abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:43:04 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38876589
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:16 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.

Ontopic: Ik denk dat het eerder andersom is. TS zegt zelf dat ze beetje als zeur gezien wordt. Als ze dan een mailtje stuurt, gaan die mensen meteen van het negatieve uit. In een gesprek face to face kan je je eigen gevoel veel beter uitdrukken.
Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".

Ik vind de aanduiding 'een vriend' niet voldoende. Wat ook mee speelt is de definitie die je zelf aan vriend geeft. Voor jou is een vriend iemand waar je dingen mee samen doet. Voor mij ook, maar er zijn ook vrienden die nog een trapje hoger zitten en ik vind het een beetje raar om de hele tijd over 'mijn beste vriend' te spreken, dat komt zo geforceerd over. Dus ja, dan blijft de keuze tussen 'een vriend' (iets wat te weinig zegt, want hij is niet gewoon 'een vriend') en 'mijn vriend', wat eigenlijk teveel zegt, maar wel het dichtst in de buurt komt van de soort relatie die wij hebben en bovendien voor de buitenwereld nog het beste te begrijpen is.

En dan vind je dat maar raar, lekker boeiend
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:28:41 #177
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38881473
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".

Ik vind de aanduiding 'een vriend' niet voldoende. Wat ook mee speelt is de definitie die je zelf aan vriend geeft. Voor jou is een vriend iemand waar je dingen mee samen doet. Voor mij ook, maar er zijn ook vrienden die nog een trapje hoger zitten en ik vind het een beetje raar om de hele tijd over 'mijn beste vriend' te spreken, dat komt zo geforceerd over. Dus ja, dan blijft de keuze tussen 'een vriend' (iets wat te weinig zegt, want hij is niet gewoon 'een vriend') en 'mijn vriend', wat eigenlijk teveel zegt, maar wel het dichtst in de buurt komt van de soort relatie die wij hebben en bovendien voor de buitenwereld nog het beste te begrijpen is.

En dan vind je dat maar raar, lekker boeiend
Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten" . Maja communicatieve vaardigheden zijn je waarschijnlijk onbekend. Mijn huisgenoot deed ook altijd alles via de mail of briefjes, slappe mensen altijd. Heeft zich heel wat irritaties op de hals gehaald.

En nogmaals "MIJN VRIEND" wordt gewoon gezien als partner, dit is geen mening maar een feit. Dus discussieren daarover heeft idd geen zin
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_38881557
Nou... ik spreek ook altijd met mijn vriendin af en niet EEN vriendin..
maar het is gewoon een goede vriendin...

Dus eigenlijk is het beter om te zeggen een vriendin(nnetje) van mij
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:40:32 #179
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38881848
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Nou... ik spreek ook altijd met mijn vriendin af en niet EEN vriendin..
maar het is gewoon een goede vriendin...

Dus eigenlijk is het beter om te zeggen een vriendin(nnetje) van mij
Tsja eigenlijk boeit t in dit topic totaal niet, maar ik bv heb een partner, maar ook 'gewone' vriendinnen. Dan noem je ze toch niet allemaal 'mijn vriendin' of wel? En t is toch wel algemeen bekend dat wanneer iemand het over 'zijn vriendin' heeft eigenlijk zijn partner bedoelt?

Anders zouden heel wat topics in R&P verkeerd opgevat zijn
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:41:33 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38881876
Kunnen we dan nu weer gewoon on topic en dat geneuzel over of je een beste vriend wel of niet 'mijn vriend' mag noemen achterwege laten?
Dank .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_38882191
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:28 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten" . Maja communicatieve vaardigheden zijn je waarschijnlijk onbekend. Mijn huisgenoot deed ook altijd alles via de mail of briefjes, slappe mensen altijd. Heeft zich heel wat irritaties op de hals gehaald.
Nee, jij bent een ster, wilde je zeggen? Verdomme zeg, je bent zo halsstarrig als de pest en zo kortzichtig dat je niet bereid bent een ander de vrijheid te gunnen een dierbaar persoon te noemen zoals ze wil... Wie is er hier contactgestoord?

- sorry CC-
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:51:59 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38882223
Laatste waarschuwing!
Volgende off topic posts worden zonder omhaal verwijderd.
pi_38897713
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:38 schreef Viking84 het volgende:
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.
Ik weet er ook alles van (al ben ik zelf horend), ik zit al mijn hele leven (gedeeltelijk) in de doven/slechthorende wereld (ik heb ook slechthorende ouders).
Het ergste vind ik altijd dat men op feesten of bijeenkomsten gaan zeggen dat "die doven" (ookal zijn ze slechthorend) niet echt sociaal zijn omdat men niet meedoet met de gesprekken, wat de mensen echter niet doorhebben is dat doven/slechthorende soms niet mee kunnen doen omdat het te snel gaat voor hun.
quote:
tnx ik heb er wel veel zin in hoor Ze hebben 15 (!!) vakantiehuisjes gehuurd, want we zijn het hele weekend met zo'n 90 mensen
Kijk wordt het toch nog gezellig
En zoals ik lees uit de topic heb jij je een beetje te druk gemaakt om weinig (wel een beetje terecht) maar zoals ik ook lees kent je a.s. schoonzus je beter dan je zelf denkt omdat ze je niet gevraagd heeft omdat je jonger bent dan die "ouwe bessies" en daardoor waarschijnlijk toch nee zou zeggen.
Maar aan de andere kant, nu hebben zij die beslissing voor jou genomen en je niet zelf laten beslissen.

Ik zou zeggen: zand erover, feesten maar en als het bezonken is lekker klessebesse met je schoonzus
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:10:08 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38900186
haal de posts die nu off-topic zijn dan ook ff weg, copy cat, anders voel ik de hele tijd de drang om te reageren op JoeyT hoewel Black_Tulip dat al voor me heeft gedaan, waarvoor dank
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:18:14 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38900583
Ik denk dat de boodschap duidelijk is overgekomen. Jij als TS krijgt voor deze keer respijt, maar de waarschuwing geldt verder nog steeds .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')