abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38683273
Hey ik heb sinds kort ontdekt dat ik sociale angst stoornis heb.Het is echt heel irritant ik durf niet eens me alleen (Zonder vrienden bij me) in een groep te zijn (School-als iemand ziek is die ik mag bijv.) Ik raak helemaal in paniek enzz..Ik heb er erg last van ik durf niet eens alleen naar buiten/op een sport en andere dingen.
Ik ga dus binnenkort naar de phsygoloog maar heeft dat bij mensen geholpen?

Groetjes

Voor de mensen die niet precies weten wat het is:

"Sociale fobie, ook sociale-angststoornis genoemd, betekent een verpletterende angst en buitensporig onbehagen bij alledaagse sociale situaties. Mensen met sociale fobie voelen een voortdurende, intense en voortdurende angst om door anderen te worden bekeken en beoordeeld. Ze zijn bang om zich te gedragen op een manier die vernederend of beschamend is. Hun angst kan zo hevig zijn dat het het werk of de school en ook andere gewone activiteiten, belemmert. Hoewel veel mensen met sociale fobie erkennen dat hun angst om bij mensen te zijn extreem of onredelijk is, zijn ze niet in staat die te onderdrukken. Soms maken ze zich reeds dagen of weken vóór een angstaanjagende situatie zorgen. Sociale fobie kan beperkt blijven tot één bepaald type situatie, zoals de angst om te spreken in formele of informele situaties of de angst om te eten of te drinken in gezelschap van anderen. In zijn ergste vorm kan de angst zo groot zijn dat iemand symptomen gewaarwordt gedurende bijna de hele tijd dat er andere mensen in de buurt zijn. Sociale fobie kan erg ondermijnend zijn en kan mensen op sommige dagen zelfs belemmeren om naar het werk of naar school te gaan."
pi_38683481
Ik denk dat het toch een soort van faalangst is, zeg maar dat je bang bent voor wat anderen over je denken als je iets doet, voor hun mening(en) en idee(ën) over jou. Het probleem ligt denk ik daarom voornamelijk bij je zelfbeeld en vertrouwen. Professionele hulp en begeleiding is daarom belangrijk, maar vooral ook veel oefenen, dit om je angsten te overwinnen. Desnoods ga je ergens heen, eerst met vrienden en dan af en toe alleen.

Het is niet niets, ik heb het zelf nooit gehad, wel af en toe in kleine hoeveelheden, maar dat is te verwaarlozen en heeft iedereen wel eens. Naar de psycholoog gaan lijkt me wel een heel goede stap, ik denk ook wel dat hij/zij je heel goed kan helpen en begeleiden. Ik neem aan dat je graag "normaal" verder wilt leven, dat kan in iedergeval niet als je hier niets aan doet.

Heel veel sterkte .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_38683602
Sociale fobieën rocken de pan uit!

FACE YOUR FEAR
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:30:16 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38683703
Lijkt me behoorlijk kut. Een bekende van me heeft dit gehad en bij haar heeft therapie vrij goed geholpen, maar het duurde wel nogal lang. Al meen ik dat er bij haar ook nog een depressie aan vast hing.
Vampire Romance O+
pi_38683723
benzo's voor jou dan maar
pi_38683763
zelf diagnose helpen niet zo trouwens...het kan ook een paranoide persoonlijkheidsstoornis of iets in die geest zijn.
pi_38683819
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:32 schreef lovely_lisette het volgende:
zelf diagnose helpen niet zo trouwens...het kan ook een paranoide persoonlijkheidsstoornis of iets in die geest zijn.
Ik had het aan de dokter verteld en die zei dat het dat was.
pi_38683844
dokters zijn geen psychologen
pi_38683874
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:35 schreef lovely_lisette het volgende:
hij is iig naar de huisarts gegaan, wat is het probleem?
pi_38683903
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:35 schreef lovely_lisette het volgende:
Dokters hebben er iig meer verstand van dan jij .
pi_38683934
ik hou me mond maar verder wel, maar ik ben psycho
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:45:32 #12
46727 masterdave
Topic Killer
pi_38684144
Juist door die stoornis ga je je vreemd gedragen tegenover andere mensen, beetje vicieuze circel
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_38684181
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:38 schreef lovely_lisette het volgende:
Ik geloof je wel hoor.. al is het alleen om het feit dat je lisette heet
Maar een dokter weet bijna niets op dat gebied!!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:47:14 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38684195
Ja, face your fears, live your dreams, erg leuk allemaal, maar het is echt niet zo dat het onder ogen komen van je angsten de angsten opheft, hoor. Bij mij niet in ieder geval . TS: hoe heb je ontdekt dat je deze stoornis hebt? Heb je een officiële diagnose?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:49:58 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38684249
Ik zou me niet teveel vastpinnen op die stoornis. Zelfdiagnose is niet altijd bevorderlijk, het kan ook een hele andere grondslag hebben. Wacht af wat de psycholoog er van vindt zou ik zo denken.
pi_38684266
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:47 schreef Viking84 het volgende:
Ja, face your fears, live your dreams, erg leuk allemaal, maar het is echt niet zo dat het onder ogen komen van je angsten de angsten opheft, hoor. Bij mij niet in ieder geval . TS: hoe heb je ontdekt dat je deze stoornis hebt? Heb je een officiële diagnose?
Heey! Ik heb er al iets van 4 jaar last van,maar ik dacht het is de pubertijd,aanstellerij enzz..Maar toen zat ik met iemand te praten die het ook heeft/had en vertelde waar ik last van had.Diegene herkende het en gaf me de link van een website met informatie.Ik herkende mezelf er precies in.. Ook ff oude topics op fok doorgelezen en ik herken ook alles. En wat bedoel je met officiele diagnose? Door de pshygoloog bedoel je? Zo ja: Ik heb binnenkort me eerste afspraak..
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:53:39 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38684348
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:50 schreef Hypnose het volgende:

Ik herkende mezelf er precies in..
Maar dat is meteen het punt : Vaak zijn kenmerken zo vaag omschreven dat iedereen zich er wel in herkent.
pi_38684387
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar dat is meteen het punt : Vaak zijn kenmerken zo vaag omschreven dat iedereen zich er wel in herkent.
dat dus
pi_38684407
quote:

[..]

Naja ik vind het niet vaag omschreven ofzo.Mensen waaraan ik de info gaf herkende mij er ook weer in.. En die zie ik regelmatig enzo.Ik las heel veel kenmerken en herkende me overal in ..
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:56:20 #20
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_38684424
Ik heb er ook nog ooit een topic over geopend (kan hem zo snel even niet opzoeken) maar in combinatie met een psycholoog is er hartstikke goed overheen te komen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:56:40 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38684434
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:50 schreef Hypnose het volgende:

[..]

Heey! Ik heb er al iets van 4 jaar last van,maar ik dacht het is de pubertijd,aanstellerij enzz..Maar toen zat ik met iemand te praten die het ook heeft/had en vertelde waar ik last van had.Diegene herkende het en gaf me de link van een website met informatie.Ik herkende mezelf er precies in.. Ook ff oude topics op fok doorgelezen en ik herken ook alles. En wat bedoel je met officiele diagnose? Door de pshygoloog bedoel je? Zo ja: Ik heb binnenkort me eerste afspraak..
Ja, het valt me op dat jij, nog voordat je naar de psycholoog bent geweest, al aankondigt dat je een sociale angststoornis hebt. Niet erg, hoor, je kent jezelf tenslotte beter dan de psycholoog jou kent Maar ik vroeg me af hoe je erachter bent gekomen? Heb je erover gelezen ofzo? Overigens kan de psycholoog best met een (iets) andere diagnose komen, hoor, dus pin je er nog niet teveel op vast. Momenteel hebben meerdere mensen met verstand van zaken bijvoorbeeld gesuggereerd dat ik een autisme spectrum stoornis heb, maar ik wacht eerst op een officiële diagnose door het autismeteam, voordat ik er meteen vanuit ga dat het ook echt zo is. Ik zou mezelf nu dus nog geen autist noemen.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:58:46 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38684494
quote:

[..]

iedereen herkent vaak wel *iets* en iedereen kan voor elk symptoom van een bepaalde situatie wel een situatie bedenken waarin hij last had van dat symptoom, desnoods onder koortsige omstandigheden Daarom is het ook belangrijk om met een officiële diagnose te komen en vooral ook dingen op te schrijven. Zo krijgt de psycholoog een tamelijk goed beeld van jou. Lees over de materie, schrijf op wat je wel en niet herkent en geef voorbeelden.
Niet meer actief op Fok!
pi_38684498
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, het valt me op dat jij, nog voordat je naar de psycholoog bent geweest, al aankondigt dat je een sociale angststoornis hebt. Niet erg, hoor, je kent jezelf tenslotte beter dan de psycholoog jou kent Maar ik vroeg me af hoe je erachter bent gekomen? Heb je erover gelezen ofzo? Overigens kan de psycholoog best met een (iets) andere diagnose komen, hoor, dus pin je er nog niet teveel op vast. Momenteel hebben meerdere mensen met verstand van zaken bijvoorbeeld gesuggereerd dat ik een autisme spectrum stoornis heb, maar ik wacht eerst op een officiële diagnose door het autismeteam, voordat ik er meteen vanuit ga dat het ook echt zo is. Ik zou mezelf nu dus nog geen autist noemen.
asperger is heel hot tegenwoordig, je moet je niet alles zo snel geloven en zeker niet van 1ste lijns
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:59:32 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38684516
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:49 schreef Alicey het volgende:
Ik zou me niet teveel vastpinnen op die stoornis. Zelfdiagnose is niet altijd bevorderlijk, het kan ook een hele andere grondslag hebben. Wacht af wat de psycholoog er van vindt zou ik zo denken.
onze wijze alicey weer
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:59:45 #25
42555 Tomek
Take on the world!
pi_38684523
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:38 schreef lovely_lisette het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: