abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40787997
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
8:02 [wesleys@nomad: # ls -1
bla  # file
dir  # dir
-rf  # file
8:02 [wesleys@nomad: # rm *
zsh: sure you want to delete all the files in /home/wesleys/tmp [yn]? y
8:02 [wesleys@nomad: # ls -1
-rf 
8:02 [wesleys@nomad: # mkdir dir
8:02 [wesleys@nomad: # touch bla
8:02 [wesleys@nomad: # rm bla dir -rf  # dit was * en een tab erna om te 
                                       # kijken wat/hoe de shell expand.

Grappige is dus dat ie het wel expand maar niet op de manier dat ik zou verwachten.
En wat me ook verbaast is dat ie een dir verwijderd zonder dat ik rmdir of rm -rf hoef te doen. Tenzij je nog een file in de dir plempt, dan begint ie wel te klagen over cannot remove `dir' its a directory..

[ Bericht 7% gewijzigd door slakkie op 14-08-2006 08:16:24 (layout..) ]
pi_40816069
als ik xrdp wil gebruiken heb ik vnc nodig, met de 'server' use-flag. Jammergenoeg loopt 't compileren dan stuk, http://pastebin.com/768516

ik weet 't, heel suf, xrdp doet domweg rdp over vnc heen, maar dan nog +)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_40819666
Welke versie X gebruik je? 7 of nog de oude 6? Aan je log te zien wordt vnc met X 6 gecompileerd; misschien is dat het probleem. Als ik jou was, dan zou ik het even op het gentoo forum vragen of een bug report posten.

edit: zo te zien gaat de ebuild van vnc uit van 6.8.1.

[ Bericht 32% gewijzigd door devzero op 15-08-2006 03:22:28 ]
pi_40821599
ik gebruik X 7, dat is het.
Bug 125164, hier staan meerdere patches en ebuilds, deze werkte hier!
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 48% gewijzigd door spectrumanalyser op 15-08-2006 11:28:04 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:25:57 #255
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_40867273
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

na lang zoeken heb ik dit probleem bij mij opgelost door dit in de terminal te doen:

sudo pure-pw mkdb
Zoiets had ik ook gevonden, maar mocht niet baten.. Achja het zal me vast wel lukken op den duur, maar ik wil soms gewoon te snel dingen werkend krijgen.

Gelijk even een vraagje
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als Ubuntu start zegt ie tussen een aantal regels door

preparing restricted drivers ..... failed

Wat houdt dit in, en waarom heb ik er geen last van, want het systeem doet het gewoon (ziet er alleen slordig uit). Ik werk met de 686 kernel en heb ook linux-restricted-modules-686 geinstalleerd..
pi_40871848
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:25 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook gevonden, maar mocht niet baten.. Achja het zal me vast wel lukken op den duur, maar ik wil soms gewoon te snel dingen werkend krijgen.

Gelijk even een vraagje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als Ubuntu start zegt ie tussen een aantal regels door

preparing restricted drivers ..... failed

Wat houdt dit in, en waarom heb ik er geen last van, want het systeem doet het gewoon (ziet er alleen slordig uit). Ik werk met de 686 kernel en heb ook linux-restricted-modules-686 geinstalleerd..
Kijk eens in /var/log/dmesg voor meer info waarom het failt.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:47:02 #257
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_40894691
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:35 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Kijk eens in /var/log/dmesg voor meer info waarom het failt.
De fout wordt veroorzaakt door

mkdir: cannot create directory '/lib/modules/2.6..../volatile/'

zal ik die dan maar zelf voor hem maken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_40902675
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:47 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

De fout wordt veroorzaakt door

mkdir: cannot create directory '/lib/modules/2.6..../volatile/'

zal ik die dan maar zelf voor hem maken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat ligt eraan, als hij zegt in de log "permission denied" dan kan dat wel (alhoewel dat ook niet zo mogen gebeuren) maar als ie zegt "no such file or directory" dan zijn die modules niet goed geinstalleerd, of misschien niet de laatste versie.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 14:47:29 #259
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_40904570
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:33 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat ligt eraan, als hij zegt in de log "permission denied" dan kan dat wel (alhoewel dat ook niet zo mogen gebeuren) maar als ie zegt "no such file or directory" dan zijn die modules niet goed geinstalleerd, of misschien niet de laatste versie.
Yo bedankt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hij zei inderdaad permission denied dus ik zal hem zijn mapje geven.
  zondag 20 augustus 2006 @ 18:48:22 #260
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41005464
Hoe delete ik in 1x al m'n mail vanuit de commandline? Ik bedoel het programma wat je opstart als je het commando "mail" intikt.
pi_41005582
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:48 schreef Tijn het volgende:
Hoe delete ik in 1x al m'n mail vanuit de commandline? Ik bedoel het programma wat je opstart als je het commando "mail" intikt.
rm -f /var/mail/<username>
  zondag 20 augustus 2006 @ 18:58:29 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41005735
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:52 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

rm -f /var/mail/<username>
Ah, gewoon de mailfile weggooien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wel een beetje quick & dirty voor m'n gevoel. Is er niet gewoon een feature vanuit het programma zelf?
pi_41006110
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ah, gewoon de mailfile weggooien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wel een beetje quick & dirty voor m'n gevoel. Is er niet gewoon een feature vanuit het programma zelf?
Quick & dirty ok, maar het werkt wel, en is het simpelste, daar gaat het toch om...
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik gebruik dat mail commando nooit maar volgens mij is het ook niet bedoeld als volledige mailreader. Maar als je een echte mailreader voor de console zoekt zou ik voor mutt gaan.
  zondag 20 augustus 2006 @ 19:15:01 #264
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_41006127
Ik zoek helemaal geen mailreader voor de commandline, ik wil gewoon van die "You've got mail" boodschap af als ik met SSH inlog
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_41010275
uhm..je kan de $MAIL variable unsetten als work around of naar een bestaande directory waar toch geen mail in komt:

In mijn ~/.bashrc staat nu:

export MAIL='/var/vmail/domein.nl/jasper'

Maar je kan er natuurlijk ook iets als:

export MAIL='/var/mail/legemailbox' van maken.

sommige apps gebruiken die $MAIL variabele dus unsetten of weghalen lijkt me geen goed idee.
pi_41015546
Voor bash heb je ook de variabele MAILCHECK, misschien kun je daar wat mee Tijn?
pi_41021876
Onder zsh is het 'unset MAIL_WARNING' (zie man zshoptions) (of MAIL_WARN wat compatible is met bash).
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:53:29 #268
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_41023342
Ik ben een totale leek op Linux gebied en wil het al tijden proberen. Ben op moment bezig met het downloaden van Kubuntu voor op me laptop en wil, als het lekker werkt het op mijn nieuwe game pc installeren.
Daarover een paar vraagjes: met Wine kun je windows applicaties in Linux gebruiken. Nu staat er: most Windows applications. In hoeve is het dan most? Is dit gewoon alles op een paar rotzakken na? of is het dat er een paar het doen en een hele zoot niet?

Het enigste spel wat ik écht speel is COD2 en op zijn tijd een beetje TTD. Heeft iemand ervaring met deze spelen? Werken ze gewoon naar behoren?
Ook heb ik een Microsoft tobo+muis. Kan dit irritaties opleveren als ik de drivers ga installeren? Aangezien Linux toch wel de directe tegehanger van Microsoft is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Nog een vraag: ik zag op de Nvidia site een aantal drivers voor Linux:
1 - Linux la32
2 - Linux la64
3 - Linux amd64 / em64t

Ik neem aan dat ik op mijn san diego 4000+ de amd64 driver moet downloaden? En werkt iedere driver gewoon met iedere Linux distro? Of is er voor Kubuntu een apparte driver?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Kunnen verder alle drivers van mobo, geluidskaart (creative), beeldscherm (neovo f-14) etc. etc. gewoon ge-installed worden? Of moet ik dan opzoek naar alternatieve drivers?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Wellicht zijn het hele dommen vragen, maar mij ervaring met iets anders als Windows is 0,00000
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

