Je bedoeld de aab1quote:Op maandag 12 juni 2006 13:30 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Geldt dan alleen voor de AAB2. Afgelopen zaterdag stond Delte Lloyd nog gewoon op de AAB2
[afbeelding]
Ik ben met de boten meegefietst vanaf de pier bij Hoek van Holland tot aan Schiedam. De boten zeilden aan de wind ongeveer 10 knopen. Dat was goed bij te houden.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:49 schreef UnleashMitch het volgende:
(...)
Om toch iets te doen voor de toeschouwers gaan de schepen straks een mini-race houden over de Nieuwe Waterweg.
Dat was ik!quote:Op maandag 12 juni 2006 14:00 schreef Landrot het volgende:
[..]
Jammer dat het beeld vanaf de noordoever vaak ontnomen werd door van die meevarende k!@#¤-bootjes!![]()
Ze hebben heel veel uitgevonden; water ballast, canting-keels, etcetera. Helaas is het nog steeds niemand gelukt om tegen de wind in te zeilen....quote:Op maandag 12 juni 2006 14:00 schreef Landrot het volgende:
[..]
Wat ik niet begreep is waarom alle boten uitsluitend het grootzeil gebruikten. Waarom niet de genua?![]()
Brunel is zoquote:Op maandag 12 juni 2006 14:54 schreef Landrot het volgende:
Brunel heeft in de etappe Portsmouth-Rotterdam een boei gemist!![]()
Daardoor is Brunel niet als vijfde maar als zesde gefinisht. In de tussenstand blijft ABN 2 op de vierde plek staan.
Kijk, er is iemand die scherp is!quote:
thx, heb ik toch nog de tijd om langs te gaan...ff koekeloeren...quote:Op zondag 11 juni 2006 20:10 schreef Droopie het volgende:
donderdag
Wat bedoel je nou?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:29 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ze hebben heel veel uitgevonden; water ballast, canting-keels, etcetera. Helaas is het nog steeds niemand gelukt om tegen de wind in te zeilen....![]()
OK, was misschien een beetje flauw. Ik heb ze zondag niet binnen zien komen over de Maas. Maar, stel dat ze zouden zeilen. Er was geen algehele afsluiting van de Maas, zoals oorspronkelijk bedoeld was op zaterdag tijdens de terugvaart van de in-port race. Als er geen algehele afsluiting is, kan de politie ook niet optreden tegen die duizenden bootjes die overal tussendoor schieten. De Maasoever heeft veel bebouwing wat leidt tot windvlagen. Kruisend (dat weet ik wel zeker) met grootzeil en Genua zou dat zeker weten tot ongelukken hebben geleid.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:11 schreef Landrot het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou?![]()
Voerden ze gistermiddag op de motor naar de Veerhaven?![]()
quote:Op maandag 12 juni 2006 20:59 schreef Sandworm het volgende:
het Jezus-beeld in Rio kijkt nu de goede kant op![]()
Inderdaad... maar dat maakt ze ook leukquote:
Ik heb dat aanvinkhokje uitgevinkt...quote:Op maandag 12 juni 2006 20:59 schreef Sandworm het volgende:
Lees even de readme door
1 |
Oh, dan moet ik toch nog wat beter gaan kijken... Het enige verschil dat ik opmerkte was de breedte van de boten...quote:Op maandag 12 juni 2006 23:04 schreef JoStro het volgende:
(...) Ook vond ik het perfect om zaterdagavond de zes boten (en 1 lege plek) in de Veerhaven te zien. Dan pas zie je de 'grote verschillen' in de bouw. Boegsprietje, wel/geen spi-boom, achtersteven, dat soort dingen.
OK, da's een hele geruststelling...quote:Op maandag 12 juni 2006 19:32 schreef Sandworm het volgende:
[..]
OK, was misschien een beetje flauw. Ik heb ze zondag niet binnen zien komen over de Maas. Maar, stel dat ze zouden zeilen. Er was geen algehele afsluiting van de Maas, zoals oorspronkelijk bedoeld was op zaterdag tijdens de terugvaart van de in-port race. Als er geen algehele afsluiting is, kan de politie ook niet optreden tegen die duizenden bootjes die overal tussendoor schieten. De Maasoever heeft veel bebouwing wat leidt tot windvlagen. Kruisend (dat weet ik wel zeker) met grootzeil en Genua zou dat zeker weten tot ongelukken hebben geleid.
Dat is mijn theorie.
Hans Bouscholte en Karlijn Brouwer gaven deskundig commentaar.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:43 schreef Droopie het volgende:
HET IS LIVE OP TV RIJNMOND!!!!!
Was inderdaad leuk. Beter dan de commentaar van de VOR-radio... Ging meer over topless liggende vrouwen...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:17 schreef Landrot het volgende:
[..]
Hans Bouscholte en Karlijn Brouwer gaven deskundig commentaar.
Daarbij werden termen gebruikt als 'benedenwindse boei', 'gennaker', en 'overschoot'. Ik kon het wel aardig volgen, maar de presentator van TV Rijnmond begreep er volgens mij geen hout van!![]()
Dat leek me toch wel duidelijk...?quote:Op maandag 12 juni 2006 23:47 schreef the_disheaver het volgende:
readme:
[ code verwijderd ]
Dus geen real weergave van de zeilen van elke boot blijkbaar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |