sorry, het is een 2 tak 4 pk. (had het omgedraaid) denk dat het wel uitmaakt of niet?quote:Op maandag 12 juni 2006 18:13 schreef Banzi het volgende:
Een 4-takt motor ondersteboven? En jou is nooit verteld bij aanschaf van die motor dat je de motor niet in alle standen kan houden?
motor hoeft niet ondersteboven, als deze maar binnen 48 uur weer draait!
check olie en oliepeil (zit er water in/olie is wittig van kleur -> vervangen)
carburateur leeg laten lopen d.m.v. aftapschroefje onderin.
bougie eruit
mob koordje los trekken (zodat de motor niet kan gaan vonken)
een aantal keren aan het startkoord trekken, zodat vocht via bougie-gat naar buiten wordt gespuwd.
Liefst nog inspuiten met conserveringsmiddel.
bougie schoonmaken of vervangen en terug plaatsen.
MOB koordje aan motor verbinden.
Motor proberen te starten.
Af en toe wil de bougie weer vochtig worden en niet goed vonken, dan weer bougie eruit en schoonmaken.
Als motor loopt een flinke tijd laten draaien en goed warm laten worden, want al het vocht in de motor moet verdreven worden. (minimaal 15min.)
Als je dit binnen 48 uur doet, is blijvende schade niet te verwachten.
yes it's mequote:Op maandag 12 juni 2006 19:47 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mister_Puke? Founder of the matige rommelmarktgrap?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies..Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
pta is dat een forum? zoja graag een movequote:Op maandag 12 juni 2006 19:46 schreef Diemietuhriej het volgende:
PTA?
Daar zitten de 'experts' voor je.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op maandag 12 juni 2006 19:57 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
pta is dat een forum? zoja graag een moveom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
zou de beste oplossing zijn, ware het niet dat de motor niet meer aan de praat te krijgen is...quote:Op maandag 12 juni 2006 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de motor gewoon even laten drogen en dan een tijdje laten draaien, opgelost
De motor simpelweg laten drogen lijkt me niet echt verstandig,grote kans dat ie van binnen gaat roesten/oxideren omdat de zuiger en cilinder in principe blank `onbehandeld` metaal is,dit kán binnen 24 uur vast gaan zitten......quote:Op maandag 12 juni 2006 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de motor gewoon even laten drogen en dan een tijdje laten draaien, opgelost
helaas weet ik niks van techniek af en heb met moeite de cabarateur weten te lokaliseren. ik denk dat ik hem morgen maar bij een dealer laat maken voor 150€ ofozquote:Op maandag 12 juni 2006 20:52 schreef Girlhunter het volgende:
[..]
De motor simpelweg laten drogen lijkt me niet echt verstandig,grote kans dat ie van binnen gaat roesten/oxideren omdat de zuiger en cilinder in principe blank `onbehandeld` metaal is,dit kán binnen 24 uur vast gaan zitten......
Wat TS het beste kan doen is al het water af laten lopen,carberateur en luchtfilter schoonmaken,het `carter` spoelen met spiritus (krukas +lagers ), spiritus laten verdampen >ff naspoelen met brommix/mengsmering (géén gewone benzine!!)>> zorg dat de onsteking vochtvrij is,als de motor weer loopt goed warm laten draaien........succes.......
Sorry, bij nader inzien toch niet zoveel tijd over om je te helpen...quote:Op maandag 12 juni 2006 21:13 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
helaas weet ik niks van techniek af en heb met moeite de cabarateur weten te lokaliseren. ik denk dat ik hem morgen maar bij een dealer laat maken voor 150€ ofozom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
of als iemand het in de omgeving leiden wil doen voor minder, graagom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
edit:quote:Op maandag 12 juni 2006 22:06 schreef Banzi het volgende:
Sorry, bij nader inzien toch niet zoveel tijd over om je te helpen...
Helaas,leiden ligt net niet om de hoek.Maar probeer 150 euries te besparen met de volgende beknopte uitleg....quote:Op maandag 12 juni 2006 21:13 schreef Mister_Puke het volgende:
[..]
helaas weet ik niks van techniek af en heb met moeite de cabarateur weten te lokaliseren. ik denk dat ik hem morgen maar bij een dealer laat maken voor 150€ ofozom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
of als iemand het in de omgeving leiden wil doen voor minder, graagom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ik heb je net toegevoegd. ik ga het misschien morgen proberen, maar hoe snel moet het gemaakt zijn? ik lees/hoor overal dat het zo snel mogelijk gefixt moet zijn, en ik kan hooguit tot 11 uur (sta vroeg op morgen om het te proberen)quote:Op maandag 12 juni 2006 23:15 schreef Banzi het volgende:
Als je er nog niet uit komt, kun je me altijd toevoegen op msn... Overdags wordt een beetje lastig... Dan ben ik aan het werk (in de watersport)...
@girlhunter:
Een suzuki buitenboordmotor van 4pk heeft geen luchtfilter. Hoogstens een afdek-kapje voor de inlaat van de carb...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop