Het is ze dus niet geluktquote:The Cell will also make use of Tranmeta's LongRun power-management technology. Kutaragi stressed that power consumption was critical. "If we can't reduce [power consumption]," he stated, "we will never be able to make the PS3 cheap and small."
Lastly, Kutaragi addressed cooling the Cell. "We'll use heat pipes and a custom cooling solution, but the methods used will be common," he said. "We definitely aren't using any proprietary methods... We certainly couldn't fit a liquid cooling system [inside the PS3]... We're spending a lot on heat and electromagnetic interference [management]. The power supply could almost be sold separately."
ik zie het ze nog doen ookquote:The power supply could almost be sold separately."
Op die screens is het ook niet zo bijzonder. In de trailer zag het er wel best goed uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:23 schreef SocialDisorder het volgende:
klinkt het heel raar als ik zou zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van Coded Arms?
sterker nog, ik vind het op PS2 screens lijkenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:23 schreef SocialDisorder het volgende:
klinkt het heel raar als ik zou zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van Coded Arms?
ik moest aan BLACK denken...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:35 schreef kepler het volgende:
[..]
sterker nog, ik vind het op PS2 screens lijken
Ik aan HL2.quote:
Bron: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65545quote:Speaking to Eurogamer this morning, a Sony spokesperson has dismissed rumours that the PlayStation 3's hardware specs are to be downgraded as "ridiculous".
A report on website Games Radar claimed that Sony was having trouble fitting all the PS3's components within the console case without risk of overheating. The article also suggested that the Cell processor could run at a lower speed than originally stated.
But Sony spokesperson Jonathan Fargher told Eurogamer: "The PS3 downgrade story is categorically not true.
Advertisement
"Developers have been working with PS3 dev kits for anywhere between eight and 12 months, and to suggest that we'd now take the decision to downgrade the hardware at such a late stage, is, well, ridiculous.
"Worse still is the suggestion that we couldn't fit all the technical components into a plastic box," Fargher continued.
"Granted, whilst all products are not perfect, we do have over 40 years of experience making consumer electronics equipment, and therefore, extensive experience in making things fit - PSone and Slimline PS2 being just two examples of that."
So there you have it - the PlayStation 3 will arrive with all specs intact when it hits European shops on November 17th.
99% ja.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:36 schreef Diablos79 het volgende:
Dat klinkt al heel wat geloofwaardiger dan een of andere geheimzinnige insider. 99% van al die geruchten zijn bullshit.
Enige gerucht dat misschien aannemelijk is dat ze de voeding extern zouden doen.. Maar ik denk dat zelfs dat niet meer dan een gerucht blijft.
Maar het gerucht dat de PS3 zou worden gedowngrade hoort zeker niet bij die 1%quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
99% ja.
Dus houd je nog 1% over.
Overigens kwam beide van dezelfde bron. Dus allebei vrij ongeloofwaardig imo.
Een korrel zout? Eerder pakken van 1kilo. Valt wel op dat veel mensen zeiken over de hardware. Maar uiteindelijk gaat het toch allemaal om de games. En ik twijfel er geen moment aan dat de PS3 hele vette games gaat krijgen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:
ik neem alle geruchten sowieso met een korrel zout, het enige wat ik geloof is datgene dat ik op 17 november kan vasthouden.
Zo geloven bepaalde mensen al ruim 2000 jaar in het gerucht dat er een god zou moeten bestaan
Makkelijk te verklaren hoor:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
precies, hardwarematig loopt de PS2 mijlenver achter op de 360, maar toch verkoopt die beter in de VS. En ik weiger te geloven dat dat puur een geldkwestie is, als ik zie dat 75% van de Amerikaanse huishoudens één of meer LCD-TV's hebben, waarvan er gemiddeld minimaal bijna 1 HDTV per huishouden.
