abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:47:04 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_38652844
Ik word een beteje moe van de haast blinde verering voor het Braziliaans elftal door alle (vaak zelfbenoemde) voetbalkenners.
Natuurlijk hebben ze een ongelofelijk getalenteerde selectie en een Brazilië in vorm zou in staat moeten zijn om wereldkampioen te worden, maar..........

- 22 wereldspelers is nog geen wereldelftal (zie real madrid)
- kwalificatie voor Brazilië verliep uiterst moeizaam
- winnen in Europa gaat ze meestal niet zo heel goed af (vreemd genoeg)

Waarom dan toch die verering voor de "Goddelijke Kanaries" ( ) ?

Ik ben beslist geen voetbalkenner, wel een voetbal liefhebber. Dus: enlighten me... wat zie ik over het hoofd Waar komt die blinde verering vandaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:03:35 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_38653419
Ik vind ook dat ze overrated zijn. Ik denk ook dat juist door de hooggespannen verwachtingen ze erg gaan tegenvallen op het WK. Overigens verliep de kwalificatie van Brazilië wel vrij gemakkelijk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_38653992
Helemaal mee eens, ze hebben individueel de beste spelers (aanvallend iig), maar ik denk niet dat ze ver komen. Tweede ronde verliezen ze van Italie gok ik.
pi_38654109
Ja, echt iedereen noemt ze in de finale. Dat ze een van de favorieten zijn, lijkt me duidelijk. Maar echt elke 'voetbalkenner' zet Brazilie in de finale.

Ze zeggen het natuurlijk vanwege al die sterren in het team, maar missen andere aspecten die ook meespelen bij het voetbal. Zo kunnen ze ook op taktiek uitgeschakeld worden, of op scherpheid. En er zijn ook andere teams die kwalitatief gelijkwaardig zijn, tenminste in de basis 11.

Voor mij een halve finale voor ze.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_38654202
denk dat ze wederom wel ver gaan komen.. iedereen kijkt ertegenop maar ik vind het ook wel een topteam om te zien eigenlijk.
i wont lose this time..
pi_38654944
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:22 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, echt iedereen noemt ze in de finale. Dat ze een van de favorieten zijn, lijkt me duidelijk. Maar echt elke 'voetbalkenner' zet Brazilie in de finale.

Ze zeggen het natuurlijk vanwege al die sterren in het team, maar missen andere aspecten die ook meespelen bij het voetbal. Zo kunnen ze ook op taktiek uitgeschakeld worden, of op scherpheid. En er zijn ook andere teams die kwalitatief gelijkwaardig zijn, tenminste in de basis 11.

Dat is nou juist, ze worden zelden op tactiek of op scherpheid afgetroeft. Als je dan ook nog eens veruit de beste selectie hebt, dan ben je terecht favoriet.

Ik vereer ze niet, ik vind het alleen prachtig om te zien zoveel sterren bij elkaar met vaak goed voetbal.
pi_38655057
Ze zijn gewoon de gedoodverfde favoriet, maar de hooggespannen verwachtingen kan wel eens in hun nadeel werken.
  donderdag 8 juni 2006 @ 13:51:31 #8
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_38655171
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Helemaal mee eens, ze hebben individueel de beste spelers (aanvallend iig), maar ik denk niet dat ze ver komen. Tweede ronde verliezen ze van Italie gok ik.
Amen
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:00:05 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_38655480
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:03 schreef Falco het volgende:
Ik vind ook dat ze overrated zijn. Ik denk ook dat juist door de hooggespannen verwachtingen ze erg gaan tegenvallen op het WK. Overigens verliep de kwalificatie van Brazilië wel vrij gemakkelijk.
uiteindelijk wel overtuigend gekwalificeerd, maar 18 gespeeld, 9 gewonnen, 7 gelijk en 2 verloren vind ik niet echt heel sterk overkomen
(en een 0-0 tegen Paraguay en Colombia is al helemaal niet een uitslag die je zou verwachten)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 8 juni 2006 @ 14:55:14 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_38657441
Overrated tot het bot inderdaad. Maarja Nederland zit opeens graag in de underdogpositie en we vinden het fijn om te denken dat er een soort werkelijk superieur voetbalelftal bestaat. Een brazilie-nederland zou bijvoorbeeld alle kanten op kunnen gaan.
Zyggie.
pi_38657514
Misschine overrated, maar gewoon de manier van voetballen, de techniek, buitenkantje voet, beetje met de bal pielen af en toe...heerlijk om te zien...:)
pi_38657860
Brazilië heeft een matige tot slechte verdediging, dus hebben ze de instelling om vaak te scoren.
Ik denk dat als brazilië de finale niet haalt dat iedereen dan teleurgesteld is over Brazilië
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:37:22 #13
22579 Momitsu
Ignorance is bliss
pi_38659047
Vergeet niet dat Brazilie de laaste 12 jaar in elke grote finale heeft gestaan inc. de copa america. Alleen daarom al zijn ze de gedoodverfde favoriet.
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:38:54 #14
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_38659100
Brazilie is een team
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_38659190
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:38 schreef MarkNMGN het volgende:
Brazilie is een team
Ook die docu gezien? .
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:43:12 #16
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_38659264
Die Brazilianen zijn geboren met een voetbal en zij leven wél echt voor hun sport.
Hierdoor heb ik het idee dat zij niet aan elkaar hoeven te wennen en dat ze direct een team vormen. Zet elf Brazilianen in een veld en ze vormen een elftal, het lijkt veel natuurlijker en impulsiever dan alle Europese elftallen die volledig volgens vaste patronen spelen.
Daarnaast zijn zij veel trotser en gemotiveerder om voor hun vaderland te mogen voetballen dan de spelers van menig ander land.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:17:03 #17
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38683405
Omdat ze én de beste spelers hebben én een heel hecht team zijn én de laatste 3 wk's in de finale hebben gestaan.
Iedereen die die docu heeft gezien weet dat dit geen gevalletje Real Madrid is.
Logisch dus. Ik vind ze zeker niet overrated.
-
pi_38683454
Iedereen vergeet dat ze de afgelopen 20 jaar goed hebben geacteerd op de WK`s, plus dat de lichting van dit WK gewoon heel erg goed is, zowel individueel als team. Daarom gaan ze denk ik het WK winnnen.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2006 09:20:04 ]
pi_38683531
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:22 schreef mcyodogg het volgende:

Ze moeten eerst nog maar eens in de finale komen. Zo'n galleryplayvoorstelling tegen Nieuw-Zeeland is leuk en aardig, maar de kracht van dit Brazile als team moet nog maar blijken. Als het er echt om gaat spannen heb je weinig aan galleryplay-voetbal. Bovendien heeft Brazilie het nadeel van het favoriet zijn, behalve veel druk en spanning zorgt dat er ook voor dat lieden als ronaldinho en ronaldo flink gedekt gaan worden. Daarnaast zullen de meeste teams lijkt me op de verdediging en counter gaan spelen. Dan kan het ook nog lastig voor Brazilie worden, al hebben ze de beschikking over veel creatieve spelers zoals mijn gedoodverfde speler v an het toernooi Kaka.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:25:27 #20
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38683588
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:23 schreef Tranceptor het volgende:

behalve veel druk en spanning zorgt dat er ook voor dat lieden als ronaldinho rn ronaldo flink gedekt worden.
Maar niet teveel, anders loopt Kaka vrij.
Dubbel dekken kan, maar dan laat je andere wereldspelers vrij lopen.
-
pi_38683725
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Maar niet teveel, anders loopt Kaka vrij.
Dubbel dekken kan, maar dan laat je andere wereldspelers vrij lopen.
Dat is waar natuurlijk, maar het blijft lastig om tegen een 'negatief ingestelde' ploeg te spelen. Het zou me ook niets verbazen dat Brazilie van een team als Duitsland zou kunnen verliezen. Dat is een team wat precies dat negatieve voetbal met veel strijd en weinig creativiteit goed tot uitvoer brengt. Ook Nederland heeft ruime ervaring op het gebied van het schip ingaan tegen verdedigende ploegen, neem bijvoorbeeld Italie met Rijkaard toen.

Ik ben echter wel van mening dat Brazilie op papier het sterkste team heeft, maar ik denk dat je pas na 2 poulewedstrijden kunt zeggen of het ook op dat toernooi sterk staat. Overigens vind ik wel dat we het Nederlands elftal ook te vaak te laag inschatten, een indeling zoals gister in de 'tweede koker' vond ik wel realistisch. Dit Nederlands team kan gewoon weer ver komen, al zijn we absoluut geen topfavoriet.
pi_38684241
De verwachtingen zijn veel te hoog, ik denk dat ze arrogant zullen worden en in de finale onderuit gaan.
Jaja...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:58:04 #23
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_38686135
Brazilie en de laatste WK's:

2002, ZK: Kampioen in finale tegen duitsland
1998. FR: In finale met 3-0 verloren van Frankrijk
1994, VS: Kampioen in finale tegen Italie
1990: IT: Uitgeschakeld door latere kampioen Argentinie (met maradona)

Tsja, als je naar de papieren van Brazilie kijkt is het niet gek dat ze weer favoriet zijn...
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:17:49 #24
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_38686846
Ik vind het op papier vrij scheef. 2 spitsen, 2 extreem diepe middenvelders, 2 bejaarde backs die het liefst als vleugelspits fungeren... Dan houdt je 4 controlerende spelers over. En dat verdedigingscentrum is nou niet bepaald wereldtop. Ook Dida kende niet echt een vlekkeloos seizoen. Ik denk dat onze Guus ze straks tactisch gaat ontkrachten.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:22:25 #25
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_38687006
Dit jaar zijn ze wel héél sterk (qua spelers). Zoveel kwaliteit en de poule komen ze zeker door.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')