abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38721653
Mijn nieuw aangelegde waterleiding lekt bij de sok. Ik dacht dit dus even te fixen door de randen van de sok opnieuw even te solderen. Maar dit lukt niet omdat er nog water in de leiding zit. (leidng zit lager dan de tappunten) Wat is nu de manier om dit euvel te verhelpen? Moet ik nu die sok verwijden en het opnieuw doen? Zie koppeling voor een foto van de situatie.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

http://picserver.student.utwente.nl/v/12CSS15MTFFC
pi_38721702
duct tape
...nothing happens until you make it happen...
pi_38721731
Kun je de leiding niet leegblazen met compressor? Even de kraan open, ergens de luctslang van de compresoor er op en je blaast ook het leidinggedeelte onder het tappunt leeg.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 10 juni 2006 @ 14:07:09 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_38721967
Hoofdkraan dicht en tapkraan open een optie?
pi_38722048
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:07 schreef qltel het volgende:
Hoofdkraan dicht en tapkraan open een optie?
Wat ik begreep zit dat deel van d leiding onder het tappunt.
pi_38722117
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:10 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Wat ik begreep zit dat deel van d leiding onder het tappunt.
opnieuw maken! en evt meteen een aftappunt maken?
pi_38722376
En hoe verwijder ik die sok zonder al teveel geweld?
pi_38723093
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:24 schreef wimmie123 het volgende:
En hoe verwijder ik die sok zonder al teveel geweld?
doorzagen een idee?
pi_38723738
ik zou het met explosieven doen.....

als je niet eens weet hoe je een leiding door moet zagen, is het dan wel verstandig om het zelf te doen?
pi_38728578
Hiervoor zijn ook zogenaamde reperatie koppelingen. Zijn knelkoppelingen die langer zijn dan normaal.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 19:53:51 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38730878
Leiding doorzagen mof er tussen en alles even opnieuw solderen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38731581
Zolang er water in de leiding zit is het niet goed te repareren, vlak bij de sok doorzagen, leiding droog maken en opnieuw solderen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_38740006
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 18:43 schreef Wojworshebn het volgende:
Hiervoor zijn ook zogenaamde reperatie koppelingen. Zijn knelkoppelingen die langer zijn dan normaal.
knelkoppelingen zijn kut

werkt de leiding met kraantjes open ( overal ) en dan net zo lang warm stoken ook niet? water gaat vanzelf wel koken dan hoepelt t ook wel op
pi_38742727
Er is niks kut aan goede knelkopplingen, zeker niet op plekken waar je later nog normaal bij kunt.

Beter een goed gemonteerde knelkoppeling, dan een slecht gesoldeerde verbinding.

@TS: Gebruik zo'n reparatieknelkoppeling wat Wojworshebn ook al voorstelde.
pi_38744195
quote:
Op zondag 11 juni 2006 09:47 schreef Marsepein het volgende:
Er is niks kut aan goede knelkopplingen, zeker niet op plekken waar je later nog normaal bij kunt.

Beter een goed gemonteerde knelkoppeling, dan een slecht gesoldeerde verbinding.

@TS: Gebruik zo'n reparatieknelkoppeling wat Wojworshebn ook al voorstelde.
True true maar dr gaat niks boven een goede soldeer verbinding :p
pi_38749819
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Leiding doorzagen mof er tussen en alles even opnieuw solderen
Lijkt me ook de enige en beste oplossing. Waarschijnlijk krijg je dan 2 sokjes. Niets zo lastig als solderen met een leiding die niet boven de 100 graden uitkomt.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_38750995
Dude, ik zie geeneens soldeertin langs de randen van die sok?
Heb je dat niet gebruikt ofzo???

Normaal werkwijze is:
Uiteindes leidingen schuren
Binnenkant sok schuren
Vloeimiddel op uiteinde leidingen smeren
Het geheel in elkaar plaatsen
Heet poken, af en toe met soldeertin tegen de naden tappen om te kijken of het al smelt
Smelt en vloeit het, voeg je ongeveer evenveel tin toe als dat je leiding dik is. Op beide naden uiteraard.

Wat het gebruik van een knelkoppeling betreft, ik persoonlijk gebruik ze liever niet op plekken waar ik later niet/moeilijk bij kan.

[ Bericht 43% gewijzigd door Menn0 op 11-06-2006 16:09:52 ]
  zondag 11 juni 2006 @ 20:42:22 #18
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38759424
quote:
Op zondag 11 juni 2006 15:27 schreef twixx het volgende:

[..]

Lijkt me ook de enige en beste oplossing. Waarschijnlijk krijg je dan 2 sokjes. Niets zo lastig als solderen met een leiding die niet boven de 100 graden uitkomt.
Ja, dat gaat niet

Maar als TS de leiding niet leeg krijgt, en zeker weet dat daar 't laagste punt is, waarom zaagt-ie 'm daar dan niet door, zet er een mooi T-stukje in, waar-ie vervolgens een aftapkraantje op zet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38763155
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:42 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, dat gaat niet

Maar als TS de leiding niet leeg krijgt, en zeker weet dat daar 't laagste punt is, waarom zaagt-ie 'm daar dan niet door, zet er een mooi T-stukje in, waar-ie vervolgens een aftapkraantje op zet?
leek mij ook! altijd handig
  zondag 11 juni 2006 @ 22:38:13 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38763676
Tenzij die leiding in de vloer ligt... dan heb je een probleem.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38764489
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:38 schreef gronk het volgende:
Tenzij die leiding in de vloer ligt... dan heb je een probleem.
moauw die paar druppels water?
  zondag 11 juni 2006 @ 22:58:17 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38764545
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw die paar druppels water?
Dat aftapkraantje moet naar beneden... dat gaat niet als de vloer het laagste punt is..
pi_38788571
als het wicu is (uitgegloeid koper wat op rol zit) kan je niet zomaar knellen,dan zul je nog steunbusjes moeten gebruiken.

maar om deze goed te repareren zul je dat sokje eruit moeten zagen,de leiding doorblazen met bijv. een compressor zodat echt AL het water eruit is.

dan ga je naar bouwmarkt of groothandel en haal je roodkoperen sokjes,je moet diegen hebben zonder rand erin maar met van die ingeslagen puntjes....even wegvijlen met een rattestaart en je hebt een schuif-soldeersok!

en natuurlijk een stukje nieuw koper.

en als je klaar bent afpersen en mantel op de leiding doen....beton/specie tast koper aan op den duur.

zowieso heb ik al veel te veel ellende gezien met vrij nieuwe huizen en soldeerverbindingen in de vloer.....
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')