alvast bedankt, er komen vast nog meer vragen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_41026199
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:53 schreef punkjunk het volgende:
Ik ben een totale leek op Linux gebied en wil het al tijden proberen. Ben op moment bezig met het downloaden van Kubuntu voor op me laptop en wil, als het lekker werkt het op mijn nieuwe game pc installeren.
Daarover een paar vraagjes: met Wine kun je windows applicaties in Linux gebruiken. Nu staat er: most Windows applications. In hoeve is het dan most? Is dit gewoon alles op een paar rotzakken na? of is het dat er een paar het doen en een hele zoot niet?
De meeste werken wel maar het kan soms wat geklooi kosten. Maar van 99% van de windows programma's bestaat gewoon een linux versie. Met games onder wine heb ik geen ervaring, maar er zijn best wat games die native onder linux uitgebracht zijn, zoals unreal tournament, medal of honour, wolfenstein: enemy territory etc. Werkt als een tiet kan ik zeggen.
quote:
Ook heb ik een Microsoft tobo+muis. Kan dit irritaties opleveren als ik de drivers ga installeren? Aangezien Linux toch wel de directe tegehanger van Microsoft is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Dit geeft geen problemen, je multimedia keyboard wordt gewoon herkend, evenals je muis. Geen aparte drivers nodig. Linux heeft niks tegen microsoft.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Nog een vraag: ik zag op de Nvidia site een aantal drivers voor Linux:
1 - Linux la32
2 - Linux la64
3 - Linux amd64 / em64t
Die 64 bits versie heb je alleen nodig als je ook de 64bits versie van linux installeert.
Ik zou aanraden gewoon de 32 bits versie te installeren. Het voordeel van een 64bits OS is minimaal en geeft meer problemen dan voordelen (bijv geen flash, geen windows media support). Dan heb je dus ook de 32bits van de nvidia drivers nodig, maar die zitten allemaal gewoon in de ubuntu repositories en die kun je automatisch installeren met bijv easyUbuntu.
quote:
Kunnen verder alle drivers van mobo, geluidskaart (creative), beeldscherm (neovo f-14) etc. etc. gewoon ge-installed worden? Of moet ik dan opzoek naar alternatieve drivers?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tenzij je echt heel erg exotische hardware hebt zal alles tijdens installatie gewoon gedetecteerd worden en hoef je je er niet druk om te maken. Je drivercd's die je bij je pc hebt heb je ook niet nodig dus.
pi_41032059
Ik heb een probleempje ; Mijn broer's pc reboot als de Ubuntu Install CD (5.10 & 6.06) de kernel boot. Op andere pc's lukt dit wel.
Het is een Compaq Presario;

Intel Celeron 935 2.8
160 GB HD
1024MB ram
Ati Radeon 9250

Is dit een bekend probleem bij bepaalde moederborden oid ?
pi_41033971
Iemand een idee waar ik een driver kan vinden voor me WLan kaartje in mijn Pavillion van HP, tis een BC4303 van broadcom, en ik krijg dus niets gegoogled.. Indien niet aanwezig, kan ik dan een windows .exe driver gebruiken? die vind ik nml. wel...

Ik ben redelijke n00b met Ubuntu, kwas al blij dat het was gelukt na mijn Freespire
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
probleempje...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_41034315
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:38 schreef joeltje het volgende:
Iemand een idee waar ik een driver kan vinden voor me WLan kaartje in mijn Pavillion van HP, tis een BC4303 van broadcom, en ik krijg dus niets gegoogled.. Indien niet aanwezig, kan ik dan een windows .exe driver gebruiken? die vind ik nml. wel...

Ik ben redelijke n00b met Ubuntu, kwas al blij dat het was gelukt na mijn Freespire
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
probleempje...
Met een beetje geluk kun je wel gebruik maken van de ndiswrappers. De ubuntu ndis package installeren en lezen vanaf het Install Windows driver stukje in Installation NdisWrapper.
pi_41035168
Gaat dat dan ook met .exe bestanden, of moet ik echt de .inf bestanden gebruiken?
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:31:10 #274
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_41037256
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:18 schreef joeltje het volgende:
Gaat dat dan ook met .exe bestanden, of moet ik echt de .inf bestanden gebruiken?
Je moet de .inf bestanden hebben. Zie hier
pi_41039125
weet iemand waarom mijn resolutie niet hoger gaat als 1024x768?
werkt niet lekker op een 19" monitor
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop