quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:13 schreef Mister_Puke het volgende:[..]
helaas weet ik niks van techniek af en heb met moeite de cabarateur weten te lokaliseren. ik denk dat ik hem morgen maar bij een dealer laat maken voor 150¤ ofoz
![]()
of als iemand het in de omgeving leiden wil doen voor minder, graag
![]()
Helaas,leiden ligt net niet om de hoek.Maar probeer 150 euries te besparen met de volgende beknopte uitleg....
Volgens je eerdere posts had je het water er al uit laten lopen via het bougie gat? Da`s in ieder geval het belangrijkste,gooi via dat gat een halve liter spiritus erin,laat de motor een halfuur staan,trek daarna een paar keer rustig aan het koord waarmee je de motor normaal gesproken mee start (buitenboordmotor is trekkoord toch?) totdat alle spiritus eruit is,laat de motor dan nog even een kwartiertje ofzo staan zodat alle spiritus wegdampt ,gooi dan via het bougiegat een fikse soeplepel brommix/mengsmering waarna je de bougie weer terug plaats,voor alle zekerheid dep je de bougie met de korte kant (de kant wat de motor ingaat zegmaar) in as van een sigaret,niet teveel as en niet op het schroefdraad..
Nu kun je opzoek naar het luchtfilter,dit is vaak een vierkantig plastic `bakje`wat doorgaans makkelijk te openen is met een vleugel schroef of enkele gewone schroefjes,hierin bevind zich meestal een soort van spons (die nu waarschijnlijk vol water zit) ,verwijder het spons en maak het schoon en goed droog,eenmaal droog maak je het sponsje weer nat met Brommix/mengsmering
![]()
,knijp het spons hierna goed uit (niet wringen) en laat de benzine verdampen (olie blijft achter dat moet),eenmaal verdampt plaats je de spons weer terug...klaar is het filter.
Dan de carberateur.,het simpelste wat je kunt doen is gewoon de motor 90 graden draaien (op z`n kant dus) zodat al het water via de overloop van de carb wegkan,laat hierna de benzine maar weer stromen (Benzinekraantje aan of tank weer vullen dus) .....na dit alles gedaan te hebben hangt het nu af van je onsteking,maar aangezien suzuki 2takt motors vaak een Nippondenso (?)onsteking hebben zal het wel meevallen,je hebt 90 % procent kans dat de motor weer zoemt als vanouds als je deze simpele dingen even checkt... kan veel geld schelen
p.s.: het kan zijn,omdat het een buitenboord motor is,en die dus 90 graden te kantelen zijn op een boot,de carberateur niet overloopt/leegloopt als je `m 90 graden kantelt,in dat geval heb je een gesloten carberateur wat werkt op vacuum en dus het kantelen om de carb te doen overlopen niet werkt,is dit op uwe motorblok van toepassing blijf dan gewoon de motor aantrekken (trekkoord?startkoord?hoe noem je dat ding?) en voeg een beetje spiritus toe aan de brandstof ,één theelepel op 4 liter benzine is afdoende........
[ Bericht 9% gewijzigd door Girlhunter op 12-06-2006 22:34:18 ]