De huidige situatie is dat er nog meer files zijn en het stuk weg broodnodig.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:07 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is een keuze die 30 jaar geleden is gemaakt. Het is zinloos om nu terug te komen op die keuze zonder rekening te houden met de huidige situatie.
Ik snap nog steeds niet hoe je een centrum oplossing van een metropool wil toe passen op de ringweg van onze hoofdstad. Is necht appels met peren vergelijkenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je het Londense voorbeeld nog steeds heel goed in Amsterdam kan toepassen en kan uitbreiden in de regio.
Het heeft niks met milieu te maken maar met infrastructuur. Verdiep je maar eens in de Londense situatie. Kun je heel goed iets mee doen hier.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe je een centrum oplossing van een metropool wil toe passen op de ringweg van onze hoofdstad. Is necht appels met peren vergelijken
Dan kun je de economie van de U.S.A. ook net zo goed met die van China vergelijken![]()
Maar misschien is de milieulogica waar en normaal mens de balen niet van snapt.
Ja, maar de infrastructuur van een centrum is totaal iets anders dan dat van een rand / snelweg.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:26 schreef SCH het volgende:
Het heeft niks met milieu te maken maar met infrastructuur. Verdiep je maar eens in de Londense situatie. Kun je heel goed iets mee doen hier.
Jij beschikt over cijfers die de noodzaak van die weg aantonen?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:09 schreef Joppy het volgende:
De huidige situatie is dat er nog meer files zijn en het stuk weg broodnodig.
Vooral ook over cijfers die aantonen dat deze financieel uitkanquote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Jij beschikt over cijfers die de noodzaak van die weg aantonen?
Ik denk juist dat men door zich hierop te storten achter de feiten aan gaat lopen. Je kan nu al van verre ruiken dat het net zo'n drama wordt als de A4.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:24 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het probleem is dat je al gauw het riscio loopt om achter de feiten aan te blijven lopen, omdat het ideale compromis niet kan worden bereikt.
Ik heb liever volledig draagvlak bij de meerderheid (bijv. forensen en werkgevers), dan halfbakken draagvlak bij het geheel.
Als alle wegen in de omgeving elke ochtend en avond weer vast staan, dan lijkt mij het duidelijk dat er iets moet gebeuren. Alles zal zijn kostplaatje hebben, ook de files als er niks gebeurd. Het financiele voordeel van een stuk weg is bovendien lastig te aan te geven, je weet weinig van de situatie over 40/50, misschien wel 100 jaar als die weg er nog steeds ligt en gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:38 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Vooral ook over cijfers die aantonen dat deze financieel uitkan.
Een goede oplossing waar iedereen het mee eens is, dat zou prachtig zijn. Maar er zijn bepaalde groeperingen die allergisch zijn voor elk stukje asfalt. Zo zijn zij ook tegen de variant over de gaasperdammerweg, want dan zou de ouderkerkerplas er last van hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:09 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ik denk juist dat men door zich hierop te storten achter de feiten aan gaat lopen. Je kan nu al van verre ruiken dat het net zo'n drama wordt als de A4.
Dat zie je gewoon aankomen de komende 30 jaar ligt die weg er nog niet. Dan kan je beter zorgen dat je het met z'n allen ergens over eens wordt en aan de slag gaan.
Het is inderdaad erg lastig aan te geven. Maar moet je daarom zomaar 4,5 miljard in een paar kilometer storten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:32 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als alle wegen in de omgeving elke ochtend en avond weer vast staan, dan lijkt mij het duidelijk dat er iets moet gebeuren. Alles zal zijn kostplaatje hebben, ook de files als er niks gebeurd. Het financiele voordeel van een stuk weg is bovendien lastig te aan te geven, je weet weinig van de situatie over 40/50, misschien wel 100 jaar als die weg er nog steeds ligt en gebruikt kan worden.
[..]
Het zal lastig zijn en er is altijd locaal protest. Maar het lijkt me toch wel praktisch om procedures tot aan de hoge raad en europese hoven te voorkomen. Want daar ga je nu naar toe.quote:Een goede oplossing waar iedereen het mee eens is, dat zou prachtig zijn. Maar er zijn bepaalde groeperingen die allergisch zijn voor elk stukje asfalt. Zo zijn zij ook tegen de variant over de gaasperdammerweg, want dan zou de ouderkerkerplas er last van hebben.
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?quote:Op maandag 12 juni 2006 21:10 schreef Joppy het volgende:
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
In de volgroeide natuur is er een natuurlijk evenwicht tussen jong en oud (als het nou echte natuur was, dan was er volkomen evenwicht, maar goed dat hebben we niet in NL).quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
Waarom begin je bij gebrek aan argumenten ineens over bodemerosie?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:50 schreef Kritski het volgende:
Waarom begin je bij gebrek aan argumenten ineens over bodemerosie?![]()
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?quote:Wat zijn de effecten van bodemerosie als er een lintje asfalt van 22 meter breed door een voormalig weiland wordt aangelegt? Spoelt Noord-Holland dan de Noordzee in?
Die kleine natuurgebiedjes stellen echt geen zak voor in de zuurstof productie, ze nemen net zoveel zuurstof op als dat ze afgeven. Heb je wel enig idee wat de echte longen van de aarde zijn? Dat zijn ook niet de tropische regenwouden, die zijn namelijk ook in totaal evenwicht. De echte longen van de aarde zijn de algenbroedplaatsen in de zee, hier wordt zo verschrikkelijk veel CO2 omgezet in O2 dat de gehele mensheid hier voldoende aan heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
Ik had het over CO2 opname en O2 productie. Niet over bodemerosie of bodeminklinking.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
[..]
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
Alsof de wegenbouwers daar geen rekening mee houden, ze bewerken die grond echt wel zodanig dat er echt geen verzakkingen ontstaan. Niks bodemloze put voor onderhoud.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
[..]
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef frenkck het volgende:
[..]
Alsof de wegenbouwers daar geen rekening mee houden, ze bewerken die grond echt wel zodanig dat er echt geen verzakkingen ontstaan. Niks bodemloze put voor onderhoud.
Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land volquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land vol![]()
Tuurlijk johquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
Ergens bij ik meen gouda hebben ze vanwege deze onzin een weg al vaak aan moeten passen. Veen is een bagger ondergrond als je moet bouwen ook al leg je een mooi zandbed neer. Dat is ook een reden dat de huizen hier zo duur zijn. In de dichst bevolkste gebieden van Nederland moet je behoorlijk investeren voordat je kan beginnen met bouwen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Heb je hier ook argumenten bronnen voor? Of blijft het zoals altijd weer bij loze uitroepen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
ooh, ik verwacht ook niet van dat kleine stukje natuur dat het de wereld gaat redden van de ondergang of zo .. maar een beetje zuurstofproducent in de buurt is toch wel lekker als de lucht wat dik wordt .. ik bedoel maar, in engeland bakken ze ook brood maar wat heb ik eraan als ik hier zit en honger heb ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef frenkck het volgende:
Die kleine natuurgebiedjes stellen echt geen zak voor in de zuurstof productie, ze nemen net zoveel zuurstof op als dat ze afgeven. Heb je wel enig idee wat de echte longen van de aarde zijn? Dat zijn ook niet de tropische regenwouden, die zijn namelijk ook in totaal evenwicht. De echte longen van de aarde zijn de algenbroedplaatsen in de zee, hier wordt zo verschrikkelijk veel CO2 omgezet in O2 dat de gehele mensheid hier voldoende aan heeft.
quote:Verder zie ik het probleem over de aanleg echt niet, hij ligt niet door het natuurgebied heen (wat ik in eerste instantie wel dacht door dat misleidende reclamespotje op de radio). Ook is hij gewoon noodzakelijk als je logisch naar het wegennet in Nederland kijkt. Het is toch totaal onlogisch dat als ik vanuit mijn woonplaats (tussen leiden en schiphol in, langs de A4) naar bijv. Enschede moet dat ik dan altijd eerst langs Amsterdam moet? Ik snij nog een brok af ook en dat scheelt weer flink wat brandstof en dus uitlaatgassen, win-win situatie toch?
bronquote:In de jaren negentig werden rondom het Naardermeer, in het kader van natuurontwikkeling, in aanmerking komende weilanden voor een deel ietsje uitgediept, zodat er plassen ontstonden. Het overige, meer drogere land verruigde. Om dat tegen de gaan grazen er nu beheerskoeien. Vooral aan de zuidkant van het Naardermeer is over een relatief grote oppervlakte de waterstand opgestuwd. Daardoor wordt voorkomen dat het meer als een lek soepbord continu aan het leeglopen is. Het zo ontstane plassenlandschap trekt allerlei watervogels, het is als een Oostervaarderplassen in het klein. Dus zowel watervogels áls behoud van de oude Naardermeerkern.
auto's produceren nog meer dan alleen CO2 .. die produceren ook NO2 .. en dan kan je, terecht, zeggen dat deze verkeersoplossing de uitstoot juist gaat verminderen .. klopt, het totaal vermindert, maar wel ten koste van de natuurquote:Op maandag 12 juni 2006 21:10 schreef Joppy het volgende:
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
bronquote:Effecten van stikstofdioxide op de natuur en de volksgezondheid
Nadelige effecten van stikstofdioxide bij de mens en bij ecosystemen treden op bij kortdurende blootstelling aan hoge niveaus van stikstofdioxide, maar ook bij langdurige blootstelling aan lage niveaus van stikstofdioxide.
* Effecten van verkeersgerelateerde emissies op de gezondheid worden steeds aannemelijker. Stikstofdioxide wordt hierbij gezien als een indicator van het mengsel van (deeltjesvormige) luchtverontreiniging, dat voornamelijk afkomstig is van het verkeer. Effecten, zoals een afname van de longfunctie, kunnen op grote schaal onder de bevolking voorkomen. Andere effecten, zoals een toename van astma-aanvallen, ziekenhuisopnamen, hart- en vaatziekten en vroegtijdige sterfte komen minder vaak voor en betreffen vaak mensen met een zwakkere gezondheid.
* Een effect op de natuur is bladschade als gevolg van omzetting van stikstofoxiden in stikstofverbindingen in het bladvocht. Daarnaast vindt in de atmosfeer omzetting plaats van stikstofdioxide naar nitraat, waarmee een bijdrage wordt geleverd aan de verzuring en vermesting van bodem en oppervlaktewater.
excuse me, dat meer ligt daar al een tijdje hoor en is inmiddels al ruim 100 jaar privébezit ..quote:Op maandag 12 juni 2006 22:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar de infrastructuur van een centrum is totaal iets anders dan dat van een rand / snelweg.
Daarnaast zo het in Nederland dan over een veel groter gebied moeten gaan en gebeid wat heel veel mensen en bedrijven niet kunnen mijden of op een ander manier bereiken.
Dat wordt dus gewoon weer oud Hollands automobilistje pesten. Iets waar die milieuclubs erg goed in zijn
Ik heb ernstige twijfels of de totale uitstoot van NO2 hierdoor zal verminderen. Een nieuwe weg trekt namelijk ook weer extra verkeer aan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 02:37 schreef moussie het volgende:
[..]
auto's produceren nog meer dan alleen CO2 .. die produceren ook NO2 .. en dan kan je, terecht, zeggen dat deze verkeersoplossing de uitstoot juist gaat verminderen .. klopt, het totaal vermindert, maar wel ten koste van de natuur
De weg is gepland aan de westkant.quote:Op woensdag 14 juni 2006 02:25 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
[..]
bron
en die weg loopt aan de zuidkant toch .. dus gaat dat wel zo probleemloos ?
daar begint die ja .. maar als ik de projecties zie van de verschillende trajecten op eenvan voorgaande pagina's buigt die dus wel af naar het zuidoosten en gaat de tunnel juist door die weilanden ?quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:51 schreef Joppy het volgende:
De weg is gepland aan de westkant.
Check anders even dit plaatje, wat ook al op de eerste pagina van dit topic staat.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:01 schreef moussie het volgende:
[..]
daar begint die ja .. maar als ik de projecties zie van de verschillende trajecten op eenvan voorgaande pagina's buigt die dus wel af naar het zuidoosten en gaat de tunnel juist door die weilanden ?
En daar komt de ware aard van het linkse beestje naar boven! Ik ben goed en de rest is slecht...quote:Op woensdag 14 juni 2006 03:00 schreef moussie het volgende:
[..]
excuse me, dat meer ligt daar al een tijdje hoor en is inmiddels al ruim 100 jaar privébezit ..
het zijn de wegen die pas later gekomen zijn .. en almaar dichterbij
dus het lijkt meer op dat de asphalthugger met zijn niet te stuitende verlangen het land, de lucht en het water te vergiftigen de milieubewuste mens wil pesten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |