abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2006 @ 01:35:15 #1
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38740311
Op www.humo.be (van het gelijknamige Belgische tijdschrift) houdt Brusselmans een WK blog bij. Je mag hem of je mag hem niet, ik vind hem geweldig

Zijn eerste twee blogs:
quote:
Het begin
Het begint. Net als velen onder ons vraag ik mij af: wie zal er tenslotte wereldkampioen worden, en aldus de felbegeerde titel binnenrijven? Ik meen dat het iets te vroeg is om daarover uitsluitsel te geven. Zelf gok ik natuurlijk op Nederland, land mijner dromen. O, wat wou ik dat ik een Nederlander was.
Ik zou met een oranje hoedje op m’n kop door de straten van Delft dolen, en weer thuis zou ik tegen mijn vrouw zeggen: ‘Sjaan, zet jij maar eens een lekker koppie thee op tafel.’ De kwestie is wel dat Nederland op veel tegenstand zal mogen rekenen. Ik denk daarbij aan Argentinië. Dat is een fiere en trotse natie. De Argentijnse spelers zijn een stelletje jongens van stavast. Die winnen nog liever dan dat ze verliezen. Dat is echter zonder verschillende andere landen gerekend. Duitsland, Frankrijk, Engeland, noem maar op. En dan natuurlijk Brazilië. Mijn kop eraf als ze niet heel ver geraken in het aan de gang zijnde toernooi. Ronaldinho, Ronaldo, Rubinho, noem maar op. Welke goeie spelers zijn me dat! Die moet je met name over voetbal niks meer leren. Als die gozers geen potten breken, wie dan wel. Kort samengevat kunnen we zeggen dat verschillende landen zullen strijden om het hoogste schavot. Dat belooft alvast. We staan voor een maandje vol spanning, sensatie, hoge verwachtingen, en hopelijk veel doelpunten, het ene al wat mooier dan het andere. Leve het wereldkampioenschap.
quote:
De eerste dag
'Zullen we naar de wedstrijd kijken, schattebout?' zei mijn vrouw. 'Wedstrijd? Welke wedstrijd godverdomme nu weer, lieveling?' vroeg ik. 'Duitsland- Costa Rica,' zei ze, 'de openingswedstrijd van het WK.' Ze had nog gelijk ook.
Die wedstrijd stond inderdaad op het programma. We zetten de tv aan, gingen zitten op de zetel en algauw tuurden we naar de match. Beiden supporterden we voor Costa Rica, vanwege het leed dat onze familie door de Duitsers is aangedaan in de oorlog. De fiets van mijn grootvader was door de nazi’s gestolen in 1942 en de vingernagels van de grootvader van m’n vrouw waren door hen uitgerukt in 1943. Dat vergeet je niet ras. De Costa Ricanen hebben onze grootvaders altijd met rust gelaten, en vandaar. 'Zet ‘m op, Costa Rica!' riep ik zodoende, en mijn vrouw kon deze woorden alleen maar beamen. Sterker nog, zij riep op een gegeven moment: 'Costa Rica über alles!' Ik lachte smakelijk om dit grapje. Een vrouw met humor, het is een zegen om ermee getrouwd te zijn. De wedstrijd vorderde. Op den duur was hij zelfs afgelopen. Tot onze algehele en gezamenlijke verbijstering wonnen de mofferds met 4-2. Later op deze eerste dag was er nog Polen-Ecuador. Zowel de Polen als de Ecuadoranen hebben gedurende de oorlog onze grootvaders niks aangedaan, dus de einduitslag kon ons niet schelen. Al bij al werd het een eerste dag om snel te vergeten.
  zondag 11 juni 2006 @ 04:01:18 #2
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38741723
Flauw. Sorry.
---verdwijnt---
pi_38742121
Die tweede

Fantastisch. Ga je ze dagelijks posten?
pi_38742261
ik vind m altijd leuk
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38744372
quote:
De Engelsen
Eindelijk waren de Engelsen aan de beurt. Ik ben zo’n beetje een anglofiel. Ik hou van alles wat Engels is. Engelse auto’s, Engelse telefoons, Engelse thee, Engelse sleutel, Engelse onderleggers, Engelse koeien, Engelse hoofddoeken, Engelse springveren, Engelse koffie, en natuurlijk het Engelse elftal.
Het zijn over het algemeen allemaal leuke lads. Ze hebben zich opgewerkt uit de sloppen van Southampton en dergelijke, in wezen niet zo fraaie steden, en nu zijn ze stuk voor stuk begenadigde voetballers die het elftal, mits enige inspanning, op een hoger niveau kunnen tillen, en zo hoort het. Volgens sommige waarnemers kunnen ze getipt worden als kandidaat wereldkampioen. Dat moeten we eerst zien, en daarna geloven. De tegenstander was Paraguay. Dat is nou typisch een van die landen waar ik de ballen van afweet. Ongeveer het enige wat ik weet is dat men er net als wij aan de rechterkant van de weg rijdt, als er al een weg is. Deze Paraguyanen zouden toch zeker niet onze Engelse favorieten een haarbreed in de weg leggen? Maar ik zeg altijd: een wedstrijd moet eerst beëindigd worden. Dat bleek al snel. Na een onbeschrijflijk barre partij wonnen de chaps met slechts 1-0. In het vervolg zullen ze uit een ander vaatje moeten tappen of ik ben geen fan meer van hen. Dat zal hen tot nadenken stemmen.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:30:25 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38745034
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:24 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Geniaal.

Wat is overigens zijn laatste boek? Ik heb een tijd geleden een groot deel van zijn boeken gelezen, maar heeft ie alweer nieuwe gemaakt?
  zondag 11 juni 2006 @ 11:56:13 #8
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_38745171
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:49 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Geniaal.

Wat is overigens zijn laatste boek? Ik heb een tijd geleden een groot deel van zijn boeken gelezen, maar heeft ie alweer nieuwe gemaakt?
Het Spook van Toetegaai. Aardig, maar niet geweldig.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 juni 2006 @ 21:26:39 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_38760990
Onbeschaamde TVP
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 11 juni 2006 @ 22:45:10 #10
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38763950
Brusselmans rockt! Ik hield nooit van lezen, maar die boeken van hem (met zijn 'juupkes') verslond ik echt. TOP!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  maandag 12 juni 2006 @ 00:25:38 #11
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38767331
Wat vinden jullie hier nu eigenlijk grappig aan? Ik zie geen enkele grap namelijk (en al zeker niet in die laatste column).
---verdwijnt---
  maandag 12 juni 2006 @ 00:30:32 #12
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_38767459
Zijn oeuvre valt ook samen te vatten als:
" Ik drink een Jupiler, ik krab aan m'n gat en dat opschrijven is interessanter voor de wereld dan welke literaire scheet van welke schrijver dan ook."

Toch lees ik alles van hem schaterlachend uit
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 12 juni 2006 @ 00:33:09 #13
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38767524
quote:
Op maandag 12 juni 2006 00:30 schreef Bonobo11 het volgende:
Zijn oeuvre valt ook samen te vatten als:
" Ik drink een Jupiler, ik krab aan m'n gat en dat opschrijven is interessanter voor de wereld dan welke literaire scheet van welke schrijver dan ook."

Toch lees ik alles van hem schaterlachend uit
Ja, dat weet ik wel. Maar na tien jaar Brusselmans of zo wordt het wel behoorlijk saai.

Je kan één keer een roman openen met de zin "En toen gebeurde er niets" (wat overigens gejat is van een andere schrijver, dacht ik), maar dat kan je geen tien jaar blijven volhouden.
---verdwijnt---
  maandag 12 juni 2006 @ 11:10:15 #14
43497 Afunados
Get Therapy
pi_38773448
quote:
Oranje
Als er één natie van mij wereldkampioen mag worden is het Nederland. Een van m’n redenen daartoe is dat ik zelf voor een kwart Nederlands ben, dank zij mijn grootmoeder zaliger Toos.
Zij woonde in Puttingerwolde, een dorpje op de Noord-Hollandse hei. Daar heb ik vele vakanties doorgebracht. Grootmoeder Toos leerde mij ondermeer de Nederlandse keuken kennen, bijvoorbeeld een vleeslap, twee kroketten en vla van eigen kweek. Tevens leerde ze me vele Nederlandse woorden, ik denk aan asjemenou, sodemieter op, er is er 1 jarig, en kopje thee met een kaakje. Geen wonder dat je op die manier bijkans een halve Nederlander wordt. Helaas overleed grootmoeder Toos door haar persoonlijke zelfmoord. Doch thans weer vrolijke dingen! Welnu, het Nederlands Elftal is een team naar m’n hart. Dat dienden ze alvast reeds gisteren te bewijzen tegen Servië-Montenegro, een ploeg waar ik geen hoge pet van draag. Een stelletje potstampers, van wie de familie in die dwaze oorlog van hen hoogstwaarschijnlijk fout was. Ik hoopte er dan ook op dat Oranje deze rouwdouwen een koek van eigen deeg zou geven. Voor de rest verwachtte ik een overwinning van ons nabije buurland. Zolang ze maar niet verloren of gelijkspeelden was het voor mij al lang goed. Het wachten was op het laatste fluitsignaal. Ze wonnen met 1-0. Wat ben ik er trots op dat ik Neerlands bloed door m’n aad’ren heb stromen.
pi_38773982
Persoonlijke zelfmoord
pi_38773997
Leuk (vooral die over Duitsland dan)
  maandag 12 juni 2006 @ 11:34:01 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_38774153
hehe, Brusselmans was bij euro 2000 (ik denk dat het dan was) gepland als vaste gast bij de wk-omkaderingsprogramma's, maar na één dag werd hij al geschrapt omdat hij te gortig taalgebruik hanteerde.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:15:34 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_38785001
"Voor de rest verwachtte ik een overwinning van ons nabije buurland. Zolang ze maar niet verloren of gelijkspeelden was het voor mij al lang goed"
Super.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:25:04 #19
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38785248
Een stelletje potstampers
[/DDT OKE cars mode]
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38785966
geweldig!

en die "en toen gebeurde er niets" komt volgens mij van Douglas Adams
  maandag 12 juni 2006 @ 19:02:27 #21
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_38786392
Altijd geweldig. Je moet Brusselmans wel een beetje kennen om het te kunnen waarderen. Ooit nog Brusselmans gezien toen hij een inleiding deed bij Manhatten van Woody Allen. Hij lulde een half uur over de oorlog, nazi's en joden, en repte geen woord over de film. Geweldige man.
pi_38786587
geweldig dit

Herman Brusselmans
  maandag 12 juni 2006 @ 19:36:40 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_38787704
Erg geinig. Vooral die 2e over de Duitsers.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 12 juni 2006 @ 21:25:11 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_38791752
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:02 schreef JelleS het volgende:
Altijd geweldig. Je moet Brusselmans wel een beetje kennen om het te kunnen waarderen. Ooit nog Brusselmans gezien toen hij een inleiding deed bij Manhatten van Woody Allen. Hij lulde een half uur over de oorlog, nazi's en joden, en repte geen woord over de film. Geweldige man.
Ooit (zo'n 15 jaar geleden of zo) naar Gent geweest om hem te interviewen. Dat was al leuk, maar de avond met hem een stuk uit de nacht zuipen in de "Paganini" was onvergetelijk
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 13 juni 2006 @ 01:30:36 #25
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_38800922
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:25 schreef Doc het volgende:

[..]

Ooit (zo'n 15 jaar geleden of zo) naar Gent geweest om hem te interviewen. Dat was al leuk, maar de avond met hem een stuk uit de nacht zuipen in de "Paganini" was onvergetelijk

Cool! Voel je vrij om wat saillante details met ons te delen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')