abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38707142
Deze grand old man van de Nederlandse verslaggeving is kundig en rustig en probeert niet grappig en origineel te zijn maar geeft gewoon commentaar. Dat is namelijk zijn vak.

Evert ten Napel

Geboren op: 24-03-1944
Functie: Verslaggever/Commentator
In dienst sinds: 1982

Favoriete sport: Voetbal.

Mooiste sportmoment: De winst van Evert van Benthem in de Elfstedentocht van 1985.

Leukste sporter: Zeljko Petrovic. Ik heb met hem altijd prachtige gesprekken, omdat hij zegt wat hij denkt.

Grootste blunder: Daar moet ik nog lang over nadenken…

Onhebbelijkheden: Nogal doordrammerig en als voetballer buitengewoon gemeen.

Wat maakt je kwaad: Oneerlijkheid en als mensen achter de rug om kletsen.

Sportboek: ‘Bijgeloof in de sport’, dat ik zelf geschreven heb en het Engelse voetbaljaarboek.

Onmisbaar tijdschrift: Voetbal International en dan vooral de feiten.

Wie of wat heeft de meeste invloed gehad op je carrière: Herman Kuiphof, mijn grote voorbeeld.

--------------------------------------------------------------------------

Zijn dochter werkt bij De Wedstrijden als commentator.
pi_38707182
ik hoor nooit een vrouw bij De Wedstrijden
pi_38707204
Ik vind zijn stem wel aangenaam om naar te luisteren. Beter dan de rest.
pi_38707212
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:19 schreef DrDentz het volgende:
ik hoor nooit een vrouw bij De Wedstrijden
Ze heeft een mannenstem, denk ik.

Er staat deze week een interview met haar in De Journalist en daar staat het, maar misschien maakt ze vooral filmpjes.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 9 juni 2006 @ 21:22:10 #5
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38707250
Leuke opa
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2006 @ 21:22:27 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_38707259
Jezus zijn antwoorden zijn nog saaier dan zijn commentaar.

Dat ie zijn grootste blunder niet meer herinnert neigt naar megalomanie.

Ik weet het wel Evert. 'Ja dat is hem' riep je bij het doelpunt tegen de moffen in 88.

Luister eens naar het radiocommentaar van jack van Gelder en je weet hoe het had gemoeten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38707330
ik vind het meer naar megalomanie ruiken dat hij z'n eigen geschreven boek als favoriete sportboek noemt
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2006 @ 21:25:43 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_38707371
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:24 schreef DrDentz het volgende:
ik vind het meer naar megalomanie ruiken dat hij z'n eigen geschreven boek als favoriete sportboek noemt
Nu je het zegt ja

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_38707379
Je kunt je af en toe heerlijk aan hem ergeren...
pi_38707398
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:22 schreef tong80 het volgende:

Ik weet het wel Evert. 'Ja dat is hem' riep je bij het doelpunt tegen de moffen in 88.

Luister eens naar het radiocommentaar van jack van Gelder en je weet hoe het had gemoeten.

Jack is radio is een heel ander vakgebied. Ik walg van die gasten die bij elke pass moeten zeggen dat er pass wordt gegeven. Dat zie ik zelf ook wel betweter.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 9 juni 2006 @ 21:31:42 #11
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_38707561
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:22 schreef tong80 het volgende:

Radio en tv zijn wel wat anders , en waarom moet jij altijd naar het verleden kijken btw dit hele WK forum vol
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_38707849
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:31 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Radio en tv zijn wel wat anders , en waarom moet jij altijd naar het verleden kijken btw dit hele WK forum vol
Ach, dat hebben sommige mensen die wat ouder zijn, dat moet je ze maar niet kwalijk nemen.

De vergelijking met Van Gelder slaat nergens op. Is een aardige radio-commentator maar lult vaak ook maar wat en zou op tv echt een verschrikking zijn.

Ten Napel doet het nu al weer heel leuk bij Polen - Ecuador. Gezellige weetjes over Smolarek en Radomski en mooie sfeerbeschrijvingen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:43:45 #13
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_38707962
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ten Napel doet het nu al weer heel leuk bij Polen - Ecuador. Gezellige weetjes over Smolarek en Radomski en mooie sfeerbeschrijvingen.
En dat zijn juist zijn sterke kanten vind ik. Hij heeft een hele aangename stem en je hoort dat hij ook net als de rest van de wereld Live zit te kijken.
Ik denk dat er genoeg presentatoren zijn die dat niet kunnen hoor, die sfeer overbrengen.
( ik heb dus alleen geluid van de tv en geen beeld en juist dankzij hem kan ik de wedstrijd goed volgen :-P )
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2006 @ 21:44:21 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_38707981
Ja de sfeerbeelden zijn uniek. Niemand die zo een stadion kan beschrijven.

vrijdag 9 juni 2006 @ 21:46:04 #15
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38708031
Ik vind z'n stem prettig.
En Jack van Gelder, los van de emotie, is die nou zo origineel in z'n uitlatingen?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_38708070
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:46 schreef Thelonious het volgende:
Ik vind z'n stem prettig.
En Jack van Gelder, los van de emotie, is die nou zo origineel in z'n uitlatingen?
Koning van de flauwe grappen op de radio. En kritiekloos omdat hij bij iedere club of ploeg of land vrienden heeft zitten. Hij kan nooit echt scherp zijn.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:02:01 #17
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_38708566
Stoor me nooit aan hem. Vind zijn stemgeluid een vanzelfsprekendheid bij een wedstrijd. Ik kan Snoeks en Ten Napel ook eigenlijk amper uit elkaar houden. Vind ze beide gewoon degelijk en goed. De enige tv-commentatoren die ik echt bagger vind zijn Henk Kok en Frank Kramer.
pi_38708676
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:02 schreef Cruoninga het volgende:
Stoor me nooit aan hem. Vind zijn stemgeluid een vanzelfsprekendheid bij een wedstrijd. Ik kan Snoeks en Ten Napel ook eigenlijk amper uit elkaar houden. Vind ze beide gewoon degelijk en goed. De enige tv-commentatoren die ik echt bagger vind zijn Henk Kok en Frank Kramer.
Helemaal mee eens, hoewel ik Ten Napel een wat lekkerder stemgeluid vind hebben dan Frank Snoeks. Frank Kramer is echt verschrikkelijk bagger, echt een ramp. Zijn stopwoord is "beroerd", echt alles noemt hij beroerd. En altijd kromme zinnen: "Kroatie, altijd een team met techniek en een normale dosis hardheid... Maar als het in de eerste wedstrijden niet lukt kan dat nog wel eens beroerd worden...". Of: "U weet het: je bent altijd zo goed als je wisselspelers" (beide uitspraken heb ik gisteren gehoord op Eurosport). Philip Kooke vind ik trouwens ook een verschrikking.
Maar goed, Evert dus. Gewoon goed!
pi_38708805
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:31 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Het is eigenlijk niet anders, het is beide live, men kijkt de wedstrijd en geeft het commentaar. Jack zou net zo goed commentaar kunnen geven op tv als op radio, en Evert net zo goed op radio als op tv. Toch.
pi_38708867
Ik vind Evert ook een fijne stem hebben. Ook fijn om op de achtergrond te hebben als je nog dingen wilt doen, maar de wedstijd toch wilt volgen. Hij tettert iig niet zo in je oor.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:12:03 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38708895
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:11 schreef MissX het volgende:
Ik vind Evert ook een fijne stem hebben. Ook fijn om op de achtergrond te hebben als je nog dingen wilt doen, maar de wedstijd toch wilt volgen. Hij tettert iig niet zo in je oor.
Hij tettert inmiddels anders al de hele wedstrijd de grootste onzin uit mijn speakers hoor. Vind 'm irritant hard schreeuwen. En als je zo'n duidelijk geval van gelijk staan na herhaling nog steeds als buitenspel blijft zien, dan ben je gewoon een domme bokkelul.
pi_38708916
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:12 schreef twi het volgende:

[..]

Hij tettert inmiddels anders al de hele wedstrijd de grootste onzin uit mijn speakers hoor. Vind 'm irritant hard schreeuwen.
Zet je tv dan zachter.
pi_38708926
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:09 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Het is eigenlijk niet anders, het is beide live, men kijkt de wedstrijd en geeft het commentaar. Jack zou net zo goed commentaar kunnen geven op tv als op radio, en Evert net zo goed op radio als op tv. Toch.
Nee. Op tv voegt de commentator eigenlijk maar weinig toe, terwijl een commentator op de radio juist enorm belangrijk is. Vind ik een groot verschil. Als Jack op zijn "radiowijze" commentaar op tv gaat geven dan word je gek. En als Evert op de radio op zijn wijze commentaar geeft, vallen er lange stiltes, weet je niet wat er aan de hand is en wordt het dus erg saai.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:13:02 #24
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38708929
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:12 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zet je tv dan zachter.
Dat kan niet, dan hoor ik de sfeer van het stadion niet meer.
pi_38708941
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:09 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Niet mee eens, bij tv spreken de beelden vaak en kan je dus af en toe stiltes laten vallen. En hoef je niet iedere pass, iedere beweging te vermelden. Op de radio moet dit wel. Daar kan je moeilijk een minuutje gaan zitten zwijgen. Dan gaat iedereen geheid aan ze knoppen draaien wtf me radio doet het niet meer
Door deze verschillen moet je een wedstrijd dus ook heel anders becommentarieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')