abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 juni 2006 @ 21:47:38 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38734025
Als volwassene drink je met dit warme weer wat extra water. Ik kan me voorstellen dat een baby ook wat meer vocht nodig heeft nu.
Wij hebben een baby van 5 weken. Mogen we die naast de reguliere voeding ook nog wat water geven?
The End Times are wild
pi_38734067
Tuurlijk, een beetje Spa Blauw of Bar le Duc ofzo. . Die kleintjes krijgen ook dorst.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_38734085
Water of venkelthee mag en dat moet je ook zeker doen. Kleintjes drogen veel sneller uit dan volwassenen. Ik heb bij mijn dochtertje op die leeftijd ook vaak een vochtig spuugdoekje over haar hoofdje of in haar nekje gelegd zodat ze een beetje koel hoofdje bleef houden.
mooi he, alles
pi_38734095
Spa Blauw en Bar le Duc zijn zelfs beter dan gekookt kraanwater voor de flesvoeding. Veel kindjes krijgen daar krampen van, omdat het harder is dan bronwater.
Oi!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 21:56:06 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38734263
Bedankt voor de info.

Op een borstvoedings-site vond ik zojuist dit:
quote:
Borstvoeding geven in de zomer: heeft een baby extra water nodig bij warm weer?
Nu het zomer wordt en het weer warmer wordt, vragen veel moeders zich af of ze hun baby extra water moeten aanbieden naast de borstvoeding. Het antwoord daarop is kort en simpel: nee, dat hoeft niet.

De Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) adviseert dat baby's tot zes maanden exclusief borstvoeding krijgen. Dat betekent dat een baby tot zes maanden geen ander eten of drinken nodig heeft dan de moeders' melk. Dit advies geldt voor gezonde, op tijd geboren baby's over de hele wereld, dus zelfs voor baby's die in de tropen geboren worden of opgroeien.

Maar: heeft een baby dan geen dorst bij warm weer?
Een gezonde baby die goed aangeeft wat hij nodig heeft, zal bij dorst laten merken dat hij wil drinken. Als een moeder op verzoek voedt en de baby mag zovaak en zolang drinken als deze wil, dan krijgt de baby precies voldoende vocht en voedingsstoffen.

Moedermelk bevat, naast alle noodzakelijke voedingstoffen, grote hoeveelheden water. De zouten en suikers in de melk zijn precies afgestemd op wat een baby nodig heeft.

Kan extra water geven kwaad?
Een baby die zweet, verlies zouten. Door het vochttekort aan te vullen met water, kan uiteindelijk een tekort aan zouten ontstaan. In extreme gevallen kan dit leiden tot bewusteloosheid en stuipen.
Bij een baby die uitsluitend moedermelk krijgt om de dorst te lessen, zullen de zouten vanzelf weer aangevuld worden in de juiste verhouding tot het water dat in de moedermelk zit.

Moet een moeder zelf meer drinken bij warm weer?
In het algemeen geldt, dat een voedende moeder naar dorst kan drinken. Je kunt letten op je urine: als deze lichtgeel van kleur blijft, dan drink je voldoende. Het is absoluut niet noodzakelijk om zeer grote hoeveelheden water te gaan drinken.
Volgens hen kan het zelfs kwaad om de baby water te geven.
The End Times are wild
  Jubileum moderator zaterdag 10 juni 2006 @ 22:04:59 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38734542
Als je baby nog borstvoeding krijgt kun je hem/haar het beste wat vaker aanleggen met dit weer zodat hij/zij extra vocht binnen krijgt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38734634
Water telt idd als bijvoeding (zijn bijv stoffen aan toegevoegd op overheidsadvies) en 'puur' borstvoeding is dus het beste. Geef je flesvoeding dan kun je beter wel water bijgeven, omdat in flesvoeding koemelkeiwitten zitten waarvan een baby maar een bepaalde hoeveelheid per dag mag krijgen (een teveel kan schade aan bijv de nieren veroorzaken).
pi_38734702
Waarom kan water dan wel kwaad bij een kind wat borstvoeding krijgt en niet bij een kind wat flesvoeding krijgt?

