abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40601180
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Puur.. kom je hier vaker? Ik vind je geweldig!
Ik kom wel vaker vanaf nu...
pi_40634507
Goed zo, leuk om te horen. Ga je nog iets meemaken van de theatertour 'As' van 2007?
pi_40635723
Sinds begin jaren 80 ben ik al Boeijen fan. Heb de eer gehad de 'groep' in 1983 te mogen zien optreden in de feesttent te Havelte en sindsdien ben ik totaal verkocht. Sinds die tijd heb ik meerdere concerten mogen bezoeken en ik ben alleen maar meer van zijn muziek gaan houden. Alleen de keuze om met Mathilde op tour te gaan was ik niet echt blij mee. Mathilde geeft mij al sinds enige jaren lichte braak neigingen als ik haar hoor en kon het dan ook niet opbrengen om Frank in combinatie met deze feeks te zien optreden.

Mijn fav liedje uit de jaren 80 is Zing Voor Mij, omdat Frank tijdens een optreden de tekst kwijt was en het publiek verder zong. Frank heeft het publiek het nummer af laten maken en heeft daarna zelf luid geaplaudiseerd. Dat was een mooi en oprecht moment.

Mijn overall favoriet is 'De Ontmoeting'
pi_40635843
Walvisje.. Ik heb ook op 'De Ontmoeting' gestemd.

Ik stond blanco tegenover Mathilde, had niets voor, maar ook niets tegen haar. Ik vond en vind wel dat ze een prachtige stem heeft. Je hebt echt wat gemist, hoor. Het was een leukere tour dan de voorgaande in ieder geval. (Vorig jaar 3 keer geweest en naar 'Even' met Mahilde maar één keertje helaas)

Kom je vaker leuke dingen posten hier? Met mensen zoals jij en Puur hebben we leuke fans erbij. Dat vind ik erg leuk.
pi_40640838
Jazeker ik zal vaker mijn cyberneus hier laten zien. Nog even een walvisje / Boeijen feitje...

Als meisje van 13 kocht ik op de markt in Roden mijn 2 eerste singeltjes. Nescio van de Nits en Het Antwoord van Frank Boeijen Groep. Vooral de B-kant heb ik grijs gedraait. Sneeuwblind is en blijft een mooi nummer
pi_40641812
Op de site van Boeijen staat een mooi verhaaltje over het schrijven van 'het Antwoord'.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:57:28 #57
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40646930
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:05 schreef Walvisje het volgende:
(...) Vooral de B-kant heb ik grijs gedraait. Sneeuwblind is en blijft een mooi nummer
Wat dacht je van Brieven Van Een Eiland, Mama en De Kooi??? Eén jaartje jonger dan Sneeuwblind en nog steeds helemaal te gek!
De albumtracks zijn vaak zó de moeite waard bij Boeijen!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:03:47 #58
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40647190
Grappig feitje nav Walvis' feitje:

Na het 2e album is de FBG een nieuw album gaan opnemen in Wisseloord (volgens mij). The Nits waren op hetzelfde moment in hetzelfde complex met een nieuwe plaat bezig. Zodoende is meneer Boeijen ook te horen op de Nits-plaat Adieu, Sweet Bahnhof in het lied Ballroom Of Romance.

Toeval? Je zal vast telepatische krachten op ze hebben losgelaten bij de gezamenlijke aankoop!
pi_40663968
Dat Frank meezingt op Ballroom Of Romance dat wist ik. Ook een heel mooi nummer trouwens
pi_40666532
Adieu Sweet Bahnhof is toch met die overenthousiaste accordeon?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 09:58:42 #62
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40676813
Vind het geen sterk lied. Maar wel geinig om Frank in het engels te horen zingen...
ASB is inderdaad een hitje geweest met een live versie waarin de accordeon goed te horen was. Ik had het over de gelijknamige plaat, die zeker tot de besten van The Nits behoort.
pi_40677141
Frank heeft veel duetten gedaan, maar ik hoor hem toch het liefst alleen. Zijn stem geeft me de positieve kriebels en die nemen danig af als er iemand anders meezingt. Vooral het duet met Maud vind ik niet mooi en jammer. Hij moet zich verre houden van de Idols manie en de eendagsvliegjes die daar uit voortkomen.
pi_40731273
Heeft een van jullie ooit de engelstalige nummers van de Frank Boeijen Groep gehoord? Ik weet dat ze er zijn om dat de groep een internationale carriere ambieerde, maar ik kan ze niet te pakken krijgen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:46:47 #65
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40736785
Ik heb opnamen van Cold In My Heart, The Wrong Song, Heut'Nacht, Farewell, Stolen Feelings en Lass Mich in mijn collectie.
Weet niet of ik iets mis van de anderstalige nummers, maar zal vast een eindje komen...

Het is leuk om ze te horen, maar persoonlijk vind ik alleen The Wrong Song geslaagd. Grappig genoeg hoorde ik later van een kenner dat Frank TWS in het Engels geschreven heeft en later pas vertaalde naar Het Verkeerde Lied, zoals we dat op HIer Komt De Storm kunnen beluisteren...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 10:55:34 #66
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40736954
Van de meeste zul je zelf wel begrijpen wat het NL lied is. Maar toch:

Cold In My Heart = Koud In Mijn Hart
The Wrong Song = Het Verkeerde Lied
Heut'Nacht = De Dag Dat Het Oproer Kraait
Farewell = Vaarwel
Stolen Feelings = Gestolen Gevoel
Lass Mich = Laat Mij Alleen
pi_40744996
Iemand nog in de interesse in de single van 'Suzanne' met Yasmine? Er staan nog twee nummers op, waaronder 'Zondagskind'.

Ik heb ook nog de 3CD 'Toen En Nu' voor een zacht prijsje.
je moeder is m'n broer
pi_40751166
Aaaah Boeijen materiaal van de hand doen... Barbaar

Zijn de engelse en duitse nummers ooit op cd uitgebracht? Ik ben in de overtuiging dat ik alles heb van Frank, wat cd betreft. Albums of singels heb ik niet meer, omdat in 1994 mijn gehele platen collectie is gestolen bij een inbraak Kan er nog wel om janken als ik er aan denk. Het gesigneerde Foto van een Mooie Dag album... weg.
pi_40751420
Mooi verhaal.. schrijft het Frank, misschien kan hij je helpen.
je moeder is m'n broer
pi_40751599
Ik heb de anders talige nummers nooit gehad. Heb ook geen idee of ze ooit hier in NL zijn verschenen. Ben benieuwd hoe de anderen er aan zijn gekomen. Nee ik ga niet bedelen bij Frank. Zijn handtekening staat nu aan de binnenkant van zijn biografie en dat is ok zo. Alleen jammer dat de handtekening van de groep weg zijn, maar daar valt zeker mee te leven.
  zondag 13 augustus 2006 @ 09:17:50 #71
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_40758665
Heb het even voor je nagezocht (op een site met een uitgebreide Boeijen-discografie)...
Er zijn drie singles uitgebracht in Duitsland. Eén Duitstalige in 1987 door de Frank Boeijen Groep (hoewel de hoes het heeft over Frank Boyen (geen tikfout)):

Heut' Nacht
Lass Mich Allein

Vijf jaar later, toen Boeijen solo was gegaan probeerde hij het nog twee keer in Duitsland, maar nu in het Engels:

Cold In My Heart
Farewell
Stolen Feelings

en

'Till The Blood Runs Cold
The Wrong Song
Innocent

Ik mis dus nog twee van de drie tracks van de laatste single. Moet ik toch eens naar op zoek gaan... Op e-Bay worden ze zo nu en dan te koop aangeboden, maar de prijzen gaan snel omhoog omdat de verzamelaars er direct opduiken.
Maar als je pak 'm beet een tientje per track wilt betalen, kun je een zoekopdracht ingeven in e-Bay en je merkt dan vanzelf als er weer één te koop is.

The Wrong Song kwam ik bij toeval tegen op een promo-CD van Conamus. De andere nummers heb ik dankzij een (inmiddels terziele) MP3-site met allerlei Boeijen-obscuriteiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sammy3000 op 13-08-2006 09:23:10 ]
pi_40825586
Weet iemand van jullie misschien of het nummer Factory Man van Maarten Peters & The Dream ook op single is verschenen. Ik heb sinds een paar maanden een mp3-tje en vind het echt een geweldig nummer.
pi_40846766
Heb zelf de CD 't mooiste en t beste' in de kast staan (luister altijd alleen 't mooiste' :-p alhoewel op 't beste ook wat mooie nrs staan) en aan o.a. het nummer 'kan er niets aan doen' heb ik wel -romantisch getinte- herinneringen uit het jaar 1998 (jaar dat ik die CD heb gekocht).

Begin dit jaar kwam ik mn huidige vriendje tegen en die vind UB40 wel leuk en zong ook wel es het liedje 'Only fools rush in' (can't help falling in love with you) (ook bekend van Elvis etc).

Kwam er na paar keer achter 'verrek die melodie lijkt ergens op, verrek en de tekst is gewoon hetzelfde! Dat nummer van Frank Boeijen komt van t nummer Can't help falling in love dus. :'-)
pi_40848959
Jazz in Barcelona is ook prachtig
Toen die tour was, hoorde je bij binnenkomst de intro van het nummer al de hele tijd.
pi_40856941
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:22 schreef Walvisje het volgende:
Weet iemand van jullie misschien of het nummer Factory Man van Maarten Peters & The Dream ook op single is verschenen. Ik heb sinds een paar maanden een mp3-tje en vind het echt een geweldig nummer.
Heb het antwoord zelf gevonden op de site van Margriet Eshuis. Het was een singel en klein hitje in 1987.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')