quote:
Op donderdag 8 juni 2006 21:51 schreef sannydude het volgende:Ik had zelf Rome, Athene, Lissabon, Barcalona al op m'n lijstje, maar misschien is het wel teveel om dat in
1 jaar te doen. Als jullie echt gave spots hebben, laat het me weten
![]()
(stad, natuur, museum, kasteel of wat dan ook maakt me niet zoveel uit, ben overal benieuwd naar!
![]()
![]()
1 jaar interrailen ? Of bedoel je 1 maand
![]()
Om dit allemaal te doen is best veel, vooral omdat de afstand tussen Athene en Lissabon behoorlijk groot is. Het is natuurlijk wel te doen als je met het vliegtuig naar een bepaald beginpunt gaat of tussendoor het vliegtuig pakt.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je leuk vindt... mijn tips:
- ga niet naar Griekenland alleen voor Athene, dat wordt een teleurstelling. Trek dan tijd (en geld) uit voor wat eilandhoppen met de boten vanaf Athene (bijvoorbeeld na afloop van je treinreis, om geen kostbare interraildagen te verliezen)
- Italië is erg druk en warm in de zomer. Treinen naar de grote steden zitten vaak overvol. Reserveer daarom de iets duurdere hogesnelheidstrein (Eurostar Italia) of koop een kaartje via
www.trenok.it .
- Rome, Florence, Pisa, Venetië zijn leuke toeristensteden. Voor meer bijzondere steden: Verona, Genua, Napels. Of voor feesten: Rimini
- Spanje en Portugal zijn goed te bereizen per trein, maar je betaalt bijna voor elke trein wel toeslag. De nachtrein coupé's zijn niet bijzonder (8 personen in 1 coupé) maar wel een goedkope overnachtingsplek.
- ga zeker naar Barcelona, maar als je een paar dagen strand en stad zoekt, ga dan naar Valencia. Veel rustiger en andere sfeer.
- Bilbao (Guggenheim), Madrid (grootse stad), Sevilla en Malaga ook zeker gaan zien.
- In Portugal is Lissabon zeker leuk (in de omgeving Sintra). Ook Porto (portproeven) is aardig, maar niet om lang te blijven.