Iksnappemniet. .
Oi!
pi_38734749
Maar hoe zit het dan met verlies aan zouten? (bovenstaand verhaal)
pi_38734775
altijd die enge verhalen *grr*
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:16:53 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38734967
Het allerergste is dat ze elkaar allemaal tegenspreken.
The End Times are wild
pi_38735041
Ja dat ook.
pi_38735082
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 21:50 schreef MUUS het volgende:
Spa Blauw en Bar le Duc zijn zelfs beter dan gekookt kraanwater voor de flesvoeding. Veel kindjes krijgen daar krampen van, omdat het harder is dan bronwater.
Bar-le-Duc stroomt gewoon uit de kraan.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:21:32 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38735121
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:20 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Bar-le-Duc stroomt gewoon uit de kraan.
Idd. Er wordt hier in BOZ juist geadviseerd om kraanwater te nemen, omdat de kwaliteitseisen nóg hoger zijn dan voor flessenwater.
The End Times are wild
pi_38735202
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. Er wordt hier in BOZ juist geadviseerd om kraanwater te nemen, omdat de kwaliteitseisen nóg hoger zijn dan voor flessenwater.
Ik ken heel veel moeders die dolblij waren met Spa Blauw en Bar Le Duc. Kinderen die de hele dag huilden, werden ineens hele andere, vrolijke kinderen, omdat de voeding werd aangemaakt met Spa of Bar le Duc. Geen krampen meer, geen harde poep meer.

Zal er toch wel íets goed aan zijn. .
Oi!
pi_38735231
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat Nederlands kraanwater veilig genoeg is.
pi_38735243
Maar een kind wat borstvoeding krijgt verliest wel zouten door water en een kind wat flesvoeding krijgt niet ofzo?

Ik zie 'm niet helemaal.
Oi!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:25:42 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38735277
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:23 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ik ken heel veel moeders die dolblij waren met Spa Blauw en Bar Le Duc. Kinderen die de hele dag huilden, werden ineens hele andere, vrolijke kinderen, omdat de voeding werd aangemaakt met Spa of Bar le Duc. Geen krampen meer, geen harde poep meer.

Zal er toch wel íets goed aan zijn. .
Er zit wellicht minder kalk in. Maar afgezien van dat is het kraanwater in Nederland uitstekend hoor. En Bar-Le-Duc is gewoon kraanwater uit Tilburg, als ik me niet vergis.
The End Times are wild
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:26:19 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38735297
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:24 schreef MUUS het volgende:
Maar een kind wat borstvoeding krijgt verliest wel zouten door water en een kind wat flesvoeding krijgt niet ofzo?

Ik zie 'm niet helemaal.
De moeder voorziet het kind exact van de juiste mix van zouten wanneer ze borstvoeding geeft.
The End Times are wild
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:26:34 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_38735312
Maar er zit nogal verschil in kraanwater. Hier in Noord Holland bv is het water heel hard, dan kan ik me voorstellen dat een kind kramp krijgt en baat heeft bij Spa oid, maar ergens anders waar het water zachter is is dat probleem misschien helemaal niet? zou dat kunnen?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:27:34 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38735350
Overigens, wisten jullie dat melk-klieren zich in de evolutie ontwikkeld hebben uit zweetklieren?

En dat óók een man borstvoeding zou kunnen geven, kreeg hij de juiste hormonen en werd hij voldoende gestimuleerd?
The End Times are wild
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:28:07 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38735367
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:26 schreef Belana het volgende:
Maar er zit nogal verschil in kraanwater. Hier in Noord Holland bv is het water heel hard, dan kan ik me voorstellen dat een kind kramp krijgt en baat heeft bij Spa oid, maar ergens anders waar het water zachter is is dat probleem misschien helemaal niet? zou dat kunnen?
Ja dat kan. Het is per regio verschillend.
The End Times are wild
pi_38735431
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:26 schreef Belana het volgende:
Dat geloof ik ook wel. Ik woonde eerst in Hilversum, veel harder water dan hier. Bar-le-Duc komt volgens mij uit de Utrechtse Heuvelrug. Maar goed, eigenlijk is dat ook totaal off-topic. Interessant, dat wel, maar offtopic.
pi_38735572
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:24 schreef MUUS het volgende:

Ik zie 'm niet helemaal.
Ik denk dat het beter is voeding bij te geven dan alleen water en in het geval van borstvoeding kan dat ook geen kwaad. Maar teveel flesvoeding is schadelijk dus dan kan er beter gekozen worden voor extra water.
Denk ik...
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:35:01 #25
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38735626
Het cb hier raadde Bar le Duc ten zeerste af omdat er te veel zouten in zouden zitten, Spa Blauw heeft die niet en mocht om die reden wel gebruikt worden voor het aanmaken van de flesvoeding.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_38735730
Wat raar dat er overal zoveel verschillende adviezen gegeven worden. Niet dat dat alleen in dit geval is of dat dat ooit anders is geweest, maar irritant is het wel.
Wel water, geen water, wel Bar le Duc, geen Bar le Duc... pffff. Met zo'n pasgeboren baby ben je al zo bang om iets fout te doen.

Wat kan je dan blij zijn met een bijna-kleuter-af waar je gewoon alles in kan stoppen. .
Oi!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:38:45 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38735748
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MUUS het volgende:

Wat kan je dan blij zijn met een bijna-kleuter-af waar je gewoon alles in kan stoppen. .
Bijna alles dan toch!
The End Times are wild
pi_38735792
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bijna alles dan toch!
Neenee, drugs en alcohol mag ze niet. Dáár zijn alle artsen het over eens. .
Oi!
pi_38735896
Pff zeker na zo'n heftig verhaal hier op Fok, ben je weer 10x banger.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:49:04 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_38736145
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:42 schreef Mone het volgende:
Pff zeker na zo'n heftig verhaal hier op Fok, ben je weer 10x banger.
Ja, wat verschrikkelijk.

Maar het heeft geen enkele zin om je onnodig druk te maken. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Verzorg je kind gewoon goed, zoals het hoort. Verder heb je het toch niet in de hand.
The End Times are wild
pi_38736334
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, wat verschrikkelijk.

Maar het heeft geen enkele zin om je onnodig druk te maken. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Verzorg je kind gewoon goed, zoals het hoort. Verder heb je het toch niet in de hand.
Heeft ook geen zin inderdaad. Maar toch brrr.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 22:57:14 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38736425
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:07 schreef poemojn het volgende:
Water telt idd als bijvoeding (zijn bijv stoffen aan toegevoegd op overheidsadvies) en 'puur' borstvoeding is dus het beste. Geef je flesvoeding dan kun je beter wel water bijgeven, omdat in flesvoeding koemelkeiwitten zitten waarvan een baby maar een bepaalde hoeveelheid per dag mag krijgen (een teveel kan schade aan bijv de nieren veroorzaken).
hoe zit het dan met flesvoeding waar geen gluten, koemelkeiwitten e.d. inzit?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38736428
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:27 schreef LXIV het volgende:
Overigens, wisten jullie dat melk-klieren zich in de evolutie ontwikkeld hebben uit zweetklieren?

En dat óók een man borstvoeding zou kunnen geven, kreeg hij de juiste hormonen en werd hij voldoende gestimuleerd?
Wist ik niet trouwens!
pi_38736516
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:33 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat het beter is voeding bij te geven dan alleen water en in het geval van borstvoeding kan dat ook geen kwaad. Maar teveel flesvoeding is schadelijk dus dan kan er beter gekozen worden voor extra water.
Denk ik...
Flesvoeding wordt sowieso aangemaakt met (gekookt) water, dus dan is water toch al een normaal onderdeel van het menu.
Waarom liever alleen borstvoeding: dat brengt een beschermend laagje aan aan de binnenkant van de darmen. Al 't andere voedsel (dus ook water) dat een kind binnenkrijgt kan dat laagje beschadigen, waardoor het kan zijn dat de darmen/darmflora zich niet optimaal kunnen/kan ontwikkelen. Vandaar het advies 'indien mogelijk alleen bv'. Dit geldt natuurlijk de eerste 6 mnd als een kind nog geen bijvoeding krijgt.
pi_38736606
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 22:57 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe zit het dan met flesvoeding waar geen gluten, koemelkeiwitten e.d. inzit?
Die is ook op basis van koemelk, maar is zo bewerkt dat de eiwitten voor het lichaam niet als eiwitten herkenbaar zijn (je hebt het dan over neocate ed denk ik?). Hoe het dan exact zit met max hoeveelheid weet ik niet, dat kan de fabrikant beter uitleggen denk ik. Maar er zitten misschien nog andere lichaamsvreemde stoffen in waarvoor die max van 1 liter wel geldt.
Overigens zitten in moedermelk waarschijnlijk wel wat gluten (er wordt nu onderzoek gedaan naar de hypothese dat vroege geleidelijke introductie van gluten via moedermelk juist de factor zou zijn waardoor moedermelk coeliakie helpt voorkomen).
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:05:08 #36
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38736658
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:03 schreef poemojn het volgende:

[..]

Die is ook op basis van koemelk, maar is zo bewerkt dat de eiwitten voor het lichaam niet als eiwitten herkenbaar zijn (je hebt het dan over neocate ed denk ik?). Hoe het dan exact zit met max hoeveelheid weet ik niet, dat kan de fabrikant beter uitleggen denk ik. Maar er zitten misschien nog andere lichaamsvreemde stoffen in waarvoor die max van 1 liter wel geldt.
Overigens zitten in moedermelk waarschijnlijk wel wat gluten (er wordt nu onderzoek gedaan naar de hypothese dat vroege geleidelijke introductie van gluten via moedermelk juist de factor zou zijn waardoor moedermelk coeliakie helpt voorkomen).
zit geen koemelk in..

Op basis van vrije aminozuren
* Volledige (monomere) zuigelingenvoeding
* Vrij van gluten, lactose, galactose, sacharose en koemelkeiwit
* Bevat MCT-olie

bij de andere ha voedingen zit idd wel koemelk in maarzo gemaakt dat het niet zo wordt opgenomen i.d.d.
pi_38736779
ik zit even te zoeken nu
quote:
Wat is het verschil tussen een eiwithydrolysaat en een voeding op basis van vrije aminozuren?

Hydrolysaten zijn voedingen waarvan de eiwitten zijn gesplitst tot kortere keten peptiden. Een voeding op basis van vrije aminozuren is een voeding die geen korte keten peptiden meer bevat maar alleen de losse aminozuren. Er zijn voedingen op basis van wei-eiwit hydrolysaat maar ook op basis van caseinehydrolysaat. De korte keten peptiden worden door het immuunstelsel niet meer als lichaamsvreemd herkend waardoor de allergische klachten niet meer optreden. Volgens de Landelijke Standaard voor voedselovergevoeligheid is een wei-eiwithydrolysaat de eerste keus voeding. Het is mogelijk dat erg gevoelige kinderen zelfs bij gebruik van een wei-eiwithydrolysaat nog klachten vertonen. Dan biedt een voeding op basis van vrije aminozuren (Neocate) uitkomst. Een allergische reactie is dan nagenoeg uitgesloten.
Neocate is dus nog weer wat stapjes verder dan Pepti en Nutramigen ed.
Maar waar denk jij dat ze die vrije aminozuren uit halen?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:10:02 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38736823
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:08 schreef poemojn het volgende:
ik zit even te zoeken nu
[..]

Neocate is dus nog weer wat stapjes verder dan Pepti en Nutramigen ed.
Maar waar denk jij dat ze die vrije aminozuren uit halen?
neocate is idd het verste stapje.. en uh geen idee mij is verteld dat er iig niks met koemmelkeiwitten te maken had
pi_38737565
ik heb het op een ander forum gevraagd, als ik daar antwoord krijg kom ik er nog op terug

en verder is dit wel een interessant uitstapje in dit topic voor mij.. heb de nieuwste uitgebreide regels mbt preventie voedselallergie gevonden en nu blijkt dus dat myrthe idd pepti had moeten hebben preventief als ze flesvoeding gekregen had, en dat 't erg goed mogelijk is dat haar krampen en huilen de eerste weken al te maken had met de normale flesvoeding die t ziekenhuis haar gegeven heeft en dat geldt voor deze baby dan dus ook weer
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:41:47 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38737779
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:33 schreef poemojn het volgende:
ik heb het op een ander forum gevraagd, als ik daar antwoord krijg kom ik er nog op terug

en verder is dit wel een interessant uitstapje in dit topic voor mij.. heb de nieuwste uitgebreide regels mbt preventie voedselallergie gevonden en nu blijkt dus dat myrthe idd pepti had moeten hebben preventief als ze flesvoeding gekregen had, en dat 't erg goed mogelijk is dat haar krampen en huilen de eerste weken al te maken had met de normale flesvoeding die t ziekenhuis haar gegeven heeft en dat geldt voor deze baby dan dus ook weer
idd , als er hier een tweede gaat komen moet hij/zij ook hypo allergene voeidng starten of bv wat ik dan wel wil gaan proberen

En idd een leuk zijweggetje geeft mij wat info en vast ook practisch voor anderen het is vrijlastig om juiste informatie te vinden over met name de neocate.. omdat die zo zeldzaam in zijn gebruik is..
pi_38737944
Ja, ik heb nog geen antw gehad maar kwam dit tegen
quote:
Hoe frisomel verschilt is ene lastige discussie. Ik zal het proberen uit
te leggen.

In melk zitten verschillende soorten eiwitten. Zo'n eiwit zit heel
ingewikkeld in elkaar opgevouwen, denk aan een kluwen wol dat in de war
is. Maar, die vorm is altijd aanwezig en verandert nooit. Het lichaam
herkent een eiwit niet doordat het lichaam het hele eiwit bekijkt, maar
het bekijkt bepaalde hoekjes die uniek zijn. Dat noemen we epitopen.

In melk zijn alle epitopen intakt, want er is niks met de melk gedaan.
(Eiwit in geitenmelk heeft ook een paar epitopen die lijken op de
epitopen uit koemelk, vandaar mogelijke kruisreactie). Ga je nou de
melk-eiwitten kapotmaken, dan kun je het eiwit kapotmaken zónder dat je
alle epitopen kapot maakt. Stel, het eiwit gaat door de helft. Dan is er
best een kans dat er een paar epitopen intact zijn. Hoe meer je de melk
bewerkt (hydroliseert), hoe minder kans op nog intakte epitopen.
Sommige allergische kinderen reageren alleen maar op bepaald epitopen en
kunnen met een minder bewerkte melk toe. Ander, meer allergische
kinderen hebben extra bewerkte melk nodig. Zoals Nutramigen. En dan, als
je de melkeiwitten helemaal kapot maakt, dan blijven alleen aminozuren
over ... en dan heb je Neocate. Daar kun je niet allergisch op reageren,
want aminizoren zijn geen eiwitten en hebben geen epitopen meer.
Dus dan lijkt 't wel gewoon koemelk te zijn, maar dan volkomen onherkenbaar gemaakt.

en evenstar, voor een 2e zou ik 't dan eens navragen, of dit eens lezen: kopje 'Preventie of behandeling van koemelkallergie?' op http://homepages.onsnet.n(...)allergenemelk.html#2 , klinkt alsof je dan preventief aan de nutramigen zou moeten (?) maar 't is dan de vraag of je verzekering dat preventief wil vergoeden.
pi_38746090
bij Amber zijn we gelijk begonnen met hypoallergene voeding ivm allergie van Michel. Kregen we van een ha op de hap te horen dattie dt maar raar vond. Uiteindelijk is ze tochook overgegaan op Frisi Allergycare

Wij gebruiken wel Bar le Duc voor het maken van de flesjeshebben een loden waterleiding. Staat op de verpakking dat het geschikt is voor het bereiden van babyvoeding.

Met deze warmte geef ik Amber wat vaker diksap en ik warm de flesjes met voeding niet op.

Hoe zit het trouwens met babies en airco?? Het is hier niet te harden in huis en we willen een airco aan gaan schaffen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38746237
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:47 schreef poemojn het volgende:
Dus dan lijkt 't wel gewoon koemelk te zijn, maar dan volkomen onherkenbaar gemaakt.
Twee reacties gehad daar die ik hier nu citeer:
quote:
In het boekje 'Productinformatie zuigelingenvoeding 2005' staat bij dit product de voetnoot'Allergenen. Bevat ingrediënten uit soja en vis'. Waarschijnlijk zijn dat dat dus de bronnen van eiwit. Maar dat betekent niet opeens dat ze er dan meer dan de voorgeschreven maximumhoeveelheid van mag, want ook dit is een kunstvoeding met allerlei ingrediënten waarvan de niertjes maar een maximum van kunnen verdragen.
quote:
Er kunnen ook eiwitten uit insekten of algen gebruikt worden. Dat zijn hoogwaardige, goed opneembare eiwitten. De meeste mensen vinden dat alleen vies klinken.
Maar dat heeft, zoals Heleen al zei, geen invloed op de totale hoeveelheid die een kind per dag mag hebben.
Wil je het echt weten dan moet je Nutricia bellen denk ik.

Airco schijnt niet goed te zijn om je huis droog en stofvrij te houden dus wordt op deze site afgeraden. Ik zou 't zelf wel gebruiken denk ik, kijken hoe je kind erop reageert, en hij hoeft niet perse uren per dag aan toch?
pi_38746312
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:17 schreef poemojn het volgende:

Airco schijnt niet goed te zijn om je huis droog en stofvrij te houden dus wordt op deze site afgeraden. Ik zou 't zelf wel gebruiken denk ik, kijken hoe je kind erop reageert, en hij hoeft niet perse uren per dag aan toch?
nee waarschijnl;ijk alleen als amber slaapt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 11 juni 2006 @ 13:21:44 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38746373
dank poemojn misschien idd eens bellen/mailen.

Airco is niet aan te raden beter een ventilator halen die aan het plafond kan of zoiets
pi_38746558
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:21 schreef _evenstar_ het volgende:
dank poemojn misschien idd eens bellen/mailen.

Airco is niet aan te raden beter een ventilator halen die aan het plafond kan of zoiets
heb een hele grote ventilator en een kleintje maar het enige dat die doen is de warme lucht verspreiden en een ventilator aan het plafond kan hier niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38748780
evenstar mij is toen verteld dat je het moet bekijken als melk dat voor verteerd is. Het is in zulke kleine stukjes gemaakt dat de darmen weinig hoeven te doen om de stoffen op te nemen.
  zondag 11 juni 2006 @ 16:05:55 #48
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38751101
Je kunt ook de airco laten draaien voordat de kleine naar bed gaat.. dan is het redelijk koel om in te slapen maar hoeven ze niet onder een draaiende airco te liggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 11 juni 2006 @ 16:50:27 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_38752402
zo doen wij het in onze eigen slaapkamer ook idd, want dat ding maakt sowieso te veel herrie om bij te slapen, maar het is wel aangenaam om te gaan slapen idd. je kan ze instellen dat ie bv koelt totdat het 23 graden is, das ook weer niet te koud.
stormy waters...
sailin'
pi_38779069
23 graden is aangenaam, daar teken ik voor. Momenteel is het 28,5... Amber slaapt heel veel en eet slecht..

De airco komt ws. in de woonkamer te hangen, vaste airco, dus dan is het al lastig om hem p Ambers kamer te zetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')