1 woord; games.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
precies, hardwarematig loopt de PS2 mijlenver achter op de 360, maar toch verkoopt die beter in de VS. En ik weiger te geloven dat dat puur een geldkwestie is, als ik zie dat 75% van de Amerikaanse huishoudens één of meer LCD-TV's hebben, waarvan er gemiddeld minimaal bijna 1 HDTV per huishouden.
Hoe kom je trouwens aan die 75%?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:22 schreef SocialDisorder het volgende:
precies, hardwarematig loopt de PS2 mijlenver achter op de 360, maar toch verkoopt die beter in de VS. En ik weiger te geloven dat dat puur een geldkwestie is, als ik zie dat 75% van de Amerikaanse huishoudens één of meer LCD-TV's hebben, waarvan er gemiddeld minimaal bijna 1 HDTV per huishouden.
Ja 75% is wel erg hoog. Ik geloof dat het aantal HDTV's in the US rond de 25% is. Nog wel heel wat hoger dan hier.quote:
meh coded arms op de psp was totaal ruk, lijkt me op de Ps3 niet veel vetter eigenlijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Coded Arms.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: klikquote:Even though Sony will still support the Rumble technology in its PS2, Immersion admits that should the technology be excluded once and for all from the PS3 controller, its revenues would definitely be affected.
Should this come to pass, apart from the loss of revenue from PS3-related sales, it would be safe to assume that other parties would feel less need to incorporate vibration controllers in their own consoles, potentially shrinking the market further.
The company, though, states that they still have a stable source of revenue with their growing business in automotive control, medical simulators and cell phone space.
Immersion and Sony are still trying to talk things over, though. If any progress will be made at all, then there's a big chance that Immersion's TouchSense can still be used in the PS3's controller. Any such action on Sony's part will also give gamers something more to look forward to when the PS3's finally released.
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:46 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: klik
Hopelijk weet Sony iets af te dwingen, want rumble in de PS3 controller zou toch wel erg mooi zijn![]()
Mwa, met dat Rockstar Tabletennis wordt er zeer goed gebruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
niet irritant, maar ook niet echt iets toevoegen. Het was er dus leuk, maar missen zal ik het niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die de rumble functie niet zal missen? Vond het nooit echt een toevoeging geven aan een spel. Eerder irritant dat getril in je hand tijdens het spelen. Ik zet het dus ook altijd uit wanneer dit kan.
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wel leuk, als Sony rumble wil moeten ze aan Microsoft gaan betalen..
Immersion is gedeeltelijk van MSquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
MS heeft aandelen in Immersion gekochtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:53 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Waarom dan? Het patent voor die rumble techniek is van Immersion en niet van MS. Dus als Sony zou moeten betalen voor rumble dan is het aan Immersion en niet aan MS.
Ik dacht dat ze gewoon een smak geld aan Immersion hadden betaald zodat ze geen rechtzaak aan hun broek kregen voor het gebruik van de rumble techniek. Maar is verder ook niet erg boeiend in een PS3 topic.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
MS heeft aandelen in Immersion gekocht
Die smak geld was gewoon een afkoopsom.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:31 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze gewoon een smak geld aan Immersion hadden betaald zodat ze geen rechtzaak aan hun broek kregen voor het gebruik van de rumble techniek. Maar is verder ook niet erg boeiend in een PS3 topic.
Dat van die aandelen had ik niet echt gelezen. Heb me niet zo bezig gehouden met die zaakquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:09 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Die smak geld was gewoon een afkoopsom.
Daarna hebben ze een stapel aandelen genomen.
Sony en MS betalen overigens wel vaker aan elkaar. Vaio's draaien bv Windows OS en MS Office, en de computers op kantoor bij MS komen bij Dell vandaan, die weer sommige onderdelen bij Sony haalt.
Ook worden de DVDs en CDs waar MS-software op geperst staan bij Sony gemaakt.
is ook niets vreemds, maar sommige mensen leven volgens mij met het idee dat MS en Sony alles doen om elkaars inkomsten zo klein mogelijk te maken. Ik denk dat MS de Da Vinci Code-trailer dan wel geblokkeerd had op Livequote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:27 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat van die aandelen had ik niet echt gelezen. Heb me niet zo bezig gehouden met die zaak![]()
Maar ze betalen inderdaad vaker aan elkaar ja, dus dat is opzich niks vreemds.
Bij racespellen heb ik het nog nooit gebruikt. Bij GT4 merk je ook zonder rumble heel goed hoe je auto er aan toe is. En bij die spellen die jij noemt is het helemaal niet van belangquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
nu zijn de racegames die ik speel vooral van het slag Burnout, Need for Speed en Mashed, dus van wegligging heb ik sowieso geen last
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:34 schreef Cheiron het volgende:
Nog over rumble; met name bij shooters en nog meer bij racegames vind ik het wel degelijk toegevoegde waarde hebben, mits goed geimplementeerd. Over de curbstones gaan bij racen, en dan wat voelen trillen is wel cool.
Precies.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:56 schreef Fallen het volgende:
Het stomme is dat je het meestal niet merkt wanneer het gebruikt wordt, maar juist wanneer het er niet is.... dan merk je pas dat je wat mist.
Ik ook. Al verwacht ik niet dat de eerste lichting PS3-controllers de trilfunctie zal hebben. Wellicht dat de trilfunctie later nog geherintroduceerd wordt.quote:Ik hoop dat Sony en Immersion er wel uitkomen.
naaien ze dan niet de eerste lichting kopers?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:01 schreef P-Style het volgende:
Ik ook. Al verwacht ik niet dat de eerste lichting PS3-controllers de trilfunctie zal hebben. Wellicht dat de trilfunctie later nog geherintroduceerd wordt.
Nou ja, naaien.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:06 schreef kepler het volgende:
[..]
naaien ze dan niet de eerste lichting kopers?
Nogmaals, in sommige games is het zelfs essentieel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:32 schreef Diablos79 het volgende:
Dat mensen zo gehecht zijn aan de rumble functie had ik niet verwacht. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het zelf nooit gebruik. Ik ga er iedergeval niet beter van spelen als de joypad trilt.
Ik koop meestal ook geen nieuwe joypads bij een console(of er moet er een kapot gaan). Op de PS1 heb ik gewoon altijd met de 2 originele joypads gespeeld die erbij zaten. Zolang spellen gewoon lekker spelen vind ik het best, met of zonder trillen.
Games worden nu ook al tijden te vroeg uitgebracht en dan is het toch wel handig dat je kan patchen en games die incompleet worden gemaakt zullen naar verloop van tijd steeds minder verkopen of gewoon goedkoper worden doordat mensen dat doorkrijgenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:25 schreef Fallen het volgende:
Wat vinden 'we' trouwens van al die downloadable content?
Ik ben een beetje bang dat dit de deur openzet naar games die te vroeg uitgebracht worden. Of erger nog, games die eigenlijk incompleet worden gemaakt zodat je tegen betaling de 'extra' content mag downloaden.
Dat vind jij dat het essentieel is. Ik heb nog nooit een spel gespeeld waarbij ik het nodig had.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nogmaals, in sommige games is het zelfs essentieel.
Tain haalt een goed punt aan met wat hij zei over de BC van Splinter Cell met dat lockpicken.
In Mario Party zijn een aantal minigames die de rumble gebruiken als onderdeel van de gameplay, daar zou je niet zonder kunnen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geen rumble is niet onoverkomelijk, mijn Wavebird heeft het ook niet en ik kan er prima mee gamen. Af en toe mis je het wel, maar games zijn niet ineens onspeelbaar daardoor, dat is gewoon zeuren om niets.
Overigens heb ik wel liever rumble dan een simpele motionsensor als in de PS3 controller. Laat mij de Wii maar hebben voor échte bewegingen in games enzo
Dat kan wel hoor, er verschijnt namelijk een uitroepteken op het scherm ookquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
In Mario Party zijn een aantal minigames die de rumble gebruiken als onderdeel van de gameplay, daar zou je niet zonder kunnen.
Mario Party 7?quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor, er verschijnt namelijk een uitroepteken op het scherm ook
7 heb ik helaas nog niet, maar in 4, 5 en 6 is het iig wel zoquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Mario Party 7?
In de minigames dat je schatten op opvissen met een takelbootje, en dat je een bepaald trilpatroon moet herkennen bij omgekeerde emmers?
Mja, MGS.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat vind jij dat het essentieel is. Ik heb nog nooit een spel gespeeld waarbij ik het nodig had.
En ik heb Splinter Cell 1 en 2 uitgespeeld met rumble uit en dat ging prima. Dat lockpicken is echt te simpel voor woorden, daar heb je echt geen rumble voor nodig.
Rumble is een techniek die meer dan 6 jaar oud is!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mja, MGS.
Daar was het ook een deel van de gameplay.
Dat jij het altijd uit hebt, maakt het op zich niet minder belangrijk ofzo.
Het suckt gewoon bigtime. Verder sluit ik me aan bij Nootje. Liever rumble dan een techniek die al 6 jaar oud is..
En wat toevoegtquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Rumble is een techniek die meer dan 6 jaar oud is!
Maar wel al die tijd gebruikt wordt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Rumble is een techniek die meer dan 6 jaar oud is!
Het is natuurlijk allemaal subjectief. Dat jij het aan hebt staan maakt het niet meer belangrijk. Er zullen heel veel mensen zijn die het een toevoeging vinden voor de gameplay en waarschijnlijk ook weer netzo veel mensen die er niks om geven, zoals ik. Maar zeggen dat het essentieel is voor de gameplay is echt overdreven.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, MGS.
Daar was het ook een deel van de gameplay.
Dat jij het altijd uit hebt, maakt het op zich niet minder belangrijk ofzo.
Het suckt gewoon bigtime. Verder sluit ik me aan bij Nootje. Liever rumble dan een techniek die al 6 jaar oud is..
Daar ben ik dus wel een beetje bang voor.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:31 schreef Diablos79 het volgende:
Maar ik hoop niet dat ze het in ieder spel gaan proppen als een gimmick zoals rumble ook vaak word gebruikt. Of als ze het doen dat je het dan gewoon aan en uit kan zetten zoals met rumble nu.
Hehe leuke quote van een Sony werknemerquote:“With the DS, it’s fair to say that Nintendo stepped out of the technical race and went for a feature differentiation with the touch screen,” Harrison continued. “But I fear that it won’t have a lasting impact beyond that of a gimmick – so the long-lasting appeal of the platform is at peril as a direct result of that.”
Misschien in alle first party games, maar het merendeel van de games op Playstation consoles zijn niet van Sony zelf.quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:14 schreef MMaRsu het volgende:
Volgens mij had Sony gezegd dat ze dat in elke game willen gaan gebruiken.
Dat geldt natuurlijk voor allesquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:45 schreef Diablos79 het volgende:
Lijkt me ook niet dat ze dat in alle spellen gaan gebruiken. In de meeste gevallen is het totaal nutteloos. Maar het hoeft niet negatief te zijn. Bij bijv motorrace spellen kun je het goed gebruiken voor het hangen in de bochten en bij spellen zoals Loco Roco en Katamari Damacy zou het zeker leuk kunnen zijn, mits goed gebruikt natuurlijk.
Natuurlijkquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor alles
maar dat betekent dus niet dat rumble zomaar weg gelaten kan wordenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:56 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Natuurlijk
Maar die motionsensing kan meer toevoegen dan rumble wanneer ze het goed toepassen.
ik kan het ook missen, als het schikt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:59 schreef kepler het volgende:
[..]
maar dat betekent dus niet dat rumble zomaar weg gelaten kan worden
laten we er nu maar over ophoudenJij kan het wel missen, en de rest in dit topic niet. Discussie gesloten
ok dat magquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik kan het ook missen, als het schikt.
Kinderziektes ben ik niet bang voor. Ik verwacht geen problemen met de hardware en nieuwe (betere) firmware versies zullen toch wel komen. Maar waarschijnlijk koop ik 'm niet bij launch, omdat ik toch geen bezondere launchgames verwacht.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:52 schreef Fallen het volgende:
Trouwens, hoeveel mensen zijn van plan om de PS3 direct bij launch te kopen? Aan de ene kant wil ik ergens wel alvast pre-orderen, maar aan de andere kant ben ik een beetje huiverig voor de eerste lading met eventuele bijbehorende kinderziektes.
Ja, okay... ik verwacht ook wel dat Sony goede producten aflevert, maar het zal niet de eerste keer zijn dat de eerste lichting toch kleine mankementen heeft. (Apple MacBook met vergeten folie voor de cooling, GeForce kaarten met folie rond de fan, etc. (okay, geen Sony producten)).quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:00 schreef P-Style het volgende:
Kinderziektes ben ik niet bang voor. Ik verwacht geen problemen met de hardware en nieuwe (betere) firmware versies zullen toch wel komen. Maar waarschijnlijk koop ik 'm niet bij launch, omdat ik toch geen bezondere launchgames verwacht.
quote:Sony: We don't need no GTA
Wednesday 21-Jun-2006 4:00 PM Sony bigwig dismisses notion that GTA non-exclusivity will lose PS3 some footing
There's no denying the Grand Theft Auto series' astonishing stranglehold on the general gaming population. In fact, such is the popularity of GTA, many have attributed a significant part of the PS2's success to Sony's exclusivity deal with Rockstar. Now, in the face of a simultaneous Xbox 360 and PS3 release for GTA4, SCEA's co-chief operating officer Jack Tretton has denied that the loss of exclusivity will be detrimental to Sony's next-gen success.
Speaking to TheStreet.com, Tretton argued, "There's no question that having the Grand Theft Auto franchise helped us a lot and helped us sell some units, but I don't think the battle would be any different with or without Grand Theft Auto." In fact, Tretton went on to confidentally state that, thanks to Sony's "formidable" first-party offerings, the lack of GTA4 exclusivity is unlikely to effect the company at all: "No, I don't think it hurts us. No, I really don't."
Advertisement:
Moving on, Tretton gave his thoughts on the effect of PS3's inflated price - compared to the Xbox 360 - will have on consumers. "Well, I guess if price is the only consideration," he offered, "then we've won the war, because we've got a $129 PlayStation 2 that outsells the Xbox 360 today."
What's more, Tretton believes that, despite weighing in at a price point almost 150 GBP more than Xbox 360, the PS3 still offers more bang for consumer bucks: "If you look at the cost of the components and more importantly, the value to consumers, you have everything in the box at $399 on the Xbox 360; and it still falls well short of what the PlayStation 3 offers at $499." Sadly, Tretton didn't elaborate exactly how the 360 "falls short".
Finally, touching on Microsoft's one-year market lead time, Tretton also denied this would affect PS3's success. "Well, we've never been first to market in any generation. We weren't first when we debuted the original PlayStation. We weren't first with PlayStation 2", Tretton explained. "It ultimately came down to the system and what consumers preferred. At the end of the day, what you do in the first year, and whether you do 6 or 10 million units does not determine whether you're successful or not. We're looking to sell 100 million-plus worldwide. We're looking to sell 50 million plus in North America.
"So, if a competitor gets to 6 to 10 million worldwide, I would not consider that to be a significant advantage or a significant disadvantage as far as we're concerned."
Kinderziektes is helaas iets wat ik verwacht bij de eerste generatie Sony producten, hier hebben we er weinig last van gehad maar Japanners worden echt als testpubliek gebruikt zoals bijv bij de PSPquote:Op donderdag 22 juni 2006 01:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kinderziektes ben ik niet bang voor. Ik verwacht geen problemen met de hardware en nieuwe (betere) firmware versies zullen toch wel komen. Maar waarschijnlijk koop ik 'm niet bij launch, omdat ik toch geen bezondere launchgames verwacht.
Het helpt wel mee met het maken of breken. GTA heeft tot nu toe elke keer miljoenen verkocht en dan eerst een groot deel daarvan op de PS2 omdat het spel exclusief was.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:14 schreef SocialDisorder het volgende:
GTA is ook niet het punt waar PS3 op zal maken of breken.
Er zijn zat andere games die exclusief op de PS3 komen, die het bezit van het systeem waard maken (MGS, DMC, Tekken, Heavenly Sword, etc etc)
uiteraard, maar vergeleken met een Final Fantasy... ik denk dat Rockstar elke dag de verkoopcijfers van GTA zou willen ruilen met FF.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:17 schreef Tain het volgende:
[..]
Het helpt wel mee met het maken of breken. GTA heeft tot nu toe elke keer miljoenen verkocht en dan eerst een groot deel daarvan op de PS2 omdat het spel exclusief was.
FF verkoopt bij elke incarnatie 14+ miljoen exemplaren?quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uiteraard, maar vergeleken met een Final Fantasy... ik denk dat Rockstar elke dag de verkoopcijfers van GTA zou willen ruilen met FF.
Ik ga m wel pre-orderenquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:52 schreef Fallen het volgende:
Trouwens, hoeveel mensen zijn van plan om de PS3 direct bij launch te kopen? Aan de ene kant wil ik ergens wel alvast pre-orderen, maar aan de andere kant ben ik een beetje huiverig voor de eerste lading met eventuele bijbehorende kinderziektes.
FFX staat op 8M wereldwijd.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:24 schreef Retuobak het volgende:
[..]
FF verkoopt bij elke incarnatie 14+ miljoen exemplaren?
Hier in Europa zijn de 'probleem' PS2's en PSP's ook niet geweest, doordat de release van de console redelijk wat later was dan in Japan. Nu wordt het gelijkgetrokken dus als er problemen zijn heb je ze wereldwijdquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:25 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ik ga m wel pre-orderenIk vertrouw erop dat de eerste batch niet teveel problemen gaat hebben. Mijn launch-PS2 werkt ook nog steeds perfect, dus ik denk dat we niet al te veel te vrezen hebben.
Ik ben trouwens wel blij dat ze meteen met de zwarte PS3 komen, want als die pas later gekomen zou zijn dan had ik misschien wel even gewacht.
Waar heb je die sales vandaan dan? Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan ze zelf niet vindenquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dan is zelfs op de PS2 GTAnog altijd de grotere
Las ik onlangs op GAF in zo'n NPD draad.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Waar heb je die sales vandaan dan? Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan ze zelf niet vinden
Welke problemen zijn er dan eigenlijk geweest met de PS2? Bij de PSP vielen de problemen ook wel mee denk ik zo.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Hier in Europa zijn de 'probleem' PS2's en PSP's ook niet geweest, doordat de release van de console redelijk wat later was dan in Japan. Nu wordt het gelijkgetrokken dus als er problemen zijn heb je ze wereldwijd
Door dat soort verkoopcijfers vind ik het dus raar dat een aantal mensen van Sony zo laks doen over het verlies van de exclusiviteit van GTA.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:33 schreef SocialDisorder het volgende:
damn, GTA is groter/beter verkocht dan ik dacht.
Rockstar ownt Square Enix gewoon....
PS2 vernielde schijfjes en de PSP had je het klepje wat open kon schieten waardoor je spel wegschoot, knop die niet goed werkte(gewoon het drukpunt op de printplaat niet recht onder het knopje), etcquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:48 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Welke problemen zijn er dan eigenlijk geweest met de PS2? Bij de PSP vielen de problemen ook wel mee denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |