abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38736479
Ik maak nu password-beveiligde rar's van mijn bestanden, maar ik vind dat een beetje omslachtig. Misschien een domme vraag, maar is er een simpelere manier om usb-sticks te beveiligen?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:04:26 #2
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_38736625
Fingerprint beveiliging begint een beetje in te komen, maar dan nog...... een hard copy
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_38736736
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:04 schreef wimmel_1 het volgende:
Fingerprint beveiliging begint een beetje in te komen, maar dan nog...... een hard copy
Het zijn geen staatsgeheimen hoor, gewoon wat persoonlijke dingen waarvan ik liever niet heb dat ze onder mijn huisgenotens' ogen komen.

Maar je hebt gelijk, ik zag al vingerprintstickjes vanaf 20 euro.
pi_38742131
U3 usbstick kopen of een encryptieprogramma en er zijn ook al programma's om te installeren die je usb beveiligen met een wachtwoord. Bij sommige fingerprintstickjes werkt de beveiliging te goed, en moet jezelf meerdere pogingen wagen voordat hij pakt (eigen ervaring) b.v. met vette vingers of als je uit de kou (van afgelopen winter) komt.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:28:06 #5
76108 bluuf
Powershell fan
pi_38785348
Met NTFS op je USB stick en encryption kom je ook een heel eind....
USB stick formatten als NTFS (als je de optie niet hebt om deze NTFS te formatteren kan je deze dmv de command prompt met het commando "convert" de boel converten naar NTFS).
Daarna kan je rechten toekennen en het bestand encrypten.
pi_38799762
quote:
Op zondag 11 juni 2006 07:54 schreef Msx-Hinter het volgende:
U3 usbstick kopen of een encryptieprogramma en er zijn ook al programma's om te installeren die je usb beveiligen met een wachtwoord. Bij sommige fingerprintstickjes werkt de beveiliging te goed, en moet jezelf meerdere pogingen wagen voordat hij pakt (eigen ervaring) b.v. met vette vingers of als je uit de kou (van afgelopen winter) komt.
Ik heb zo'n stickje gekocht, werkt wel oke...

@ Bluuf: dat is ook een goed idee, ik heb wat oude sticks op die manier geencrypt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuinkers op 13-06-2006 00:49:51 ]
pi_38806266
Via google kwam ik terecht op de volgende link:
http://www.net-security.org/article.php?id=764
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:40:07 #8
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_38806585
koop zo'n 1
pi_38807648
Je kan met truecrypt een beveiligd bestand maken, en de truecrypt software er ook opzetten, autostart bestandje maken en je kan transparant op elke pc bij je data zonder dat je software hoeft te installeren. Je plugt je usb stick in, krijgt een prompt om je wachtwoord en je kan er bij. Truecrypt is gratis en is er ook voor andere platformen dus je zit ook niet perse aan windows vast.
Unox, the worst operating system.
pi_38808337
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:28 schreef bluuf het volgende:
USB stick formatten als NTFS (als je de optie niet hebt om deze NTFS te formatteren kan je deze dmv de command prompt met het commando "convert" de boel converten naar NTFS).
Maar stel je moet wat overschrijven van een Mac, dan gaat het niet he.
pi_38808715
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:28 schreef bluuf het volgende:
Dat werkt deels... alleen onder Windows; en kun je er dan op andere machines wel bij?
Enne... dit is alleen veilig als je je compu met een wachtwoord beveiligd hebt. Anders logt je broertje gewoon onder jouw naam in en leest probleemloos je stick.
De politie kan het ook gewoon lezen, hoor.

Nee, TrueCrypt werkt onafhankelijk van de computer, is beter draagbaar (je kunt het TC bestand kopieren naar een andere compu of medium) en is veiliger (politie kan het ook niet lezen).
pi_38846961
Maar het enige nadeel aan truecrypt is dat je ondanks dat je geen software hoeft te installeren je toch rechten nodig hebt om de bijbehorende dll te draaien.
Verder een prima tool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')