Nee, maar wel het 'goede' genre.quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:09 schreef wyccie het volgende:
Sjonnies?
Trusten Scrutquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga nog even Waardenberg en De Jong kijken en dan m'n nest in.
Ze noemen zichzelf 'smartlaprockers', en ik denk dat ze weinig in de randstad optreden, meer in bierovergoten boerenschuren en dergelijke.quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:19 schreef Tokay het volgende:
Is het een Nederlands feestbandje, of zo?
Niet dat ik bekend ben met het genre...
Ik heb wel eens gehoord van Trio Bier (maar dit zijn er meer dan drie)...
quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef sjakie007 het volgende:
De zingende fresia's?
't Is een demi-niemendalletje.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:34 schreef Z het volgende:
Dat is heul geen truitje.
Weet je wel zeker dat het aan de buitenkant zit? Het beeld kan ook vertekenen omdat het juist zo'n fraai truitje is...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:37 schreef Gellius het volgende:
't Waslabel zit aan de buitenkant. Hoe was je trouwens zoiets überhaupt.
Gewoon in de wasmachine??quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:37 schreef Gellius het volgende:
't Waslabel zit aan de buitenkant. Hoe was je trouwens zoiets überhaupt.
Mag, maar neem gerust je tijd, dan kan ik wellicht nog een hint-plaatje postenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:46 schreef Z het volgende:
Moeten we eigenlijk ook nog raden wie het is?
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:09 schreef mr_anonimous het volgende:
Julia Stiles.
In de Remake van The Omen!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:40 schreef Diaan73 het volgende:
Ze speelt in een nieuwe film heb ik vandeweek gehoord....
Bijna net zo mooi als deze....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:09 schreef Z het volgende:
[afbeelding]
Truitje! Excuses voor de navel (waar ik in dit geval niet zo veel problemen mee heb overigens).
Echt wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:46 schreef Gellius het volgende:
Fijne sokken ook. Ik ken de ranke juffer overigens niet.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vorige week een euro verloren is en nu gaat zoeken.
Ik hoop toch eerder Grolsch....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tijd om aandelen Heineken te nemen?
quote:Stan "The Man" Lee (born Stanley Martin Lieber on December 28, 1922, New York City) is an American writer, editor, Chairman Emeritus of Marvel Comics and memoirist, who — with several artist co-creators, especially Jack Kirby and Steve Ditko — introduced complex, naturalistic characters and a thoroughly shared universe into superhero comic books. His success helped change Marvel Comics from a small publishing house to a large multimedia corporation.
Waarom kent iemand die?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:25 schreef Gellius het volgende:
Scott Baio is goed.
Hè jammer, ik had gehoopt dat je zou happen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:36 schreef Diaan73 het volgende:
Enne Pyl... PINKpop is altijd met Pinksteren.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:51 schreef pyl het volgende:
[..]
Hè jammer, ik had gehoopt dat je zou happen.
Ciao Diaan en Peacequote:
Over snelheid gesproken!!! Kennertje van het levenslied hoor.quote:
Stel je voor: "ontdekt" worden door Gert Timmerman.quote:Wilma Landkroon (28 april 1957) is een Nederlandse zangeres die op jeugdige leeftijd onder de artiestennaam Wilma een bliksemcarrière in het levenslied doormaakte. Haar ongelooflijk zuivere stemgeluid was haar handelsmerk. Omdat Wilma op jeugdige leeftijd al fulltime artieste was en nadien een weinig fortuinlijke levensloop had, wordt zij door velen beschouwd als een slachtoffer van onverantwoorde exploitatie.
Wilma wordt ontdekt door Gert Timmerman en scoort in 1968 haar eerste hit met Heintje (Bau Ein Schloss Für Mich) - een antwoordlied op Ich bau dir ein Schloss van Heintje. Wilma behaalt vervolgens nog een aantal bescheiden successen, speelt in enkele Duitse films en houdt zich al die tijd, gestimuleerd door haar manager Ben Essing en haar vader, meer bezig met het artiestendom dan met het afronden van een schoolopleiding.
In 1969 is Wilma te zien in de Duitse film Klassenkeile.
Na Gert Timmerman en Ben Essing ontfermt Pierre Kartner zich over het jonge sterretje en scoort Wilma haar grootste hit: Zou het erg zijn lieve opa - een duet met Vader Abraham dat in 1971 15 weken in de Top 40 staat en de eerste plaats bereikt. Daarna gaat het bergafwaarts met Wilma. Op de single Waarom laat iedereen mij zo alleen zingt ze zo vals als een kraai en Wilma wordt in 1972 aan de dijk gezet. Ze belandt in een kindertehuis en wordt in 1975 gearresteerd wegens inbraak.
In 1981 zingt ze mee met de single Van Washington naar Moskou die wordt uitgebracht onder de naam Sterren Voor Vrede. Andere Sterren zijn Peter Koelewijn, Conny Vink, Dries Holten, Jacques Herb en Rob Van Bommelen.
In 1994 haalt Wilma nog even de kranten omdat haar huis afbrandt. Bij deze calamiteit gingen al haar gouden platen verloren.
De comebackpogingen Het leven is oneerlijk en Recht op een beetje geluk leveren ondertussen niet het gehoopte succes en in 1995 keert Wilma de showbiz definitief de rug toe.
In 2005 is ze te gast in een televisieprogramma van Paul de Leeuw. Haar negatieve herinneringen aan Ben Essing en Pierre Kartner steekt ze daarbij niet onder stoelen of banken.
quote:
Ik begrijp waarom je dat zegt, maar nee. We zitten nog op de lijn van het levenslied.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:49 schreef mr_anonimous het volgende:
Cher?
Een nee op Ria Valk en ook een nee op Mary Servaes.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:54 schreef Tokay het volgende:
' t Is net die TROS-omroepster, Ellen Brusse.
Ik gok op een slecht gelijkend portret van Ria Valk.![]()
Nee, hoezo?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:56 schreef Tokay het volgende:
Is m'vrouw wel een Nederlandse?
Omdat haar nationaliteit nog niet eens vaststond, daarom!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:57 schreef pyl het volgende:
Nee, hoezo?
quote:
quote:Tammy Wynette, echte naam Virginia Wynette Pugh (5 mei 1942 – 6 april 1998), was een Amerikaans country-zangeres, en ze wordt ook wel de "First Lady of Country Music" genoemd. Ze is het bekendst geworden door haar single Stand by your man, maar had in totaal 17 nummer-1-hits in de Verenigde Staten in de jaren 60 en 70.
Haar vader overleed toen ze acht jaar oud was, en op 17-jarige leeftijd trouwde ze en werkte als kapster. Drie jaar en drie kinderen later scheidde ze. Ze zou in haar leven nog vier keer trouwen. Haar derde kind had een ernstige ziekte, en Tammy probeerde wat extra geld te verdienen door 's avonds op te treden. Hierdoor werd ze ontdekt en kreeg een televisieoptreden aangeboden in 1965. In 1966 verhuisde ze naar Nashville, waar ze een platencontract tekende.
In 1968 en 1969 had Tammy vijf nummer-1-hits in de VS: "Take Me to Your World," "D-I-V-O-R-C-E," "Stand By Your Man" (alle drie 1968), "Singing My Song" en "The Ways to Love a Man" (beide 1969).
In 1968 begon ze een relatie met de oudere George Jones, een van de grootste drinkers in het countrymuziek-milieu en jeugdidool van Tammy. Ze trouwden in 1969, en vanaf 1971 namen ze een aantal populaire duetten op, waarvan het eerste "Take Me" was. Hun huwelijk ging echter niet over rozen, en ze scheidden in 1975. Ze bleven nog wel af en toe samen songs opnemen in de 20 jaren die volgden.
Tammy had ook in die jaren hits, en, alhoewel sporadischer, ook in de jaren 80. In 1978 werd ze gekidnapt en aangevallen door een gemaskerde man die nooit geïdentificeerd werd, alhoewel het leek alsof Tammy zijn identiteit kende. Ze ging in 1988 ook nog eens bankroet.
In 1992 nam ze een track op met de house-act KLF, getiteld Justified and Ancient, wat een van haar grootste successen zou worden. Ondanks haar broze gezondheid wilde ze, koste wat het kost, blijven touren. Om de pijn te ontlopen, begon zij grote hoeveelheden voorgeschreven pijnstillers en andere medicatie te slikken. Uiteindelijk werd Tammy levenloos aangetroffen gevonden in haar huis. Medische complicaties in combinatie met een overdosis medicatie waren haar fataal geworden.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:16 schreef Tokay het volgende:
Hmmm ja, over haar heb ik nota bene onlangs nog een documentaire gezien.
![]()
Ha ha.quote:
Neen, meneer schreef wel, maar geen levensliederen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:27 schreef pyl het volgende:
Hmmmm ... die oogt vertrouwd ....![]()
Is er een levensliedconnectie?
Nee, niet Anne de Vries.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:34 schreef pyl het volgende:
Gokje op Anne de Vries.
Indien niet goed, is meneer dan wel een Nederlandse schrijver van populaire werkjes, bijvoorbeeld streekromans of jeugdboeken?
Helaasch...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:46 schreef pyl het volgende:
Gokje op Jac P. Thijsse dan maar, ofschoon die toch niet zo christelijk was, meen ik.
Ik sta hier met lege handen.![]()
W. G. van de Hulst.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:46 schreef Gellius het volgende:
't Is niet onze grote vriend W.G. Hulst toch?
Bruun, de beer! [centraal topic]
quote:
quote:Op zaterdag 6 juli 2002 14:06 schreef RaisinGirl het volgende:
Trouwens, in de boekjes van WG zie je steeds dezelfde ingrediënten (door neerlandici ook wel thema's en motieven genoemd):
* kinderen zijn vaak ziek of verdwaald (een 'subtiele' verwijzing naar de gelijkenis van het verloren schaapje?);
* zieke kinderen zijn heel wijs en berusten in hun lot;
* mensen zijn arm, maar zeer vroom;
* moeders zijn altijd lief en zorgzaam;
* mensen worden blootgesteld aan vele beproevingen (zie ziekte en armoede), maar zijn toch tevreden;
* verbitterde en boze mensen komen in de loop van het verhaal tot inkeer;
* kinderen die stout zijn, worden meteen gestraft ()
* en dan zijn ze heel verdrietig;
* maar niet getreurd, er is ook altijd sprake van vergeving (!)
* waarna je een traantje kunt wegpinken en het boekje met een gerust hart kunt sluiten.
Onze hoogsteigen Diaan, de muze, nee: de raison d'être van RJPvD, mijn geliefde leerlinge Eliza, my fair lady, vertoeft gans het weekeinde in de verre Limburgse heuvelen, verstoken van een internetaansluiting.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:51 schreef Tokay het volgende:
Waarom zo verdrietig, pyl?
Drama-queen...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:56 schreef pyl het volgende:
Onze hoogsteigen Diaan, de muze, nee: de raison d'être van RJPvD, mijn geliefde leerlinge Eliza, my fair lady, vertoeft gans het weekeinde in de Limburgse heuvelen, verstoken van een internetaansluiting.![]()
Och jee... En nu?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:56 schreef pyl het volgende:
Onze hoogsteigen Diaan, de muze, nee: de raison d'être van RJPvD, mijn geliefde leerlinge Eliza, my fair lady, vertoeft gans het weekeinde in de verre Limburgse heuvelen, verstoken van een internetaansluiting.![]()
Briljant idee, Tokay!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:00 schreef Tokay het volgende:
Misschien kom je dit muzeloze weekend wat makkelijker door door alvast wat plaatjes te zoeken en lesjes voor te bereiden voor de komende week?
Tsssssssssk .... het was maar kantje boord of we zaten dankzij jou nu in Babes & Hunks.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:03 schreef Z het volgende:
Pas maar op, aanstonds worden we nog naar 'School & Studie' verplaatst.
Wie zijn daar de moderators ?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:03 schreef Z het volgende:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:03 schreef Z het volgende:
quote:16. Juni - S.15 Z.31 ff.: pyl hat Diaan73 kennengelernt und sich in sie verliebt.
16. Juni - S.17 Z.5-22.: pyl schwärmt von Diaan73.
16. Juni - S.22 Z.19 ff.:pyl und Diaan73 küssen sich das erste Mal.
![]()
21. Juni - S.23 Z.18-20: pyl ist glücklich in Diaan73s Nähe zu wohnen.
01. Juli - S.29 Z.4-5: pyl kann ohne Diaan73 nicht mehr leben.
08. Juli - S.30 Z.21-24: Diaan73 hält pyl auf Distanz.![]()
26. Juli - S.34 Z.27-35: pyl kann sich nicht mehr von Diaan73 lösen.
30. Juli - S.35 Z.35-36: pyls Freude bei Diaan73 zu sein ist vergangen.
10. August - S.37 Z. 27-34: pyl bewundert Diaan73, da sie, obwohl sie ein schweres Leben hat, so fröhlich ist.![]()
21. August - S.45 Z.1-10: pyl denkt nur noch an Diaan73.
30. August - S.46 Z.26 ff: pyl wird bewußt, dass er Diaan73 nicht besitzen kann.
20. Januar - S.55 Z.10-13: pyl denkt die ganze Zeit an Diaan73.
20. Februar - S.57 Z.15-21: pyl weiß, dass er immer in Diaan73s Herzen ist.
11.-18. Juni - S.63 Z.31-10: pyl will wieder in Diaan73s Nähe sein.
29. Juli - S.64 Z.16-20: pyl bedauert seine Liebe zu
Nou ja zeg!quote:
Hij keert wel weer op geëxecuteerde Iraanse homosexuele jongeren terug...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:07 schreef Tokay het volgende:
Nou ja zeg!![]()
Laat ons maar weer in de steek.... Grmbl.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hij keert wel weer op geëxecuteerde Iraanse homosexuele jongeren terug...
Dichterlijke vrijheid...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:25 schreef pyl het volgende:
Met hangende pootjes, dacht ik, en op zijn schreden.
6-werf neen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:22 schreef Tokay het volgende:
Ice-T?, Ice-Cube?, Twista?, JaRule?, ehm... Coolio?, LLCoolJ?, ehm......
Hey Bwen!!![]()
Eensgelijk, en ik ben maar even op bezoek want wordt zo de keuken in gezet door mijn dochter en vrienden want die hebben hongertquote:
Jazekers wel.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:28 schreef BwennieBren het volgende:
Maar ehh TH is het dan toch Dr. Dre?
Niet te zuinig...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:28 schreef Scrutinizer het volgende:
We zoeken dus een hele oude reppert? Rookt-ie nog?
Maakt niet uit: we hebben hier maar een heel klein beetje Bwennie nodig om toch een goede dag te hebbenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:28 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Eensgelijk, en ik ben maar even op bezoek want wordt zo de keuken in gezet door mijn dochter en vrienden want die hebben hongert![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maakt niet uit: we hebben hier maar een heel klein beetje Bwennie nodig om toch een goede dag te hebben![]()
Heb je n berichtje gezondet in je fotoboek, thanx en bis schnell!quote:
Hij heeft net pils gehaald bij de C1000!quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:47 schreef Treinhomo het volgende:
Oké; voor wat betreft hippies zit ik voor vandaag dus al duidelijk aan m'n taks...![]()
Jawohl. Ze staat bij pyl in de achtertuin. Soms steekt hij de fik erin.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:47 schreef Treinhomo het volgende:
Marianne Weber ?
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:49 schreef Scrutinizer het volgende:
Nigel Planer
Neuh.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
Zo'n kutkind van de Manson family ?
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Sissy Spacek?
Nope.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:00 schreef sooty het volgende:
Yasser Arafat ?
Knuffelmarokkaan denk ik.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:07 schreef Treinhomo het volgende:
Knuffelturk ?
Die ken ik er maar één: Ali B.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Knuffelmarokkaan denk ik.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:12 schreef Tokay het volgende:
Is dat die knul die met Najib Amhali dat programma doet?
(Najib loopt warm.)
Yep, ik was toch al te laat en kon dus de video ook nog wel even programmerenquote:By the way, heb je Klootwijk aan Zee nog gezien, Scrut?
Hanny, van De Rekels.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Hannie?
Jopie?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Jopie Konings?
Dat nummer was niet van haar, tong. Dat was volgens mij van Hepie en Hepie.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:56 schreef tong80 het volgende:
Corry 'Ik lig op mijn kussen stil te dromen' Konings ?
Da's Mokums....quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:05 schreef Tokay het volgende:
Roel van Duijn?
quote:
Yep.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Bernd Schneider2
Zonder twijfel.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:22 schreef dolle_hond het volgende:
de onderste is de beste bernd
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:22 schreef dolle_hond het volgende:
de onderste is de beste bernd
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:19 schreef sooty het volgende:
Een nieuwe dimensie: Twee plaatjes, één naam.
Twee maal juist!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:35 schreef Neleos het volgende:
Oscar Hammerstein
Doei Scrut, ik ben ook weg!quote:
Michael Jacksonquote:
en whiskey toch ook.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:59 schreef Berkery het volgende:
[..]
Michael Jackson
Die baard had ooit een leuke documentaireserie over bier
Waar is het tweede plaatje?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:00 schreef Tokay het volgende:
Hmmmm, rustig hier...
Terrasjesweer.![]()
Voor wie zin heeft in het spelletje:
[afbeelding]
Dat is er niet!quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:12 schreef wyccie het volgende:
Hmm, dat wordt dan lastig. Is het Bebel Gilberto of zoiets?
Bijna.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Joe Strummer?
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:22 schreef pyl het volgende:
Het aantal lettergrepen is correct.
Ja zeg, dan kan ik weer opnieuw beginnenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:44 schreef pyl het volgende:
[..]
Correctie: slechts fonetisch is het aantal lettergrepen correct.
![]()
Ach, zo blijf je lekker van de (Wibaut)straat, moet je maar denken.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja zeg, dan kan ik weer opnieuw beginnen![]()
Een hintje dan maar: honderden miljoenen, wellicht zelfs miljarden mensen zijn meneer dezer dagen schatplichtig, Tong voorop.quote:geen idee
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:53 schreef mr_anonimous het volgende:
Babbage?
Wel iets, ja.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Hepput met voetbal te maken?
Juist, de initiator van de Wereldkampioenschappen voetbal.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:59 schreef mr_anonimous het volgende:
Jules Rimet?
hij weet niet hoe dat moetquote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Houdt Tong eigenlijk nog wel van voetbal? Hij is nog steeds niet Oranje.
Lijkt me wel. En een hele goede ook nog.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Voetballer?
Hij ziet er anders oud en vermoeid uit.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:05 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Lijkt me wel. En een hele goede ook nog.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Baggio?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |