig dus.quote:Kunnen verder alle drivers van mobo, geluidskaart (creative), beeldscherm (neovo f-14) etc. etc. gewoon ge-installed worden? Of moet ik dan opzoek naar alternatieve drivers?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Met een beetje geluk kun je wel gebruik maken van de ndiswrappers. De ubuntu ndis package installeren en lezen vanaf het Install Windows driver stukje in Installation NdisWrapper.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:38 schreef joeltje het volgende:
Iemand een idee waar ik een driver kan vinden voor me WLan kaartje in mijn Pavillion van HP, tis een BC4303 van broadcom, en ik krijg dus niets gegoogled.. Indien niet aanwezig, kan ik dan een windows .exe driver gebruiken? die vind ik nml. wel...
Ik ben redelijke n00b met Ubuntu, kwas al blij dat het was gelukt na mijn Freespireom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.probleempje...Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Je moet de .inf bestanden hebben. Zie hierquote:Op maandag 21 augustus 2006 17:18 schreef joeltje het volgende:
Gaat dat dan ook met .exe bestanden, of moet ik echt de .inf bestanden gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop