abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:27:14 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_38916290
Bekend probleem. Ik heb het nog niet zo extreem. Wel is mijn tandvlees chronisch ontstoken. Door middel van het halfjaarlijks schoonmaken van de tanden en het gebruik van een elektrische tandenborstel kan ik het nog enigszins onder controle houden. Eigenlijk zou ik meer moeten flossen, maar daar heb ik zo'n hekel aan. Het doet ook pijn (beetje een kip-ei probleem, ik weet het)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:39:52 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38916762
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:27 schreef Tinkepink het volgende:
Bekend probleem. Ik heb het nog niet zo extreem. Wel is mijn tandvlees chronisch ontstoken. Door middel van het halfjaarlijks schoonmaken van de tanden en het gebruik van een elektrische tandenborstel kan ik het nog enigszins onder controle houden. Eigenlijk zou ik meer moeten flossen, maar daar heb ik zo'n hekel aan. Het doet ook pijn (beetje een kip-ei probleem, ik weet het)
Je moet ook niet flossen, maar stoken en "rageren". Je moet tussen die tanden stoppen wat er maar tussen past. Slechts in de bovenkaak van hoektand t/m hoektand is flossen alleen aan te raden, anders heb je kans dat je tandvlees daar kapot gaat en dat ziet er niet zo mooi uit.

Op deze manier ben je aan het pappen en nathouden en wordt het alleen maar slechter. Soms is het niet anders, maar als iedereen er fanatiek mee aan de slag gaat, misschien ook om de 3 ipv. 6 maanden inaar de mondhygiëniste, heb je uitzicht op goed resultaat op de lange termijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 16-06-2006 13:46:13 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38943790
Hyperdude, jij hebt er geloof ik wel verstand van. .

Ik heb eigenlijk een vraagje, misschien dat jij dit ook weet.
Als ik merk dat een bepaald plekje weer wat gevoeliger wordt (rood en geïrriteerd bij het 'raggen') dan rag ik daar een paar dagen intensief, ik poets nog wat beter én ik gebruik een spoelmiddel met de naam Hextril. In dat spoelmiddel zit hexetidine: een ontsmettingsmiddel. Het is bedoeld voor kortdurende toepassingen bij mondaandoeningen waaronder ontstekingen. Ik gebruik dit dan twee dagen lang. Het helpt eigenlijk heel goed.

Wat is jouw mening daarover? Goed om te doen, of niet?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zondag 18 juni 2006 @ 15:02:14 #29
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38971427
Zit weer met een zeer gezicht, drie 'actieve' ontstekingen...
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:29 schreef RaisinGirl het volgende:
[...]

ik poets nog wat beter én ik gebruik een spoelmiddel met de naam Hextril. In dat spoelmiddel zit hexetidine: een ontsmettingsmiddel. Het is bedoeld voor kortdurende toepassingen bij mondaandoeningen waaronder ontstekingen. Ik gebruik dit dan twee dagen lang. Het helpt eigenlijk heel goed.
[...]
Waar koop je dat? (Is het met/zonder recept?)

Ik gebruik nu Listerine, maar dat lijkt maar beperkt te helpen. Geeft wel een 'fris' mondgevoel, maar die ontstekingen gaan er niet van over...
  zondag 18 juni 2006 @ 22:46:26 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38986121
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:29 schreef RaisinGirl het volgende:
Hyperdude, jij hebt er geloof ik wel verstand van. .

Ik heb eigenlijk een vraagje, misschien dat jij dit ook weet.
Als ik merk dat een bepaald plekje weer wat gevoeliger wordt (rood en geïrriteerd bij het 'raggen') dan rag ik daar een paar dagen intensief, ik poets nog wat beter én ik gebruik een spoelmiddel met de naam Hextril. In dat spoelmiddel zit hexetidine: een ontsmettingsmiddel. Het is bedoeld voor kortdurende toepassingen bij mondaandoeningen waaronder ontstekingen. Ik gebruik dit dan twee dagen lang. Het helpt eigenlijk heel goed.

Wat is jouw mening daarover? Goed om te doen, of niet?
Hoi
Als alles goed schoon is en de mondhygiëniste/tandarts is tevreden over je mondhygiëne horen er eigenlijk geen "gevoelige plekken"te ontstaan. Helaas is de werkelijkheid vaak anders. Als je regelmatig last hebt zou je vaker naar de mondhygiëniste kunnen gaan, bv. per 3 mnd. ipv. om de 6 mnd. Bij een perfecte mondhygiëne zou je ook eens een antibioticakuur kunnen overwegen om die laatste plekjes "te ontsmetten", meestal met Metronidazol oid. Andere mogelijkheid is een "flap-operatie" om die laatste pockets te elimineren.

Chloorhexidine is een prima middel tegen tandvleesproblemen. Alleen is het eigenlijk voor "nood"/sporadisch gebruik. Als je het (bijna) chronisch gebruikt is het een lapmiddel en ben je symptomen aan het bestrijden zonder dat het onderliggende probleem 100% wordt aangepakt. Maar soms is het vrijwel onmogelijk om het gebit 100% schoon te krijgen/houden.

Meestal gebruiken we in NL Corsodyl als chloorhexidine preparaat, als dat Hextril goed werkt bij jou zou ik dat gewoon (voor "noodgevallen")blijven gebruiken.


NB. Ik las hierboven ergens dat je al eens aan de antibiuotica bent geweest., dan zou ik toch aan "flappen" gaan denken als volgende stap.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 18 juni 2006 @ 22:55:53 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38986656
quote:
Op zondag 18 juni 2006 15:02 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Zit weer met een zeer gezicht, drie 'actieve' ontstekingen...
[..]

Waar koop je dat? (Is het met/zonder recept?)

Ik gebruik nu Listerine, maar dat lijkt maar beperkt te helpen. Geeft wel een 'fris' mondgevoel, maar die ontstekingen gaan er niet van over...
Hierboven schreef je ergens dat je eigenlijk naar de parodontoloog zou moeten. Dat hoeven eigenlijk alleen de "echt ernstige gevallen". De meeste mensen met tandvleesproblemen/parodontitis hebben genoeg aan regelmatige bezoeken aan de mondhygiëniste. Zolang je die behandelingen uitstelt is het spoelen niet meer dan pappen en nathouden terwijl de situatie langzaam (of snel) achteruit gaat. Sorry, maar het is niet anders.

Chloorhexidine preparaten kan je (meestal zonder recept) bij de apotheek of betere drogist halen.
Goed product is bv. Corsodyl spoelmiddel. Listerine heeft nauwelijks een anti-bacteriële werking, je kan net zo goed met zout water spoelen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 18 juni 2006 @ 22:57:54 #32
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_38986760
Puckkzz,
Ik heb ook last van paradontitus. Ontstekingen steeds achterin, laatste kiezen.Ik heb die eruit laten halen, en nu gaat het veel beter. Je komt met een tandenbortstel een stuk makkelijker achter je kiezen als er iets meer ruimte is. Ik mis die kiezen niet met kauwen, je bent er snel aan gewend.

Sterkte ermee, it sucks.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 19 juni 2006 @ 07:47:38 #33
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38992781
Kleine update, ikloop vanaf mijnbezoekje aan de tandarts afgelopen donderdag me helemaal lam te vreten aan pijnstillers. de pijn is anders niet om te doen. Zaterdag heb ik op een gegeven moment de pijnstillers uit laten werken, om te kijken of er al verbetering was maar nee
de pijn trekt tot in mijn oor en helemaal langs mijn hals naar beneden (eigenlijk de hele linkerkant van mijn gezicht), slikken is gevoelig. Die ene kies is zit zeker anders / scheef ten opzichte van ervoor en ik heb het gevoel dat daar ook de pijn vandaan komt.

Vandaag maar weer eens de tandarts bellen


mijn vriend begint een beetje bang te worden voor de hoeveelheden pijnstillers die ik slik. Ik ben al overgestapt op een andere soort. Eerst slikte ik Ibuprofen 400 mg, en dan soms twee tegelijk, zo'n twee of drie keer per dag. Nu heb ik Advil Liquids 400 gekocht, die zijn ook redelijk goed, 1 volstaat voor een paar uurtjes alhoewel de pijn niet volledig wegtrekt.

@Hyperdude, ik spoel met waterstofperoxide, dat helpt ook best goed vind ik.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 19 juni 2006 @ 10:00:36 #34
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38994460
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hierboven schreef je ergens dat je eigenlijk naar de parodontoloog zou moeten. Dat hoeven eigenlijk alleen de "echt ernstige gevallen".
De opzet hiervan is om een goede status te maken van 'hoe erg' het allemaal is. Echter: zo'n eerste onderzoek kost al >300 euro vanwege de grote hoeveelheid X plaatjes die er bij schijnen te horen.

Op dit moment zit ik ook al met een gebarsten kies vanwege een opdringerige verstandskies, dat krijgt nu even (financiele) voorrang. Had het al eerder geschreven: ik kan het gewoon niet betalen. Niet dat ik armlastig ben ofzo, maar de geplande kroon is alweer ruim 600 euro en dan gaat het hard! Daarbij begint er sinds afgelopen weekeinde ook alweer een andere vulling te kruimelen, zal ook wel weer duur worden.
quote:
De meeste mensen met tandvleesproblemen/parodontitis hebben genoeg aan regelmatige bezoeken aan de mondhygiëniste. Zolang je die behandelingen uitstelt is het spoelen niet meer dan pappen en nathouden terwijl de situatie langzaam (of snel) achteruit gaat. Sorry, maar het is niet anders.
Zodra het financieel haalbaar is zal ik 'echte' actie ondernemen. Tot die tijd is het inderdaad uitstel van executie, ik besef terdege dat spoelen geen echte oplossing is.
quote:
Chloorhexidine preparaten kan je (meestal zonder recept) bij de apotheek of betere drogist halen.
Goed product is bv. Corsodyl spoelmiddel. Listerine heeft nauwelijks een anti-bacteriële werking, je kan net zo goed met zout water spoelen.
Zal er van de week achteraan gaan. Listerine claimt overigens wel een antibacteriele werking (mbt. halitose).
  maandag 19 juni 2006 @ 10:06:54 #35
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38994579
Mijn tandarts huivert al bij het horen van het woord Listerine, die raad het ten zeerste af...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 19 juni 2006 @ 10:13:49 #36
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38994708
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
Mijn tandarts huivert al bij het horen van het woord Listerine, die raad het ten zeerste af...
Heeft hij/zij daar een motivatie voor??
  maandag 19 juni 2006 @ 10:17:57 #37
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38994791
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:13 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Heeft hij/zij daar een motivatie voor??
Is al een tijd geleden dat ze dat heeft gezegd. Ik geloof dat het niet goed is voor je glazuur en dat het gewoon niet werkt zoals men claimt dat het zou moeten werken. Geldklopperij dus...eigenlijk is het een veredelde mondspray.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 19 juni 2006 @ 11:39:42 #38
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38996899
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:17 schreef Puckzzz het volgende:

[...]
Die avatar van jou he... Parodontitis is min of meer besmettelijk, wist je dat? Je kan de bacterie overdragen, maar de ontvanger moet er dan wel gevoelig voor zijn... 't Is in elk geval een (klein) risico!
  maandag 19 juni 2006 @ 12:23:53 #39
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38998185
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:39 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Die avatar van jou he... Parodontitis is min of meer besmettelijk, wist je dat? Je kan de bacterie overdragen, maar de ontvanger moet er dan wel gevoelig voor zijn... 't Is in elk geval een (klein) risico!
ow dat wist ik niet

naja ben terug van de tandarts.

het is een kaakontsteking, de wond van het trekken hebben ze schoongemaakt maar daar kwam geen vuil uit, die ene kies staat ws scheef door de ontsteking. Antibiotica gekregen, en zwaardere pijnstillers. Woensdag bellen hoe het gaat...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_38998312
Ik heb vorig jaar ook van de tandarts te horen gekregen dat ik bij een paradontoloog langs moet, omdat ik last heb van paradontitis. Maar het was nog niet te laat om erger te voorkomen.

Ik ben langs geweest, hoorde dat de kosten op zouden lopen tot minimaal 550 euro en krijg van mijn verzekering niks terug.
Ik heb alles een beetje uitgesteld, ook mijn verstandskiezen moesten er nog uit voor de behandeling, dus nu ben ik een jaar verder.
M'n verstandskiezen zijn er uit en ik moet eigenlijk dus een afspraak maken.

Ik zie er alleen als een berg tegenop. En ik weet eigenlijk niet waarom.
Zo'n flapoperatie, doet dat pijn?
En gaan je tanden er niet raar uitzien als je die behandeling gehad hebt? (Bijvoorbeeld erg hoog opgetrokken tandvlees).

Als ik die verhalen hierboven lees, denk ik echt; ik MOET een afspraak maken, maar ik heb echt een duwtje in m'n rug nodig, denk ik.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:31:13 #41
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38998376
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:28 schreef Oki het volgende:
Ik heb vorig jaar ook van de tandarts te horen gekregen dat ik bij een paradontoloog langs moet, omdat ik last heb van paradontitis. Maar het was nog niet te laat om erger te voorkomen.

Ik ben langs geweest, hoorde dat de kosten op zouden lopen tot minimaal 550 euro en krijg van mijn verzekering niks terug.
Ik heb alles een beetje uitgesteld, ook mijn verstandskiezen moesten er nog uit voor de behandeling, dus nu ben ik een jaar verder.
M'n verstandskiezen zijn er uit en ik moet eigenlijk dus een afspraak maken.

Ik zie er alleen als een berg tegenop. En ik weet eigenlijk niet waarom.
Zo'n flapoperatie, doet dat pijn?
En gaan je tanden er niet raar uitzien als je die behandeling gehad hebt? (Bijvoorbeeld erg hoog opgetrokken tandvlees).

Als ik die verhalen hierboven lees, denk ik echt; ik MOET een afspraak maken, maar ik heb echt een duwtje in m'n rug nodig, denk ik.
* DUW *

ik ben te laat...maar als je het kan betalen, moet je het doen. Ik heb het verder niet gedaan omdat het gewoon achterlijk dure behandelingen zijn en maar gedeeltelijk worden vergoed. (belachelijk trouwens ) maar je leest het....ik wordt er niet vrolijker van.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_38998580
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:31 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

* DUW *

ik ben te laat...maar als je het kan betalen, moet je het doen. Ik heb het verder niet gedaan omdat het gewoon achterlijk dure behandelingen zijn en maar gedeeltelijk worden vergoed. (belachelijk trouwens ) maar je leest het....ik wordt er niet vrolijker van.
Als ik dat van jou lees, lopen de rillingen over mijn rug.

Ben anderhalf jaar geleden gestopt met roken en toen kwamen de ontstekingen aan het licht, daarvoor heb ik op 1 wortelkanaalbehandeling na, nooit wat met mijn tanden gehad. Zou bijna denken om weer te gaan roken.

Klopt het trouwens dat je ook hoofdpijnen kan krijgen van paradontitis? En dan bedoel ik vooral in de nog niet zo gevorderde fase.
Heb een jaar terug hele erge hoofdpijnen gehad en we zijn er nooit achter gekomen waar ze vandaan kwamen. En zo als ze gekomen zijn, zijn ze ook weer weggegaan. Er was geen stress en dergelijke, alleen dus die paradontitis.

Over het feit dat het niet vergoed wordt door de verzekering kan ik alleen maar boos worden. Tegenwoordig moet je al zoveel zelf betalen, dat ik me bijna afvraag waarom we nog een basisverzekering hebben. Voor die ene keer dat iemand gemiddeld in een ziekenhuis beland?
  maandag 19 juni 2006 @ 12:59:28 #43
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38999058
Tsja hoofdpijnen kunnen allerlei oorzaken hebben natuurlijk. Als het in mijn bovenkaak onrustig was had ik wel last van hoofdpijn dat achter mijn ogen langs mijn voorhoofd in trok. Momenteel met die kaakontsteking voel ik pijn in de achterkant van mijn hoofd aan de linkerkant. De tandarts vertelde me ook dat zo'n kaakontsteking voor heel veel pijn kan zorgen omdat het alle kanten uitstraalt.
Roken is toch echt wel slecht (ik rook nog wel ':') ) en gezonde voeding etc is ook belangrijk. Ik wil niet zeggen dat ik dit allemaal aan mezelf te wijten heb omdat ik veel rook, ik drink regelmatig, en eet nou niet bepaald supergezond. Ze raad me nu aan om extra vitamines te nemen, veel water drinken (maar dat doe ik al jaren)

Ik ben wel drie jaar onder behandeling geweest hoor, staat iets omhoog hier ergens. Maar helaas is er voor mij geen hoop meer op behoud van mijn gebit. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee als het betekend dat ik van al deze pijn af ben.

ow en stress is ook funest...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 19 juni 2006 @ 18:05:51 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39008252
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:28 schreef Oki het volgende:

Zo'n flapoperatie, doet dat pijn?
En gaan je tanden er niet raar uitzien als je die behandeling gehad hebt? (Bijvoorbeeld erg hoog opgetrokken tandvlees).
Hangt er wat vanaf hoeveel er weggehaald wordt en waar geflapt wordt. Bij je tanden in de bovenkaak is het redelijk zichtbaar, kiezen zie je verder niet veel van.
Qua pijn valt het flink mee, het stelt opzich niet zoveel voor (qua operatie dan).
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:40 schreef Oki het volgende:

[..]

Als ik dat van jou lees, lopen de rillingen over mijn rug.

Ben anderhalf jaar geleden gestopt met roken en toen kwamen de ontstekingen aan het licht, daarvoor heb ik op 1 wortelkanaalbehandeling na, nooit wat met mijn tanden gehad. Zou bijna denken om weer te gaan roken.

Klopt het trouwens dat je ook hoofdpijnen kan krijgen van paradontitis? En dan bedoel ik vooral in de nog niet zo gevorderde fase.
Heb een jaar terug hele erge hoofdpijnen gehad en we zijn er nooit achter gekomen waar ze vandaan kwamen. En zo als ze gekomen zijn, zijn ze ook weer weggegaan. Er was geen stress en dergelijke, alleen dus die paradontitis.
Partodontitis verloopt meestal chronisch, dus duur 10-20 jaar voordat je tanden los gaan zitten. Is meestal pijnloos totdat tanden los gaan zitten. Je hebt ook, minder vaak voorkomende, acute vormen, die gaan veel sneller en kunnen wel echt pijn en dikke ontsteking veroorzaken, die zouden eventueel hoofdpijn kunnen veroorzaken, maar lijkt mij niet vaak voor te komen.
quote:
Over het feit dat het niet vergoed wordt door de verzekering kan ik alleen maar boos worden. Tegenwoordig moet je al zoveel zelf betalen, dat ik me bijna afvraag waarom we nog een basisverzekering hebben. Voor die ene keer dat iemand gemiddeld in een ziekenhuis beland?
Tandheelkunde valt niet onder de basisverzekering. Alleen een kunstgebit en (vrijwel) alles tot je 18e jaar worden wel vergoed. Aanvullende verzekeringen vergoeden het ook niet allemaal, dus daar moet je opletten.

Het lullige bij echte parodontitis patienten is dat ze eigenlijk weinig tot geen gaatjes krijgen (die WEL verzekerd zijn) en wel tandvleesproblemen hebben (die NIET vergoed worden). Goed geregeld
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39027403
Ik vind het ook echt belachelijk dat dit soort dingen niet vergoed worden. Nu stellen mensen de behandelingen uit, omdat ze geen geld hebben.

Ik heb inderdaad nooit gaatjes, en dat maakt het best frustrerend vind ik. Heb je een in principe goed gebit, krijg je dit. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:50:12 #46
84390 schizofrenia
A meaning making machine
pi_39115300
Voor diegenen die een **DUWTJE** nodig hebben wil ik wel een foto van mijn voortanden maken. Dat beeld hielp uitstekend om mijn kinderen beter / langer te laten poetsen
In the beginning was the Void,
Teeming with infinite possibilities
of which you
are one....
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:51:58 #47
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39115350
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:50 schreef schizofrenia het volgende:
Voor diegenen die een **DUWTJE** nodig hebben wil ik wel een foto van mijn voortanden maken. Dat beeld hielp uitstekend om mijn kinderen beter / langer te laten poetsen
Alleen helpt dat niet bij parodontitis omdat je daar met een gewone borstel niet bij kan, ragen en tandenstokers helpen maar komen er ook niet helemaal
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 25 juni 2006 @ 15:05:35 #48
84390 schizofrenia
A meaning making machine
pi_39207487
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:51 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Alleen helpt dat niet bij parodontitis omdat je daar met een gewone borstel niet bij kan, ragen en tandenstokers helpen maar komen er ook niet helemaal
Mee eens. Maar vaak zie je dat mensen met paradontitus op de "pijnlijke"plaatsen niet (goed) poetsen. En daarmee schade elders in/aan hun gebit veroorzaken. Zie mijn fotoboek voor een voorbeeldje Aangezien ik nu al de hele week verrek van de pijn in mijn kiezen verwacht ik dat dit de laatste foto zal zijn van "stompjes"
In the beginning was the Void,
Teeming with infinite possibilities
of which you
are one....
  maandag 10 juli 2006 @ 12:46:53 #49
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39687110
Ik ben weer terug van de tandarts...alweer een kies afgestaan.
We hebben foto's van mijn hele gebit genomen en het ziet er heel slecht uit. Ik heb het gebit van een 80 jarige...Mijn tanden zijn op zich okee, maar het kaakbot is bij elke tand en kies (!!) al helemaal uitgevreten door de parodontitis. Er valt niets meer aan te redden, en om van alle pijn af te zijn die ik continu heb, gaan we waarschijnlijk alles trekken en voor kunstklappertjes. Er is geen andere mogelijkheid meer
ik hoor van de week wat er exact gaat gebeuren, of we alles in 1 keer gaan doen of eerst alleen de kiezen, prothese laten maken en dan als die klaar is de rest eruit en prothese erin.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 10 juli 2006 @ 17:13:49 #50
97745 Thorical
finding a way
pi_39695198
Ik vind het heel erg jammer voor je.
Maar pijnlijden is nog veel erger. Pijn kan je nog veel meer beperken in je mogelijkheden.
Maar het allerbeste en wat rust.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')