abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:19:08 #26
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_38695120
Rook je ElisaB?
Want dat kan ook de oorzaak zijn. Ik had er ook een bepaalde periode last van en na een bezoekje aan de dokter bleek het roken dus de oorzaak te zijn. Daar moest ik dan medicatie voor nemen (Loftyl), maar die bekwamen me niet zo goed en het idee dat je medicatie moet nemen omdat je rookt is natuurlijk ook compleet belachelijk. Lang heb ik die medicatie dus niet genomen en ben nu al succesvol 3 weken gestopt.
Jusqu'ici tout va bien
pi_38695194
Hyperventilatie?
pi_38700331
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:21 schreef Marsepein het volgende:
Hyperventilatie?
Waarom zeg je dat als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook last van de klacht die ts ook heeft maar ook van hyperventilatie (sinds ik ernstig ziek ben geweest). Wat is het verband precies etc.?
pi_38701366
Bij hyperventilatie onstaat een tekort aan zuurstof (Of een overschot aan koolstofdioxide dat weet ik niet exact) wat tintelende vingers tot gevolg kan hebben.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 18:50:35 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_38702437
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:16 schreef Marsepein het volgende:
Bij hyperventilatie onstaat een tekort aan zuurstof (Of een overschot aan koolstofdioxide dat weet ik niet exact) wat tintelende vingers tot gevolg kan hebben.
Ik geloof niet dat ik last heb van hyperventilatie

Het wordt overigens inmiddels al minder. Dus wie weet is het aan het over gaan. Heb ik er gewoon vannacht een beetje op liggen slapen of zo
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_38743493
Van oppervlakkig ademhalen krijg je ook tintelende vingers en/of tenen.
pi_38762564
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:19 schreef HPoi het volgende:
[..]
hm ja, Ik heb dit effect op placebo gegooid en bij mij is het nu ook weg zonder die vitaminen. Echt ik was er ook eerst van overtuigd dat ik dat waarschijnlijk nodig had, (ik had alle symptonen die je van B12 tekort kan krijgen, tenminste zoals een paar pers. op internet beweren) maar het is nu weg zonder rare beweringen omtrend B12.
Okee negeer het maar en doe VitB12 injecties bij een VitB12 tekort af als placebo. Wist je dat één van de verschijnselen van een ernstig VitB12 tekort verwardheid en zelfs dementie kan veroorzaken?
Wil jij dat risico lopen?

Is het bij jou al overgegaan, ElisaB?
  zondag 11 juni 2006 @ 22:10:28 #33
64387 ioor
be cool!
pi_38762616
Klinkt inderdaad als een zenuw probleem, heb je ook krachtsverlies?
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  zondag 11 juni 2006 @ 22:13:41 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38762736
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:54 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb het wel vaker, maar nu weer: een tintelende duim, wijsvinger en middelvinger. Alsof ze slapen. Iemand enig idee hoe je daarvan afkomt?
Heb je overigens nog rare dingen gedaan met je arm? Ik heb het zelf ook, maar dat is ontstaan door een verkeerde ligging van mijn arm. Daarbij wordt overigens verwacht dat het, na lange tijd, vanzelf weer verdwijnt.
pi_38793678
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:09 schreef Mirre het volgende:

[..]

Okee negeer het maar en doe VitB12 injecties bij een VitB12 tekort af als placebo. Wist je dat één van de verschijnselen van een ernstig VitB12 tekort verwardheid en zelfs dementie kan veroorzaken?
Wil jij dat risico lopen?

Is het bij jou al overgegaan, ElisaB?
Ah, je bent dokter?

Ik had ook krachtverlies in mijn armen en benen. Mijn linkerarm was helemaal verkrampt, en het leek net alsof het een kwartslag gedraaid was. (rust hielp niet) Ik kon een opa nog niet bijhouden met lopen, en als ik in bed lag waren mijn benen loodzwaar. Ik had ook pijnlijke steken in mijn tenen en vingers en zware ogen.

Tevens werd ik vaak duizelig en kreeg dan bijna geen adem meer zo leek het.
Vaak ook verward (too much info.) met duizeligheid en pijn op de borst.

Ook een paar weken rondgelopen met een dichtgeknepen keel en een levenloze linkerarm s'nachts. Als ik die met mijn andere arm omhoog hielp zakte die als een plumpudding weer terug. Na een paar keer omhoog brengen deed die arm het weer en dan had ik dus wel veel last van een soort constante injectieprik in mijn oksel en speldenprikjes.

Tevens hevig brandende voeten (brandende vloeistof leek het, niet op te lopen) en brandende flitsen door het lichaam.

Alles weg, maar soms ook weer last in lichte mate van verkeerd ademhalen (hoge hartslag in rust (90 beats per minuut terwijl ik normaal zo'n 60 heb) en vermoeide spieren, etc. Bij mij is het allemaal (psychologische) stress. (waarvan je zenuwstelsel en spieren oververmoeid raken zeg maar + verkeerd ademhalen, etc.)

PS: mijn B12 waarde is nooit gemeten, want de dokteren zeggen dat dat de oorzaak niet is.

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 12-06-2006 22:17:06 ]
  maandag 12 juni 2006 @ 22:33:53 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38795037
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je overigens nog rare dingen gedaan met je arm? Ik heb het zelf ook, maar dat is ontstaan door een verkeerde ligging van mijn arm. Daarbij wordt overigens verwacht dat het, na lange tijd, vanzelf weer verdwijnt.
Hoe lang is lange tijd heb namelijk al even last van af en toe een tintelend gevoel in een pink
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 12 juni 2006 @ 22:38:36 #37
33954 ElisaB
pi_38795280
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:13 schreef Alicey het volgende:
Het duurt bij mij nooit langer dan een paar uur en ik heb het eens in de zoveel maanden. Ik sta er altijd mee op, dus ik vermoed dat ik er wel op zal hebben gelegen dan of zo.

In elk geval is het nu weer over. Ik heb gezwaaid, armen hoog, armen laag, water... niets hielp echt. Maar gelukkig ging het dus zoals het was gekomen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:27:51 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38802743
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe lang is lange tijd heb namelijk al even last van af en toe een tintelend gevoel in een pink
In dit geval totaal zo'n 5 maanden.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:28:23 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38802751
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Het duurt bij mij nooit langer dan een paar uur en ik heb het eens in de zoveel maanden. Ik sta er altijd mee op, dus ik vermoed dat ik er wel op zal hebben gelegen dan of zo.

In elk geval is het nu weer over. Ik heb gezwaaid, armen hoog, armen laag, water... niets hielp echt. Maar gelukkig ging het dus zoals het was gekomen
Mooi zo

Misschien eens opletten hoe je ligt, en je ook vragen er een beetje op te letten.
  maandag 8 september 2008 @ 22:45:51 #40
33954 ElisaB
pi_61487264
Ow, ik heb het weer

Inmiddels (een paar weken geleden al) naar de dokter geweest en dit meteen even nagevraagd. Het is inderdaad een zenuw die knel zit ergens (hals, schouder << daar ergens tussen). Het trucje om dat te achterhalen was heel simpel: dok trok aan mijn arm en ik moest over mijn andere schouder kijken. Toen kwam het direct (of het ging weg; dat weet ik niet meer).

Ik heb een verwijzing voor de fysio gekregen, maar ben nog niet geweest
pi_61487819
Ik had het ook, heb gelijk een ander kussen gekocht en matras!

Bij mij zat het in de pink en ringvinger, naar fysio geweest, heeft niks geholpen.
Heeft toch een aantal maanden getinteld en nu is het over.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 8 september 2008 @ 23:22:21 #42
33954 ElisaB
pi_61487956
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:10 schreef Oblivion het volgende:
Ik had het ook, heb gelijk een ander kussen gekocht en matras!

Bij mij zat het in de pink en ringvinger, naar fysio geweest, heeft niks geholpen.
Heeft toch een aantal maanden getinteld en nu is het over.
Bij mij nog steeds in duim en wijsvinger (en achterkant bovenarm). Heel irri

Een nieuw matras en kussen heb ik bij mijn vorige revisie al gekocht
pi_61487987
Ja, en sindsdien heb je het!
pi_61488002
Nee, dat weet ik niet, maar bij mij was het zeer duidelijk een te hard matras.
  dinsdag 9 september 2008 @ 00:02:16 #45
33954 ElisaB
pi_61488614
Ik had eerst op rechts belabberd veel pijn (van mijn schouder, schuin naar beneden richting het borstbeen). Ik heb me toen een compleet aangepaste werkplaats laten aanmeten (en dus een nieuwe bedinrichting gekocht) en sindsdien gaat dat stukken beter. Maar nu heb ik last op links.

Echt lieve Obli, ik ben een kneusje
pi_61503368
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 00:02 schreef ElisaB het volgende:
Ik had eerst op rechts belabberd veel pijn (van mijn schouder, schuin naar beneden richting het borstbeen). Ik heb me toen een compleet aangepaste werkplaats laten aanmeten (en dus een nieuwe bedinrichting gekocht) en sindsdien gaat dat stukken beter. Maar nu heb ik last op links.

Echt lieve Obli, ik ben een kneusje
Dus als ik op je naveltje druk, val je uit elkaar?
  dinsdag 9 september 2008 @ 17:42:49 #47
33954 ElisaB
pi_61503935
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:19 schreef Oblivion het volgende:
Dus als ik op je naveltje druk, val je uit elkaar?
Als je erin blaast in elk geval wel

pi_61504562
Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent...
Rot gevoel.
pi_61504829
quote:
Op maandag 8 september 2008 22:45 schreef ElisaB het volgende:

Ik heb een verwijzing voor de fysio gekregen, maar ben nog niet geweest
Sterkte met fysio.. Het schijnt ook niet altijd even prettig te zijn..

Aan de andere kant, zolang het middel niet erger is dan de kwaal..
pi_61505765
CTS

Tintelingen daar passen daar precies bij.

Even naar de huisarts dus.
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')